Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Ik heb bij een jongen in de klas gezeten die Odin heette. Ik vind het een hele leuke naam.
Geen leuke naam, sorry.
Help help. Welke naam is mooier: Jesse of Stef? Mijn voorkeur gaat uit naar de ene naam, die van manlief naar de andere. Ik weet het: we moeten er zelf uitkomen, maar een beetje advies kan nooit kwaad...
@ Baloe ik zou voor Jesse kiezen ondanks dat hij zo populair is...ik heb gewoon niks met de naam Stef.
Ik zou ook voor jesse gaan!
quote:missschaap schreef op 31 oktober 2011 @ 22:12:

[...]

Mijn eerste keus blijft toch Ferre. Van dit rijtje dan. Inmiddels weten we het weer niet zo zeker.

Wat vinden jullie van Odin?Odin vind ik op zich ook wel leuk klinken. Maar denk dan wel ook meteen aan godin. Wat vind je anders nog van Otis!?
quote:pietjebello schreef op 01 november 2011 @ 20:46:

Ik zou ook voor jesse gaan!ik ook!
Ik vind Stef niet mooi klinken, Jesse daarentegen wel! Stoer en lief tegelijk. Maar ik ben - toegegeven - niet helemaal onbevooroordeeld .
@Balou: Om het eenduidig te houden (not) ik vind Stef veeeeel leuker dan Jesse. Ik vind Jesse heel lichtelijk Tokkie....maar ik denk dat ik een van de weinigen ben aangezien het een populaire naam is.
Odin vind ik ook niet zo, is geloof ik een biologisch groentenpakket (niet?)

Otis vind ik op zich wel een stuk leuker!

Stef vind ik eerlijk gezegd ook niet zo, Jesse wel leuk!

Sten vind ik daarnaast wel een stuk mooier.
Ik ga gewoon wat namen opnoemen, vind ze zelf niet allemaal mooi.

Thymen

Stefan

Stijn

Stas

Sem

Ruben

Lucas

Yessie

Julian

Julius

Jarmo

Hidde

Dani

Jarno

Josco

Wessel
quote:biekoe schreef op 01 november 2011 @ 22:58:

@Balou: Om het eenduidig te houden (not) ik vind Stef veeeeel leuker dan Jesse. Ik vind Jesse heel lichtelijk Tokkie....maar ik denk dat ik een van de weinigen ben aangezien het een populaire naam is.Ik vind persoonlijk Stef origineler en vlotter.
Stef vind ik erg leuk, Jesse inderdaad een beetje tokkie.
Jesse tokkie? huh dat vind ik nou echt helemaal niet.

Grappig zeg.

Ik vind Jesse eerder passen bij bijvoorbeeld Mees, Sem, Max, Thom, etc.
Vind Jesse en Stef allebei niet mooi, niet mijn smaak. Maar als ik dan toch moet kiezen, dan zeker Stef. Vind Jesse geen tokkienaam, maar wel een zeiknaam! Zal wel komen doordat ik iemand kende met die naam die altijd liep te zeiken op alles en iedereen..vind Jesse daarnaast te zacht en lief klinken voor een jongen.

Aan Stef vind ik wel leuk dat het (volgens mij) maar weinig voorkomt.
Is stas of stijn geen optie ipv van Stef ? Ik vind het echt geen mooie naam eerlijk gezegd.. net een afkorting van Stefan, en Stephanie.
quote:Catooo schreef op 02 november 2011 @ 19:08:

Jesse tokkie? huh dat vind ik nou echt helemaal niet.

Grappig zeg.

Ik vind Jesse eerder passen bij bijvoorbeeld Mees, Sem, Max, Thom, etc.

Eensch. Ken een aantal jongens/jongetjes die Jesse heten en die komen allemaal uit de hogere (en middenklasse) milieus, zeg maar.

Odin: best een leuke naam!

Ferre: niet leuk, associatie met 'van verre' . Ferre komt van verre . Dan vind ik Fedde veel mooier!
Ik denk dat het bij Jesse erg afhangt van hoe je het uitspreekt, vwb het tokkie-gehalte. Jessy vind ik minder. Net zoals Jaimy e.d.

Stef vind ik echter helemaal niets.

Odin, mwah. Otis vind ik leuker.
Bedankt voor jullie reacties. Jesse zou dan op z'n nederlands uitgesproken worden, op z'n engels vind ik echt niet mooi!

Wat vinden jullie van Fabian of Tobias? Heel wat anders, maar ik probeer voor alle namen open te staan. Echt zo lastig om een naam te vinden die we allebei mooi vinden. Terwijl we voor een meisje zo een mooie naam gevonden hadden. Maar 't wordt toch echt een jongen...
Ik vind Jesse alleen leuk als je het uitspreekt als Jessuh.
Misschien zijn deze namen al genoemd, heb niet de hele topic doorgelezen...;)

Imre

Morres
Wij zijn ook op zoek naar een leuke jongensnaam! We weten nog niet of het een jongen of meisje is, maar het grootste probleem zal de jongensnaam worden vrees ik... over een meisjesnaam waren we het al snel eens.

Wat ik mooie jongensnamen vind:

Mats (met stip op nummer 1), maar manlief vindt 't niks

Fedde

Boaz

Mels

Stan

Melle

Theije

Mart

Man keurt alle namen af, maar komt zelf met... NIKS!

Gelukkig hebben we nog zo'n 30 weken de tijd hoor, maar ik denk dat we die 30 weken hard nodig hebben

Hebben jullie nog leuke ideeën?
Ik vind die namen ook niks ben ik bang.

Namen waar ik van hou:

-Floris

-Pim

-Marijn

-Julien

-Pieter

-Hidde

-Marcus

-Joris

-Merlijn

-Ben

-Stijn

-T(h)om
quote:missschaap schreef op 31 oktober 2011 @ 22:12:

[...]

Mijn eerste keus blijft toch Ferre. Van dit rijtje dan. Inmiddels weten we het weer niet zo zeker.

Wat vinden jullie van Odin?

Fender is een gitaarmerk en dat is echt het eerste waar ik aan denk. Fedde vind ik dan weer wel leuk.

Odin is toch van die groentezak? Verder doet het me denken aan Odi, het hondje van Garfield. Ik vind het geen geweldige naam.
quote:Baloe80 schreef op 01 november 2011 @ 19:53:

Help help. Welke naam is mooier: Jesse of Stef? Mijn voorkeur gaat uit naar de ene naam, die van manlief naar de andere. Ik weet het: we moeten er zelf uitkomen, maar een beetje advies kan nooit kwaad...Ik vind Stef een mooie naam. Jesse hoor ik heel veel. Stef, lekker stoer, vlot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven