* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Gefeliciteerd, Dufty, geniet ervan!
Heeeeeeeee Dufty, super om te lezen dat alles goed is. En wat zaaaaalig een jongetje. Super zeg. En de mannen zijn in de opmars haha

Ralph Lauren pakje, helemaal hip hoor
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Sanloes: jee, een zieke opa & oma? Sterkte! En wat balen dat ze niet bij elkaar liggen!

Nerwen: geen idee wat autostoeltjes betreft. Wij hebben er 2 van Maxi Cosi gekocht. Is toch het populairst en ik denk dan: da's vast niet voor niets! En is straks ook weer makkelijk te verpatsen op marktplaats.

Wyfke: ik had het wel gelezen hoor, van je doek a la Boer zoekt Vrouw. Maar heb geen idee!

Dufty: YES! Wat gaaf! Gefeliciteerd met je jongen! En wat moet dat een leuk Ralph Lauren pakje zijn, zeg! Top!

O, voor de chocoholics onder ons. Ik heb vanavond een verrukkelijk toetje op. 2 brownies met ijs en chocoladesaus!!!!!!!! YEAH!
Blogbabe, ik ben nu al 5 minuten aan het dagdromen over jouw toetje, mijn hemel, wat een fantastisch toetje!

Ik moet zo werken, maar moet echt even wakker worden. Terwijl ik al ruim een kwartier gewassen en gestreken op de bank zit. Ben zo moeoeoeoeoeoe. Maar goed. Op mijn werk maar even een goede kop koffie drinken en dan gaat het meestal wel. En zodra er 30 kinderen je klas instormen wil het ook altijd wel ;)

Kuitkramp heb ik in mijn 1e zwangerschap veel gehad en dat is niet fijn. Ik weet er ook geen middeltjes tegen. Maagzuur heb ik nu veel last van, word er helemaal gek van, kan ook niet meer op mijn rechterzij liggen, anders komt het direct opzetten. Ik neem nu Graviscon. Gele vla is een goed middeltje, maar tijdens mijn 1e zw.schap ben ik 30 kilo aangekomen (waarvan weer een heel stuk afgevallen) en dat kwam onder andere door de vele vla die ik at tegen het maagzuur. En dan nam ik slagroomvla, dus dat gaat snel dan... Dus ik hou het bij de Graviscon.

Ik ben nog steeds hieper van het goede nieuws gister. Ik was toch wel zenuwachtig, haalde mevanallaes in mijn hoofd. Bij mijn 1e stond ik heel onbevangen in mijn zwangerschap,maar bij deze kan ik maar moeilijk geloven dat alles echt echt echt goed is. Volgens mij had jij dat toch ook @Watever? Dat nu alles goed is stelde mij wel heel erg gerust. En een jongetje.... Super! Mijn lief is helemaal doorgeslagen, kwam gister met een hele autobaan aanzetten. En hij heeft ook al voetbaldoeltjes voor in de tuin besteld. En er was nog meer waar hij mee bezig was om te kopen, maar ik ben afgehaakt. Niet uit desinteresse, maar om hem te zoenen. Ik was nl. erg ontroerd!

Meisjes, tot later! Ik ga even make-uppen en dan 3 hele minuten wandelen naar mijn werk
Goodmorning!!

Oh Dufty wat heerlijk dat je man zo hyper is en allemaal jongensdingen ging bestellen!! Echt heel grappig. En nog fijner dat alles goed is met jullie kleine knul! Poeh 3 minuten lopen naar je werk, dat is lekker!!

Blog houd eens op... ik had me echt voorgesteld dat je alleen een kop thee met een saai biscuitje zou eten, lees ik dit!

Meis mijn buik is wel zichtbaar hoor. Hij is nog niet mega maar hij is wel aanwezig. Ik heb nu eens profijt van mijn postuur (normaal dus niet) dat ik met verhullende kleding het ga camoufleren en afdoen als mijn normale buik. het staat een beetje raar zo maar vorige week bij dat gesprek lukte het aardig, toen hield ik ook de hele tijd mijn jas over mijn arm voor mijn buik (tijdens het lopen naar de kamer enzo). Ik heb inmiddels wel besloten dat ik het morgen sowieso niet vertel, eerst maar eens de tweede ronde bereiken.

Nou, ik ga straks lunchen met een vriendinnetje in de stad en ik ga dan o.a. even bij Action kijken voor muurstickers. Ik hoop dat ik alsnog niet met iets roze thuiskom (budgetair gezien)

Nu even met m'n zoontje ontbijten!
Gefeliciteerd Dufty!

Blog... Twee autostoelen? Waarom zoveel? En dat toetje: hemels!!!

Ik heb zelf al een aantal keer met kleertjes in mijn handen gestaan voor de baby. Er is zoveel leuk spul te koop! Ik heb me tot nu toe gelukkig wel kunnen beheersen, anders ligt de hele kast straks vol.
Joehoeee Duft!!! Gefeliciteerd en weer een jongetje...!!

Dit is mijn eerste Dufty, maar ik was er inderdaad heel onbevangen ingestapt. Maar na die onrustige periode ben ik nu volop en dubbel aan het genieten.

*heeft niks gelezen van Blog der toetje, citroenkwarktaart, citroenkwarktaart*

@ Sanloes wat naar van je grootouders!
leuk leuk, al die nieuwe goede echo's! en goed dat er ook wat meer jongetjes komen (en die zijn zooooo leuk!)

ik een relaxte mamma? ja hoor, meestal wel. Nu ben ik op het moment wat sneller geirriteerd, maar ach.. je moet het jezelf niette moeilijk maken als je 4 dagen werkt en 3 kleine kinderen hebt. Huishouden beetje als Jan Steen, vooral veel aandacht voor de jongens als ik thuis ben en verder ook jezelf belangrijk vinden... (vergeet dat vooral niet!). En een beetje bij de dag leven, soms is het leuk, soms niet en morgen is er altijd weer een nieuwe dag om de dingen te doen die je vandaag niet of fout hebt gedaan..

ok, ga nu maar weer even verder met werk, bijna weekend!
Ik ben weer helemaal happy!

Afgelopen weekend een mooie jurk van de Prénatal gekocht (voor een bruiloft en mijn verjaardag). Grijs, met wit/roze/paarse accenten. Vervolgens wilde ik daar graag een legging/panty/maillot bij hebben en iets leuks voor eronder of erop. De laarzen had ik al.

Nergens dus iets te vinden! Grrrr. Allerlei zaken langs geweest, maar nee hoor.

Nou is mijn vriend grafisch ontwerper en hij maakt ook veel dingen voor een kinderwinkeltje in het dorp hier, die ook zwangerschapskleding hebben. Op de een of andere manier durf ik daar alleen nooit echt goed te kijken. Het is een boetiek met maar één paskamer en een grote spiegel midden in de winkel. Ik vind het eigenlijk veel prettiger om zelf te kijken en dan iets te passen, in plaats van met zo'n hieperdepiep verkoopster ernaast. Na aandringen van mijn vriend ('ga nou toch maar eens vragen voor advies daar, ze eet je niet op hoor en ze vindt het hartstikke leuk!') ben ik vandaag toch maar even gaan kijken en ik ben zowaar geslaagd! Ik heb een mooi wikkelvest gekocht, een effen buikband (in lekkere felle kleur als accent onder shirtjes enzo) en een legging in precies de goeie maat en kleur. Hoera!!!

(Dat moest ik even kwijt... Hihi.)
quote:dufty schreef op 03 maart 2009 @ 10:55:

Als je je echt wilt verlekkeren aan accesoires in de de babykamer dan moet je eens surfen naar saartjeprum.nl. Zulke leuke dingen!Hihi, die winkel zit op een paar minuutjes fietsen van mijn huis. Inderdaad leuke spulletjes staan daar in de etalage. Tot nu toe heb ik me nog kunnen beheersen en ben maar niet naar binnen gegaan...
@Dufty: wat lief dat je vriend allemaal spulletjes voor jullie zoon heeft gekocht! geweldig, was gewoon een beetje ontroerd toen ik het las! Heerlijk dat je zo hieperdepiep bent, houen zo!

@Ring: goed dat je je erover heen gezet hebt! Geeft toch weer een goed gevoel he, nieuwe kleding waar je je goed in voelt!

@Blog: wat een heeeerlijk toetje! ik had als toetje een keer een versgebakken brownie (nog een beetje warm), met slagroom en frambozensaus. Zooo machtig maar ook oh zo lekker!

@Watever: al is kwarktaart ook heerlijk. ik maakte zelf heel vaak de bosvruchtenkwarktaart, maar die kom ik niet meer tegen in de schappen van de super!

Ik heb trouwens wel een megabuik...zal binnenkort eens wat buikfoto's op onze Hyves zetten.

En nu is het lekker weekend voor mij!
quote:Ring1981 schreef op 05 maart 2009 @ 10:51:

Blog... Twee autostoelen? Waarom zoveel? Deze uber-yuppen hebben 2 auto's. En de ene dag zorgt manlief voor de kleine en de andere dag doe ik het.
Morgen mag ik weer, tralalalala, helemaal leuk.

Vandaag een nov07 moeder bevallen van een dochter met de naam Mila. Was spannend vandaag. Super leuke naam. Stond op nummer 2. Probleem is dat ik nog geen nummer 1 heb. Weet het echt nog niet. Hmmm misschien maar even langs het centrale meisjesnamen topic hier op het forum

En...............ik heb eindelijk, eindelijk vakantie. ben er zooooo aan toe. We vertrekken vrijdag nacht om een uurtje of 0500. Morgen dus nog een druk dagje, boodschappen, echo, inpakken enz enz enz.
Joehoe Chica, dan wens ik je een hééééle fijne vakantie! Geniet ervan!
Wyfke, het kan lekker zijn, maar citroen-kwark....neuhh..me bek trekt er spontaan van samen... Ik eet elke ochtend kwark tegenwoordig met cruslie, maar wel vanille kwark! En een grote mama vitamine pil.

Omgeruild voor mijn sigaret en bak koffie elke ochtend sinds de kleine jongen op komst is!

Chica!! Veel plezier met de echo morgen en een hele fijne vakantie.
Chica, veel plezier! Wij vertrekken volgende week vrijdag naar la France... Hoe lang gaan jullie ook alweer/ De gyn. vertelde me trouwens nog dat hoogtes (behalve als je de Himalaya gaat beklimmen geen invloed hebben op de zwangerschap. Lekker genieten!
Chica succes!! Laat je het nog even weten voor je vertrekt?? De spanning roze/blauw is er bij jou wel al af

Ik bibber even verder... heb zo m'n sollicitatiegesprek en ben stiknerveus... bleh
Quinty ik ben op dit moment héééééél hard voor je aan het duimen! Laat gauw wat horen als je terug bent van je gesprek!

Voor de vakantiegangers: 't is jammer dat ik met die dikke buik niet meer bij een van jullie in de koffer pas, anders was ik graag meegegaan!!! Hier nog zeven weken en dan nog een weekje Denemarken gepland. Even zien of dat gaat lukken met dikke buik en bekken, zo lang in de auto enzo, maar op zich wil ik wel alles op alles zetten om te gaan. Natuurlijk gaan we in de zomer zelf ook niet weg en dit wordt dan de laatste vakantie met z'n drietjes, voor dochter ook wel leuk lijkt me.

Net onderweg naar de stad toen er opeens een oranje lampje ging branden en later zelfs ging knipperen, hellup! Meteen omgedraaid en schoonvader gebeld..... Lijkt op een storing in het motorsysteem. Anyway, ben veilig thuis gekomen en manlief mag straks het probleem op gaan lossen bij de garage.

Ben nu dus alleen nog steeds niet in de stad geweest. Wilde bij de scapino kijken voor schoenen voor dochter. Daar schijnen ze wel goede kinderschoenen voor een redelijke prijs te hebben (Vissers ofzo???) Maar eens gaan kijken daar. Misschien morgen herkansing....

Verder alles goed bij iedereen? Hier wel hoor, lekker rustig aan en dan bevalt me prima. Net wel even gefietst en dat moet ik nu even bekopen met een hoop pijn helaas, maar was wel even lekker voor mezelf en ook voor dochter. Net optijd terug want nu regent het. Verder wederom een kilo afgevalllen terwijl ik echt goed eet en snoep en chocomel drink enzo. Haha nog een paar kilo en dan ben ik bij mijn "niet-zwangere-streefgewicht". (Dat gewicht heb ik al enkele jaren niet gehaald ) Het zou wel te erg voor woorden zijn als ik dat straks weeg met kind in m'n buik. Hoop het niet eigenlijk.

Ga weer verder met de was... bleh daar heb ik zo'n hekel aan. Vooral aan het strijken. Maar ja het moet gebeuren.
Oooh Jojon, nog steeds niet aangekomen? Is het heel erg als ik daar een beetje jaloers van word? Ben? Ik heb me al een tijdje niet gewogen maar iedere keer als ik mezelf naakt in de spiegel tegenkom (een van de kastdeuren in de slaapkamer van ons tijdelijke onderkomen is een spiegel) schrik ik me de tandjes. Ik weet waar het voor is en natuurlijk is het goed maar geesh, ik heb echt zo'n moederfiguur nu!

Met kleren aan valt het nog wel mee, ik vind blote zwangere buiken gewoon echt afstotelijk. Kan me de foto's van Bridget Maasland vorig jaat in bikini op Ibiza nog herinneren, ughhhh! Trek een badpak aan, mens! Of wikkel een sarong-achtig ding om. Ieder haar afwijking maar ik vind dus echt dat je het de omgeving niet aan kunt doen om je (hoog)zwanger in bikini te vertonen. Ben trouwens benieuwd hoeveel boze reacties ik uitlok met dit statement, hihi.

Quintie, hoe ging je gesprek? Ik hoop goed!

Ben vanochtend even bij de Gamma gaan kijken naar verfstaaltjes omdat ik heb bedacht dat ik de commode toch niet ga schilderen (hij is licht aqua, staat op hyves) maar zo laat. Heel veel mensen vinden hem mooi zoals ie is en daar ben ik het ook wel mee eens, eigenlijk. Bovendien scheelt het me een hoop werk. Maar goed, ik had dus bedacht dat we de muur waar die commode niet tegenaan komt te staan, een hardere tint aqua gaan geven. Maar vreemd genoeg zijn er geen verfstaaltjes in die kleur! Het is of blauw (in tientallen tinten), of groen (idem), maar niets dat een mengvorm is tussen die twee. Nu hebben ze wel een standaardkleur genaamd 'zee' in hun huismerkcollectie maar daar hebben ze weer geen staaltjes van dus kijken of het bij elkaar past wordt zo wel heel moeilijk!

Chica, fijne vakantie

Ring, ik snap wat je bedoelt met zo'n klein winkeltje en daar eigenlijk niet naar binnen durven. Maar als ik dat eerst had gedaan (in mijn geval in Utrecht) voor ik allerlei kleren had gekocht bij H&M en Prenatal, had ik me een hoop geld kunnen besparen dankzij het advies dat ik daar kreeg. Want nu ligt heel veel kleding die ik in mijn eigen maat heb gekocht (want dat stond in alle boekjes e.d.) ergens in een verhuisdoos weggestopt omdat ik het toch niet meer pas. Wat ik nu nog koop, koop ik dus flink groot en sjor ik met het gatenelastiek lekker aan tot het past en als ik groei doe ik dat een gaatje losser. Volgens de tijdschriften ben ik dus duidelijk niet normaal dat ik overal aankom en niet meer in mijn normale maat pas
Wat raar he, Jojon. Dat je bijna op je streefgwicht zit maar dan zwanger! Geniet er maar van, hoeft je bekken ook niet al die extra kilo's mee te zeulen. En kindje groeit goed toch?

Succes vandaag Chica! Wel langs komen hier he, voordat je vertrekt! Fijne vakantie!

Jij ook succes vandaag Quintie! Ik zou mijn buik echt niet meer kunnen verhullen.

Hoe is het met je opa en oma, Sanloes? Hier in de buurt was ook een bejaard echtpaar dat is gescheiden omdat ze allebei naar een ander verzorgingshuis moesten. Eigenlijk vind ik dat onmenselijk.

Ik was degene die er niet zo onbevangen instaat Dufty. Bij de1e vond ik alles leuk en nu ben ik meer bezig met de dingen die mis kunnen gaan. Die 20 weken echo zag ik enorm tegen op. Maar nu alles goed leek durf ik wat meer te gaan genieten.

Coppie, volgens mij ben je hier al een tijdje niet langs geweest. Hoe gaat het met je?

Gisteravond manlief naar z'n skivrienden in Breda gebracht. Dinsdag mag ik hem weer halen. Morgen vrij van m'n werk genomen. Ik ga een leuke dag met zoon plannen!
Tuurlijk kom ik nog even langs voordat ik vertrek.

Alles was helemaal goed. Onze dochter (want dat is het nog steeds) lag helemaal gemiddeld op koers. Alles is dicht, klopt, stroomt, gevuld, en erop en eraan enz enz. Helemaal goedgekeurd. Ze is al weer 25 cm (jee al de helft van ongeveer het totaal) En jippiejajee ik mag ook voor de 30 weken echo. Er is geen enkele reden maar de echomevrouw kwam er zelf mee. Tuurlijk wil ik dat.

Oh ja, voordat we naar binnen gingen besloot Anniek zichzelf helemaal onder te poepen inlc op haar broek en romper en natuurlijk op een moment dat mama geen extra kleren bij zich had en zelfs geen luier (net verschoond voor het weggaan). Stonden we daar met een geleende luier enz te hanessen. Gelukkig konden we een hydrofiel lenen voor om haar beentjes heen.

Nu alles gaan inpakken. Boodschappen zijn al gedaan en nu dus het echte werk Wel een gestress altijd hoor. Ben benieuwd of alles in de auto past. Dan vannacht om een uurtje of 04:00 vertrekken.
Fijn dat alles goed was Chica! Nu ga je vast extra relaxed op vakantie. En over tien weken weer een echo, niet vervelend toch? Bij ons in de vk-praktijk krijg je standaard rond 28 een echo en bij de gyn echo-en ze in principe elke keer dat je er bent. En dat poepverhaal: hilarisch maar herkenbaar.... Daar sta je dan! Balen maar ja gelukkig konden jullie het nog redelijk oplossen. Hopen maar dat ze niet aan de dunne is tjidens jullie reis want daar ben je dan mooi klaar mee. Fijne vakantie in ieder geval.

Quinty ik ben erg benieuwd hoe het is gegaan, spannende dag voor je. Nu maar hopen dat je snel meer hoort van ze.

Pippa: nee niet jaloers zijn! Ik wil ook kilo's erbij! Vorige keer kwam ik ook van top tot teen aan maar nu zakken de positiebroeken die ik een paar maanden geleden heb gekocht zowat af. Klinkt stom, maar voor mijn gevoel is aankomen tijdens je zwangerschap toch de enige echte bevestiging dat die kleine goed groeit. Maar Randy heeft wel gelijk, voor m'n bekken is het wel goed, hoe minder kilo's hoe beter wat dat betreft.

Randy: rustig weekend!

Pippa: ik vond mijn blote zwangere buik (binnenshuis) wel mooi totdat er bij 33 weken ineens megaveel knalrode strepen op kwamen.... Die worden nu ook weer duidelijker zichtbaar (hoewel nu wit) wat die buik er niet echt aantrekkelijker op maakt (wat 'ie al niet meer was na de bevalling...) Manlief denkt daar hetzelfde over dus hier idd ook de buik bedekt en voor in de zomer een tankini.

Over mengkleuren bij de gamma: bij ons is de kleur roze op de kamer van dochter "iets" anders uitgevallen dan volgens het staaltje. Lichtroze/lichtpaars is zeg maar zuurstokroze geworden. Ook leuk en ben er wel aan gewend nu maar toch, hou er rekening mee dat het anders kan worden. En anders een keer bij de praxis ofzo kijken, misschien dat ze daar weer andere kleuren hebben. Wel gave kleuren als ik dat zo hoor.

Manlief was lekker optijd thuis (bezorgd om z'n auto denk ik...). Hij ging er nu een stukje mee rijden en meteen boodschappen doen samen met dochter. Even lekker rustig hier dus. Ga er even lekker van genieten!!!
Fijn dat alles goed was Chicca! En nu nog even snel die tassen volproppen!!
Jojon, ik ben ook nog nauwelijks in gewicht aangekomen. Maar de buik wordt nu toch al best mega! Ik dacht drie kilo te zijn aangekomen, maar paar dagen later was er daarvan nog maar één van over (en op exact zelfde tijdstip gewogen).

Chica, fijn dat alles goed was. Ik kan ook bij 30 weken echo laten doen (wellicht op dezelfde plek: Laurensdreef?). Maar verloskundige vond het eigenlijk maar onzin en laat het aan onszelf over. Ik weet het nog niet zo goed.....

Quintie, hoe was je gesprek?
Yep op de laurensdreef, grapig dat ik je daar evt tegen zou kunnen komen en je dan niet eens gedag zeg haha. Ach ik doe het wel hoor, ik vind het wel leuk om nog een keer te kunnen spieken haha. Ben veel te nieuwsgierig.

Klaar met inpakken. Ben wel helemaal kapot nu. Wilde nog dat boek van Claudia de Breij kopen maar ik trek het even niet meer naar de stad. Dan maar niet, jammer dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven