~ Juli 2005 ~

12-06-2007 09:43 2326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lot: Hoe gaat het met je.

Ook hier groeien ze als kool. Suzanne heeft van broek/rok maatje 98 en van bovenkleding 110/116. Gisteren met Mellanie naar het cb geweest, alles dik in orde. We gaan beginnen met groente en fruithap. Wat wordt ze dan al groot. Mellanie heeft maat 68

Sams: Super dat Amelie bijna zindelijk is. Scheelt je een hoop luiers. Suzanne is ook zo goed als zindelijk. Alleen tijdens het slapen nog een luier, overdag wil ze zelf geen luier meer om. Helemaal goed.

Barrel: Hoe was de echo en de nekplooimeting bij je zus. Is alles goed? Het blijft altijd spannend.

Ook mijn zus is zwanger, inmiddels 22 weken en zei heeft een bandje om haar baarmondermond geplaatst gekregen, deze wordt bij 37 weken zwangerschap onder algehel narcose weer verwijderd. Dit hebben ze uit voorzorg gedaan, de vorige zwangerschap van mijn zus is helaas met 20 weken geeïndigd in een miskraam . Ze was toen zwanger van een tweeling.

Zal een foto op de groep plaatsen van mijn 2 meiden. Ze lijken totaal niet op elkaar.
Leuke foto Truusje, inderdaad 2 totaal verschillende meiden!

Met mij gaat het redelijk. Ben nog wel heeeel erg verkouden maar voel me stukken beter.

Wanneer wordt het lente....

Ook Lotje en Marit zijn weer verkouden. Ze hoesten allebei.

Dat hoort bij ons zo'n beetje deze winter!

Vandaag met Marit naar de kapper geweest. Weet niet zo goed wat ik met haar haar "moet". Ze wil meestal geen staartjes ed in. Haar ponny zag er onverzorgd uit. Nu maar besloten om het te laten groeien. Ponny kan er altijd nog weer af.

Ben benieuwd. Ze laat de speltjes meestal ook niet zitten, trekt ze ze eruit en doet ze zelf weer in... prachtig...

Tje nog meer zindelijke meiden. Nou Marit moet niets van het potje oid weten. Ze gaat lekker in een hoekje staan...poepen en zegt soms dat ze moet plassen... Ook een begin. Moet zeggen dat ik ook geen puf heb om er actief mee bezig te zijn...

Ach het komt vast wel! Tis bij ons ook goed gekomen!

Spannend Barrel bij je zus.

Wat een naar bericht Truusje voor jou zus, wat een schrik zal dat zijn geweest.

Goed bericht Findi, hopelijk blijft ie leuk!

Mmm lag net te slapen op de bank. Ben moe.

Vriendlief is voor een offerte naar een klant hier 45 minuten vandaan. Die verwacht ik nog niet terug. Nou ik het schrijf komt ie binnen wandelen! Gezellig!

Zn moeder belde me, ze is op vakantie in Spanje. Samen met mn schoonvader + hond. Hele reis want ze moet het nu alleen rijden. Ze hebben er 3 dagen over gedaan. En nu komen ze eerder terug omdat zij zich niet goed voelt. Ze was voor vertrek al bij de huisarts geweest en ze denken aan darmpoliepen, heeft ze al eerder gehad. Alleen nu wordt ze wakker vd pijn ' s nachts en tja ze moet ook nog terug. Mn schoonvader kan niet rijden en de hond niet uitlaten dus als er iets gebeurd...

Als het niet gaat dan gaat ze naar de dokter daar en wellicht wordt het dan via de ANWB terug.

Mn schoonmoeder ligt 's nachts te piekeren over hoe het moet als haar iets overkomt. Mn schoonvader kan niet meer alleen wonen. Kan me heel goed voorstellen dat dit haar bezig houdt (en vriendlief ook, die piekert er ook over).

Nou fijn weekend allemaal!
Wow, heftig zeg, Lot, van je schoonmoeder. En dan ook nog dat hele stuk alleen gereden. Zullen ook niet meer piepjong zijn.

Ja, Barrel al wat meer over zuslief bekend ?

Ik ben het weekend alleen thuis met de kids. Vriendlief heeft buitenfietsbeurs voor zijn werk in de Ardennen, waar het overigens echt geen lekker weer is. Sneeuw, wind, kou etc. Nou ja hier word je er ook niet echt blij van. En ik heb even een moment voor mezelf. En ik zou wel een gat in de dag kunnen slapen. Pfff....gaap!! Amelie begon vannacht over oorpijn, zul je altijd zien als je vent weggaat, dat dit soort dingen zich aankondigen. Hoop dat het loosalarm was.

Gisteren heb ik mirena-spiraal laten zetten, mijn god, wat een ellende. Het deed veel minder pijn dan voor dat er kinderen waren, maar toch echt geen pretje. En gelijk weer menstruatiepijn en dan vooral rugpijn. Nou ik hoef voorlopig even niet over anticonceptie na te denken. Ik hoop dat de menstruatie nog even op zich laat wachten. Hebben jullie hier ervaring mee, Mirena-wanneer ongesteld worden en BV ?

En gisteren ook nog even een gaatje in mijn kies laten vullen. Toch halverwege maar besloten dat ik een verdoving wilde. Dus heb ik tot 22.00 uur met een scheve bek gelopen .

Woensdag met Thibault bij CB geweest. In een maand tijd 1 kg aangekomen. Mama heeft slagroom in haar borsten . Hij weegt nu bijna 6 kg en is al weer 62cms. Wat gaat het snel. En natuurlijk kreeg hij zijn eerste prikjes. Auwww....ik moest er ook bijna van huilen

Volgende maand weer voor de volgende ronde.

Wens jullie fijn weekend, genoeg geschreven over mezelf geloof ik.

Ciao!!
Hoe is het met Amelie Sams? Hopelijk was het loosalarm..!

Tje die Tibault wat een flinke vent! Lang leve mama's melk! Mn vriendin haar zoon (scheelt 10 dagen met Lotje) is 9200 kg en 70 cm zal vast een leuke foto opleveren als Lotje en hij samen in de box liggen!!

Mn schoonouders zijn gisteren goed aangekomen. Reis is goed gegaan gelukkig. Ze kwamen hun verhaal doen en een hapje eten. Mn schoonmoeder heeft ondanks de last van haar buik wel trek. Vanmorgen bij de huisarts bleek haar baarmoeder vergroot (vleesboom?). Ze moest vandaag nog voor een echo en bloedonderzoek. Ben benieuwd.

Werd vanmiddag gebeld door het KDV. In het verzorgingshuis waar het KDV in is gevestigd heerst het Noro virus.... Ze laten het aan ons of we Lotje wel of niet brengen maar advies is toch wel niet doen, zeker omdat ze zooo verkouden is.

Vriendlief werkt tot vanavond laat door om zo een vloer af te krijgen zodat hij morgen thuis kan blijven.

Voor Marit is het niet zo ernstig voor die hele kleintjes wel.

Later nog even gebeld welke maatregelen zij nemen (dat bedenk je je altijd later he). Deze zijn ook goed gelukkig.

Nou ben beniewd.

Wordt nu in een keer door "rennen" naar het KDV ipv kletsen met de oudjes (die vinden het altijd zo leuk die kleintjes, aai over de bol..!).

We zijn al zeer consequent handen aan het wassen maar moet nu nog beter!
Barrel, hoe gaat het met je zus? Alles goed?

Lot, altijd vervelend wanneer je kind niet naar het KDV kan, hele planning in de soep, noodplannen in de aanslag, pffff...

Fijn dat je schoonouders heelhuids thuis zijn, nu dat onderzoek nog afwachten...

Poehee Sams, het hele weekend alleen is al best pittig met zo'n kleine frummel erbij en dan ook nog Amélie met oorpijn? Hoop het niet voor je!

Qua kleding zit Jurre nu op 98/104 voor z'n truitjes en op maat 92 voor z'n broeken. Stijn heeft net zulke korte pootjes als z'n broer, dus voor hem mt 56 in zijn broeken en mt 62 voor z'n truitjes. Heb eindelijk weer eens wat foto's op de groep gezet van mijn mannen. Zag tot mijn grote schrik dat de laatste foto van carnaval 2007 was...!
wheeeeee......ik zit hier moeder ziel alleen zonder kinderen op de bank. Thibault is tot 13.00 uur op de creche en Amelie de hele dag. Ik heb even diep adem gehaald toen ik buiten was. Het komt goed....

Amelie heeft gelukkig geen oorontsteking gehad. En het weekend is dus best goed verlopen.

Vanmiddag nog even met mijn moeder shoppen in Hoofddorp. De laatste keer op een vrije dag voordat ik weer aan de slag ga. Ik begin langzaam weer zin te krijgen om aan de slag te gaan. Volgende week krijg ik het gelijk zwaar. Vriendlief heeft zijn jaarlijkse mannenweekend uitje (5 dagen !!) en moeder gaat weer beginnen met werken. Van woensdag t/m zondag is ie weg. Soms vraag ik me wel eens af of het niet beter is om man te zijn. Zucht..!

Goed ik ga schoonmaken, onze Tippi-wan is een maand naar Thailand...moet het nu allemaal zelf doen....
Fijn dat je het weekend heelhuids doorgekomen bent. En tja, mannen...!

Ik moet er echt nog niet aan denken om aan het werk te gaan, een ritme is hier echt nog steeds niet te bekennen, hoewel de nachten wel steeds beter gaan. Gelukkig hoef ik pas medio juni te beginnen. Lang leve het onderwijs!

Gisteren heb ik waarschijnlijk een verkeerde beweging gemaakt, waardoor het in mijn rug geschoten is, AU! Wist vannacht niet eens hoe ik Stijn uit zijn bedje moest halen. Het gaat nu, dankzij paracetamolletjes en een warmtekussen tegen mijn onderrug, wel wat beter, maar prettig is anders....
Zo was ik ook weer eens een keer..

Ik wordt gek van het internet hier, doet niet wat ie moet doen.

Ja fij he Sams die mannen, die plannen ook maar gewoon alles in, thuis gaat het toch wel goed. Moeten wij eens proberen, dan breekt er gelijk grote paniek uit!

Lot, hopelijk valt het allemaal mee met je schoonmoeder, jullie hebben toch ook wel even genoeg gehad toch?

En erg fijn wanneer je kindje niet naar de opvang kan. Ik wil er nog even niet aan denken, maar er is bij ons een wachtlijst voor de dinsdag.

Oh wat erg ik weet nu al niet meer waar ik op wilde reageren...dement/ zwanger he?

Deze week is mijn verlof in gegaan, gisteren de eerste officiele vrije dag, maar nog heel druk geweest.

Moest T. eerst nog naar de creche brengen (hij gaat in de plaats waar ik werk) toen overdracht met mijn waarnemer. Eenmaal thuis weer veel telefoontjes betreffende de badkamer (nee het is nog steeds niet opgelost!!!) Ook nog een berg strijkgoed en voor je het weet moest ik mijn manneke weer ophalen.

Alleen thuis was wel een beetje raar: ik zat steeds te luisteren wanneer T. wakker zou worden, maar hij was er niet....

Het voelde ook wel een beetje als spijbelen.

Ik hoop dat er nu wat rustiger tijden aanbreken, want hier schijnt het zonnetje, moeten we dan toch ook wel van genieten!

Oma van mijn man is vorige week voor de zoveelste keer gevallen en heeft nu de heup gebroken. Gisteren is ze overgeplaatst naar een verpleeghuis, helemaal in de war. Hoop dat het snel beter wordt en dat ze uiteindelijk toch weer naar haar aanleunwoning kan!

Ik hoop (volgens mij heb ik dat al wel vaker gezegd..) dat ik weer wat vaker kan reageren, blijf niet helemaal bij zo, maar de tijd gaat ook zo snel!
Hoi,

Hier ben ik even, heb het echt mega druk! Zijn met onwijs gave dingen bezig (voor de toekomst). Hoop dat ik het snel hier kan melden. Maar ook dat ik weer normaal tijd kan vinden hier te zijn!!!!\

Sorry voor even!

Zoef zoef en weer weg (naar mijn bedje gaap)
Ohh Barrel je maakt me nieuwsgierig!! quote:barrel schreef op 11 april 2008 @ 00:16:

Hoi,

Hier ben ik even, heb het echt mega druk! Zijn met onwijs gave dingen bezig (voor de toekomst). Hoop dat ik het snel hier kan melden. Maar ook dat ik weer normaal tijd kan vinden hier te zijn!!!!\

Sorry voor even!

Zoef zoef en weer weg (naar mijn bedje gaap)
Hmmm, wat zou dat kunnen zijn... Werk of privé-nieuws... Ben echt niet nieuwsgierig hoor, maar wil gewoon érg graag alles weten...!

Ga je ons lang in spanning houden, Barrel?
Hoi, hoi,

Hee Truusje, hartstikke leuk dat je er weer bent en te gek dat je er een tweede dochtertje bij hebt gekregen!

Barrel, vertel, vertel, wat is het nieuws???? Je maakt ons nieuwsgierig!

Vandaag is het een heel speciale dag: groenmannetje en ik zijn 12,5 jaar getrouwd! Ines is het hele weekend bij oma zodat wij het samen kunnen vieren. Vanavond heb ik een mooie verrassing voor hem wat te maken heeft met onze bruiloft. Maar daar vertel ik morgen wel over want hij leest ook mee op dit forum en anders is de verrassing weg.... Pfff, wat vliegt de tijd toch....

Groenmannetje heeft wel iets moois voor mij, dat moeten wij vanmiddag nog uitzoeken bij de juwelier. Het staat symbool voor de 12,5 jaar huwelijk en Ines. Hij wil me een groene smaragd geven, dat is symbolisch voor mijn groene ogen en die van Ines en de middelste naam van Ines is Miral en dat betekent ook groen dus dat is wel een heel mooi symbool, nietwaar.

In de meivakantie willen we samen met Ines ons jubileum vieren door een dagje naar het Linnaeushof te gaan, de grootste speeltuin van Europa. Het weer is nu niet zo geweldig dus hopelijk is het in de meivakantie beter.

Ben nog niet zwanger ben ook bij de huisarts geweest. Ze zei dat het aan mijn hormonen lag en dat ik het moest afwachten. Nu moet ik zeggen dat mijn laatste menstruatie wel normaler is verlopen, toch wel een pak van mijn hart want ja, mijn leeftijd....daar word ik ook niet vrolijker van....

Ga snel douchen en dan naar de kapper. Ik moet er toch mooi uit zien vanavond

Greetz groenoogje
o ja, hoe pas ik in godsnaam die avatar aan???? ik heb al gezocht hoe het moet maar noppes..dus hellup me ff
Nieuwsgierig nieuwsgierig Barrel !!!! Kom maar door met wat leuks .

Groenoogje, Gefelcitieerd 12,5 jaar samen zijn. En iets moois bij de juwelier, altijd leuk.

Geniet van jullie weekend samen.

Ik ga nu even proberen de ogen te sluiten, kids slapen, en mama wil ook.
Barrel: Kun je al wat meer vertellen!!!!! Je maakt ook mij wel heel erg nieuwgierig hoor.

Groenoogje: Gefiliciteerd met jullie 12,5 jarig huwelijk. Ben wel erg benieuwd naar de verrassing.

En............ ben je geslaagd bij de juwelier. Dit is zeker een heel mooi symbool hoor.

Weet zelf ook niet hoe de avater aan te passen. Dus een tip kan je niet van mij verwachten.

Sams: Slaap lekker.

Gisteren en vandaag een verjaardag. Morgen lekker thuis.

Inmiddels draait Mellanie aardig mee in het ritme. Alleen is ze zo eigenwijs als dat ze groot is. Voedingen slaat ze rustig over, fruithap vind ze helemaal niet lekker. Dan kan ze hele gekke bekken trekken. Suzanne vind het fruithapje wel heel lekker en die eet het liefst het potje leeg.
Gekopieerd uit de FAQ:

Hoe upload ik een avatar?

Het aanpassen van je avatar doe je als volgt:

Wanneer je aangemeld bent op Viva.nl ga je met je muis op ‘MijnViva’ staan en klik je op ‘profiel wijzigen’ . Dan klik je op ‘Portret toevoegen’ en hier kun je een afbeelding uploaden door op ‘bladeren’ te klikken en te zoeken op je eigen computer naar een afbeelding. De afbeelding moet een .jpg/.jpeg zijn, met een formaat van 80 x 60 pixels.

Leeg voordat je weer gaat forummen eerst even je cache (zie ‘Cookies en cache’), sluit je browser en open deze weer. Log vervolgens opnieuw in.

Wanneer je je avatar verwijdert komt er weer de standaard grijze avatar te staan.

Succes!
Sams, even een vraagje:

Hoe slaapt en eet Thibault nu? Ik merk aan Stijn dat hij op het moment overdag steeds om de 2 uur komt en dan maar heel weinig wil drinken (ca 5 minuten aan 1 borst en de 2e wil hij dan niet meer). Misschien is het een kwestie van regeldagen, maar ik twijfel even...

Ik hou me op dit moment nog strak aan mevrouw Blom's: voeden, spelen met mij en daarna zelf in de box spelen tot hij gaat gapen of dreinen, slapen, voeden enz. Tijdens de nachtvoeding drinkt hij wel lang en goed. Hij is ook erg nieuwsgierig en wil alles graag zien, dus misschien is dat overdag ook wel het probleem.

Ook anderen met tips en adviezen: kom maar op!
Oei Ernie, dara moet ik even over nadenken. Wel lastig zeg. Om de twee uur is voor een ventje van zijn leeftijd wel vaak.

Barrel, wat weet je de spanning op te voeren zeg.

Cahrly, jeetje alweer met verlof. Hopelijk breken er nu rustigere tijden voor je aan. En dat gevoel te spijbelen ken ik wel. Ik heb het ook nog steeds als ik even zonder de jongens thuis ben. Bij alles wat ik hoor kijk ik eerst naar de babyfoon. Ze zitten zi ingebakken in je systeem.

Groenoogje, gefeliciteerd! Hopelijk is de verassing in goede aarde gevallen. En wat een mooi idee voor een cadeau voor jou zeg. Hopelijk heeft de huisarts gelijk en ben je nu snel zwanger. Ik kan me voorstellen dat een zwangerschap die op zich laat wachten nog onzekerder maakt als je wat ouder bent.

Truusje, oei een eigenwijsje dus. Maak je borst maar nat
Hi Ernie,

Thibault had gisteren zo'n dag. Om de 2 uur drinken en niet veel. Maar denk dat dit te maken heeft dat ie 2 beginnende ontstoken oogjes heeft. En gewoon wat vaker bij wilde zijn. Hij drinkt normaal in totaal zo'n 15 tot 20 minuten, aan 2 borsten. 's Ochtends drinkt het rustigst. Thibault zit op de 6 a 7 voedingen per dag. Hij slaapt vooral 's morgens goed, 3 kwartier wakker na 1ste voeding = rond 7.00 uur en dan slaapt ie tot 11.00 uur. En nu is al weer een tijd aan het slapen en maak ik hem uiterlijk om 3 uur wakker. Vooral in de avond is erg wakker en wil tussen 20.00 en 22.30 vaak 2 keer eten. Ze beweren toch ook dat er regeldagen zijn rond 3 maanden ? Gewoon even geduld hebben, en vertrouwen om jezelf en Stijn, komt het allemaal vanzelf goed.

Al met al verschilt het per per dag met onze kleine man. Ik wilde met Amelie snel op een schema komen, maar met gevolg dat ze weinig aan kwam en heel onrustig was. Nu kijk gewoon hoe het gaat. En dat voelt een stuk beter en vertrouwer.

Dus....
Thnx voor je berichtje, Sams!

Stom hoe je ineens zo kunt twijfelen over vanalles.... Ik probeer er gewoon minimaal 2 uurtjes tussen te krijgen en vanochtend zat er waarempel weer bijna 3 uur tussen de voedingen. Hij had daarvoor ook weer eens aan 2 borsten gedronken, dus daarmee had hij waarschijnlijk ook weer een betere bodem.

Nu, 2 uurtjes later, ligt hij een beetje te emmeren, dus ik zal zometeen weer moeten aantreden, vrees ik... ACh ja, het moederschap....
Grrr...vandaag wéér zo'n dag... om de 2 uur wakker, kortstondig hongerig en dan na 5 minuten alweer klaar... Misschien dat ik morgen ga proberen om er langere tussenpozes in te krijgen, want ik kan me ook voorstellen dat ie na 2 uur nog geen zin heeft in een grote voeding en dan kom je dus in een kringetje terecht. Want na 2 uur is hij natuurlijk alweer hongerig...

Pffffft...
Hoi, hoi,

Ernie, pfff, dat valt ook niet mee dat Stijn om de twee uur komt.

Misschien stomme vraag maar heb je het al aangekaart bij het cb? Of bij de lactatiekundige? Misschien is er wel een andere reden waarom hij zo vaak komt. Ik weet het ook niet. Maar het lijkt me wel erg vermoeiend voor je zeker als er ook een peuter rondloopt die ook je aandacht wil hebben. Hoe doe je dat??

Afgelopen zaterdag was super!!! We zijn idd geslaagd bij de juwelier. Een prachtige roodgouden ring met een kleine groene smaragd en een piepklein briljantje ernaast. En ook in een aparte vorm,er zit een kleine bocht in, dat is ook een symbool voor dat we het niet zo makkelijk hebben gehad in die 12,5 jaar. De ring is eenvoudig en daarom des te mooier.

De verrassing voor groenmannetje was dat we een culinaire rondvaart gingen maken in het bootje waarmee we destijds naar het stadhuis zijn gevaren.Hij vond het geweldig en het leukste was nog, toen we instapten was er bij het bootje een hele zwanenfamilie, echt prachtig om te zien. En het weer was perfect, blauwe lucht en een paar wolkjes. Het eten was perfect en op het tafeltje in de boot stonden twee mooie kaarsen, mooier kon gewoon niet. We hebben twee uur rond gevaren op de Leidse grachten en we hebben de zon samen onder zien gaan. Daarna samen naar huis en de romantiek voortgezet

En Ines was het hele weekend bij mijn moeder. Ze heeft het daar geweldig gehad. Mijn moeder heeft samen met haar een mooie bos bloemen gekocht voor ons, en die bloemen had ze zelf uitgekozen. Ines kletst heel veel en dat vind ik erg leuk om te zien, echte kindertaal.

Maar nu ga ik snel naar mijn mandje, morgen weer vroeg op voor werk....

Greetz groenoogje
Ernie: Hoe gaat het vandaag? Nog steeds om de 2 uur voeding? Hier het tegenovergstelde. Mellanie drinkt heel weinig. Slaat rustig 1 of 2 voedingen per dag over. Sinds kort aan de fruithap, vind ze ook niet lekker. Al met al een matige eter en drinker. Ze krijgt 1x fruithap en 4x voeding. De fruithap eet ze vaak max 5 hapjes, en van die 4 voedingen laat ze er dagelijks 1 a 2 staan.

Dat is heel wat anders dan Suzanne, die kon je wakker maken voor een voeding, en dronk gelijk. Die had altijd dorst. Tegenwoordig drinkt ze veel minder (nu is het normaal).

Suzanne heeft moeite met slapen, geeft zelf aan naar bed te willen maar eenmaal in bed weigert ze te slapen. Best wel lastig aangezien ze 's middag nog echt haar slaap nodig heeft. Er is aan het bedritueel niets veranderd, hopenlijk is dit een fase en gaat en is de fase snel over. Dit vind ik helemaal niets. een huilend kind dat maar blijft roepen. Hoe gaat het slapen bij jullie?
Groenoogje: Wat goed dat je geslaagd bent bij de juwelier. Zoals je de ring omschrijft is die heel mooie en eenvoudig. Jij zal de ring dus met plezier dragen.

Groenoogmannetje was helamaal in zijn nopjes met je verassing. Super toch.
Wauw Groenoogje, wat een romantiek!! en dat na 12,5 jaar

Ernie: utkomtgoedutkomtgoed. Vreselijk die onzekerheid wanneer je niet weet wanneer je het goed doet. Volg je instinct (en anders misschien een lactatiedeskundige)

Barrel, hoe is het met je zus???

Vanochtend weer naar de vlos geweest (ben nu 35 + 1)

Kindje lag er zowaar een keer goed bij, nu maar hopen dat ze niet weer gaat draaien. Ze is nog steeds niet ingedaald, hoe anders kan een 2e zwangerschap zijn?????

Verder alles oke, over 2 weken weer terug.

Net de geboortekaartjes besteld, gek hoor.

Manlief zei net ook al: wat raar om daar nu al mee bezig te zijn, maar ik hoef nog maar 5 weken!!!

Wij zijn er allebei geloof ik nog niet aan toe om nu al te bevallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven