Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Ik vind James echt gewéldig, ook in NL.

Dus ik zou zeggen doen!!

Van de andere namen uit jouw rijtje vind ik Mats wel leuk, Jonah helemaal niks en Jens mwah. James dus!!
quote:cookie80 schreef op 04 mei 2011 @ 22:25:

Ik kom ook even hulp vragen. Wat zijn leuke, moderne Engelse namen? Die wel ook in Nederland kunnen natuurlijk. Alvast bedankt!!

Wat vind je van:

Nolan

Jack

Ferris

Lennox

Ilay

Vince

Viggo

Nilo

Nuri
quote:Catooo schreef op 05 mei 2011 @ 08:23:

Ik vind James echt gewéldig, ook in NL.

Dus ik zou zeggen doen!!

Van de andere namen uit jouw rijtje vind ik Mats wel leuk, Jonah helemaal niks en Jens mwah. James dus!!

James en Mats vind ik ook cool!

En Fits vind ik ook leuk!
Floortje, James kan goed hoor in Nederland. Chantal Janzen heeft haar zoontje zo genoemd (niet dat dat nou betekent dat t kan, maar goed )

MissShopping, bedankt ook voor t meedenken. Vind Jack en Vince leuk. Nolan nooit van gehoord, maar klinkt ook leuk.
quote:MissShopping schreef op 05 mei 2011 @ 09:33:

[...]

En Fits vind ik ook leuk!Ik ken een Fitz; erg leuk en stoer jochie. Misschien is dat wat?
Ik denk meteen aan Fritzl, zo heette die mn uit Oostenrijk toch?
Hallo Dames,

Ik ben nieuw hier! Ben nu 12 weken zwanger en wij zijn druk op zoek naar een jongensnaam. Meisjesnaam zijn we (denk ik) al over uit. We willen graag een simpele naam en kwam pas de naam Ries tegen. Best een ouderwetse naam. Wij vonden het toch wel stoer. Wat vinden jullie ervan?

Groetjes!
Hallo Dames,

Ik ben nieuw hier! Ben nu 12 weken zwanger en wij zijn druk op zoek naar een jongensnaam. Meisjesnaam zijn we (denk ik) al over uit. We willen graag een simpele naam en kwam pas de naam Ries tegen. Best een ouderwetse naam. Wij vonden het toch wel stoer. Wat vinden jullie ervan?

Groetjes!
@ cato83 als ik eerlijk ben vind ik Ties veel mooier.

Ries klinkt voor mij een beetje als afkorting van Richard.
Hallo allemaal,

Over een tijdje verwachten wij ons derde zoontje. De namen die we tot nu toe allebei leuk vinden zijn: Philippe, Justus, Julius en Olivier. Ik vind Philippe echt een ontzettend lieve naam, maar ik ben bang dat er te veel misverstanden over de uitspraak zullen ontstaan. Hoe spreken jullie het uit? Verder zijn alle suggesties welkom, want dé naam hebben we nog niet gevonden..
Fieliepuh

Ik vind het wel een mooie naam, maar zou er zelf echt nooit voor kiezen. Beetje zwaar voor een kind.

Julius en Olivier vind ik wel erg mooi!
ik sluit me aan bij Catooo....Julius vind ik super
quote:Catooo schreef op 05 mei 2011 @ 14:47:

Ik denk meteen aan Fritzl, zo heette die mn uit Oostenrijk toch?O bah! Nee, nu denk ik er ook aan. Laat die naam maar zitten!
quote:cato83 schreef op 05 mei 2011 @ 16:59:

We willen graag een simpele naam en kwam pas de naam Ries tegen. Best een ouderwetse naam. Wij vonden het toch wel stoer. Wat vinden jullie ervan?

Ries: leuk! Kort, krachtig, stoer en lekker Hollands. Andere namen die je misschien leuk vindt: Ties, Kick, Teun.
quote:Catooo schreef op 05 mei 2011 @ 18:30:

Fieliepuh

Zo zou ik 'm ook uitspreken.

Ik vind Julius de mooiste naam. Olivier vind ik ook mooi. Namen die ik erbij vind passen: Floris, Florian, Tobias, Valentijn, Thijmen, Raoul, Samuel/Samuele, Julian, Timon, Marnix, Matthijs, Simon, Lennart, Arnoud, Thomas, David, Daniël, Hugo, Yvo, Yannick, Jesse, Tristan.
Daar heb je het al. Iedereen spreekt het anders uit . Wij willen het uitspreken als Fieliep, wat volgens mij ook de originele (Franse) uitspraak is. Van de geopperde namen vind ik Tobias, Samuel, Simon, Lennart en Daniël erg leuk.
quote:jelu schreef op 05 mei 2011 @ 21:28:

Wij willen het uitspreken als Fieliep

Zo zou ik het ook uitspreken.

Olivier vind ik ook erg leuk en de naam James kwam net voorbij, een prachtige naam!!!
quote:Cejo schreef op 05 mei 2011 @ 17:02:

@ cato83 als ik eerlijk ben vind ik Ties veel mooier.

Ries klinkt voor mij een beetje als afkorting van Richard.

Ties kan het om bepaalde redenen niet worden.. Vond ik ook erg leuk!

quote:blogbabe schreef op 05 mei 2011 @ 21:06:

[...]

Ries: leuk! Kort, krachtig, stoer en lekker Hollands. Andere namen die je misschien leuk vindt: Ties, Kick, Teun.

Er is pas een jongetje hier in de buurt geboren dat Teun heet.. Kick vind ik wel leuk, maar ik weet niet of dat wat is.. Onze achternaam is ook niet echt makkelijk.. Vrij kort..

Vind het zo moeilijk om een leuke korte naam te vinden.. uiteraard ook weer eentje die niet in de top 20 voorkomt.. Je komt steeds overal dezelfde namen tegen voor mijn gevoel!
Jelu, misschien vind je dit nog wat:

Xander

Christian

Leander

Marnik

Simme
@ cato83

misschien zit hier iets voor je bij

Brent

Mart

Joost

Twan

Loek

Joes

Job

Wout

Giel

Lenn

Ward

Jur

Stef
@ Cejo

Niet helemaal mijn smaak.. Zitten ook veel namen bij van mensen uit onze omgeving.

Wij dachten zelf ook aan:

Siem

Sven (top 20)

Rens (lijkt op de naam van de zoon van een collega/vriend)

Benjamin of Daniel vind ik ook mooi. Maar het is het tot nu toe allemaal net niet denk ik.... Zooooo lastig!

@Jelu Olivier en Pillipe vind ik ook een hele leuke namen!

Bij Olivier heb je wel minder kans op een verkeerde uitspraak..
nog een rijtje voor cato83

Theije

Julius

Joris

Jonas

Jonathan

Mathies

Mathieu

Roel

Seger

Silvijn

Stijn

Tobias

Alec

Jorn

Jort

Duuk

Ivo

Kiet

Mels

Melle

Niek

Noud

Teus

Raf

Seb

Abel

Pascal

niet allemaal kort maar omdat je Benjamin en Daniel leuk vond heb ik er ook wat langere namen tussen gedaan
quote:Cejo schreef op 06 mei 2011 @ 14:15:

nog een rijtje voor cato83

Theije Leuk, maar lijkt op een naam in de fam

Joris, leuk

Jonas, nietzo leuk

Jonathan, leuk, vooral omdat je het kan afkorten tot Jon

Mathies, familie weer

Mathieu, bekende heet zo

Roel, bekt niet met achternaam

Seger, vind man niets

Silvijn, ook in de fam.

Stijn, leuk

Tobias, niet zo

Alec, fam

Jorn, leuk

Jort, iets met exen :P

Duuk, stoer!

Ivo, leuk zelfde als Ivar

Kiet, niet zo

Mels, niet zo

Melle, niet zo

Niek, niet zo

Noud, GTST, dus man wil het niet!

Teus, niet zo

Raf, leuk, maar wil man nooit..

Seb, leuk!

Abel, niet zo

Pascal, nee..

niet allemaal kort maar omdat je Benjamin en Daniel leuk vond heb ik er ook wat langere namen tussen gedaan

Joris en stijn heb ik al op een lijstje staan, Ons lijstje:

Siem

Rens

Ries

Sven

Iven

Benjamin

Daniel

Hugo

Morris

Guus

Laurens

Floris

Poeh voel me echt een zeikerd! haha.. We kunnen maar niets vinden.. Het is steeds net niet.. We komen steeds terug op Ries.. Maar ik heb hetzelfde, dan denk ik ook aan afkorting van Richard..
Ik heb geen kids, niet eens in de planning ;) maar ik vind 2 namen heel mooi:

Julian & Hugo (al jaren favoriet, kom ik een vent tegen die deze namen niet mooi vind ; pech haha)
@ Suus28

Dat lijkt bij mijn man wel met alle namen die ik leuk vind! Hij vind niets leuk, maar heeft zelf ook nog niets aangedragen! Gelukkig hebben we nog even..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven