* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Het geluk straalt ervan af Coppie, leuk! Geniet van deze bijzondere tijd.
Heerlijk je verhaal Coppie, je hebt volgens mij een mega roze wolk dus blijf daar lekker zo lang mogelijk op zitten en geniet. Ik vind echter wel dat je inderdaad veel doet, niet doen hoor. Proberen je rust te pakken want je hebt je energie nog lang nodig. Dus die babyfoon kan ook wel over een weekje of 2 of 3 hoor, geen zorgen.

Het moedergevoel: Tja ik wil iedereen toch een beetje waarschuwen. Ik wil niet negatief zitten zijn, maar toch plaats ik even een kanttekening. Tuurlijk gaat het vaak zo dat zodra je je kindje op je buik hebt, je overspoeld wordt door moedergevoelens en onbeschrijfelijke onvoorwaardelijke liefde. Maar soms....duurt het wat langer of moet je wat meer wennen. Ik heb dus een PPD gehad en dan duurt het dus wat langer. Ik dacht dat het aan mij lag, vond mezelf echt vreselijk slecht dat ik niet meteen dat diepe gevoel van liefde voelde, dat oermoedergevoel. Ik vond het echt zo zielig voor Anniek. Ben er heel verdrietig van geweest. Achteraf blijkt dit inderdaad met de PPD te maken hebben gehad. Hormonaal dus en er was niks mis met mij. Soms duurt het dus gewoon wat langer. En het is helemaal goed gekomen hoor maar ik wilde dat iemand me dat verteld had vantevoren, dat dat dus ook kan. Zodat ik wist dat ik niet gek was, misschien had dat iets gescheeld. Ik wens uiteraard iedereen een hele grote roze wolk toe waar we allemaal heel lang op blijven zitten, maar mocht het anders gaan dan is dat ook niet erg en komt het ook wel goed.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Jeetje ik heb heel wat gemist zie ik! De eerste is al begonnen? Van harte gefeliciteerd Coppie!!!!

Ga zo nog wel helemaal de voorgeschiedenis lezen.

Ik ben vandaag een beetje herstelend....van wat dan ook. (de dokter denkt een blaasontsteking) Maar hoge koortsen gehad en aan de antibiotica (nog) Woensdag komt de uitslag van de urine die op kweek staat. Ben ontzettend beroerd geweest maar had niet het gevoel van een blaasontsteking. Voel me nog niet helemaal toppie, maar gaat wel iets beter.

Nu even lezen...
Nou ik wou gisteren nog verder reageren en toen deed het forum weer K*T. Eens kijken of het nu wel wil.

Coppie: je klinkt echt alsof je heerlijk aan het genieten bent. Fijn dat ze nu beter drinkt. Geniet maar lekker van deze tijd.

Dat van die te grote kleertjes komt me ook nog bekend voor van de vorige keer, zoon was toen ook nog te klein voor 50/56 en toen dus ook nog snel wat kleiners gehaald.

Ring: er zit ook nog verschil in die luierpakjes qua knoopjes. Ik had een paar gekregen die achterop de rug knoopjes hadden, dat was echt onmogelijk met verschonen. En ik had een paar die de knoopjes tussen de beentjes hebben en die zijn makkelijker. Maar zoals gezegd, ik gebruik ze alleen als pyjama en vond een broekje met truitje oid makkelijker. En ze zijn inderdaad zo gehaald als het je dan wel makkelijk lijkt.

Watever: Beterschap, klinkt heftig zeg.

Man is met zoon even naar schoonmoeder dus ik ga snel boven nog even wat klusjes doen, kan nu lekker rustig bezig.
Goeiemiddag,

ik vind die hormonen maar frustrerend... juist op het moment dat je het minste kunt, vind ik alles in huis een rommel... Eigenlijk moet alles anders, maar ja dat kan ik nu niet doen en tegelijkertijd weet ik ook dat ik lekker aan het overdrijven ben. Ben niet zo gezellig geloof ik. Voel me ook helemaal niet zo lekker, beetje misselijk, nu maar even kopje bouillon, hopelijk scheelt dat.

Vervelende peuters, lastig! Zoontje is ook wel ondeugend, je ziet hem steeds kijken als hij iets stouts doet, maar is verder gelukkig wel redelijk lief en vermaakt zichzelf beter dan normaal. Gisteren heeft hij op een verjaardagsfeestje heel lief met een pop en poppenwagen gespeeld (kan hij straks toch mooi helpen). Pizza is ook zijn favoriete eten, ik kreeg gisterochtend tijdens het keukentje spelen al een stuk van hem :-)

Pakjes met voetjes ook weinig gebruikt. Wij hadden hetzelfde probleem als Chica, zoontje zat ook snel met of zijn voetjes in kruis of met 2 benen in een opening.

Waar is Ring??????
Ring is op 1047 vandaag hahaha
huh, mis ik iets?
Hallo meiden,

ik meld me even af.

vannacht zijn vliezen gebroken en ben nu in ziekenhuis (waar je ook kan internetten heb ik ontdekt, haha).

Voor de rest alles nog rustig, maar ik mag niet meer naar huis.. het afwachten is dus begonnen!

Duimen jullie met me mee? Hoop zo gauw mogelijk met meer nieuws te komen (al zal dat nu wel even duren).

dikke kus!
Lieve Sas, veel sterkte!! Je bent nu dus wel wat te vroeg??

Ik duim zeker met je mee!!
Jee Sas, wat spannend! Ik duim voor je, ben benieuwd hoe snel het nu gaat.
jeetje Sas, spannend zeg!!!
Wat spannend Sas! Het gaat hard hier met ons, nummer 2 staat al in de startblokken! Veel succes meid!
Ik zit net te denken... Sas is toch 35 weken nu? Hopelijk gaat alles goed met haar en de kleine. Ben ook benieuwd in welk ZH ze is...
Sas komt 3 dagen na mij dus dan is ze morgen 36 weken! Hoe zat het ook weer met die gebroken vliezen...moet de baby dan niet binnen 24 uur komen?

Spannend Sas! Hou je taai!!!

Ring: heerlijk dat jullie zo lekker uitgerust hebben. Geef vooral nog even lekker toe aan die slaap want hoe uitgeruster je bent hoe beter het is.

Ik heb gister wel een leuke dag gehad, maar was wel doodop aan het einde van de dag. We hebben vanochtend met z'n drieën tot kwart voor tien uitgeslapen, heerlijk. Daarna kwam er nog wat verjaardagsvisite, maar ik vond het erg vermoeiend. Heb nog even een hazeslaapje gedaan in de tuin en ben nu erg chagrijnig. Heb nergens zin in en kan weer weinig van vriend en dochter hebben. Morgen lekker weer de hele dag alleen thuis!
Wyfke!!! Sorry ik heb je nog helemaal niet gefeliciteerd! Bij deze dan: gefeliciteerd met je verjaardag. Fijn dat je een leuke dag hebt gehad, jammer dat je niet zo vrolijk bent nu.

Volgens mij zit het wat ruimer qua tijd als je gebroken vliezen hebt. Ik dacht dat je na 37 weken gewoon thuis mag afwachten tot het begint. Maar maximaal 48 uur. Dan moet je naar het ziekenhuis waar je maximaal tot 72 uur mag wachten, en dan gaan ze je inleiden.

Ik weet namelijk nog met Yamuna dat ze ook zo lang heeft rond gelopen met gebroken vliezen voor haar dochter er was. Ik geloof dat er wel 4 of 5 dagen tussen zat, ze was in ieder geval bijna 43 weken toen ze beviel... Daar was ook een topic van, Yammini.
Hey Coppie, wat een heerlijke berichtjes van jou !! Het roze wolk-gevoel spat er vanaf.

Herkenbaar, hoe je dingen beschrijft.

Dat je je op en top mama voelt.

Dat je je gelukkig voelt als je je 's nachts doodvermoeid (wéér) uit je bed sleept.

Dat onwerkelijke gevoel als je de hele nacht naar dat plastic bakje ligt te kijken (ik dacht de hele nacht: 'dat is MIJN kind'.... jeetje, dat kind is van MIJ, whaaaaa, ik ben moeder en dat is mijn kind...)

En fijn dat de babyfoon goed werkt !!!

Neem niet teveel hooi op je vork qua visite enzo hè? Heel gezellig allemaal, maar denk ook aan jezelf *kijkt streng*.

Sas, wat spannend dat je vliezen gebroken zijn. Dan zul je idd. binnen een paar dagen (moeten) bevallen, whaaaaaa. Gaat het goed met het kindje? Ben jij er mentaal klaar voor? Heel veel sterkte de komende dagen. Hou ons zoveel mogelijk op de hoogte !

Watever, balen van je blaasontsteking-achtige klachten.

Ik ben de hele dag al hondsberoerd.

Vanmorgen een paar x overgegeven, alles wat ik at, kwam er onmiddellijk weer uit. Echt goor. Mijn maag trekt steeds samen dmv krampen en dat doet echt zeer !!

Veel op bed gelegen. Net even bij de buren geweest (geven een tuinfeest) en een beetje water gedronken en wat komkommertjes gegeteven. Maar ik voel me nog steeds ellendig. Gelukkig is mijn vriend daar nog met Laura, zodat ik even lekker alleen thuis ben.
Sas: spannend!!!! Sterkte en succes!

Wyfke, alsnog van harte gefeliciteerd!

Coppie: wat klink je opgewekt!!! Fijn dat je je goed voelt en dat Lois het goed doet. En al op een verjaardag en naar de prenatal geweest, wow.

Pippa: dat onwerkelijke gevoel heb ik ook. Ontzettend zelfs!!! Ik geloof er nog steeds geen bal van dat ik binnen 6 weken ga bevallen en dat we dan een kindje hebben. Van onszelf. Waar we voor mogen zorgen. Pfoe. Het lijkt ook nog zo ver weg, terwijl ik vandaag ook gewoon op 36 weken zit. Ik denk dat het besef bij mij pas laat komt, als onze vent al een paar weken oud is. Ik geloof eerlijk gezegd niet zo in roze wolken, in elk geval niet voor mij. Ik ben heel erg slecht met veranderingen en onverwachte situaties en een baby is natuurlijk een typisch voorbeeld daarvan. Maar ik kan me vergissen hoor, misschien zie ik het achteraf wel heel anders. Ik denk maar: als ik er zo inga, kan het alleen maar meevallen.

Watever: wat naar dat je je zo vervelend hebt gevoeld. Hopelijk knap je nu echt vlug op.

Quintie: sterkte met de besnijdenis van je zoontje. Hopelijk komt hij er goed doorheen en heeft hij niet teveel last ervan.

MissyMB: ja, dat heb ik ook. Ik wil vanalles opruimen (wat er al jaren ligt ook, en kasten enzo, echt nutteloos), maar na een klusje ben ik al zo moe. Dus maak ik maar lijstjes met alles wat ik wil doen en begin ik met het meest noodzakelijke.

Slijm, ja hoor, al vanaf het begin. Ik zei pas tegen mijn man, ik lek van alle kanten….. Echt charmant is het niet zo.

Leuk, die kinders die pizza zo lekker vinden. Je kan er natuurlijk ook altijd een hele gezonde hap van maken, met veel groenten enzo. Hebben ze dat toch mooi binnen. Of eten die van jullie wel goed? Je hoort zo vaak dat peuters niet meer warm willen eten.

Die pyama-pakjes vind ik eerlijk gezegd ook niet zo leuk. Wij houden wat meer van stoer, zeker nu we een zoon gaan krijgen. Z’n eerste pakje is lichtgroen met wit en heel lief, maar er ligt in maat 56 ook al een baseballshirtje met workerbroek klaar.

Maar misschien zijn ze als pyama wel handig, voor de nachten. Ach, dan kan manlief ze nog altijd vlug halen. Die zit die drie weken anders ook maar te niksen. (haha)

Voor de kraamweek: ik lees dat de kraamverzorgster elke dag het grote bed verschoont. Oeps, dan moet ik ook beddengoed kopen dus? Wij hebben twee setjes, een erop en een in de was. Dat redden we dan dus niet.

Moet je trouwens luiers meenemen als je in het ziekenhuis gaat bevallen? Lijkt me niet, maar ik vraag het toch maar even.

Intussen is de kraamzorg hier ook geweest voor de intake, ik krijg gewoon 49 uur. Ze heeft het niet gehad over vakantietijd, ik heb niks gevraagd. Verder gaf ze aan dat we geen flessen o.i.d. in huis hoeven halen, omdat ik zelf wil gaan voeden, dus dat doen we dan ook maar niet. Ze zijn altijd nog vlug geregeld ergens, als het echt hoge nood is.

Verder ben ik nog druk met de aankleding van het kamertje. Niet perse nodig, maar wel leuk. We hebben wat plankjes gekocht, die moeten in het goede kleurtje geverfd worden en wat blanco fotolijstjes, idem. Ik zal als het af is (eind v/d week hoop ik) een foto maken van het geheel. En ik zal binnenkort ook een foto op hyves plaatsen van mijn bellypaint, het was erg leuk en heel erg mooi geworden. Wel jammer dat de verf niet kan blijven zitten….

Jane: rustig aan he!!!
Sas, als je dit nog leest: sterkte met de bevalling! Hopelijk gaat het allemaal voorspoedig.

Dank jullie allemaal voor de bevestiging dat ik niet helemaal raar ben met mijn gevoel. Ik denk ook best dat het allemaal goed komt als ie er is hoor, maar er is een stemmetje in mijn hoofd dat roept "ja joh, ga jij eerst nog maar eens lekker oefenen met een pop. en daarna zien we wel of je geschikt bent om een echt kind te krijgen." Moeder, ikke? Nou ja, het komt vast goed.

Ik heb vanmiddag het wiegje in elkaar gezet! Was een klusje van niks maar ik vind het zó fijn dat het klaar is. Morgen ga ik met zus of vriend die komt helpen klussen het ledikantje in elkaar zetten want dat smeedijzer is toch wel een stuk zwaarder dan het houten schommelwiegje.

MissyMB, ik ben helemaal met je eens dat het bloedirritant is dat je zo weinig kunt als je van alles wilt. Ik loop daar de hele klusperiode al tegenaan. Zou zo graag meer doen zodat ik minder afhankelijk ben van andere mensen. Morgen komt zus helpen schoonmaken terwijl vriend vindt dat ik meer moet zitten (mijn voeten zijn nu echt dramatisch, onderbenen gaan ook meedoen met vocht vasthouden en ik ben bang dat het ook richting knieën optrekt. ook m'n handen zijn stijf en het doet allemaal nog pijn ook, bah!) maar ik kan toch moeilijk vragen "wil je me helpen schoonmaken, dan ga ik zitten terwijl jij poetst"? Volgens vriend begrijpt zus dat heus wel, maar ik vind het toch een vervelend gevoel.

Jane, ik hoop dat je snel weer opknapt!

Chica, helemaal eens dat 'de andere kant' ook aandacht moet krijgen. Ik kan me voorstellen dat je je zó alleen hebt gevoeld op dat moment, en dacht dat je abnormaal was terwijl het natuurlijk veel vaker voorkomt. Blijkbaar hebben mensen het altijd liever over een roze wolk want de negatieve kanten komen altijd pas ter sprake als jij zelf met je verhaal komt. Heel jammer vind ik dat want zo krijg je in zo'n geval onterecht het idee dat je niet spoort. Hopelijk gaat het dit keer beter!
Oeehhhhhh Sas, wat spannend!!!!!! Heel veel succes meid, ik hoop dat we gauw goed nieuws horen.

Leuk man, onze maand begint gewoon al vroeg

Coppie wat super om jouw verhalen te lezen! En fijn dat de kleine meid het goed doet.

Nerwen wij hebben 3 sets voor het bed, dus elke dag bed verschonen gaat hier ook niet. De vorige keer heb ik het zelf ook gezegd hoor, elke dag verschonen is niet nodig! Toen deed ze het om de dag of om de 2 dagen ofzo. Weet je ze kunnen nog zoveel voorschriften en regels hebben, maar uiteindelijk ben je er zelf ook bij en mag je zelf ook wel wat zeggen (vind ik dan).

Bedankt voor het sterkte wensen voor morgen... ik begin al de zenuwen te krijgen voor hem. We vertellen hem pas morgenochtend dat hij naar de dokter moet gaan, anders wordt het misschien één drama vanavond en vannacht. Eén van ons mag erbij blijven tot hij in slaap is, die moet ook zijn handen tegen houden omdat hij de narcose via een kapje krijgt, nou dat mag vriend mooi doen. Ik wil dat niet zien, hoe hij wegzakt... lijkt me vreselijk naar. Ik denk, hem kennende, zal hij ook behoorlijk tegenstribbelen. Ik zal nagelbijtend in de wachtkamer zitten en als hij wakker wordt dan ben ik er natuurlijk bij. Ik hoop toch zo dat het meevalt voor mijn kleine jochie

Fijne avond meiden, ik kom morgen even updaten hoe het is gegaan. En checken op babynieuws natuurlijk!!
Jeetje Sas ineens gebroken vliezen. Is het niet een ietsiepietsie vroeg? 36 weken dus. Hmmmm zijn de longen al af en rijp enzo? Of zou ze nog een spuit daarvoor krijgen? Ik hoop dat alles helemaal goed gaat met jullie beide en dat die kleine niet in de couveuse hoeft. Heeeeel veel succes.

Hier ook maar 2 setjes beddengoed en dat is goed gegaan vorige keer. Inderdaad 1 schone, 1 in de was en zo afwisselen. Ze deed het bij mij 1x per twee dagen dus dat is helemaal goed.

Quintie: heel veel sterkte morgen, het gaat vast helemaal goed, maar het is wel lekker als het voorbij is

Luiers ed hoef je absoluut niet mee te nemen naar het ziekenhuis. Sterker nog, niks wat er in het kraampakket zit hoef je mee naar het ziekenhuis te nemen. Het kraampakket is voor de thuisbevalling en voor de kraamweek. In het ziekenhuis hebben ze werkelijk alles. Ik zou echter wel in de auto zon kraammatrasje/onderleg ding leggen (zon ding uit het kraampakket) en een handoek voor het opvangen van het vruchtwater. Onderweg naar het ziekenhuis verlies je misschien wel vruchtwater en dat is niet zo lekker op je bekleding

Watever: heel veel beterschap want dat klinkt niet lekker.

Jane: Ook beterschap. Klinkt als wat ik had vorige week. Beetje buikgriep enzo. Of zou het toch het begin zijn?
Oh Sas wat spannend voor jullie! Hoop dat alles goed gaat met jou en met je man en met de baby natuurlijk. Hou ons op de hoogte!

Heb net even bijgelezen, weer veel geschreven vandaag maar dat kwam vast door dat rotweer.

Vandaag lekker uitgeslapen en even koffie wezen drinken bij m'n ouders met z'n drietjes. Vanmiddag lekker thuis aangerommeld toen dochter sliep, nieuwe (nijntje) lamp voor de babykamer opgehangen, wasjes gedraaid, kinderwagenbak opgemaakt en zo blijf ik mezelf bezig houden met allerlei klusjes. Vanmiddag kwam er onverwachts een goede vriend langs en die bleef ook gezellig eten en nu zit ik lekker op de bank en ga ik helemaal niks meer doen de rest van de avond.

Trouwens m'n buik is weer wat rustiger geworden, gisteravond in bad geweest en sindsdien gaat het een stuk beter. Dus dat warme bad voor het naar bed gaan hou ik er denk ik maar even in!

Quintie sterkte morgen, maar je bent vast blij als het morgen achter de rug is allemaal. Denk aan je!

Voor de rest even geen puf om op iedereen te reageren.
quote:Chica34 schreef op 14 juni 2009 @ 19:27:

Jane: Ook beterschap. Klinkt als wat ik had vorige week. Beetje buikgriep enzo. Of zou het toch het begin zijn?Ja, dat vragen wij ons ook af of dit een 'verschijnsel' kan zijn van een naderende bevalling. Alleen.... ik heb daar nog nooit van gehoord. Jullie wel?

Ik had mijn vorige stukje nog niet getypt, of alles kwam er weer uit, bah ! Ik ben dus noooooit misselijk en hoef nooit over te geven. Deze hele zwangerschap niet 1x gehad en vorige zwangerschap ook niet.

Ik vind het toch gek, ik voel me nl. helemaal niet ziek ofzo. Maar ik hou gewoon niks binnen vandaag. Het loopt niet door ofzoiets. Elk slokje drinken blijft in mijn slokdarm hangen, soms wel 2 uur lang en komt er dan alsnog uit. Alsof er geen ruimte meer in m'n maag is. Superirritant !

Stiekumpjes hoop ik wel dat het met de bevalling te maken heeft, maar het zal wel niet.... Verder nog nergens 'last' van, zeg maar .

We zien morgen wel verder !

XXX
Jane, ik hoop het voor je dat het misschien toch het eerste teken van een komende bevalling is. (in dat geval heb je het er wrsch wel voor over en dan kom ik dat "virusje" graag even opsnuiven bij je! ) Als het maar snel over gaat want het klinkt vervelend. Sterkte!
jemig meiden, lees effe een dagje niet en moet meteen 2 blz terug!

sas: wat spannend! ik heb steeds het idee dat het nog heel ver weg is, maar het kan dus zomaar ineens gebeuren.. (was bij die andere 3 steeds te laat, dus ga er nu ook helemaal vanuit dat het iig niet voor de datum komt)

way was er verder allemaal? oh ja, die frustratie, die herken ik volkomen. Ik word GEK van mezelf. ik zie van alles, maar ik kan niks meer, alle inspanning doet me pijn en ik ben de hele dag aan het hijgen (stond vanmorgen serieus al kortademig onder de douche!). heb dus het idee dat ik de hele dag aan het zeuren ben als ik iemand anders iets vraag. 4 weken lijkt me dus ook echt een eindeloze tijd nog op deze manier!

en dan nog iemand misselijk (jane, was jij dat?) dat heb ik ook de laatste dagen. voel me erg beroerd. sta overigens al weken 'sochtends te kokhalzen (of erger) bij het tandenpoetsen en spuug dan regelmatig allemaal gal omhoogm(excuses..). nooit eerder gehad ook, maar leuk is het niet.

nou.. ga nu nog even met de beetjes omhoog. Jongens allemaal in bed, heel dag bij mijn ouders geweest (leuk, maar ook vermoeiend). nu even niks en niemand aan mijn hoofd.

slaap lekker allemaal straks!
Oei, wat spannend bij Sas. We zullen het wel horen als het zover is. Hopelijk is het niet al te vroeg voor de kleine...

Ik heb nu ook rommelende maag en diarree. Ik dacht al heel stiekem 'is dit een voorteken', maar vriend heeft het ook... Zegt hij:'maar ik moet toch ook gaan bevallen?' Er zal iets in eten bij vrienden wel niet goed zijn gevallen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven