* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Heel veel succes met de laatste periode van jullie zwangerschap! Ik wens jullie een goede bevalling toe!

*juli 2007 mama sluipt weer weg maar blijft wel meelezen...*
even een brichtje voor pippa...: Ik heb je als vriend uitgenodigd, omdat ik je graag een berichtje wilde sturen, maar dat kan blijkbaar alleen nog als je vrienden bent.

Ik had een vraag over die hyves... vandaar....
Quintie, gefeliciteerd met het goede nieuws!

Blog, goed dat je 50% gaat werken en fijn dat er zo begripvol werd gereageerd. Helemaal terecht, want het valt echt niet mee bij jou!

Tegen maagzuur gebruik ik sinds kort ook af en toe Rennies. Niet te veel, maar ik heb wel het idee dat het helpt. Vanillevla heb ik ook al in huis.

Ben met vriend nachtje weg geweest, had hij stiekem geregeld. Veel geslenterd, en dan merk ik wel dat ik zwanger ben. Sneller moe en last van een harde buik. Maar het was wel heerlijk om er even uit te zijn.
Quintie, gefeliciteerd!! Ontzettend leuk voor je! En dat plan van trouwen op Curacao klinkt erg goed!!

Chica, fijn dat jullie uit de namen zijn en dat je je beter voelt! Op naar de lente!

Watever, dat scheelt dat die trap er in zit. Moet er niet aan denken om op een ladder te klimmen. Balen van je kiespijn. Kon je vandaag niet terrecht bij een noodpost? En paracetamol kun je gerust nemen hoor.

Blog, fijn dat de kogel door de kerk is en je minder gaat werken. Kan me wel voorstellen dat dat voor je baas ook duidelijker is. Nu meld je je ziek en moet het gat opgevuld worden. Nu kan er een structurele oplossing getroffen worden. En hopelijk doet de rust jou ook goed. Want ziek melden is toch niet fijn.

Wyfke, hier hetzelfde wat betreft de weekends. Al 2 weekends helemaal volgepland en dat vind ik normaal heerlijk. Maar nu merk ik dat het me toch wat zwaar wordt.

Dufty, lekker he, zo uit je bol bij een concert. Maar wel pittig om de hele avond te moeten staan na een werkdag.

Goed idee, Sas, om een dag niets te doen. Zou ik ook eens moeten doen.....

Hier al 2 nachten wat minder geslapen. Thijs werd een paar keer wakker. Eerst dacht ik dat hij aan het dromen was, maar daarna leek het of hij pijn had. Ik kon hem niet troosten en mocht niet aan zijn buik zitten. Gisteravond begon het al om 22.00 uur en toen heb ik hem maar in ons bed gelegd. Vond het zo zielig om hem zo te horen kreunen. Overdag heeft hij nergens last van. Hopelijk gaat het vannacht beter.

We waren bij een vriendin vandaag en die vertelde dat ze ook zwanger was van de 2e. Echt super leuk! Ze heeft een zoon net zo oud als Thijs en die 2 zijn zo leuk samen.

Nog even over het kraampakket, ik schaam me diep maar ik heb werkelijk geen idee of ik dat aangevraagd heb. Moet dat via je verzekering of doet de kraamzorg dat? Erg he?! En dit is mijn 2e....

Morgen weer zwemmen. Ben al de hele week pijn vrij wat betreft mijn rug. Dus dat mutsengedoe ga ik gewoon aan!
HI South, ik heb geaccepteerd dus vraag maar raak! Volgens mij ben je al lid van de hyve, toch?

Randy, voor dat kraampakket moet je bij de zorgverzekeraar zijn. Vraag ze meteen om iets tegen zwangerschapsdementie... en dan wil ik graag weten wat je gekregen hebt. Dan haal ik dat ook.

Wat een heerlijk weer is het vandaag. Eindelijk is het eens niet erg om thuis te zitten. Ik heb weer zin om dingen te doen (wat doe ik hier dan met die laptop!) maar helaas zijn de bouwzaken waar ik naartoe moet op maandag dicht. Morgen dan maar. De kleine man spartelt vrolijk rond in m'n buik en straks ga ik maar eens een stukje fietsen.

En dan een verhaal dat ik hoorde van mijn kapster. Vriendin van haar zat 4 weken voor de uitgerekende datum en voelde opeens de baby niet meer. Was volgens 2 eerdere echo's een meisje. Dus zij VK bellen en ze mocht langskomen voor nog een echo. Zegt die echoscopiste: "nou mevrouw, uw zoon doet het prima!" Waarop zij reageert: "hoezo zoon, ik krijg een meisje!" Nog iemand erbij gehaald, nog eens gekeken en het bleek dus echt een jongetje te zijn. Dus daar zat ze met al haar roze kleertjes... Oeps! Nog mazzel dat ze er nu achter kwamen en niet pas bij de bevalling, dan heb je pas echt een verrassing!
Hahaha Pippa wat een verhaal. Raar toch dat ze het dan toch nog zo mis kunnen hebben. Ik bedoel, ik heb nu toch echt 2x heel duidelijk gezien dat het een meisje is. Ik twijfel er geen seconde aan.

Vandaag toch maar weer naar de HA geweest. Was vannacht weer drama met mij. Veel pijn in mijn nek en slecht geslapen. Dit duurt al met al nu zon 10 dagen en mijn klieren blijven net grote eieren in mijn nek. Ik heb dus ergens een otnsteking, maar ik heb verder nergens last van. Heel vaag. Bloedprikken had ook geen nut zei de HA want alle waardes waar ze naar kijken voor een ontsteking zijn al verhoogd door de zwangerschap. Nu dus uiteindelijk toch een zware antibiotica kuur gekregen. Pffff alweer. Al ben ik wel blij dat er nu wat tegen gedaan wordt. Hopelijk ga ik me nu echt snel beter voelen. Moet morgen avond trouwens met klanten naar een concert van Blof. En daar wil ik wel graag heen. Het is een concert waar iedereen zit, maar wel met diber vooraf dus een lange avond. Ik hoop maar dat ik het trek.

Maar eerst nog even Quintie: SUPER GEFELICITEERD met je aanstaande huwelijk. Wat ontzettend leuk dat hij je nu gevraagd heeft. A dream come true volgens mij. Ik ben getrouwd geweest dus ik weet hoe leuk het kan zijn (de dag zelf, het huwelijk was niet zon succes haha). Nu hoeft het echter niet meer zo nodig van mij. We hebben een samenlevingscontract met testament waarin alles zo geregeld is al een huwelijk. Stukke goedkoper haha. Al moet ik zeggen dat als hij me inderdaad op een tropisch eiland vraagt dat ik er dan nog wel eens over na zou denken.

Watever: aiiii kiespijn dat is de ergste pijn die er is. Gewoon meteen vandaag gaan hoor. Een een paracetamol (of 2 tegelijkertijd) kan echt echt echt geen kwaad. Ik heb er deze week weer meerdere moeten slikken en mijn HA heeft het nogmaals gezegd dat het geen kwaad kan. De stoffen komen niet door de placenta heen en dus niet bij je kindje. Dit is de enige pijnstiller die dat heeft. Overige pijnstillers komen er dus wel doorheen, vandaar dat je die niet mag. Succes bij de tandarts

Maria: klinkt als een leuk uitje. Moet er niet aan denken om te slenteren haha maar het klinkt wel erg goed. Zucht...we stellen alles uit tot na de zwangerschap

South: Is het gelukt met Hyves?

Randy: Je hebt toch verteld tegen je verzekering dat je zwanger was? Moet bijna wel als je kraamzorg hebt aangevraagd toch? Op dat moment sturen ze je vanzelf (als het goed is) inderdaad zo rond de 30 weken of later het kraampakket toe. Dus je hoeft het niet nog een keer apart aan te vragen. Ennuh......ik zit er niet echt op te wachten hoor hahahah Mijn god wat wordt je dan even lekker met je neus op de feiten gedrukt met die inhoud
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Oh dat wilde ik nog vragen. Hebben we al mensen die 28 weken zwanger zijn???? De begin Juli dames bijv of nog net niet? Hier staat dat de baby bij 28 weken officieel levensvatbaar is. Moet natuurlijk nog even blijven zitten, maar ik vind het wel weer een mijlpaal hoor.
quote:Pippa71 schreef op 30 maart 2009 @ 11:03:

Waarop zij reageert: "hoezo zoon, ik krijg een meisje!" Nog iemand erbij gehaald, nog eens gekeken en het bleek dus echt een jongetje te zijn. Dus daar zat ze met al haar roze kleertjes... Oeps! Nog mazzel dat ze er nu achter kwamen en niet pas bij de bevalling, dan heb je pas echt een verrassing!Nee, nee, nee! Ik wil het niet horen! We hebben net het kamertje behangen, nogal meisjesachtig en de roze gordijnen zijn ook al in huis gehaald. WhAAAAAAAAA!!!! Dat gaat ons toch niet gebeuren, hè? Wat zou dat een bak zijn! Niet dat ik het erg vind! Maar het zal zeker een financiële strop worden. Ik moet dan echt hééél veel weggeven. Ik bedenk me de laatste dagen pas wat voor een muts ik eigenlijk ben door alles roze of gebloemd te kopen.
quote:Chica34 schreef op 30 maart 2009 @ 11:28:

Oh dat wilde ik nog vragen. Hebben we al mensen die 28 weken zwanger zijn???? De begin Juli dames bijv of nog net niet? Hier staat dat de baby bij 28 weken officieel levensvatbaar is. Moet natuurlijk nog even blijven zitten, maar ik vind het wel weer een mijlpaal hoor.Nee, hoor! Ik ben 1 juli uitgerekend en zit nu op 26 weken en 5 dagen. Nog héééél even dus!
Ik kreeg laatst als tip van iemand om een zeer strakke sport-bh te kopen voor na de bevalling ivm stuwing. Hebben jullie dat ook gedaan of gaan jullie dat doen? En zo ja, koop je dan je eigen maat? Of juist een maat te klein tegen de stuwing? Graag tips!

En gelijk nog meer tips gevraagd. Ik loop al zo lang nu te kwakkelen met griepklachten, verkoudheid, hoesten, lichte koorts, snotteren..... Iemand een tip hoe ik mijn weerstand kan verhogen? Sinaasappelen en kiwi's eet ik al genoeg. Ik stoom met kamillethee. Echinae Force van dokter Vogel, mag dat als je zwanger bent? En wat kan je nog meer doen?
hallo dames!

net heerlijk weekend maastricht gehad (zonder kinderen). even weer ontdekt waarom we elkaar ook alweer leuk vonden. we kunnen er dus weer even tegen.

verder kan ik niet meer alle teruglezen... er gaat iemand trouwen?! leuk hoor! gefeliciteerd dan maar (wij zijn overigens niet getrouwd en dat bevalt ook prima)

ik lees laatste vraag van blogbabe: tegen stuwing? ik heb bij alledrie zo'n dag of drie last van gehad (en dan maakte het dus niet uit of ik borst of flesvoeding gaf). BH is sowieso handig om aan te hebben ivm met die zoogcompressen (dus ook nodig bij flesvoeding) en omdat het gewoon pijn doet. Ik had mijn gewone BH's aan, niet speciaal extra strakke ofzo.

Verder werd bij flesvoeding geadviseerd om er zo min mogelijk aan te zitten, dan zou het het snelst voorbij zijn. het viel idd wel mee, was na dag of drie zo goed als over.

en volgens mij is die datum van levensvatbaarheid al opgerekt en gaan ze iig al pogingen doen vanaf 25 weken. aangezien ik sinds gisteren 25 weken ben, heb ik besloten dat het nu maar eens tijd wordt dat vriendlief onze kleine meid gaat erkennen. dat staat dus op de rol voor aankomende vrijdag..

nou ja, maakt niet zoveel uit, de ukkies moeten echt nog even bijven zitten!

fijne dag allemaal!
MissBR: jouw weekend klinkt goed, lekker om weer even tijd voor elkaar te hebben. Je hebt idd gelijk: vanaf 25 weken gaan ze er alles aan doen om het kindje in leven te houden.

Blogbabe: volgens mij DE tip: de zon in!!! Lekker veel buiten zijn is volgens mij echt goed voor je weerstand. Dus Chica: laat je lekker verwennen, goed uitzieken en lekker in het zonnetje gaan zitten de komende dagen, beterschap!.

BH na de bevalling: De eerste dagen had ik niks aan onder m'n pyama, het meest makkelijk om dan je borst tevoorschijn te toveren voor een hongerige baby. Heb niet zo'n ontzettende last van stuwing gehad de vorige keer, maar dat lekken is echt irritant. En daar helpt maar een ding tegen: zoogcompressen. Nou dan voel je je echt sexy hoor maar niet heus!

Zijn er hier trouwens nog mensen met hooikoorts? Ik ben al vele jaren vaste klant van de apotheek in het voorjaar, maar mag nu al voor het derde jaar op rij niks nemen: twee jaar geleden zwanger, vorig jaar borstvoeding en nu weer zwanger... Wel balen want ik voel de "bui" al weer hangen. Iemand nog tips?

Quinty: wat een leuk vooruitzicht! Als de baby er straks eenmaal is, nóg iets om jullie op te verheugen, gaaf!!!

Watever: hoop dat de tandarts je intussen van de pijn heeft afgeholpen. En anders: paracetamol mag écht! De gyn. heeft mij vorige week nog op het hart gedrukt om het echt te slikken als m'n bekken te pijnlijk is, al is het maar alleen 's avonds om in slaap te komen.

Pippa: wat een giller. Je hoort het wel vaker hoor, ongeveer 5% schijnt een ander geslacht te krijgen dan eerder op de echo was gezien/verteld. 't zal je maar gebeuren, dan moet je echt even omschakelen denk ik! Wij wisten de vorige keer dat we een dochtertje kregen, maar ik had voor de zekerheid in de ziekenhuis-tas naast roze kleertjes ook wat neutrale kleertjes gestopt. Niet nodig gehad, maar anders ook zo sneu als je zoon bijv. meteen al roze kleren aan krijgt .

Net met m'n baas gesproken. Hij is (gelukkig) heel stellig: gaat het niet dan gaat het niet, jammer maar het is voor jou het ergst. Ok dat scheelt. Kan eind vd middag contact met de arbo-arts opnemen en dan ga ik even bespreken hoe we het verder gaan aanpakken. Hoewel thuiswerken niet echt gebruikelijk is bij ons (zorg) zijn er wellicht wat taakjes die ik thuis kan doen. Wordt vervolgd dus....
Hoi!!!

Quintie wat leuk!! Gefeliciteerd!! Trouwen en getrouwd zijn is erg leuk hoor! Wat een heerlijk vooruitzicht, ik zou ook voor een bruiloft op curacao gaan, echt wel!

Jojon, misschien mag je accupunctuur tegen de hooikoorts? Ken echt een heleboel mensen bij wie het (blijvend) heeft geholpen, mijn zusje is er nu al drie jaar vanaf.

Blog en Chica, inderdaad, naar buiten!! En als je het kunt lekker een stuk wandelen.

Pippa, dat zou een bak zijn ja, als je na meerdere echo's het ene geslacht verwacht en het andere krijgt... zat me vanmorgen te bedenken dat ik al die leuke meisjeskleertjes die nog op zolder staan eigenlijk nu allemaal wel weg kan doen maar misschien dat ik toch maar even wacht...

Alhoewel...ik kan me voorstellen dat zo'n babietje zijn plassertje een beetje wegstopt en zodoende een meisje lijkt, maar zo duidelijk als wij een en ander in beeld kregen... dat kan een meisje niet met die kleine handjes en een navelstreng in elkaar knutselen gok ik...

Randy, hier ook een spokend en dromend kind vannacht, niet grappig!! En vanmorgen doodleuk zeggen bij het wakker maken: laat mij nog maar even liggen mama, ik ben nog een beetje moe!!! Nee ik niet zeker!! hahaha!!

Extra strakke BH tegen de stuwing? Nooit van gehoord, maar het kan best... ik had de eerste dagen alleen zo'n seamless topje aan van de Hema onder mijn pyama, anders bleven die compressen niet op hun plaats zitten...en midden in de nacht je hele bed nat is ook niet prettig... heb ook weken met een handdoek in bed geslapen, wat een gedoe zeg...

Ik ga nog weer even aan de huishouding, wat een troep krijg je van zo'n verbouwing zeg! Nouja, het wordt wel mooi straks...
@Blogbabe: als je van plan bent om borstvoeding te gaan geven moet je je baby gewoon zoveel mogelijk aanleggen als je er last van hebt. Zelf heb ik er weinig last van gehad, misschien ook wel doordat de kraamhulp me aanspoorde om om de 2-3 uur te voeden.

Wat je het beste kunt doen als je flesvoeding gaat geven weet ik niet. Maar je kraamhulp wel! Je zou dit ook bij de intake kunnen vragen.

Ik heb tijdens de hele bv-periode een voedingsbeha gedragen, ook 's nachts. Dat voelde voor mij het prettigst.

Veel tijd in de buitenlucht doorbrengen is inderdaad goed voor de weerstand. Lekker wandelen of fietsen. En misschien kun je nog speciale vitaminepillen voor zwangeren slikken?

@Pippa: daarom ga ik er dus niet blindelings vanuit dat ik een dochter krijg! Er is altijd nog die kans dat ze het niet goed gezien hebben! Vorige keer hadden ze ook gezien dat het een meisje werd, maar ik heb toch rekening gehouden met beide mogelijkheden. Toen na de geboorte verteld werd dat het een meisje was, waren we toch nog verrast!

@Watever: hoe was het bij de tandarts???

Ik ben vanavond weer wezen sporten en mèn....wat is dat lekker! Echt een weldaad voor lichaam en geest. Ik kan het jullie allemaal aanbevelen!
@Watever, wat een drama, al jouw tandperikelen. Toen ik zwanger was van de 1e heb ik ook veel bij de tandarts gezeten, werd ik helemaal gek van. En een pijn... Mijn god. Daarbij vergeleken viel de bevalling me echt mee, want niets is erger en te vergelijken met kiespijn, vind ik... Hoe gaat het nu met je?

@Quintie, gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk. Wat superleuk!

@Randy, ik moest wel lachen om jouw berichtje over het wel of niet hebben aangevraagd van een kraampakket. Bij een 2e word je gewoon wat makkelijker volgens mij, dan vergeet je dit soort dingen. Ik was bijv. vergeten kraamzorg aan te vragen en heb dat pas met veel bloed, zweet en tranen nog gedaan (en dat is echt een gedoe, alles vol, vakantieperiode, und so weiter...) Terwijl ik dat bij mijn 1e allaaaaaaaang gedaan had. Ik zou gewoon even bellen voor de zekerheid en het dan evt. alsnog aanvragen.

Ik ben al een uur klaarwakker, raar toch? Terwijl ik echt heel moe ben steeds...

Vanavond gaan we een pretecho laten maken, ben ZO benieuwd. Ik vind die echo's trouwens wel duur hoor, kanonne! Maar ik zie het echt als een uitje

Tot later!
[quote]blogbabe schreef op 30 maart 2009 @ 11:48:

[...]

Ze zijn tegenwoordig al levensvatbaar vanaf 25 weken.Dat werd mij vorige week verteld toen er ontdekt werd dat mijn baarmoedermond al aan het verweken en verstrijken was. Dat wass meer een grapje dan een geruststelling geloof ik, want 25 weken is natuurlijk niet best om geboren te worden.

De hyves is gelukt. Ik heb er geloof ik al 3 berichtjes op achtergelaten. Thanx Pippa!
Hmmm.. de quote is niet overgkomen, maar het ging dus over de mijlpaal van 28 weken....
Hallo hallo!

Ja de 28 weken grens, die ken ik ook. Nog even meiden en dan gaat het pas echt opschieten! (en dat mag wat mij betreft ook echt wel....)

Pippa neeeeee wat een verhaal!! Is het geen broodje aap verhaal joh? Jeetje wat zou dat erg zijn!!!! Niet omdat het een jongen is, maar vanwege al het roze spul in huis!! Niet te filmen.....

Dufty veel plezier met de echo straks!!

Blog nee je bent zeker geen muts omdat je alles gebloemd en roze koopt! Want dan ben ik het namelijk ook....

Zoogkompressen... ooh lord. Ik weet het nog ja. Ik noemde het maandverband voor m'n tieten

Bedankt allemaal voor de leuke reacties op ons huwelijk! Jeetje, het idee is zoooo leuk maar wat is het eigenlijk moeilijk om je mond te houden!! We kiezen er echt bewust voor, maar men.... ik wil het zo graag aan m'n vriendinnen vertellen!! Maar ik weet hoe het gaat, als eentje het weet...

Het lijkt net op het eerste trimester van de zwangerschap, je bent er vol van maar mag nix zeggen... laat staan als het een jaar duurt! Ik vind het wel heel grappig om te zien dat vriend er ook vol van is. Soms zitten we elkaar zo stompzinnig grijnzend aan te kijken alsof we weer net verliefd zijn ofzo!

Iemand had het over erkennen... dat moeten we inderdaad ook nog gaan doen. Vorige keer waren we het glad vergeten, echt stom was dat. Toen moest ik echt 2 dagen na de bevalling ofzo strompelend naar het stadsdeelkantoor, pfffff....

Ik houd het maar weer even hierbij, ben al een paar dagen helemaal niet lekker (verkouden, buikgriep, oorpijn...), maar ga vanmiddag ook maar een stuk wandelen in de zon.

Fijne dag!
@ Quintie: Nog gefeliciteerd! Lijkt me echt moeilijk om voor je te houden ja, maar inderdaad zoals je zelf al zegt, als er eentje het weet.....

Gelukkig is het zonnetje er weer voor de mensen onder ons die zich niet zo lekker voelen, beetje verkouden zijn etc.

@ Watever: Over de tandarts....ik moet donderdag ook al. M'n hoektand ligt een soort van bloot waardoor buiten ademen al pijn doet. Vreselijk. Weet dus hoe je je voelt, tenminste, enigszins. Ik word meteen geboord....zonder verdoving want dat vond hij niet nodig. Heb er verder geen verstand van want heb nog nooit een gaatje gehad, iemand ervaringen? Wel verdoving/geen verdoving?

Over die stuwing....misschien een receptje uit grootmoederstijd, misschien een fabeltje, maar ik hoor van meerdere mensen om mij heen die bevallen zijn dat witte kool bladeren in je bh echt helpen. Klinkt een beetje vreemd nu ik het zo typ, maar misschien werkt het verkoelend ofzo?

Succes met werken iedereen en de andere veel plezier in het zonnetje!
Beter laat dan nooit: Quintie gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk! Ik zou het lekker volgend jaar op Curaçao doen als ik jou was. Lijkt me geweldig!

Watever: ik kijk ontzettend uit naar de verhuizing. Vorig jaar juli ben ik met een aantal van mijn spullen ingetrokken bij mijn vriend (de rest is bij m'n moeder geparkeerd) en nu zitten we al ruim een maand zonder onze spullen (nou ja, we hebben het bed en de droger meegenomen en de commode voor de baby staat hier ook) bij m'n schoonouders. Dat 'thuisloos' zijn begint me nu na ruim een half jaar op te breken dus ik kan echt niet wachten tot ik iets kan doen (hahaha! doen! met mijn omvang!) om het nieuwe huis 'thuis' te maken. Hopelijk komt vandaag 'De Brief' van de projectontwikkelaar en dan kan ik bij alle in te huren mensen definitief bevestigen dat ze 20 april aan de slag kunnen. 30 mei hopen we te verhuizen en dat houdt in dat we over precies 2 maanden in ons nieuwe huis zitten. En dan ga ik lekker trutten in de babykamer!

In het kader van alle zwangerschapskwaaltjes en -verschijnselen: heeft iemand hier ook last van lekkende borsten? Het is een beetje weird maar mijn ene ziet er nog uit zoals ie was en die andere is een echte moeder-boob geworden (stom hoor, en nogal onhandig qua beha's ook want die moeder-boob is groter dan die 'gewone'). En die moeder-boob lekt. Niet melk maar iets groen-bruinachtig. Sorry, klinkt nogal ranzig vind ik zelf. Jaren geleden had ik dat ook eens maar toen was het een miniem beetje (af en toe klein vlekje in beha) en volgens de huisarts kon dat geen kwaad. Nu is het iets meer dus loop ik met zo'n fijn kompres in m'n beha. Lijkt moeder-boob nóg groter! Ben ik hier de enige met dit verschijnsel of klinkt die iemand bekend in de oren?
Oh Pippa: Mijn tante had dat ook. Alleen andersom, ze zeiden dat het een jongetje was en er kwam toch echt een meid uit. Gelukkig hadden ze ook een keertje een meisjesnaam bedacht, maar man, ik zou echt in shock zijn.

Het schijnt dus zo te zijn dat soms de schaamlipjes wat opgezwollen zijn waardoor ze denken dat het een jongen is. En andersom, tja, zat z'n piemeltje dan verstopt ofzo?
Toch een voordeel van de vruchtwaterpunctie: we weten zeker dat het een jongetje is. Dat was bij de pretecho trouwens ook overduidelijk, echoscopist heeft een foto gemaakt waar jochie echt niet blij mee zal zijn als ie een jaar of 16 is! :-D
Hahaha, gelukkig. Dan weten jullie het in ieder geval zeker. Bij ons hebben nu 2 verschillende echoscopisten gezegd dat het een meisje is, maar ben toch wat huiverig. Misschien is hij gewoon ietwat klein geschapen 7 april een pretecho, mocht zij ook zeggen het is een meid dan koop ik denk ik wel wat leuk behang
Ik laat me niet gek maken hoor door zulke verhalen. Ze hebben nu 2x duidelijk gezien dat het een meisje was dus de muren worden roze en de kleertjes ook. Hoeveel van die verhalen zijn er nu tov de keren dat ze het wel goed hebben? Misschien 0,02%.

VoedingsBH heb ik hier ook dacht en nacht gedragen. Gewoon omdat mijn borsten de pan uitgegroeid waren en het niet fijn is dat ze geen steun krijgen snachts en vanwege het lekker natuurlijk. Wakker worden in een zeiknat bed doe je maar 1x haha.

Pippa: Dat er een borst lekt is ook niet raar hoor. Het komt wel vaker voor, mijn zusje had dat toen ook (irritant is het wel denk ik). Je borsten zijn zich al helemaal aan het klaar maken voor voeding. De kleur heeft denk ik met colostreum (volgens mij schrijf je dat anders haha) te maken, dat is meestal het eerste wat uit je borsten komt als de baby geboren is. Ontzettend voedzaam voor de baby en vol afweerstoffen. Maar vertrouw je het niet dan gewoon even aan de VK vragen.

Tandarts: Gewoon verdoving nemen hoor, wel even melden bij de tandarts ivm maken van foto's want de rontgen zijn schadelijker dan een verdoving. Tegenwoordig zijn de verdovingen zo goed dat het geen kwaad kan. Oh en kiespijn het ergste????? Haha wat dacht je dan van bevallingspijn? Hebben ze gelijk gesteld aan amputatiepijn. Leuk he
Nou Chica, ik geloof dat ik toch echt liever beval dan dat ik pijn bij de tandarts heb! Het klinkt idioot als ik het hier opschrijf

Heb geen ervaring met lekkende borsten eerlijk gezegd. Denk dat het normaal is zolang je geen pijnlijk gevoel in je borst hebt. Tijdens de voedingsperiode was mijn linkerborst ook iets groter dan de rechter. Links kolven wou ook het beste.

Ik lees hier over moe zijn en toch niet kunnen slapen...heb er de laatste dagen helaas ook ervaring mee! Het duurt 's avonds minstens een uur voor ik een keer slaap. En 's ochtends word ik zooo moeilijk wakker....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven