* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Haha. Tsja, ik weet er verder ook het fijne niet van. Maar die dame had geloof ik wel een octrooi op die bonnen!? Nou ja, laat maar. Van zaken weet ik weinig.

Ik krijg denk ik echo's tot een week of 12, daarna niet meer. (Ja, alleen de 20 weken echo.) Tenminste, dat was de opzet in dat andere ziekenhuis waar ik eerst liep. Gewoon de eerste onzekere periode volgen en dan overstappen naar de verloskundige. Hoe het in mijn eigen ziekenhuis gaat weet ik niet, waarschijnlijk wordt er ook wel zoiets afgesproken.

Ik ben in eerste instantie niet van plan zo'n pretecho te laten doen. Maar misschien is het toch wel leuk om een keer met mijn vader te gaan, als zijn gezondheid het nog een beetje toe laat. Ik hoop natuurlijk dat hij gewoon z'n eerste kleinkind krijgt te zien.
Ring, ik kreeg en krijg bij week 6 en 9 een echo in ziekenhuis vanwege verhoogde kans op buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Daarna inderdaad verder bij verloskundige en hopelijk rond 12 en 20 weken nog een echo. Als het natuurlijk zover komt. Dat blijft toch extra spannend he als je op dit gebied al een vervelende geschiedenis achter de rug hebt, en ook als je er zolang op hebt moeten wachten.
Watever, wat fijn dat je er bent! Ik voelde me al zo oud met de eerste met 37. Maar dat valt gelukkig dus best mee.

Ik wil ook zeker weten wat het wordt. Volgens de Chinese kalender een jongetje. Hm. Is het heel erg als ik stiekem liever een meisje wil? Afgezien van 'als het maar gezond is' natuurlijk? En als er na een jongetje nog een meisje komt vind ik t ook best. Maar ja, we hebben het niet voor het uitkiezen. Alleen kan ik me niks voorstellen bij een jongetje omdat m'n zus 2 meisjes heeft en ik vrij weinig ervaring met jongetjes heb...
Hier varieert de leeftijd inderdaad best wel van de aanstaande moeders. Op het topic 'Na een jaar niet zwanger' was ik met mijn 34 jaar toch veruit de oudste.

Bij ons zou trouwens bij beide families een kleindochter de eerste zijn. Ik heb vijf neefjes! Ik ben er nog niet over uit of ik het wil weten.

O ja, hebben jullie ook informatie ontvangen over prenatale onderzoeken? Ik heb me er nog niet in verdiept, maar voor week 10 moeten we beslissen wat we doen. Ik neig (ongelezen) naar niets onderzoeken, aangezien het alleen een kans aangeeft op bepaalde afwijkingen.
....mosterd
Hai meiden!!

Pippa, je benoemt precies wat ik ook voelde toen ik zwanger was van mijn eerste. Ik wilde zoooo graag een meisje, kon me nix voorstellen bij een knul. Bij de 20 weken echo bleek het duidelijk een jongetje te zijn. Ik weet nog precies hoe blij vriend werd, en hoe bedrukt ik op dat moment mijn moeder aankeek... die precies wist hoe ik me voelde. Ik was echt een beetje teleurgesteld! Maar naar mate de weken vorderden werd dat minder en zodra ons zoontje geboren werd, was het gevoel weg. Jongetjes zijn hartstikke leuk!! Ik zou het leuk vinden als de tweede van ons nu wel een meisje is, maar als we nog zo'n jochie krijgen als hier nu rondloopt, ben ik net zo gelukkig!

Hoe is het met jullie? Nog misselijk? Vandaag was het hier wel aanwezig, met vlagen. Vanmorgen ben ik sinterklaasinkopen gaan doen met m'n moeder. Was leuk! We gaan het dit jaar voor het eerst vieren. Zoontje is 2,5 dus begrijpt er nu tenminste iets van. Zometeen mag hij ook weer z'n schoentje zetten. Als hij dan 'Sinterklaas kapoentje' zingt smelt ik helemaal!
Nou vanmorgen was hier de intocht van sinterklaas in het dorp maar dat was echt een aanfluiting. Omdat het slecht weer was hadden ze de intocht aangepast en sinterklaas en alle pieten zaten in een auto en reden zo snel voorbij dat er geen kind is die de sint gezien heeft. Absurd.

Wij hebben ook de info gekregen voor de prenatale screening. Wij doen geen nekplooimeting, wel de 20-weken echo. Puur omdat uit nekplooimeting alleen een kansberekening komt en ik het idee heb dat ik daar niets mee kan.Zou niet weten bij wat voor uitslag ik welke keuze moet maken. Een 20-weken echo geeft ook geen 100% zekerheid, maar soms zijn er dingen die ze zien waar je bij de bevalling dan al op voorbereid bent en dan voor een bepaald ziekenhuis kan kiezen waar de juiste hulp is.

Ik was vanmiddag weer heel weeeig op de maag en moe. Later nog een paar boodschapjes gedaan en toen langs schoonouders om het te vertellen. Reactie was een beetje lauw (zoals gewoonlijk).
Padababa, je bedoelt dat je een lauwe reactie kreeg op jullie babynieuws? Zijn ze niet blij? Of kunnen ze gewoon niet zo enthousiast doen als je van anderen gewend bent?

Hoe dan ook, wel jammer. Als je zooooo blij bent dan wil je wel graag dat iedereen dat met jou is, toch?

Vind het wel fijn dat de leeftijd varieert, nu kan iedereen tenminste "meepraten"

Prenatale onderzoeken? En dat moet voor de tiende week? Hmm, dat gaat hier dan niet lukken. Was niet van plan daarvoor uit Kaapstad terug te komen...

Op ons andere topic was er iemand waarbij uit de nekplooimeting bleek dat ze vergrote kans had op een kindje met een afwijking, dat is verder onderzocht maar er bleek niks aan de hand. (gelukkig, maar je zit wel even flink in de rats!) en bij een ander waarbij niks aan de hand leek, bleek na de geboorte van alles mis te zijn. Wat zegt zoiets nou helemaal????
Oja, enne... hier is het echt de hele dag prachtig weer geweest! Wel koud maar toch vrij zonnig en droog. Alleen hadden wij geen sint-intocht vandaag, vorige week al gehad.
Wat jammer dat je schoonouders lauw reageerden, Padababa, was dat bij jullie eerste kindje ook zo? Mijn (schoon)ouders zijn denk ik blij verrast. We vertellen het pas na de 9 weken echo op 1 december.

Ik denk precies zo over die onderzoeken: je weet alleen de kans, en daar ga je je misschien ook weer onnodig zorgen over maken. Maar goed, ik moet me er ook nog even in verdiepen...
Moe en af en toe even kort misselijk. Maar als het zo 9 maanden gaat teken ik ervoor. Wel vervelend als je er meer last van hebt.

Meis: Ik werk niet in M te G. Karin was zo'n 25-30 jaar geleden een populaire naam......

Over het geslacht, wij willen het niet weten. Bij mijn dochter was het zo'n verrassing. Ik vond het een vorm van een beloning na het persen.

Wij zijn vanmiddag naar een Sint-feest geweest. Allemaal luchtkussen en lieve pieten. Alleen mijn kleine meisje (20 maanden) vindt ze wel nog eng. Wilde dus liever om mijn nek hangen. En dat met 12 kilo is toch minder prettig. Maar verder een mooi cadeau en ze licht nu als een roos te slapen want ze was gesloopt door alle indrukken en drukte.

De prenatale testen doen wij ook niet. Het garandeert niets voor 100% en de druif loopt bij sommige testen ook nog iets risico.
quote:dufty schreef op 21 november 2008 @ 07:04:

Even een stomme vraag, maar bij sommigen van jullie zie ik al dat jullie het hartje hebben gehoord. Ik kan pas 15 december bij de verloskundige terecht, duurt best lang, maar eerder mocht niet. Hoe hebben jullie dat "geregeld" ? Dat komt omdat sommigen zwanger zijn geraakt door de medische molen. En dan ga je dus al vrij snel naar een gynaecoloog om te checken of alles goed is. Nog even geduld dus...
Engelbengel: goed dat je de bruiloft hebt uitgesteld. Lijkt me een verstandige beslissing.

Coppie: succes maandag bij de echo!

Scuba: volgens ‘jouw’ kalender krijg ik een jongen. Ben benieuwd of het klopt!

Maria: even over de prenatale screening.... wij laten dat niet doen! Het kindje is welkom, no matter what! En die percentages zeggen weinig. Ik denk dat ik me door een negatieve uitslag erg zorgen zou maken. En waarschijnlijk zijn dat dan zorgen om niets.

Ik zwaai even naar de rest! Hier gaat alles goed.
Volgens "mijn" kalender haha Blogbabe

Padababa: He getsie das ook niet leuk zon reactie van je schoonouders. Had je het wel een beetje verwacht?

Wij doen trouwens wel een prenatale screening. En als de kansberekening niet goed of te hoog is, dan ook een vlokkentest voor 100% zekerheid. Ja, ik ben op de hoogte van alle risico's en dergelijke, maar ik doe het toch. Voornamelijk vanwege mijn leeftijd. De beslissing over wat ik ga doen als het een slechte uitkomst is, weet ik nog niet. Dat zien we tegen die tijd wel. En áls er wat aan de hand is en we besluiten het te houden dan vind ik het handig om me er goed van te voren over geinformeerd te zijn. Goed te weten wat je te wachten staat enz enz. Op die manier maak je een bewuste keuze en overkomt het je niet zomaar. Maar mijn gevoel zegt eigenlijk dat het wel goed zit. Toch wil ik dat gevoel graag bevestigd zien.

Ik zou het trouwens leuk vinden om een jongetje te krijgen deze keer. In eerste instantie heb ik alleen zussen en mijn vriend ook, en mijn zus ook alleen een dochter, dus de kans is klein haha maar ik hoop op de enige stamhouder Maar als het een meisje wordt is het wel weer super leuk voor mijn dochter. Er zitten dus aan beide geslachten voordelen. Ach het is inderdaad een cliche maar inderdaad: als het maar gezond is, is het allerbelangrijkste.
Ik heb echt helemaal geen voorkeur! Een jongen, een meisje, het lijkt me allebei echt helemaal geweldig!!!!!! Op de een of andere manier denk ik dat ik een jongen krijg. Maar waar die gedachte vandaan komt weet ik niet.....
Ik hoop stiekum ook op een jongetje deze keer, al is een 2e meid net zo welkom hoor.

Volgens de chinese conceptiekalender krijgen we een meisje, dussss.....

Wij doen wel een prenatale screening. Vorige keer ook gedaan. En de goede uitslag heeft me toen juist erg gerustgesteld. Als het risico groter is, of als het niet goed is, wil ik dat graag weten. Dan kan ik me daar op voorbereiden tijdens de zwangerschap. Net als wat Scuba zegt. Het heeft niets te maken met niet-welkom zijn.

Ook willen we het geslacht weer weten bij de 20-W echo. Wij houden niet zo van verrassingen, denk ik, hahahaha.

Hier verder alles ook OK.

De dagen aftellen tot donderdag.
What matters most is how you see yourself
Hallo Meiden,

Drukke zaterdag achter de rug, maar vandaag even helemaal niks! Heerlijk! Mooi nog een laatste dagje uitrusten, deze week heb ik ouderavonden en volgende week maandag begint de verbouwing! We zijn er helemaal klaar voor, laat maar komen die sleutel!

Wij willen trouwens wel graag weten wat het wordt, vooral vriend. Ik had van tevoren voor mezelf nooit bedacht dat ik dat zou willen, maar ik vind het niet erg om te weten. Ik ben natuurlijk ook al supernieuwsgierig.... Het gaat natuulijk sowieso niet gebeuren dat hij het weet en ik niet!

Ik ben dan trouwens ook wel weer zo praktisch dat ik hoop dat we het weten voordat we naar Londen gaan in maart, dan ga ik de babygap helemaal leeg kopen!

Het maakt me trouwens niet uit of het een jongen of een meisje wordt, zou een jongen wel bijzonder vinden (thuis alleen maar zussen en nichtjes), en vriendlief wil het niet eens hebben over de eventuele meisjesnaam `Het wordt toch een jongen`. Volgens de chinese kalender ook trouwens!

Doen er van jullie trouwens nog meer mensen aan Moeders voor moeders? Ik plas braaf iedere dag zo`n fles vol... Morgen moeten ze bij de voordeur, toch wel een beetje raar idee.
Ja, ik doe ook mee aan MvM. Je kan die flessen ook in een grote tas zetten, hoor! Dan ziet de buurt niks.
hoi dames, hier weer even een berichtje van een nog-steeds-heel-erg-misselijke-Jo!

Fijn weekend gehad allemaal?

Heb net even snel bijgelezen: prenatale onderzoeken: alleen de 20 weken echo, met het idee dat, mocht er iets met het kindje zijn, daar dan extra controle in het zh en bij de bevalling de kansen van die kleine verbeteren enzo.

We willen wel heel graag weten wat het wordt. Vorige keer ook. Ik kan het zelf ook zien trouwens, dus enige optie om het niet te weten is de andere kant op kijken tijdens de echo. Voordat wij kinderen kregen dacht ik altijd dat ik alleen maar jongens zou krijgen. Maar toen ik zwanger was van dochter zei ik meteen dat het een meid zou zijn, wat bleek te kloppen. Toevallig of niet: eerste liedje na de test toen was "She", eerste liedje na de test nu was "Dochters".... We zullen het zien. Maakt me overigens echt niet uit wat het wordt. Eerlijk is eerlijk, ben dolblij met dochter (die dochter heb ik alvast binnen zeg maar), zou zelf nog een meid wel leuk vinden maar manlief vind een zoon ook wel heel leuk. Die denkt trouwens dat dit weer een meisje wordt.

Nog acht nachtjes voor de vk en echo. Heb er al zin in hoewel ik het nu al spannende vind. Misselijkheid is hier dus nog vreselijk, zo balen. Vrijdag was het ergst, de reis was een drama en elk slokje thee kwam er zelfs weer uit. Op de plaats van bestemming meteen in bed gekropen en er de volgende ochtend pas weer uit. Nu gaat het wel iets beter: heel veel kleine beetjes eten en drinken telkens. Hopen dat het snel beter wordt, anders over een paar dagen even naar de huisarts want er schijnt iets tegen te zijn.
Missy en Ellen: veel succes vandaag met de echo's!

Hier gaat het nog steeds goed. Ik mag vrijdag weer voor een echo. Deze week hebben mijn vriend en ik lekker vakantie, misschien gaan we morgen nog een nachtje of twee weg, we hebben al wat aanbiedingen gezien. Ik ben hier denk ik niet veel...

voor iedereen.

Het leeftijdsverschil hier was mij ook al opgevallen. Best een gek idee, toen mijn moeder 37 was (de leeftijd van de oudste dames hier), was ik 14. Dat heb ik heel bewust meegemaakt. In mijn ogen was mijn moeder toen best al oud, terwijl ik nu denk: wat is ze nog heerlijk jong! (Ze is nu 51 jaar, mijn vader ook.)

Ik vind het wel gezellig hoor! Een lekker gemêleerd gezelschap!
Missy en Ellen veel succes met de echo's vandaag!

Ik vind het leeftijdsverschil ook wel grappig. Kun je zie hoe verschillend ieders leven loopt.

Ring: veel plezier met jullie vakantieplannetjes.

Ik ga weer snel aan het werk, ben vreselijk chnarrig vandaag en heb helemaal geen zin, colllega's zeuren om allerlei dingen. Bleghh, het word een lange dag
Sterkte meid!
Missy en Ellen, spannend, vandaag is het jullie VK (missy) en echo (ellen) dag. Wel komen vertellen hoe het was hoor.

Jojon: he gatsie nog steeds zo misselijk. Ik zou zeker even de HA bellen hoor, misschien hebben ze inderdaad wel goede tips. Heb je al gegoogled voor tips? Ik neem eigenlijk aan van wel. Ik ga duimen dat de ha wat voor je heeft.

Ring: Goed idee om er lekker even tussenuit te gaan. Gewoon lekker doen en volop genieten. Veel plezier.

Padababa: Echt zon maandagochtend depressie? Hopelijk duurt hij alleen de ochtend. Misschien heeft het ook een beetje met de zwangerschap te maken en ben je iets meer lichtgeraakt of kun je niet zoveel hebben. Zou dat kunnen?
Nog geen nieuws..? Jammer!

We hebben geboekt hoor, morgen gaan we voor twee nachten naar Keulen. Er is al Kerstmarkt, leuk!
Oh.... kerstmarkten zijn altijd zo gezellig! Zo sfeervol! Veel plezier, hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven