Jongensnamentopic
maandag 13 september 2010 om 13:40
Het is weer tijd voor een nieuw deel!
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
dinsdag 25 oktober 2011 om 09:18
@ Omnia: je namen zijn niet helemaal mijn smaak. De twee namen die ik dan nog wel leuk vind zijn: Max en Lenn.
Andres, ik moest meteen denken aan Anders Breivick, niet zo'n toffe associatie vind ik. En een Yann ken ik en de motivatie die moeder me gaf: "Wij wilden een Jan maar dat vonden we te saai, toen hebben we voor Yann gekozen" Ik vind de naam Yann sindsdien zo gekunseld.
Andres, ik moest meteen denken aan Anders Breivick, niet zo'n toffe associatie vind ik. En een Yann ken ik en de motivatie die moeder me gaf: "Wij wilden een Jan maar dat vonden we te saai, toen hebben we voor Yann gekozen" Ik vind de naam Yann sindsdien zo gekunseld.
dinsdag 25 oktober 2011 om 11:32
dinsdag 25 oktober 2011 om 11:38
quote:puk2001 schreef op 19 oktober 2011 @ 20:26:
Thanx meiden, ik zie een aantal namen die ik heel leuk vind zoals Luuk, Sil, ...maar alles wordt door de persoon tegenover me afgeschoten...op Sam na...we twijfelden bij onze eerste zoon tussen Mees en Sam, dat is dus Mees geworden, Sam voelt dus nu als een afdanker
Mees=leuk! Onze oudste heet ook zo.
Onze tweede zoon heet Jip. Misschien idee?
Namen die bij ons op het lijstje stonden:
Sepp/Seb
Siem
Ties
Sam
Tijn
Thanx meiden, ik zie een aantal namen die ik heel leuk vind zoals Luuk, Sil, ...maar alles wordt door de persoon tegenover me afgeschoten...op Sam na...we twijfelden bij onze eerste zoon tussen Mees en Sam, dat is dus Mees geworden, Sam voelt dus nu als een afdanker
Mees=leuk! Onze oudste heet ook zo.
Onze tweede zoon heet Jip. Misschien idee?
Namen die bij ons op het lijstje stonden:
Sepp/Seb
Siem
Ties
Sam
Tijn
dinsdag 25 oktober 2011 om 13:26
dinsdag 25 oktober 2011 om 13:57
Omnia, ik vind uit jullie rijtjes Nathan, Yann en Liam leuk. Milan vind ik ook leuk maar is erg populair. Yann zag ik niet eens als een gekunselde versie van Jan, haha. Ik moet dan aan de schrijven van Life of Pi denken... hele mooie associatie dus 
Andere namen in dat rijtje: Levi, Jonah, Trent, Caleb, Nigel, Quinn, Ian, Kurt, Darren

Andere namen in dat rijtje: Levi, Jonah, Trent, Caleb, Nigel, Quinn, Ian, Kurt, Darren
dinsdag 25 oktober 2011 om 14:20
Ik ben vooral van de Nederlandstalige namen, dus dan valt er al best veel af uit jouw rijtje.quote:omniavincitamor schreef op 25 oktober 2011 @ 08:28:
Ik vind Gavin echt helemaal het einde. Je spreekt het uit net als die zanger Gavin Degraw. Maar mijn vriend vind het niet zo " je van het ".
Bij hem op het namenlijstje staat het volgende;
Liam, Milan, Aeron, Airon, Born, Deon, Max, Derek
Op mijn lijstje staan de volgende jongensnamen;
Gavin, Andres, Lenn, Nathan, Diam, Jae, Dinand, Tyas, Yann, Mattijn
!Gavin doet me denken aan Kevin, wat ik een vreselijke naam vind. Maar ik moet wel zeggen dat ik Gavin stukken mooier vind dan Kevin. Uit het rijtje van je vriend vind ik Milan en Max het mooist. Uit jouw rijtje vind ik Lenn en Dinand het mooist. Yann vind ik een erg (te) hippe vorm van Jan en daarom niet mooi. Mattijn vind ik ook een beetje gezocht. Waarschijnlijk schrijft iedereen dan Martijn en kan je steeds gaan uitleggen dat het anders moet.
Ik vind Gavin echt helemaal het einde. Je spreekt het uit net als die zanger Gavin Degraw. Maar mijn vriend vind het niet zo " je van het ".
!Gavin doet me denken aan Kevin, wat ik een vreselijke naam vind. Maar ik moet wel zeggen dat ik Gavin stukken mooier vind dan Kevin. Uit het rijtje van je vriend vind ik Milan en Max het mooist. Uit jouw rijtje vind ik Lenn en Dinand het mooist. Yann vind ik een erg (te) hippe vorm van Jan en daarom niet mooi. Mattijn vind ik ook een beetje gezocht. Waarschijnlijk schrijft iedereen dan Martijn en kan je steeds gaan uitleggen dat het anders moet.

dinsdag 25 oktober 2011 om 14:27
quote:omniavincitamor schreef op 25 oktober 2011 @ 08:28:
Heej Meiden,
Ik ben nu 21 weken zwanger ,, vorige week te horen gekregen dat we een knul krijgen! Helemaal Geweldig! Alleen nu dus bezig met dubben over namen. Voor een meisje hadden we namelijk al 2 namen. Ik vind Gavin echt helemaal het einde. Je spreekt het uit net als die zanger Gavin Degraw. Maar mijn vriend vind het niet zo " je van het ".
Het zijn allemaal onwijs mooie namen maar het is zo moeilijk om er eentje uit te kiezen die je allebei geweldig vind.
Welke namen vinden jullie mooi of totaal niks??
Alvast Bedankt Voor De Reacties!Ik vind Gavin ook niet zo.... Lenn vind ik leuk!!!
Heej Meiden,
Ik ben nu 21 weken zwanger ,, vorige week te horen gekregen dat we een knul krijgen! Helemaal Geweldig! Alleen nu dus bezig met dubben over namen. Voor een meisje hadden we namelijk al 2 namen. Ik vind Gavin echt helemaal het einde. Je spreekt het uit net als die zanger Gavin Degraw. Maar mijn vriend vind het niet zo " je van het ".
Het zijn allemaal onwijs mooie namen maar het is zo moeilijk om er eentje uit te kiezen die je allebei geweldig vind.
Welke namen vinden jullie mooi of totaal niks??
Alvast Bedankt Voor De Reacties!Ik vind Gavin ook niet zo.... Lenn vind ik leuk!!!
dinsdag 25 oktober 2011 om 15:13
dinsdag 25 oktober 2011 om 22:10
Haaj meiden!
Lees al een tijdje af en toe mee, maar de nood wordt toch erg hoog inmiddels. Ik ben nu ruim 34 weken zwanger en vriendlief en ik hebben nog geen idee!!! We zijn waarschijnlijk veel te kritisch, maar het gaat dan ook om een naam die je toch iemand de rest van zijn leven meegeeft.
Wat we wel weten: we houden van 2 lettergrepige namen, en namen die niet veel voorkomen. Ze hoeven helemaal niet nederlands te zijn, maar de uitspraak moet wel duidelijk, of iig op zijn nederlands zijn. Engels namen vallen daarmee dus wel af.
Namen die de revu zijn gepasseerd maar het allemaal waarschijnlijk niet gaan worden om uiteenlopende redenen:
Ravi (is mijn #1 maar vindt MrSchaap niets)
Silas (is MrSchaaps #1 maar vind ik iets evils hebben)
Rune, Revin, Rabin (vind ik mooi, maar voorletter R wordt niet gewaardeerd door wederhelft)
Jesse (vinden we allebei mooi maar is veel te vaak voorkomend)
Xian (de X bekt niet lekker, wel stoer en appart)
Milo, Lewi, Kian/Kyan, Seppe (missen de X-factor)
Mauri (vinden we allebei leuk, maar dan voor een meisje)
Dus.... iemand suggesties waar we wellicht wat mee kunnen??
Lees al een tijdje af en toe mee, maar de nood wordt toch erg hoog inmiddels. Ik ben nu ruim 34 weken zwanger en vriendlief en ik hebben nog geen idee!!! We zijn waarschijnlijk veel te kritisch, maar het gaat dan ook om een naam die je toch iemand de rest van zijn leven meegeeft.
Wat we wel weten: we houden van 2 lettergrepige namen, en namen die niet veel voorkomen. Ze hoeven helemaal niet nederlands te zijn, maar de uitspraak moet wel duidelijk, of iig op zijn nederlands zijn. Engels namen vallen daarmee dus wel af.
Namen die de revu zijn gepasseerd maar het allemaal waarschijnlijk niet gaan worden om uiteenlopende redenen:
Ravi (is mijn #1 maar vindt MrSchaap niets)
Silas (is MrSchaaps #1 maar vind ik iets evils hebben)
Rune, Revin, Rabin (vind ik mooi, maar voorletter R wordt niet gewaardeerd door wederhelft)
Jesse (vinden we allebei mooi maar is veel te vaak voorkomend)
Xian (de X bekt niet lekker, wel stoer en appart)
Milo, Lewi, Kian/Kyan, Seppe (missen de X-factor)
Mauri (vinden we allebei leuk, maar dan voor een meisje)
Dus.... iemand suggesties waar we wellicht wat mee kunnen??
dinsdag 25 oktober 2011 om 22:55
Wat vind je van Stian? Is een stoere Scandinavische naam en betekent bootvaarder.
Verder ken ik een Cyan (spreek uit; Sie-jan).
Ik vind Ravi trouwens ook erg leuk. Kan je je man niet ompraten? Dat betekent toch 'zon'?
Nog meer ideeën: Toby, Morris, Jonar, Isar, Ivar, Ribas (wel weer die R), Mika, Nilan, Kenan.
Verder ken ik een Cyan (spreek uit; Sie-jan).
Ik vind Ravi trouwens ook erg leuk. Kan je je man niet ompraten? Dat betekent toch 'zon'?
Nog meer ideeën: Toby, Morris, Jonar, Isar, Ivar, Ribas (wel weer die R), Mika, Nilan, Kenan.

woensdag 26 oktober 2011 om 19:48
Wauw! Je moet echt ff op deze site kijken ;;
http://www.voornamenboek.nl/Top200schrijf.htm
Staan "gewone" namen ,, Maar dan hoe je ze anders kan schrijven!
Mijn vriend en ik zijn het er over een paar gewoon eens,, Hoera!
http://www.voornamenboek.nl/Top200schrijf.htm
Staan "gewone" namen ,, Maar dan hoe je ze anders kan schrijven!
Mijn vriend en ik zijn het er over een paar gewoon eens,, Hoera!
woensdag 26 oktober 2011 om 20:28
Ow daar zitten een paar mooie tussen! Degenen die eruit springen voor mij heb ik even opgeschreven; zijn
Levin
Nilo
Mauro/Mauron
Yevi
Ferro/Ferre
Jiro
Stian/Cyan
Weet nog niet zo zeker of ik de wauw factor heb bij een van de namen (vind Ravi ook gewoon zo leuk!!).. maar soms moet je namen ook even de tijd geven om binnen te laten komen heb ik al gemerkt. En ik merk dat ik vaak op de letters r-i-m stuit
Vriendlief leest ook mee, dus ben benieuwd welke hij de moeite vindt, en dan kunnen we opnieuw gaan onderhandelen. Thnx voor de suggesties so far!!
Levin
Nilo
Mauro/Mauron
Yevi
Ferro/Ferre
Jiro
Stian/Cyan
Weet nog niet zo zeker of ik de wauw factor heb bij een van de namen (vind Ravi ook gewoon zo leuk!!).. maar soms moet je namen ook even de tijd geven om binnen te laten komen heb ik al gemerkt. En ik merk dat ik vaak op de letters r-i-m stuit
Vriendlief leest ook mee, dus ben benieuwd welke hij de moeite vindt, en dan kunnen we opnieuw gaan onderhandelen. Thnx voor de suggesties so far!!