~ Juli 2005 ~

12-06-2007 09:43 2326 berichten
Alle reacties Link kopieren
[quote]Findi schreef op 12 september 2007 @ 15:42:

En Charly heb je al getest?

Nee, ik weet eigenlijk wel zeker dat ie positief zal zijn, maar dat zegt verder nog niets: vorige keer ook paar dagen na positieve test bloedverlies.

Dus ik wacht geduldig (ahumm) af.

Ik heb nog nooit zo vaak aan mijn (.)(.) gevoeld of ze nog wel steeds gevoelig zijn....
Ahh, moet Minime nu zonder jas de winter door???
Ik duim me suf
quote:charly75 schreef op 12 september 2007 @ 15:59:

Ahh, moet Minime nu zonder jas de winter door??? Ik prop hem gewoon in zijn jas van vorig jaar
Spannend Charly.

Duim heel hard mee.

Jammer Barrel, valt dan echt tegen he als je je er op verheugd een leuk avondje te hebben en dan ook met iets leuks thuis te komen.

Die Jurre

Ehh jas van vorig jaar.... gaat ie op randsoen....??!!

Ben heerlijk vroeg thuis vandaag. Had een afspraak om 14.00 uur buiten de deur gepland, richting huis zodat ik gelijk door kon. Nu even lekker Lot tijd!

Verder weinig te melden.
Heel wat anders. Zijn jullie al begonnen met zindelijkheidstraining?

Zo vlot als Nikki is Marit niet

Weet ook niet zo goed hoe ik moet beginnen (weet ook nog niet of ik het nu al wel ga aanpakken of wacht tot na de bevalling - wel net zo rustig).

Iemand ervaring? Tips?
Hier nog geen zindelijkheidstraining. Meneer geeft nog helemaal niets aan. Ook niet na afloop als hij met een volle luier loopt. Maar meiden schijnen hierin ook een stuk sneller te zijn.

Misschien is het wel handig om te wachten tot na de bevalling. Ze schijnen dan nogal eens terug te vallen.

Wat jammer Barrel, dat er niets leuks tussen zat (en 11 kinderen, mijn hemel ). Ik blijf toch vinden dat er voor meisjes meer leuke dingen te krijgen zijn. En minstens 60 euro voor een nieuwe winterjas. Findi, ik prop met je mee hoor. Dat wordt hier ook de winterjas van vorig jaar.

Charly wat spannend zeg. Ik ga heel hard voor je duimen en dan niet alleen voor een positieve test dit keer.

Wij hebben gisteren ook de APK weer gehad. Voor allebij de mannen. Bink is gegroeid als kool. Hij weegt alweer ruim 7100 gram. Bikkel is ook weer goedgekeurd. Deed netjes alles wat hij moest doen.
T heeft wel veel interesse in de wc, op het potje wil hij niet zitten.

Ik heb een toiletverkleiner gekocht.

Hij geeft aan dat hij gepoept heeft en hij trekt regelmatig zelf zijn broek naar beneden waarna ik hem naar de wc breng: moet je plassen? NEEEE

Als ik zelf zijn broek uit wil doen nadat hij naar de wc is gelopen dan mag dat ook niet.

De laatste tijd staat hij ook wel met zijn benen gekruisd alsof hij nodig moet plassen, maar dat geeft hij niet aan.

Ik denk dat je de mogelijkheid moet geven en je kind al wel vast spelende wijs aan een potje/wc moet laten wennen, maar als ze er nog niet aan toe zijn dan lukt het toch niet en hoe meer je gaat forceren hoe slechter het zal gaan.
T. ging al een tijdje na het badje als hij nog even bloot rondliep op zijn potje zitten. Verder had hij ook veel interesse in de wc. Sinds afgelopen weekend plast hij op het potje en op de wc (met verkleiner). Hij zegt het nog niet zelf, maar als we hem meenemen doet hij vaak ook een plasje en roept dan trots dat hij graag een sticker wil. Op de creche nemen ze hem deze week ook mee met de grotere kinderen naar de wc. Ik heb nu bij Albert (ja ik ben een beetje een drukke moeder en doe mijn boodschappen dus wel eens via internet) luierbroekjes besteld. Ik ben van plan om zo nog een tijdje door te gaan totdat T zelf gaat aangeven dat hij moet plassen. Dan pas wil ik met de luiers gaan stoppen.

Luiers zijn stiekem toch ook wel makkelijk. Dochtertje van een collega moet namelijk overal plassen (speeltuintje, supermarkt etc.)

N. is ook weer door de APK. Ze weegt 7800 gram en 64,5 cm (bij 4 maanden) en dat is dus op de +2 lijn qua gewicht en de +1 lijn qua lengte. Het is echt een spekkie! Helaas voor haar is het bijna afgelopen met de slagroom die ze kreeg. 4 dagen per week kolven is namelijk voor mij niet goed te combineren met een hele drukke baan. Nu ik besloten heb om overdag niet meer zelf te voeden, merk ik al dat het snel opdroogt.... ik heb bijvoorbeeld 2 voedingen tegelijk afgebouwd en had maar 1,5 dag een soort van stuwing.

T. is sinds gisterochtend onvoorstelbaar aan het stotteren. Hij blijft echt in alle woorden hangen. Zou ik me daar druk om moeten maken?????
Even een kort berichtje om jullie te laten weten dat de echo vanmorgen helemaal goed was. Geen placenta voor de uitgang dus!

Geen kans op bloedingen en kan proberen thuis te bevallen.

Kindje groeit goed, inmiddels ruim 2200 gr. Iets boven gemiddeld maar keurig.

Marit is ziek geworden. Vanaf 05.00 uur al aan het spoken. Ga dus zo kijken of ze naar bed wil. Kan ik even mee.

Ze heeft wel trek in bv een cracker en drinken maar na een poosje gooit ze het er weer uit. Zat net lekker te tekenen na een asperientje en wop alles kwam er uit.

Ze zit nu in badje, even bij komen. Gaf ze zelf aan dat ze dat wilde. Nou kan ik me voorstellen als je niet lekker bent. Schone kleren aan en weer een fris meisje!
Jane ik zou me geen zorgen maken om dat stotteren, Minime blijft ook wel eens hangen: " auto, auto auto papa auto auto" is een recente. Ik denk dat het enthousiasme is dat hij papa met de auto ziet aankomen of dat hij snel iets wil vertellen maar de woorden nog niet netjes achter elkaar kan zetten.

Ik heb vanochtend zo gelachen. Ik was mijn haar aan t fohnen, terwijl Minime in bad lekker aan spelen was. Hoor ik hem ineens keihard gillen en helemaal in paniek in een hoek van het bad vluchten met grote tranen, roepend: Lol, Lol, Lol. Ja hoor had meneer wederom in bad gepoept en was zich helemaal rot geschrokken van een drol die opeens ronddreef. Nou je moet er bij geweest zijn denk. Dus zindelijkheids training daar wachten we nog even mee. Hij gaat wel altijd mee plassen en dan ook (wel met broek aan) op zijn potje zitten en hij weet ook dat mama aan t plassen is.

Geweldig Lot, nu heb je de mogelijkheid om normaal te bevallen!!!

En alle apk's verlengd, goed hoor.
Findi..... Wat kunnen ze toch voor leuke situaties zorgen he. Heerlijk!

Lot wat vervelend dat marit zo ziek is. Hier wel een snotverkouden kind maar daar houdt het gelukkig mee op. Volgens mij heerst her wel weer. Op het KDV ook veel kindjes verkouden/ziek.

Wat super zeg een goede echo, wat fijn dat een goede bevalling nu gewoon aan de orde is.

Charly,

Ben hard voor je aan het duimen. Nu mag het wel goed gaan, dat heb je wel verdient!

Jane, hier ook nog geen zindelijkheidstraining. Dacht even dat het zo "in the pocket" zou zijn, maar meneer nam ons gewoon in de maling. Hij vind het potje wel interessant maar alleen als hij in z'n blootje loopt boven dan gaat hij op het potje zitten om een plasje te doen maar verder geeft hij niets aan zodra die luier aan gaat.

Ach ik zie wel (ondertussen zwaar jaloers op tomaatje, scheelt zeg geen luiers).

Hidde ligt eindelijk te slapen, gisteren ook een dramanacht gehad.

Hij was zo onrustig, pfff *gaap*

Vanavond was hij gewoon te wakker en ondeugend. Dus ik heb hem nog maar even beneden laten spelen en nu ligt hij op papa's plekje te slapen. Ach hij slaapt nu tenminste.

Morgen ga ik na ongeveer 3 jaar weer duiken. had het met mijn suffe kop beloofd. Weet eigenlijk niet of ik er nu zo blij mee ben.

Misschien ben ik morgen weer helemaal lyrisch, we zullen zien.

Ga nu weer lekker verder strijken bleeeeeh, heb nog steeds een megastapel. Ik wil een strijkrobot!
Je hebt iig lekker weer Barrel!

De 2 winterjasjes van vorig jaar passen nog \\:-)// . Ze zijn zelfs nog een heel klein ietsje te groot, nah ze zitten netjes zeg maar. Das weer een boel euri's bespaard.

Charly, weet je al wat?
Ik heb nog niet getest, wil nog even afwachten....

Ben wel bang dat het weer niet gelukt is: borsten zijn weer veel minder gevoelig en lijken kleiner dan een paar dagen geleden.

Ik onderwerp het toiletpapier dan ook telkens aan een grondige inspectie
Wat spannend zeg Charly. Ik hoop zo op goed nieuws voor je.

Kijk Findi, da's nog eens handig. Gewoon een jaar geen eten geven. Kunnen ze zo dezelfde jas weer aan.

Wow Barrel, stoer hoor duiken. Ik heb het 2 keer gedaan in Turkije. Ik vond het helemaal geweldig (niet moeilijk in zo'n prachtige omgeving), maar heb daarna een week lang last gehad van mijn evenwichtsorgaan. Vandaar dat ik er niets meer mee heb durven doen, maar anders waren Madokus en ik misschien wel op les gegaan.

Arme Marit, hopelijk is ze weer wat opgeknapt. En wat een geweldig nieuws Lot. Wat fijn dat je nu gewoon mag proberen te bevallen.
Jeetje wat is het stil hier, terwijl het hier toch echt wel weer is om achter de pc te kruipen....

Lot gefeliciteerd met je goede echo!!

Wat een opluchting zal dat zijn Wil je nu ook graag thuis bevallen?

Hoe is het met Marit? al een beetje opgeknapt?

Hier nog weinig nieuws (geen nieuws goed nieuws toch)

Nog geen rode duiveltjes ontdekt, dus dames ga nog maar even verder met eelt kweken op die duimen van jullie!
Jeetje Charly, je houdt het wel spannend zo hoor. Kun je nagaan als ik het al spannend vind. Knap dat jij dan uberhaupt nog functioneert.
quote:madootje schreef op 17 september 2007 @ 13:19:

Jeetje Charly, je houdt het wel spannend zo hoor. Kun je nagaan als ik het al spannend vind. Knap dat jij dan uberhaupt nog functioneert. Wie zegt dat ik nog functioneer???
Toch maar even een test gehaald: zoals ik al dacht POSITIEF!!!!!

Maar ja, voor mij blijft het een stukje schijn zekerheid.

We wachten (steeds minder) geduldig af......
quote:charly75 schreef op 17 september 2007 @ 15:58:

Toch maar even een test gehaald: zoals ik al dacht POSITIEF!!!!!

Maar ja, voor mij blijft het een stukje schijn zekerheid.

We wachten (steeds minder) geduldig af......

Tjee wat spannend Charly. Ik hoop dat we je/jullie snel mogen feliciteren....!

voor het wachten
Marit is inmiddels weer opgeknapt. Nog wel erg verkouden maar ze hoeft niet meer over te geven gelukkig.

Wat een rot weer vandaag. Ging even naar de HEMA daar voor Marit een paraplu gekocht. Ze verzoop er onder, erg komisch om te zien. Een aantal heren in net pak moesten er lachen toen ze haar zagen

Heb veel last van mn bekken (SI gewricht). Moet "gewoon" niet te veel doen maar ja dat is niet altijd even makkelijk.

Ga kijken of ik donderdag vrij kan zodat ik niet de hele dag door hoef (eerst mensendieck en dan gelijk werken tot 21.00 uur - dat is me de afgelopen 2 keren slecht bevallen). Heb nog genoeg uren staan.

Vanmorgen weer naar de verloskundige. Weer oke verklaard, tot over 3 weken (eigenlijk 2 maar dat kwam niet handig uit).

Madootje jouw laatste week vrij?

Ga inderdaad nog niet beginnen met trainen van de zindelijkheid. Zeker nu niet met mn bekken maar na mn bevalling is vroeg genoeg. Ze moet eerst nog wennen straks aan haar nieuwe kamertje, bedje, dat is meer dan genoeg.

Slapen jullie kids nog in een slaapzak? Of in nieuwe bedje onder een dekbed (dekens)?
Bikkel slaapt in een ledikant, zonder slaapzak, onder een dekbedje. De sllapzakken hebben we geschrapt toen meneer ze kapot begon te trekken om ze uit te krijgen.

Wow Charly, wat een goed nieuws. Jeetje zeg, wat zal het nu spannend izjn voor jullie. Heel veel sterkte met afwachten En mag ik je al feliciteren of moet ik wachten tot je wat verder bent en meer zekerheid hebt.
Ohw Charly, ik blijf duimen voor jullie. Spannend!!!

Fijn he Lot, die bekkenklachten. Ben er zooo klaar mee. Heb vandaag weer eens een slechte dag. Heel erg pijn in schaambeen, word er zo niet vrolijk van. En dan ook nog eens verkouden en hoesten. Bah, bah, bah !!

Fijn dat het verder goed met je gaat en met de beeb natuurlijk. Ik mag donderdag weer voor de keuring.

Amelie slaapt al enige tijd niet meer in slaapzak. Sinds 2 weken slaapt ze wel onder een dekbed, is wat groter dan de deken die ze eerst had. Nu had ik gehoopt dat ze tot volgend jaar voorjaar nog wel in haar ledikantje zou kunnen, maar ik ben bang dat ze toch voordat de beeb komt in een groot bed moet slapen. Wow, moet er niet aandenken. Mijn kleine meisje....

IK heb het gehad voor vandaag, ga mijn mandje opzoeken. Slaapse !
Dames, waar zijn jullie toch???

Tomaatje hoe is het de 1e weken gegaan? Kon je het allemaal op tijd redden??

T. heeft enorme driftbuien, met name 's morgens bij het aankleden en gisteren toen ik hem ophaalde van het kdv was het helemaal feest: hij wilde gedragen worden en ik had zoiets van je gaat maar lekker lopen. Daar was meneer het dus niet mee eens: gillen en toen ik hem in de auto wilde zetten nog meer gillen en hevig verzetten, wat een drama, volgens mij heeft hij de hele buurt bjj elkaar gegild.

(en mijn geduld is ook wel een keertje op na een lange dag werken...)

Maar goed daarna was hij weer heel lief...
Hier ben ik!

Dat soort taferelen ken ik, al komt het gelukkig niet al te vaak voor. Gisteren met een vriendin en de kinderen naar Ballorig geweest. Was erg gezellig en de mannetjes hebben zich kostelijk vermaakt. We zijn uiteindelijk veel langer gebleven dan we vantevoren hadden gedacht.

Vanmiddag op kraamvisite bij vrienden. Ik heb er zin in! Ze hebben maandag een zoontje gekregen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven