Juf grijpt niet in

22-08-2008 19:38 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds dit schooljaar gaat mijn zoon naar groep 5. Naast hem zit een nieuw jongetje, komt van een andere school en is vorig jaar blijven zitten. Vanaf de eerste dag zit het joch te etteren. Voortdurend aanstoten, schoppen, afleiden, met potloden prikken, kletsen, noem maar op. Al in de eerste week ben ik met zijn juf gaan praten. Ze zei niet veel, alleen dat ze er van wist(en ze keek enigszins berustend) en dat ze er op zou letten. Het er op letten heeft bijzonder weinig opgeleverd, hij blijft vervelend. Gisteren kwam mijn zoon beteuterd uit school; omdat het joch zo zat te klieren had hij zijn sommen niet af en moest hij dat onder speeltijd inhalen. Mijn zoon is normaal gesproken een snelle leerling, heeft altijd op tijd zijn werk af en krijgt zelfs verdiepingsstof omdat hij voor loopt op zijn klasgenoten. Ik was dan ook best kwaad dat hij blijkbaar zo wordt afgeleid dat hij zijn normale werk niet eens af krijgt. Ik ben dus maar weer met de juf gaan praten. En daar kwam wederom niets uit. Ja, ze wist dat hij zat te klieren(ze zitten tegenover de juf, tegen haar bureau aan, dus dat moet je wel zien ja) en ze had met mijn zoon afgesproken dat hij het meteen zou zeggen als hij vervelend deed. En volgens haar was zijn buurman niet de enige die vervelend was...zoon is geen heilig boontje, hij zal vast ook wel eens wat doen, maar ik heb tot nu toe van geen enkele docent gehoord dat hij vervelend is of kinderen van hun werk houdt. Hij wordt over het algemeen omschreven als een (te) lief, sociaal en dromerig kind. Volgens zoon zelf heeft hij alleen een keer de hand van het joch vastgepakt toen hij wilde slaan.

Maar goed, zoon is nu dus veroordeeld tot klikspaan omdat hij voortdurend moet melden dat het joch slaat, prikt, schopt en kletst. Hij kan zijn werk niet goed doen en heeft gisteren zelfs aan de juf gevraagd of hij zijn werk op de gang mocht doen zodat hij kon doorwerken.

Op mijn vraag waarom ze het joch niet ergens anders neerzet kreeg ik als antwoord dat hij dan toch vevelend bleef doen, alleen dan tegen een ander kind. En op mijn vraag waarom ze hem dan niet alleen voor het bord ofzo zette kreeg ik als antwoord dat zij het beleid in de klas bepaalde. Niet erg geneigd tot een oplossing zoeken dus. Ik heb gemeld dat ik deze situatie niet vind kunnen en dat ik naar de directeur stap als er niet snel wat verandert. Nou, dat moest ik dan maar doen.

Wat moet ik hier nu mee? Ik kan natuurlijk naar de directeur gaan, maar ik ben bang dat ik dan de relatie verstoor en hij moet nog een heel jaar met de juf doen. Maar ik wil ook niet dat mijn zoon met tegenzin naar school gaat en dat geëtter een heel jaar moet verdragen en te boek staan als klikspaan en zeurkous omdat juf hem opgedragen heeft elk vergrijp te melden.

Tips?
Ja, weet je, ik heb hem al eens op het feit aangesproken dat hij mijn net-lopende dochtertje van anderhalf ondersteboven liep. Ik stond met haar aan de hand te praten met een klasgenootje van mijn zoon toen hij er langs moest. Hij zag haar echt wel staan maar was blijkbaar te beroerd om om haar heen te lopen en dreunde haar zo ondersteboven. Toen ik er wat van zei keek ie me alleen maar aan en liep door. Ik denk dus niet dat ik door met hem te praten iets bereik. Uberhaupt denk ik niet. Mijn moeder heeft ook eens zoiets gedaan toen ik vroeger gepest werd. Daarna werd het pesten nog een tandje erger. Bovendien zul je zien dat ik dan op het matje geroepen wordt door de juf:-).
Ik zou gewoon tegen de juf zeggen dat het thuis de spuigaten uitloopt, dat je zoon constant nachtmerries heeft over zijn pestkop en dat je leven thuis er behoorlijk door beinvloed wordt en dat je dus eist dat hij van plaats verruilt met een van de meiden of anders in een ander groepje.

Herkenbaar verhaal, alleen had mijn zoon echt heel veel nachtmerries en werd er supr onzeker van, wat weer resulteerde in raar gedrag. Zeer verdedigend, ook tegen andere kinderen terwijl dat helemaal nit nodig was, alleen maar uit onzekerheid.

Dus ik zou de juf hier zeker nogmaals op aanspreken en gewoon een ander plekje eisen.

Tuurlijk moet een kind leren samenwerken met andere kinderen waar ze niet mee opschieten maar dit blijkt naar mijn idee een heel ander verhaal.
Beste Luna,

Dit had een verhaal van mij kunnen zijn! Mijn zoon (inmiddels 14) heeft op de basisschool ook vaak met dit soort problemen te maken gehad. Hij zat in een groep op de basisschool met bijna alleen maar ettertjes, en alle leuke activiteiten vielen door hun gedrag in het water. Er is zelfs in groep 8 even sprake geweest van het annuleren van de jaarlijkse musical.

Ik denkt dat hij ongeveer 8-9 jaar oud was, en door een nieuwe juf naast de allergrootste klier van de klas is gezet. Dit heeft maar 1 ochtend geduurd............ Hij kwam huilend thuis, hij was geschopt, geprikt met een potlood en geknepen. Ik ben toen met opgestroopte mouwen naar deze juf gegaan en heb haar gevraagd waarom zij mijn zoon naast dit vervelende exemplaar had gezet. Ik heb geeist dat zij mijn zoon op een andere plaats moest zetten. Als zij ook maar even in de dossiers had gekeken, dan had zij gezien dat mijn zoon al jaren last had van deze jongen (welke trouwens in het zelfde schooljaar nog naar het speciaal onderwijs is gegaan zmo).

Ook mijn zoon is supersociaal, vriendelijk en heeft nooit kwaad in het zin. Blijkbaar net als jouw zoon een prima prooi voor kinderen die minder aardig zijn. Ik heb al heel vaak geprobeerd om hem wat weerbaarder te maken, maar als dit niet in je karakter zit, dan is dit blijkbaar heel moeilijk.

Gelukkig is hij na de basisschool naar een hele leuke school voor voortgezet onderwijs gegaan, waar hij zich helemaal thuis voelt.

Mijn tips: probeer je kind weerbaarder te maken, bv. naar judo, karate of zo. Als de juf nog steeds niet wil ingrijpen, maak je dan maar eens boos, dit hielp in mijn geval uitstekend.Als ik jouw verhalen zo lees heb ik het idee dat zij iemand is die de weg van de minste weerstand kiest, en vermoedelijk niet durft in te grijpen. Rust vooral niet voordat je deze vervelende situatie voor je kind hebt opgelost, je kind is onrecht aangedaan!
Mijn zoon zit op paardrijden;-). En iets anders wil hij beslist niet, hij is dol op paarden. En op meisjes. En de meisjes op hem, want hij ziet altijd dat ze hun haar anders hebben, of nieuwe kleren en maakt dan een complimentje. Tot nu toe heeft hij waarschijnlijk gewoon geluk gehad dat hij in een hele leuke klas zit waar eigenlijk nooit iemand gepest werd.

Ik snap de keuze van leerkracht ook niet echt. Mijn zoon met PDD-NOS is bewust in een klas geplaatst bij een juf die hele duidelijke grenzen stelt waar niemand overheen gaat. Hij(en wij ook) vindt(den) haar geweldig, de meeste andere kinderen vinden haar te streng. Dit kind is nog vele malen moeilijker dan mijn autistje en daar zetten ze een ruggengraatloze juf voor, terwijl ik zo tien docenten kan opnoemen die dit gedrag meteen hadden afgekapt.

Prima als je een kind met gedragsmoeilijkheden wilt toelaten, ik vind het ook niet erg dat hij naast mijn zoon zit. Maar de juf is degene die door haar aanpak duidelijk maakt dat ze totaal over zich heen laat lopen. En dat is sneu voor mijn zoon maar ook sneu voor het andere kind.
kan je zoon dan niet naar een andere juf?
quote:luna1 schreef op 22 augustus 2008 @ 20:57:

En ja, soms denk ik ook wel eens, geeft dat joch een beuk! Maar zeggen doe ik het niet.Waarom in hemelsnaam niet?
quote:HaagsLoesje schreef op 25 augustus 2008 @ 10:20:

[...]

Dat vroeg ik mij dus ook af. Hoe fout het ook is, mijn zoon mag wel slaan.

Wij leren hem dat hij eerst aan de 'pester' aan moet geven dat hij het niet leuk vindt en dat hij moet ophouden.

Werkt dat niet, dan gaat hij naar de Juf.

Haalt dat niets uit, mag hij van ons terug slaan.

Het eeuwige 'vooral niet slaan' is niet aan ons besteedt. Soms is een flinke mep teruggeven gewoon nodig en als eerst geprobeerd is om het anders op te lossen zonder dat het iets uithaalde, heb ik er geen probleem mee.

Exact. En wat daar fout aan zou zijn, mag iemand me nog steeds eens komen uitleggen.

Wij hebben overigens nog een aanvullende regel: als de ander groter is dan jij, haal je je grote broers er bij, en mep je samen.

Juffen die niet ingrijpen moeten heel erg opzouten met verhalen over slaan dat niet mag. Ik zou niet weten waarom ik mijn kinderen zou moeten leren zich slachtoffer te laten zijn van professioneel onvermogen van leerkrachten.
Ik zeg niet dat hij een beuk moet geven omdat hij dat simpelweg niet durft. Ik kan wel tegen hem roepen dat ie zich niet op zijn kop moet laten zitten en een dreun uitdelen maar dat doet hij toch niet. Bovendien is het joch groter, sterker en ouder en heeft zoon twee jongere broertjes, geen oudere, die hem kunnen helpen. In dit geval vind ik het alleen maar slim van hem om zich geen blauw oog te laten slaan. Wat de juf vindt zal me idd worst zijn, een van mijn andere twee zonen(en ook mijn dochter trouwens...) zou ik idd kunnen zeggen dat ze er op moeten slaan en dan doen ze het ook. Maar mijn oudste is een beetje een watje vrees ik;-). En misschien heeft het joch zelf wel broers die mijn zoon dan een lesje komen leren, zulke tokkies zijn het wel.

Maansa, een andere juf betekent een andere klas. De klas waar hij al ruim 4 jaar in zit en waar al zijn vriendjes in zitten en waar hij nog nooit problemen heeft gehad. Ik vind niet dat hij gestraft moet worden omdat de juf geen ruggengraat heeft. Met de juf an sich heeft hij helemaal geen problemen, hij vindt haar ook aardig. Het andere kind is het probleem. En dat hoeft helemaal geen probleem te zijn als de juf het kind flink aanpakt.

Een andere juf voor de hele klas zou wel kunnen; maar ik denk niet dat de directie zoiets zal besluiten.
En misschien komt een beetje agressiviteit nog wel met de jaren;) Ik ben als kind ook heel erg gepest op school en durfde nooit iets terug te doen. Tot het op de middelbare school weer begon en ik de dame in kwestie bijna kaal heb geplukt en een blauw oog heb geslagen. Nooit meer gepest. Maar daar heeft zoon nu niet zoveel aan.
Moppekleuter had vorig jaar enorm veel problemen in het begin van het schooljaar. We hadden dat eerst niet goed door, maar uiteindelijk vloog er hier zelfs een knuffelbeest in de -volle- soeppan. Dat werd dus de hoek. Van de juf kreeg ik de volgende dag op mijn flikker omdat Moppekleuter de halve klas had gesloopt. Moppekind moest van zijn excuses aanbieden, en deed dat ook, en bleek helemaal van de kaart te zijn.

De volgende dag haalde ik hem uit school, ik koekeloer dan altijd even door het raam. Het grut stond net in de rij, en ik zag dat Moppekleuter werd geschopt, geknepen en geslagen door een jochie en niets terug deed. De juf zag dit niet, die stond er met de rug naartoe en marcheerde net voorop de klas uit.

Ik heb de juf er op aangesproken, en gezegd dat ik wilde weten wie dat jochie was en of het vaker was gebeurd. Juf wist van niets, zei ze. Uiteindelijk durfde Moppekind dit wél te vertellen aan ons, en ook dat het vaker gebeurde.

We zijn toen begonnen om dit jochie héél positief te benaderen (wat een leuke auto, wat een mooie trui, blabla) en als resultaat werd hij een stuk rustiger, en is inmiddels toch een vriendje.

Moppekleuter mag van ons niet beginnen, maar hij mag wel 20 x harder terugslaan (klein, maar verrekte sterk ). Blijfgewoonbianca had ooit de tip voor ons dat Moppekleuter zo'n etter gewoon een flinke schop moest verkopen, en vervolgens zelf meteen bij de juf moest gaan zitten janken. Ik geloof niet dat hij het ooit heeft toegepast, maar zijn oogjes begonnen te twinkelen bij de gedachte.
quote:luna1 schreef op 25 augustus 2008 @ 16:33:

Ik zeg niet dat hij een beuk moet geven omdat hij dat simpelweg niet durft. Ik kan wel tegen hem roepen dat ie zich niet op zijn kop moet laten zitten en een dreun uitdelen maar dat doet hij toch niet. Bovendien is het joch groter, sterker en ouder en heeft zoon twee jongere broertjes, geen oudere, die hem kunnen helpen. In dit geval vind ik het alleen maar slim van hem om zich geen blauw oog te laten slaan. Wat de juf vindt zal me idd worst zijn, een van mijn andere twee zonen(en ook mijn dochter trouwens...) zou ik idd kunnen zeggen dat ze er op moeten slaan en dan doen ze het ook. Maar mijn oudste is een beetje een watje vrees ik;-). En misschien heeft het joch zelf wel broers die mijn zoon dan een lesje komen leren, zulke tokkies zijn het wel.Tsja, dan is dat idd misschien niet handig

Hoewel, misschien klinkt het bizar, maar ik denk dat je nog steeds beter vechtend onderuit kan gaan, dan je op je kop te laten zitten. Maar goed, watjes moet je ook gunnen watje te zijn.
quote:luna1 schreef op 25 augustus 2008 @ 16:36:

En misschien komt een beetje agressiviteit nog wel met de jaren;) Ik ben als kind ook heel erg gepest op school en durfde nooit iets terug te doen. Tot het op de middelbare school weer begon en ik de dame in kwestie bijna kaal heb geplukt en een blauw oog heb geslagen. Nooit meer gepest. Maar daar heeft zoon nu niet zoveel aan.Misschien toch maar eens vertellen? Of kent hij het verhaal? Een goed rolmodel geeft ook steun!
@ Rider: hij kent het verhaal. Maar dan roept ie griezelend dat ie dat toch echt niet durft. En idd, ik wil hem niet "dwingen" iets te doen dat niet in zijn aard ligt, ik wil hem niet het gevoel geven dat hij een watje is, ook al is hij het wel.

Moppetoet, zoon is bijna 9 en pestend kind ruim een jaar ouder. Ik denk niet dat een aanpak op dat niveau werkt. Een flinke dreun zou, gezien de wijk waar het kind woont, idd wel eens de enige boodschap zijn die hij verstaat. Maar dat zit er niet in.

Mijn man gaat zoon morgen naar school brengen en nog een poging wagen met juf te praten. Komt ze weer aan met dat vage gewauwel dan loopt ie meteen door naar de directeur.
en dan?
En dan ga ik er van uit dat de directeur wel actie onderneemt, in zoverre dat er in ieder geval een normaal gesprek met hem en de juf kan worden gevoerd. Als er een roulatiesysteem komt zodat iedereen een tijdje mag genieten van de onwelkome attenties van het joch en mijn zoon even adempauze heeft ben ik tevreden. Als iedere ouder komt klagen heeft dat uiteindelijk meer effect dan 1.

En anders is er altijd nog een klachtenregeling van het schoolbestuur en de schoolinspectie. Maar ik hoop dat het zover niet komt.
Ik heb een keer in een klas gezeten met een roulatiesysteem. De eerste periode mocht je kiezen (dus toen naast beste vriendje/vriendinnetje) daarna ging de meester zelf kijken waar de knelpunten zaten, kindjes die niet klikten werden naast elkaar gezet. Ook moest een gedeelte elk bankje een jongen/meisje hebben. Voor de onderlinge sfeer is dit heel goed geweest in de klas. Het zou mooi zijn als de juf zoiets gaat doen, zodat jouw zoon niet de pineut is maandenlang, maar misschien is het ook goed voor het andere kind. Zoiets kunnen jullie toch voorstellen aan de juf/directeur?

(toen ik doorkreeg dat het meisje/jongen zou worden heb ik op de gang net iets te hard gezegd dat ik R een etter vond, toen heb ik daarna lekker 2 maanden naast het jongetje gezeten waar ik 'verliefd' op was, jaja gehaaid was ik al toen ik 10 was).
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik verbaas me een beetje hoe onaardig er wordt gesproken over juffen in dit topic. Woorden als 'gewauwel' en 'opzouten' komen niet zo vriendelijk over als je het hebt over de juf van je kind. Waar komt dit vandaan, vraag ik me dan af. En hoe stellen jullie als ouder je dan op in een oudergesprek, volgens mij heeft elke school die wel toch? Kan iemand mij dit uitleggen?
De school is 3 weken begonnen dus een oudergesprek is nog helemaal niet geweest. Ik heb 3 kinderen op deze school dus heb al een hoop juffen en meesters voorbij zien komen. En ik heb echt nog nooit problemen met ze gehad, een normaal gesprek was altijd mogelijk(is ook wel zo handig als je een kind op school hebt met pdd-nos wat veel exta aandacht krijgt en veel voortgangsgesprekken met zich meebrengt). Maar met deze juf valt helemaal niet te praten. Ik heb het twee keer netjes geprobeerd en om te voorkomen dat ik de derde keer niet zo netjes meer ben gaat mijn man dus morgen.

Het woord opzouten heb ik trouwens niet in de mond genomen. Ik ben het met je eens dat wauwelen niet zo aardig klinkt, maar een juf die alleen maar herhaalt dat ze weet dat mijn zoon gepest en getreiterd wordt door zijn buurman en vervolgens meldt dat ze de afspraak met hem heeft dat hij onmiddelijk meldt dat hij treitert(terwijl ze er letterlijk met haar neus bovenop zit) en verder nergens op in wil gaan en helemaal niets doet om de situatie te veranderen, ja, die vind ik wauwelen.

Hij heeft gisteren 8 keer bij de juf moeten klagen omdat het joch trapte, prikte, sloeg en schopte. En iets constructiefs doet ze er niet mee.

Maleficent, een roulatiesysteem was ook gebruikelijk in de vorige klassen van mijn zoon en dat ging idd prima. Ik heb het ook voorgesteld aan de juf, maar toen kreeg ik als antwoord dat zij het beleid in de klas bepaald. Tja, dan ben je snel uitgepraat. In een gesprek met de directeur(evt. met de juf) wil ik dat nog eens voorstellen.
Ik bedoelde ook niet jou hoor Luna! Maar ik bedoelde ook niet de 10minutengesprekken (zo heten die toch meestal?) maar gewoon in een gesprek 1 op 1 met de juf. (zonder andere kinderen en ouders enzo) Ik kan me voorstellen dat als jij je heel eisend of hard opstelt daar de juf ook wat van dichtklapt als het ware en dat dat de sfeer niet ten goede komt, toch?
Bij ons zijn de 10-minutengesprekken zonder andere ouders en kinderen, normaal gesproken bewaar ik "grieven" voor die gesprekken, maar dat duurt me nu te lang.

De eerste keer ben ik echt heel vriendelijk gebleven, misschien de tweede keer wat eisender. Maar he, ik ben ook maar een mens en ik vind het erg sneu om mijn zoon zo te zien verschrompelen terwijl de juf alleen maar een waarschuwing uitdeelt.
Gooi het dan op die toer zou ik zeggen! Zoals je het stelt in je laatste post denk ik dat je veel meer bereikt! Het klinkt in elk geval een stuk meer als jezelf vanuit je gevoel denk ik.
quote:cha schreef op 26 augustus 2008 @ 11:32:

Ik verbaas me een beetje hoe onaardig er wordt gesproken over juffen in dit topic. Woorden als 'gewauwel' en 'opzouten' komen niet zo vriendelijk over als je het hebt over de juf van je kind. Waar komt dit vandaan, vraag ik me dan af. En hoe stellen jullie als ouder je dan op in een oudergesprek, volgens mij heeft elke school die wel toch? Kan iemand mij dit uitleggen?

Ik heb inmiddels aardig wat leerkrachten meegemaakt. Uitstekende, betrokken vakmensen, en incompetente minkukels. gemiddeld genomen heb ik geen enorme pet op van het vakmanschap van de beroepsgroep, maar ook geen groot wantrouwen.

Waar ik wel vrij rood van uitsla, zijn leerkrachten die vergeten dat ouders hun klanten zijn, en dat zij mede verantwoordelijk zijn voor de opvoeding, de veiligheid, het welbevinden, van kinderen van anderen. Een juf die niet ingrijpt waar nodig, maar mij wel de les komt lezen als ik mijn kinderen leer dat ze niet alles maar moeten laten gebeuren, mag van mij inderdaad opzouten.

Over het algemeen gaat dat overigens erg goed. Ook in oudergesprekken maken wij leerkrachten altijd duidelijk dat we in beginsel afgaan op hun oordeel, hun vakbekwaamheid, hun professionaliteit, hun ervaring. Ik zal een leerkracht nooit het recht ontzeggen om op haar of zijn manier orde te houden, les te geven, etc. Maar ik wens ook niet voor een onnozelaar te worden versleten die eigenlijk dankbaar mag zijn dat mijn kinderen onderwijs krijgen.

Gaat prima meestal.
quote:luna1 schreef op 26 augustus 2008 @ 12:40:

Hij heeft gisteren 8 keer bij de juf moeten klagen omdat het joch trapte, prikte, sloeg en schopte. En iets constructiefs doet ze er niet mee.

Twee opties ; jij gaat persoonlijk melden dat jouw zoon toestemming heeft van jou om dat jong ongelooflijk hard terug te beuken ( dat hij daar op school straf voor krijgt neem je op de koop toe maar je laat hem er geen minuut langer voor in de klas zitten en thuis krijgt hij een ijsje als beloning ) ,

of je spreekt met je zoon af dat jouw zoon keihard AUUUUUUUUUUU roept en zich van zijn stoel af laat vallen en over zijn arm/ hoofd/ been wrijft als dat joch hem aanstoot / tegen zijn kleine teen wrijft / wat dan ook ....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:rider schreef op 26 augustus 2008 @ 15:00:

[...]

Waar ik wel vrij rood van uitsla, zijn leerkrachten die vergeten dat ouders hun klanten zijn, en dat zij mede verantwoordelijk zijn voor de opvoeding, de veiligheid, het welbevinden, van kinderen van anderen. Klanten??? Áls er al sprake is van klanten in het onderwijs dan zou ik zeggen: dat zijn dan toch echt de kinderen! Ik ga er vanuit dat leerkrachten zoveel mogelijk handelen in het belang van ieder kind in hun groep. Dat dat soms lastig is, dat er strijdige belangen zijn, dat je door oog te hebben voor het ene kind wel eens een ander kind benadeelt... dat zijn de hele lastige kanten van het vak. Neemt niet weg dat de leerkracht natuurlijk in moet grijpen als een kind voortdurend de dupe is van een ander kind.

Ik zie ouders altijd als mede-opvoeders. Je neemt elkaar serieus, ieder met je eigen kennis en ervaring. Meestal kom je er samen wel uit als je respectvol met elkaar omgaat.

Maar waar ik dus een beetje rood van achter mijn oren wordt, is als ouders de school alleen maar zien als iets waar ze iets kunnen halen ('klanten' zijn....) en waar ze dingen mogen 'eisen' (want de klant is koning...). Je streeft beiden naar het optimaal haalbare, maar helaas is dat niet altijd exact het 'product' dat ouders (of de juf) zouden willen.

Voor TO: wat meestal werkt, is de juf te vertellen hoe jouw kind de situatie beleeft. Dan omzeil je de welles-nietesdiscussie over wat er feitelijk gebeurt, maar heb je het over zijn welbevinden in de klas. Geeft een veel betere opening tot gesprek. Mocht ze daar ook niet voor openstaan, dan heb je ook echt reden om eens met bijvoorbeeld de directeur te gaan praten.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 augustus 2008 @ 15:08:

[...]

Twee opties ; jij gaat persoonlijk melden dat jouw zoon toestemming heeft van jou om dat jong ongelooflijk hard terug te beuken ( dat hij daar op school straf voor krijgt neem je op de koop toe maar je laat hem er geen minuut langer voor in de klas zitten en thuis krijgt hij een ijsje als beloning ) ,

of je spreekt met je zoon af dat jouw zoon keihard AUUUUUUUUUUU roept en zich van zijn stoel af laat vallen en over zijn arm/ hoofd/ been wrijft als dat joch hem aanstoot / tegen zijn kleine teen wrijft / wat dan ook ....

Ja, dat AU! roepen heb ik ook tegen hem gezegd, maar dat durft hij ook niet(hij heeft niet vooraan gestaan in de rij bij het uitdelen van pit...), bang dat de juf hem straft. "En wat dan nog!" heb ik gezegd, als ze jou er uit stuurt om zoiets heeft ze een probleem. Maar nee, hij doet het niet.

Ach ja, en de beuk...hij is zo ongeloofelijk braaf en schijterig. Ik zou bijna staan te juichen als het hem echt eens te veel wordt en er op beukt, maar nee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven