~ Juli 2005 ~

12-06-2007 09:43 2326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom net pas uit mijn bed gerold Heb vandaag lekker het huis voor mij alleen. Vakantietijd dus geen school, kids naar het KDV en Ernieman aan het werk...YESSS! Heb vanochtend De kinderen naar het kdv gebracht en daarna lekker weer mijn bedje ingedoken, wat een genot. Vooral na al bijna 2 weken een spokende Stijn 's nachts. Hij wordt ergens midden in de nacht steeds wakker en is dan volkomen in paniek. We hebben er nu maar een matrasje naastgelegd, want we kwamen zelf totaal niet meer aan slapen toe. Een aai over zijn bol, een knuffel, weinig aandacht geven, steeds langere tussenpozes...het lijkt allemaal niet te helpen. Hebben jullie nog tips?

Op het KDV vieren ze maandag en dinsdag pas carnaval en dat zijn nou net niet onze dagen. Jammer, want nou kon Jurre zijn brandweermannenpak niet aantrekken. Geen probleem, vond de leidster: hij mag vrijdag wel verkleed komen. Jurre was vanochtend helemaal trots toen we het pak aantrokken. Hij vond alleen dat ook papa, mama en Stijn verkleed moesten gaan... Tja, als compromis uiteindelijk Stijn ook nog verkleed (pinguïn, zie foto Hyves :-) ) Dus kwam ik vanochtend met 2 verklede kinderen binnenlopen. Je had die andere kinderen moeten zien kijken! Normaal duikt Jurre weg als hij aandacht van iemand krijgt, maar niks hoor: hij stond te stralen terwijl al die kinderen hem met open mond aan stonden te gapen. In zijn klasje doken 2 vriendjes meteen de poppenhoek in om er vervolgens ook met 2 (brandweer)helmen uit te voorschijn te komen. Zo lief! En pinguïn Stijn trok natuurlijk de aandacht van allemaal vertederde mama's ***trots***.

Gisteren met Jurre naar de tandarts geweest (2e keer). Ging helemaal goed. Wat een opluchting na de gillende Jurre van de vorige keer. Hij vond het nog wel spannnend, maar deed keurig alles wat de tandarts hem vroeg.
Ook hier morgen carnaval in ons dorp! Zo'n 30 wagens en lopers, keiharde muziek en confettie's. Nikki gaat als indiaan en mama doet haar ziekenhuis overal aan van afgelopen donderdag. Heel orgineel not.

Donderdag zijn L en T geholpen aan de buisjes en neusamandelen. Uit de narcose even brullen, echt overal bloed, maar na een uurtje slapen waren ze eigenlijk goed te spreken.

T zijn oren lopen nog als een gek en zijn bedje zit na elk slaapje onder, maar hij is er vrolijk onder. L zit nog continu met haar vinger in haar oor en er komt zo af en toe nog wat bloed uit haar neus, maar ook heerlijk aan het spelen geweest de hele dag. Geen klagen dus.

Lekker ernie zo'n uitslaapdagje! Ben er ook hard aan toe, maar heb geen dag in het vooruitzicht helaas.

Maandag 1 maart begin ik aan mijn nieuwe baan op het KDV 5 minuutjes fietsen van huis. Na 12 jaar ga ik mijn werk verlaten en zoek het dichter bij huis. Geen files meer, gewoon echt een nieuwe stap. Ben wel heel benieuwd. Alledrie de kids om me heen......... we zullen zien. ( wel een andere groep hoor! )
Zo even vast gepost voordat ik de hele boel weer kwijt ben.

Ha Barrel. Hoe gaat het bij jullie in huis. Al een beetje gewend aan de kortere nachtjes? En hoe is Hidde eronder?

Sams, Succes dinsdag. Leuk als je wat foto's van je nieuwe huis op hyves zet!

Lot, Wat raar dat je niet wist wanneer dat kindje voor het laatst was. Bij ons hangt het altijd groot op de deur en de kinderen zelf hebben een kalender waar ze elke dag als ze komen een kaartje vanaf mogen knippen. Jammer voor Marit zeg!

he Findi, dikke knuf!

Charly, hoe is het met T zijn oren?

En truusje hoe gaat het met de oren daar?
Bij ons staat het altijd groot op de deur op de dag zelf. Ik heb het nog nooit van tevoren gehoord. Maar er hebben ook nog geen echte vriendjes afscheid genomen. Best kans dat je dan wel van tevoren een berichtje krijgt.

Wat lekker Sams dat er bijna duidelijkheid is voor jullie. Klinkt goed de vorderingen in het nieuwe huis. Bij ons beginnen de plannen voor in het nieuwe huis ook steeds concreter te worden. En ik steeds ongeduldiger. Ik wil aan de slag! Ik kan de huidige bewoners het huis wel uitkijken. Nog 12 dagen geduld zien op te brengen.

Tomaatje, wat lekker dat je straks zo dicht bij huis werkt. Lijkt me wel raar om na zo lang afscheid te nemen van je werk. Goed om te horen dat het goed is gegaan donderdag.
Wow wat een herrie hier achter ons huis!

De carnavalswagens zijn hier aan het opstellen.

Heb net T en L op tijd op bed gelegd zodat ze sliepen voordat de herrie begon. Ze slapen er tot nog toe doorheen.

Niet normaal meer hoeveel bas er uit die boxen komt!!!!!
Gisteren echt een top middag gehad. Nikki vond het carnaval helemaal geweldig!! Op het podium dansen en veeeel aandacht van alle mensen. Ze bleef maar dansen en alsof zingen. Zo leuk om te zien hoe je eigen kind geniet!

Haar indianen costuum zag er echt geweldig uit. Ik zal binnenkort even wat foto's op mijn hyves zetten.

Fijne zondag allemaal nog. Hopelijk vanmiddag wat beter weer!!
Wij zijn gisteren afgezakt naar het zuiden om daar even wat carnavalssfeer op te snuiven. Met een pinguin(=Stijn) en een tijger(=Jurre) naar de optocht gaan kijken. Stijn sliep het eerste uur overal doorheen, maar Jurre heeft genoten. Vooral de snoepjes die gegooid werden vielen erg in de smaak, maar ook alle verklede mensen en mooie praalwagens werden bewonderd. Kijk, dat komt dan toch door dat beetje Limburgs bloed dat door zijn aderen vloeit...

De nachten zijn nog steeds pet, nog tips?

Iemand??
Wij zijn weer terug van de wintersport. Heel veel sneeuw gezien , goed voor het skiën.

Suzanne heeft ook geskiëd het ging super goed, ze was er helemaal vol van. Helaas wilde ze de volgende en de dagen erna niet meer skieën. Volgend jaar weer een nieuwe poging.

De kids hebben zich in de auto goed vermaakt (lang leve de dvd speler).

Barrel: Beetje laat maar nog gefeliciteerd met je dochter. Lekker genieten.
Spannende dag vandaag Sams, duim voor je.. !

Heerlijk zeg Truusje, lekker op wintersport geweest. Fijn dat de meiden zich ook vermaakt hebben! Ben zelf 3 x geweest en vond het heerlijk. Zit er voor ons helaas niet zo snel meer in, vriendlief heeft last van zn knieen en heeft deze hard nodig in zijn werk.

Hoe was je laatste dag gisteren Tomaatje? Raar lijkt me als je ergens zo lang hebt gewerkt. Hopelijk hebben ze er een fijn afscheid van gemaakt!

Waar je nu gaat werken is dat hetzelfde KDV als die waar je op gesolliciteerd had toen je net zwanger was? En aangenomen?

Wel heerlijk om het nu op de fiets af te kunnen.

Heb geen tips voor je Ernie. Af en toe is Lotje 's nachts wakker. Vaak kan ik haar gewoon weer terug leggen, soms denkt ze he dat is fijn dat mama komt en moet ik haar echt 5-10 min laten liggen, dan weer even aai over de bol, en weer weg. Meestal slaapt ze dan na een keer of 3-4.

Leuke foto's Barrel op je Hyves. Blijven jullie nog lang in Ned.?

Ga mn spullen pakken en dan richting werk!
Wat een leuke dingen allemaal: nieuwe huizen, banen en natuurlijk carnaval en wintersport, niks geen kredietcrisis ;)

Met mijn vader gaat het goed, hij heeft bloedverdunners en is een beetje gerustgesteld door zijn eigen ha.

Ernie, ik heb een week met oordoppen geslapen, als ik hem dan nog hoorde, ging ik er even naar toe, aai over zijn bol en fupje/aap. Daarna was t over. Mijn moeder zegt weleens : "opvoeden is loslaten" (maar ze zijn nog zo klein he).
Vanmorgen had ik weer een aspraak bij de kno arts.

Helaas heeft ze vanaf zaterdag weer een loopoor. De arts hoefde ook dit keer niet in het oor te kijken, zag het zo ook al. Voor de verandering weer druppels meegekregen. Aangezien er 2 weken iets op kweek is gezet kunnen ze nu de juiste druppels voorschrijven. Tevens een drankje erbij gekregen. Nu moet het goed gaa. Over 2 weken terug komen.

Suzanne is helemaal vol van de basisschool. Vertelt tegen iedereen naar welke school ze gaat en wat ze daar allemaal gaat leren. Tevens wordt er gelijk verteld dat als ze 4 jaar wordt je op haar feestje van komen en welk kado je mee mag nemen.

Findi: Opvoeden is loslaten, tsja dat is ook zo, maar o zo moeilijk.

Suzanne weet alles beter, en kan alles zelf. Om soms gek van te worden.

Vandaag nog lekker een dagje vrij en morgen weer aan het werk. Weet nu al dat er op de zaak een hoop werk op me te wachten ligt.
Grappig Findi: ik liep vandaag in de Hema langs de oordopjes. Heb er even aan gedacht om ze mee te nemen, maar heb dat uiteindelijk toch niet gedaan. Misschien toch nog eens mijn gedachten over laten gaan...!

Op zich slaapt hij redelijk vlot in als Ernieman of ik ernaast komen liggen, maar het is natuurlijk niet een ideale oplossing. Heb stiekem de hoop dat het vanzelf wat beter zal gaan.
Ik start 1 maart op het kinderdagverblijf waar ik inderdaad was aangenomen toen ik precies zwanger bleek te zijn.

Op mijn huidige werk heb ik nog geen afscheid genomen omdat ik nog 2 weken de dinsdag moet werken.

Ik werk vanaf volgende week ma en donderdag op mijn nieuwe werk en dinsdag op mijn oude werk.

Ik mocht echt niet eerder weg helaas. 2 weekjes bikkelen voor mij. 10 maart heb ik mijn afscheid.

Hier ook nachten gehad met brullers.

Gewoon laten brullen zou ik zeggen en vooral niet naar toe gaan als je weet dat er niets aan de hand is. ( makkelijker gezegd dan gedaan, maar het werkt wel )

Hier gaan de nachten erg goed. Nikki gaat zelf naar de wc en Sofie horen we niet want die slaapt op zolder. En T slaapt sinds kort ook gewoon weer door.

Zijn oren lopen nog als een gek! Aan allebei de kanten.

Ik heb niet het idee dat hij er last van heeft, maar donderdag beginnen we met sofradex. Wie weet helpt het.

Die Suzanne, wat een portret zeg! Wel uitgekookt om iedereen nu vast uit te nodigen voor haar verjaardag.

Findi, Fijn dat het met je vader beter gaat.

Ernie, wat is carnaval toch leuk he!
Jee, Ernie, jij mocht uitslapen. Ik kan me niet heugen wanneer ik heb uitgeslapen. Nu moet ik zeggen, dat ik het ook echt niet zo goed kan. Als ik half 9 haal, is dat al iets unieks.

Hier gaan de nachten best goed. Amelie horen we bijna nooit. En Thibault wordt wel elke nacht wakker, en aangezien hij nog steeds bij ons op de kamer slaapt, is laten liggen niet echt een optie, dus slaapt hij verder in ons bed. Natuurlijk is dit niet de oplossing, maar voor de komende 4 weken nog even wel.

Fijn Findi, dat het wat beter gaat met je vader.

Goed om te lezen dat je lekkere vakantie hebt gehad, Truusje. Volgend jaar willen we toch ook echt hoor. In het najaar wil ik Amelie op skiles doen hier bij Snowplanet.

Wat een bijdehandjes he die meiden van ons. Heerlijk om te horen.

Tomaatje, even doorbikkelen dus. Balen dat je niet eerder wegkon. En spannend om bij iets nieuws te beginnen.

24 februari is voorbij en dat houdt in de voorbehoud van financiering ook rond is. We hebben niets meer gehoord van de tegenpartij en makelaar. Dus geen nieuws is goed nieuws. Ik kan het bijna niet geloven dat het zover is. Ben ook nog niet echt uit mijn dak gegaan, eerst de makelaar maar eens spreken.

We zouden morgen een dagje met zijn 2-en gaan relaxen in de sauna om de spanning van ons af te gooien. Vriendlief is ziek en kleine Thibault is ook niet helemaal ok, hangerig en koortsig.

En hij moet morgen op de foto met zijn zus op het KVD.

Grrr......nou ja misschien dan vrijdag een dagje vrij nemen.

Madootje, ben je al aan het inpakken ? Vanaf dit weekend gaan wij beginnen met weggooien, opruimen en inpakken.

Het echte aftellen is begonnen.....YEAHIEEEEEEEEE !!

XX
super sams!

gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis!!!
Sams, wat een opluchting he, gefeliciteerd!

En nu vol aan de bak (zo fijn verhuizen... )

Ja uitslapen, wil ik ook!!!

Maar ik kan het ook niet meer hoor, ik wordt standaard om 6.30 uur wakker als het niet eerder is en heb dan wel van die hazenslaapjes maar dat zet ook geen zoden aan de dijk.

ik val 's avonds meestal voor de tv in slaap

Onze kids zijn gelukkig wel goede slapers, ze mogen wat langer slapen, maar 'snachts slapen ze altijd door.

Wij gebruiken nog wel steeds voor allebei een babyfoon. Ze slapen een verdieping boven ons, dus vinden we dat wel prettiger.

Lekker Truusje dat je een fijne vakantie hebt gehad!

Findi, gelukkig gaat het weer beter met je vader. Wel schrikken zeg.

Tomaatje, hier gaat het met de oren goed. Geen last gehad van looporen. Hij vraagt nog wel regelmatig: wat zeg je... Maar ik heb meer het idee dat het een gewoonte is.

Gelukkig zijn de gekke buien een stuk minder en kan ik hem ook weer zonder dat hij gaat huilen achterlaten bij de creche, wat een drama was dat zeg.

Waarschijnlijk allemaal te verklaren door de ok.

Veel plezier in je nieuwe baan (nog even volhouden bij je oude baan) Straks heb je zeeën van tijd over...
Jeeh Sams, gefeliciteerd met de verkoop!

Truste
Sams GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lekker pakken en wegwezen

Oordopjes???? Loslaten???? euuhhh denk dat dat toch echt teveel gevraagd is voor deze moederkloek.

Ga braaf nog even naar hidde toe en ja merle ligt naast me in de wieg (maar die mag nog komen)

Skien mmmmmm heerlijk, helaas te lang geleden!

Hier gaat het super, ben nog niet helemaal terug in de 'echte' wereld. Komt langzaam op gang
Neem vooral lekker de tijd Barrel. Je hebt er hard genoeg voor moeten werken om op die wolk te belanden. Laat je er dus vooral niet vanaf jagen.

Sams, gefeliciteerd! Wat lekker zeg. Dat zal een hoop stress schelen. Mogen jullie het huis een beetje snel opleveren?
Sams: Gefeliciteerd. Eindelijk verkocht. Wanneer gaan jullie verhuizen.

Dinsdag weer bij de kno arts geweest. Nieuwe druppels en een kuur meegekregen. Over 2 weken terug komen.

Die oren, kunnen ze die er niet afhalen (hahahahah).

Barrel: Heb naar je foto's van Merle gekeken. Wat een schatje, lekker van haar genieten.
He ladies!!

Oplevering van het huis is al 1 april. Wij gaan het weekend van 28 mrt verhuizen. Het weekend maar alvast de zolder leeghalen. Men, men, wat zal daar een troep vanaf komen.

Maar ik heb er zo'n zin in.

Die oren toch van jullie kiddies, het mag nu wel stoppen hoor vind ik.

Barrel, lekker rustig aan doen hoor. Hier na een jaar begin ik me weer een beetje ok te voelen. En ik heb mezelf 1 1/2 jaar gegeven om op te knappen van de zwangerschap/bevalling....vliegt voorbij....

XX
Wat een populaire verhuisdatum. Ik ken inmiddels al 4!!! mensen/gezinnen die die dag gaan verhuizen waaronder wij zelf. En wat lekker dat jullie zo snel kunnen opleveren. Zo is het na de nodige stress dus toch nog helemaal goed gekomen.
Heerlijk weekend gehad. We moesten weinig. Zalig. Gisteren viooltjes gekocht voor in de tuin. Deze vandaag in de bakken gedaan. Ook nog wat voorjaarsbolletjes. Ziet er gelijk weer gezellig uit. Marit heeft gisteren bijna de hele dag met ons buurmeisje gespeeld. Buiten met stoepkrijt en later ook bij haar op de kamer. Gezellig.

Vanmiddag spontaan bij de buren geborreld.

Was over de schutting geklommen om de dekbedden welke ze buiten hadden hangen binnen te halen toen het begon te regenen. Kwamen ze even bedanken, gezellig.

Zegt Marit vanmiddag toen ik zei dat ik de was op ging vouwen. Je mag Bas (de poes) niet opvouwen hoor, dat kan helemaal niet!

Verkeerd verstaan....

Lotje heeft de waterpokken

Ze heeft er zo lijkt niet heel veel last van. Het jeukt op haar hoofd maar verder niet. Nog niet. Heb haar net uit voorzorg even in gesmeerd met de Calendula emulsie.

Morgen komen mn ouders oppassen. Fantastisch toch.

Ben benieuwd hoelang het zal duren voordat Marit het krijgt. We willen heel graag 18 maart naar ons huisje toe en mn ouders zouden oppassen.

Je leest wel eens hoe ouder hoe meer last de kinderen ervan hebben.

Lotje was 16-18 februari niet lekker maar dat is wel lang geleden voor de waterpokken toch...
Truusje wat vervelend zeg die oren! Het blijft jullie wel achtervolgen he.

Madootje, heb ik iets gemist gaan jullie verhuizen?? Leuk (nouja het nieuwe huis dan niet de verhuizing zelf!)

Lot gezellig he onverwachte borrels!

Ik dacht dat de incubatietijd van waterpokken zo'n 2 wkn is hoor. dus het zou best kunnen. hoop voor jullie dat Marit het niet nu krijgt. Ben blij dat Hidde het vorig jaar heeft gehad. hij is er goed ziek van geweest, zooooo zielig.

Hier verder alles rustig, heerlijk. Het hotel is weer geopend maar manlief werkt extra hard en ik schandalig niet
Mellanie is 2 prikken rijker, gekregen bij het CB.

Ze is 79cm en 11kilo.

Suzanne vond het erg interressant en bleef strak naast de arts staan. En allerlei vragen stellen wat ze gaat doen en waarvoor het is.

Thuis moest ze zelf even de dokter spelen dus Mellanie en ik waren even de klos (ahahahaha).

Wel leuk om te zien hoe goed ze opgelet heeft en alles goed nagedaan heeft.

Lot: Ook ik dacht dat de incubatietijd 2 weken is.

Voor alle verhuizers, veel succes met inpakken. Nog een maandje en dan genieten van jullie nieuwe stulpje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven