* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Hihi das waar Blog we merken het vanzelf, maar ik vind het zo leuk als we weten wie er bezig is. Zoals we nu weten dat Jojon en Pada of heeeel hard aan het werk zijn of heerlijk met hun kleintjes liggen.

Dat van dat plastic zei mijn pufjuf. Ze zei zelfs dat het strafbaar was. Ik weet het ook niet blog, maar dat is wat ze zei. Het ritje naar het ziekenhuis voor een bevalling is wat anders, maar er continue mee rijden kan/mag blijkbaar niet.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Nieuws van Jojon op de mobiel. Ze is bevallen en ze zijn alweer thuis. Wauw, van harte meid. Ik hoop dat jullie heerlijk aan het genieten zijn.

Ik laat aan jezelf de eer over het hoe en wat, maar moest het natuurlijk wel even melden hier

Gefeliciteerd en kom je snel weer even langs? (niet te snel hoor)
Ja heerlijk nieuws van Jojon, fijn dat ze al thuis is! Ook hier nog even een felicitatie!!! Geniet ervan!
Een hele korte meld speciaal voor jullie! Het echte bevallen ging in ongeveer een uur: vanaf half 5 moest ik flink gaan puffen bij 3a4 cm en om half 6 is zoonlief na twee persweeeen geboren. Bijna 6 pond. Ben alweer thuis, heerlijk!

Meer nieuws morgen! ga eerst even lekker genieten!
Wow Jojon! Klinkt als een bevalling die ik ook wel wil Je hebt groot gelijk dat je eerst even gaat genieten hoor, wij lezen je verhaal vanzelf wel eens hier of op Hyves! Ik ben trouwens ook wel heel benieuwd of je snel van je bekkenklachten verlost zult zijn!

Chica en Blog: hi hi, het idee dat je door dat plastic op je autostoel zo van je stoel afglijdt....ik zie het al helemaal voor me! Ik denk dat Blog wel op d'r plek blijft dankzij de gordel toch?

Blog ben jij nog wel eens bang voor de bevalling? Ikke wel en dat terwijl ik het kunstje al eens geflikt heb....volgens vriend was ik de vorige keer ook zenuwachtig, maar daar herinner ik me helemaal niets van. Vlak na de bevalling zei ik zelfs dat ik nooit meer bang zou zijn voor de tandarts, maar dat ben ik dus wel
Jaaaaah, Jojon, van harte gefeliciteerd met jullie zoon!!!!! Hoera!!!
Zo Jojon, dat heb je snel gedaan! Allemachtig!!! Super hoor, geniet ervan... En wat je al snel weer online zeg, haha.
Jojon, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon !! Mooie naam ook !

Dat heb je snel geflikt zeg .

Fijn dat je eindelijk je zoon in je armen hebt !
quote:Wyfke schreef op 27 juni 2009 @ 22:30:

Blog ben jij nog wel eens bang voor de bevalling? Nee, eigenlijk niet. Dat was ik eerst wel, ja! Maar hoe dichterbij het komt, hoe rustiger ik word. Ik wil eigenlijk gewoon NU!

Had net het grote nieuws van Jojon op hyves gezet. Maar ik zie dat jullie het allang weten!

Jojon: van harte gefeliciteerd!

Heb wel de naam verklapt op hyves. Maar ik geloof dat dat wel mocht, toch? Zolang we hier onze mond maar houden!
Jojon, gefeliciteerd! Woehoe, eindelijk... Ik ben heel blij voor je en wens jullie heel veel geluk toe. Super!

Jane, sterkte meissie! Wat een getob met je stuitje. Laten we hopen dat je kindje er snel is...

Hier alles nog steeds rustig aan, van middagdutje naar vlak-voor-het-eten-dutje. Ik ben zo blij dat het kamertje klaar is. Ik begin het nu ineens spannend te vinden. Eerst dacht ik: "ze komt vast niet voor het kamertje klaar is". Maar nu is het kamertje klaar, waaaahhh, dan zal ze nu wel snel komen...! Ik ben niet echt bang voor de bevalling, maar ik vind het wel spannend om dingen te gaan voelen en meemaken die helemaal nieuw zijn en zo'n onuitwisbare indruk op je gaan maken.

Manlief heeft de hele dag geklust, daarna heerlijk voor me gekookt en lieve liedjes voor me op z'n gitaar gespeeld (zwijmel, zwijmel). In de schemering zijn we nog even het bos in gewandeld en we zagen de reeën (met jonkies) spelen. Echt een dag om nooit te vergeten, zo heerlijk!

Sterkte met de warmte allemaal!
Wow wat een romantiek Engelbengel! Geniet nog even lekker van jullie tijd met z'n tweetjes! Niet dat het straks niet meer leuk is, maar wij hebben destijds ook nog allemaal leuke dingen samen gedaan voordat onze dochter er was en we zijn blij dat we dat gedaan hebben!

Was het op onze slaapkamer maar zo lekker koel als buiten Het raam staat wagenwijd open en het plastic gaat straks uit bed. Nu ik geen last meer heb van maagzuur ga ik niet wakker liggen van een andere storende factor! Ik geloof er toch niks van dat ik midden in de nacht ineens in een plens vruchtwater ontwaak
Engel, klinkt idd. héél romantisch. Wow !

Fijn dat je babykamer nu ook klaar begint te raken. Lekker hoor, zo vlak voor de bevalling.

Hahaha Wyfke, het plastic eraf gehaald?

Ik lig er nog wel op te zweten. Niet echt fijn inderdaad. Het was vies benauwd gisteravond.

Blog, goed dat je niet meer tegen de bevalling op ziet.

Mooi proces eigenlijk hè? Op het laatst de zwangerschap zó zat zijn, dat je graag wil bevallen, hihi. Ik heb ook zoiets van: 'kom maar op met die weeën'.

Ik vind het zó gaaf voor Jojon. Zij heeft lekker haar mannetje.

En Padababa? Gisteren niets van gehoord hè? Zou zij gisteren ook bevallen zijn????

Hier nog stééds rustig.

Ik ga er maar vanuit dat ik donderdag gewoon weer op controle moet en wéér gestript ga worden. Bah !

Ik heb er gisteren héél erg doorheen gezeten. Kon alleen maar huilen van de pijn (stuitje) en teleurstelling . Over 4 dagen uitgerekend. Ik gok nu op volgend weekend, na de 2e keer strippen en als ik 3 à 4 dgn overtijd ben, net als bij Laura. Dus.... ik zeg: 4 of 5 juli .

Fijne zondag allemaal.
Jojon, klinkt inderdaad als een topbevalling! Erg leuk om het meteen via de sms te horen. Doe maar goed rustig aan!

Ik heb helemaal geen plastic in bed, ik was er namelijk al bang voor dat het veel te warm zou zijn (was vorige keer ook). Volgens boek van mij is het ook niet nodig en volstaat een maandverbandje ook. Je zou namelijk wel wakker worden als je vliezen breken en ook neit altijd breken ze in 1 keer. Tel daarbij op dat in 90% van de gevallen de bevalling niet begint met breken van de vliezen. En zo ja dan moet het dus ook nog een keer s nachts zijn: ik neem het risico.

Ik voel me vandaag gelukkih wel wat beter dan gisteren, toen dus ook erg chagerijnig. Jane, ik reken(de) ook op 6 juli, maar hoop ng steeds dat het eerder is. Ik moet di naar vk (dan precies 40 wkn) maar volgens mij strippen ze bij mij pas vanaf 41+.
Hoeraaaaa Jojon!! Wat geweldig dat jullie kleine vent er is!! Hartelijk gefeliciteerd, zo te horen lekker een snelle bevalling en dezelfde dag weer thuis. Ik teken ervoor!

Ben benieuwd naar je verhaal.

En: meld!

Vandaag 37 weken dus ik ontkom er niet meer aan. Chica nog 2 dagen en dan heb jij ook meldplicht hoor!!

Ik zag dat er nog 1 baby te gaan is bij juni. Spannend hoor, ik ben zo benieuwd hoe het bij ons allemaal gaat lopen. En hoe zou het met Pada zijn??

Ik heb de molton van Hema ook liggen en heb er geen last van hoor. Gisteren had ik het erg zwaar, mijn voeten zijn erg opgezet en pijnlijk en ik had het constant bloedheet. Ik heb een koude douche genomen voor ik naar bed ging en toch heerlijk geslapen met de ventilator aan. Hopelijk gaat het beter vandaag, maar de voorspellingen voor de komende week zijn niet erg fijn voor hoogzwangeren....

Trouwens tip voor vocht vasthouden: peterselie heel kort laten koken, laten afkoelen en het vocht drinken. Eventueel mengen met een beetje water.

Fijne dag allemaal!
Ooooh even een dikke voor Jane. Ik kan het me helemaal voorstellen hoor dat je er doorheen zit. Je hebt ook echt veel pijn. En er zijn dagen dat je dat handelt en er zijn er ook een heleboel dat je het niet meer kan handelen. Ik weet hoe het werkt. En dan nog de teleurstelling dat de bevalling niet heeft doorgezet terwijl je zo hebt uitgekeken naar verlossing. Dat is dan een dubbele doses teleurstelling. Huil maar even lekker uit, nog even en dan heb je echt je kleine in je handen.

MissyMB: Precies hetzelfde, want ook daar kan ik me voorstellen dat het wachten zoooo lang duurt. Iedereen (op een paar na dan) hoopt toch stiekum ietsje eerder te bevallen en inderdaad, je bent het gewoon zat na 40 weken. Dat is ook wel genoeg. Dus voor jou ook een dikke

Wyfke: Ook ik heb de molton eraf gehaald en inderdaad heb ik beter geslapen. Weet niet of dát nu de oorzaak is maar het heeft wel geholpen. En wat Missy ook zegt, wat is nu het risico? (alhoewel ik flink zou balen hoor, want we hebben zon M-line traagschuim matras die reteduur is) Maar mijn nachtrust is nu even belangrijker. Ennuh....ook ik krijg weer de zenuwen hoor. Misschien komt het juist wel omdat we het al een keer gehad hebben. Haha dat zou ook nog kunnen.

Engelbengel: meeeen wat klinkt jouw dag romantisch. Ben jaloers zeg. Een man die liedjes zingt voor je, baby reetjes in het bos, het klinkt als een Disney film haha. Mag ik die vent ook een keer van je lenen? Geniet er nog maar even lekker van. En ach... je kan zometeen natuurlijk ook nog met zn drietjes naar het bos. Lijkt me heerlijk als je dat in de buurt hebt.

Jojon: Jeetje dat is een turbo bevalling. Maar bedoel je nu dat je echt maar een uur weeen hebt gehad? Dus dat je moest gaan puffen bij 3 a 4 cm en toen binnen een uur???? Oei das wel heel snel. Kun je dat allemaal bevatten in zon korte tijd?
Crosspost Quintie. Leuk dat je nu ook 37 weken bent, ik weet het, nog 2 dagen jippie. Dus morgen Meis en dan over 5 daagjes Watever en dan heeft het hele juli topic meldplicht Laat maar komen die maand.

(ik reken Dufty even niet mee want die heb ik al een tijdje niet gezien. Alles goed Dufty? Kom je nog eens langs?)

Ik ga nu even cheeren bij het Juni topic want ik kan me voorstellen dat het echt niet leuk is als je de laatste bent van de maand. Terwijl iedereen al lekker zijn babietje sin zijn handen heeft en over babies schrijft, loop jij nog te puffen met een dikke buik.
Hallo allemaal,

Jemig, wat gaat het ineens snel, Jojon, Ring, Coppie en Sas van harte gefeliciteerd met jullie kindjes! Jojon, jouw bevalling klinkt echt heel relaxed!

Ik ben een tijdje weggeweest. Ik had steeds zo'n gedoe met het Viva Forum, werd er steeds uitgeknald, dus dacht "laat maar". Daarnaast heb ik ook al sinds een week een te hoge bloeddruk, veel hoofdpijn, inmiddels al 3 keer in het ziekenhuis geweest, dus voelde me ook niet helemaal top en ontspannen... Maar goed, vind het wel leuk om hier te lezen en te schrijven, probeer er weer wat meer tijd voor te maken.

@Quintie, jij nu ook al 37 weken! Ik "pas" 36, maar ik vind het toch wel spannend worden nu.
@Chica, hier ben ik dus!
-meld-...ben ik gisteren helemal vergeten te doen.

Jojon: van harte....klink als een "goed te doen"bevalling. Ik zou er voor tekenen. en dan een prachtig mannetje da zo snel thuis is. Heerlijk.

Verder niet veel te melden, iedereen weet het en voelt het....warm!

Morgen weer naar VK voor urinecontrole en bloeddruk.
quote:dufty schreef op 28 juni 2009 @ 10:34:

@Chica, hier ben ik dus!

Hihi das ook grappig, heb ik het net over je en je bent er weer. Gezellig hoor. Wel balen van al die klachten zeg, Ze hebben dus niks kunnen vinden?

Doet het forum het nu wel weer bij jou?
@ Jane: heel begrijpelijk dat je een huilbui had, het zit je ook niet mee. En dan met dit weer, dan hebben we het allemaal toch zwaarder dan wanneer het wat koeler zou zijn. Hou je taai en lucht hier maar lekker je hart hoor!~

@ Chica: hahahaha, je mag m'n lieffie niet lenen hoor, ik ben er zelf nog lang niet op uitgekeken :-) Soms knijp ik mezelf even als ik denk dat alles te mooi is om waar te zijn...

Fijne dag allemaal, op naar de volgende baby! X
* meld * Oh nee dat hoeft niet meer

Het gaat zo super hier!!! Net bevalligsverhaal op hyves gezet, had het even nodig om het op te schrijven.

Babyboy doet het werkelijk geweldig, zo gaaf! Drinkt goed, poept goed, alles werkt!

Ikzelf: veel last van pijnlijke naweeën, dus ik puf nog even door.

Voor iedereen die nog moet: meiden zet 'm op. En nog even veel sterkte met de laatste loodjes in deze hitte. Hoewel in je kraambed liggen met deze warmte ook niet echt een pretje is trouwens.

Padababa: ik hoop van harte dat jij ondertussen ook je kindje wel ter wereld gebracht hebt!
Jaja.....komt ie....... MELD !!!!

Ook ik ben vandaag 37 weken

En warm is het inderdaad.

Gister de hele middag naar een Concours Hippique. Op m'n voetjes gestaan van 14.00 tot 17.45. Ging op zich goed alleen 's avonds waren ze wel op gezet.

Heerlijk geslapen vannacht en Thijs werd pas om 9.45 wakker. Heerlijk dus!

Jojon, klinkt als een superbevalling! Maar ik weet uit ervaring ook dat het soms te snel kan gaan. Hopelijk heb je vandaag niet zoveel last van de naweeen. Geniet lekker van elkaar!!

Pada, ik ben heel nieuwsgierig.....

Engelbengel, dat klinkt iid als een dag om nooit meer te vergeten!

Jane, voor jou ook een dikke ! Hopelijk duurt het voor jou ook niet al te lang meer.

Weet niet wie dat zei, maar een maandverbandje was vorige keer echt niet genoeg bij mij hoor. Ik stond op toen m'n vliezen braken en er kwam echt een stortvloed. Echt niet normaal. Ik was 30 kilometer van huis en moest dus nog in de auto (alleen). Heb geen moment gedacht aan de autostoel. Maar dat is gelukkig helemaal goed gekomen. Ga nu zo toch die molton er onder leggen want ik zou het toch wel zonde van m'n matras vinden. Weet iemand eigenlijk of je meer kans op brekende vliezen hebt als je 1e bevalling zo is begonnen?

Morgen maar even aan de vk vragen.

Dufty, balen van je bloeddruk. Het weer speelt ook niet echt mee.

Voor alle anderen (en mezelf) hoop ik ook dat het wat minder drukkend weer wordt.
crosspost Jojon. Was al bang voor die na weeen.....

Maar je klinkt helemaal roze-wolkerig!!

Heerlijk dat baby-boy het zo goed doet!
Bij mij was het echt een tsunami toen de vliezen blaken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven