* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Watever: wat verdrietig dat je kindje zo'n lieve opa niet meer mag meemaken.

Ik heb wel gehoord dat je niet te vaak met een doptone naar het hartje moet luisteren. Waarom weet ik niet.

Verder heb ik nooit stilgestaan bij Parmezaanse kaas, ik dacht dat met name de schimmelkazen niet mochten. Koffie mag je volgens mij ook wel drinken, maar niet te veel.

Jane: fijn dat jet zelf het hartje wel hbt gevonden.

Het valt mij ook op dat veel mensen de nekplooimeting hebben laten doen. En gelukkig met goede resultaten. Ik sta er nog steeds achter dat ik het niet heb gedaan omdat ik ook niet zou weten wat ik met een uitslag moet. De 20 weken echo geeft wellicht ook al onzekerheid.

Wat betreft de baby voelen: wat voel je dan precies. Ik voel sinds een paar dagen wat kleine, hele korte krampjes/schokjes, meestal aan dezelfde kant. Op alledrie de echo's was mijn kindje ook een erg bezige bij. Zou het dat kunnen zijn?
Ik zie bij mij op het werk tijdens de lunch telkens die heerlijke osseworst en filet americain aan mijn neus voorbij gaan. Gek word ik er van.....en inderdaad, ik zou wat over hebben voor een heerlijk biefstukje.

Koffiedrinken doe ik nog steeds, maar minder dan voorheen.

Voorheen starte ik de ochtend met een bakkie koffie en een sigaretje. Nu is het een licht ontbijtje, glaasje melk en vrouwen vitamine ....o ja en een mandarijntje!

Gisteren had ik echt verschrikkelijke last van mijn hormonen. Kom ik in de supermarkt...mandarijnen op! Daar leef ik op deze dagen
Lieve dames, bedankt voor alle lieve reacties op mijn berichtje over mijn vader. Doet mij goed.

Het heeft inmiddels wel al een plekje hoor, alleen merk ik dat ik tijdens mijn zwangerschap een beetje last van nostalgie heb.
Ik heb het hartje wel gehoord via de echo. De gyn zal toch wel weten of het goed is of niet, en met die wetenschap kiezen wat ze doet?

'Au lait cru' is inderdaad 'gemaakt van rauwe melk.' Dus de kazen met dat opschrift mag je niet. Parmezaanse kaas en Grana Padano schijnen daar ook van gemaakt te zijn, maar omdat ze hard zijn hebben de Listeria schimmels weer geen schijn van kans, dat hebben ze alleen in een vochtig milieu... Heb ik gelezen!

Nagezonden bericht... Ik zie het nu ook staan op een site van een Verloskundigenpraktijk. Zij zullen het moeten weten toch?

Welke kazen mogen:

- De harde kazen: Cheddar, Cantal, Gruyere, Emmenthaler, Hollandse boerenkaas, Parmezaanse kaas, Peccorino, Manchego.

(in harde kazen is de zuurgraad niet geschikt om de listeria-bacterie te laten gedijen)
Watever, dat is toch logisch?
Ring, bedankt voor je info!

Het lijkt me inderdaad dat verloskundigen niet doen als het niet verantwoord is. Maar ik heb wel gelezen dat wordt afgeraden om zelf vaak de doptone te gebruiken. Bij de verloskundige kom je nu natuurlijk niet wekelijks.

O ja, dat brengt me op de tabel:

16 februari echo

19 januari verloskundige
en waarom doet ie het nu niet in rood?

16 februari echo

19 januari verloskundige
Ik heb ook het hartje gehoord via het echoapparaat en de vorige zwanerschap ook een paar keer. Nog nooit gehoord dat het kwaad kon, maar goed dan hoor je het de volgende keer vast wel Chica.

"au lait cru" is inderdaad waar je op moet letten. In Nederland vind je nog wel eens boerenkaas die daarvan gemaakt is (bijv. als je bij de Hema een pistolet boerenkaas neemt) of een kaasboer verkoopt ze wel, maar de meeste kazen in de supermarkt enz. zijn gewoon van gepasteuriseerde melk.

Watever: lijkt me logisch dat je nu wat nostalgischer bent. Ook al heeft het een plekje gekregen dan nog had je het natuurlijk graag anders willen zien.
Oh Ring wat goed dat je die info gevonden hebt. Dat wist ik niet en nu ga ik lekker meteen parmezaanse kaas eten. Vind ik altijd zo lekker op de pasta. Hmmm wordt er helemaal blij van.

Oooh die mandarijnen zijn ook herkenbaar zeg. Ik heb ook ineens zon trek in ze, en in peren. Raar hoor maar goed beter dan snoep en chips toch?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Oh en de echomevrouw zei dat je het hartje vanaf week 14 gewoon kon horen, dan kon het kwaad meer. Weet je, het zal allemaal wel. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je ineens een hartprobleem krijgt omdat er naar het hartje geluisterd wordt. Misschien willen ze vanwege een andere reden dit niet laten horen en verzinnen ze gewoon dat verhaal ofzo.

Ga weer mandarijnen eten. Watever moet ik er een paar opsturen?????

Voor Watever een digitaal mandarijntje is beter dan helemaal niks toch?
Haha volgens mij zijn er op de woensdag heel veel dames die hier schrijven vrij, want wat is er enorm veel geschreven vandaag!!! Net even snel bijgelezen.

Mis hier idd ook de biefstuk, filet americain, wijn, port, .... Maar ja we laten het voor een heel goed doel he! Af en toe smokkel ik wel een beetje met gerookte zalm eerlijk gezegd en dat glas echte champagne met oud en nieuw was een verwennerij en heb er dan ook lekker van genoten. Verder eet ik volgens mij wel gevarieerd, veel groente en fruit iedere dag. Meestal probeer ik het 's morgens met een beschuitje en een kopje thee, bij de koffie twee "samson en gert-koekjes" (lang leve de aldi) en dan tegen lunchtijd kan mijn maag het meestal wel aan om iets meer binnen te krijgen, meestal twee boterhammen met kaas en komkommer en vaak nog iets van een soepje ofzo erbij en een stukje fruit. En 's avonds een gewone avondmaaltijd. En verder over de hele dag een paar liter thee, vanalles zoals groene, rooibos, zoethout, citroen, en lekkere melanges van Simon Levelt. Verder meestal twee glazen (karne)melk en bij het eten 's avonds aanmaaklimonade citroen.

Maar ga nu film kijken met manlief dus morgen meer.

Sorry even geen reacties verder voor iedereen maar een fijne avond!
quote:Chica34 schreef op 07 januari 2009 @ 19:33:

[afbeelding]

Voor Watever een digitaal mandarijntje is beter dan helemaal niks toch?

mmmmm het water loopt mij in de mond....nooit gedacht dat ik daar verslaafd aan kon raken......

Chica stuur maar op per express...
Chica, dat broodje filet naar het ziekenhuis ga ik deze week nog regelen bij mijn moeder

Die mandarijnen zijn een zeer goed idee, want mijn avondverslaving napoleon dropballen zijn op!

Ik ben blij om te lezen dat Jojon ook stiekem gesmokkeld heeft met de zalm, die champagne wilde ik eerst wel doen maar ik was nog niet precies 12 weken en vond het toch een beetje een risico. Ik dacht straks is ie om 00u. net zijn hersens aan het maken en laat ik hem even baantjes trekken in de champagne. Dus het was keurig Jip en Janneke. Ik denk dat ik wat later in de zwangerschap daar wat minder moeite mee zou hebben, maar dat weet ik ook niet zeker. Denk wel dat als we gaan trouwen ik gewoon een glaasje meedrink hoor! Al heeft ie me nog niet gevraagd
Zo het was een drukke werk woensdag dames , wat een boel geschreven.

Ik heb nog steeds geen uitslag van die combi-test, maak me niet heel veel zorgen, de nekplooi zelf was goed, maar het duurt nu wel heel lang.

Ik heb met kerst en o&n ook wel paar slokjes wijn en champi gedronken... ik voel me er goed bij en dat heb ik vorige keer ook gedaan.

Verder mis ik ook filet american enorm... maar goed, nog maar even wachten. Heb nu ook in de AH opeens dringende behoefte aan leverworst (eet ik normaal nooit), las dat een boterham per dag geen probleem is. Enne, zalm eet ik ook.

Net heerlijk in wam bad geweest en vandaag lekker vroeg onder de wol.
Wat hebben jullie het over lekkere dingen....

Het water loopt mijn inmiddels de mond uit, hahaha.

Er is hier vlakbij onlangs een sushi-bar geopend en ik sta elke keer te watertanden voor de deur. Ik wil toch eens vragen of ze verse vis gebruiken ipv vacuumverpakte vis. Want in het 1e geval, dan ga ik toch los...

Ook hier mis ik de filet americain en biefstuk.

Laatst wel bief gegeten, manlief had 'm 'lekker' doorbakken, maar dan is de lol er wel af.

Let op trouwens: ook Appie en SuperdeBoer verkoopt rauwmelkse kazen op de deli-afdelingen. Vorige zwangerschap een paar x per ongeluk gekocht.

Ik ga nu eindelijk pitten...
Bij de Gall&Gall hebben ze best lekkere alcoholvrije witte wijn. Had mijn lieve moeder voor me meegenomen met de kerst, zodat ik bij het diner ook gezellig mee kon drinken. Het is wel "bubbelwijn" maar qua smaak best goed te drinken.

Met sushi heb ik me nog even goed uitgeleefd de avond voordat ik positief testte. Wist natuurlijk eigenlijk wel dat ik zwanger zou kunnen zijn, maar dacht: ik doe het nog één keer! (struisvogel?)

Over biefstuk en filet americain: de avond nadat ik en dochter na de bevalling uit het ziekenhuis kwamen, stond er voor mij 's avonds een enorm groot stuk biefstuk klaar, met als dessert echte tiramisu en 's avonds laat in bed ook nog heel knus samen een stokbroodje filet met een fles champagne op. (net daarvoor bv gegeven dus kon wel wat nemen).

Ik deed dat later ook best vaak, wel een glaasje drinken ondanks de borstvoeding, maar dan eerst dochter bv geven en daarna de alcohol. Tegen de tijd dat dochter weer aan de borst ging was de meeste alcohol er toch al uit.

Zo heerlijk mijn weekend is begonnen. Dochter ligt zoals gewoonlijk nog te pitten dus lekker nog een uurtje voor mezelf. Zou ook kunnen gaan poetsen, wassen, strijken, maar viva wint!

Straks lekker wandelen naar de stad, ga dan toch maar eens proberen met de bekkenband weer om. Merk met die gladheid dat ik zo geforceerd moet lopen en dat doet juist extra pijn. Dus wandelschoenen aan, bekkenband om en dan moet het wel lukken te voet. Is maar een klein halfuurtje lopen hoor.

Verder wil het huis en de was wat aandacht de komende dagen, bleh. Maar ook iets leuks voor de boeg: a.s. zaterdag lekker een hele dag verwennerij en relaxen in de sauna! Ben nu 14 wkn dus het mag weer. Verheug me er al op!
Jee! Wat is hier weer veel geschreven. Ik moet nog een heleboel bijlezen, maar wil eerst Engelbengel even een dikke geven. Vervelend hoor, al die zorgen nu om je vader. Lijkt me heel lastig! Vooral nu, onder invloed van alle hormonen. Sterkte!
Jane: wat lijkt me dat stressen zeg als de vk het hartje niet kan horen! Ik mag dinsdag weer en hoop wel dat ik dan iets hoor. Ben zo'n stresskip!!! Gelukkig heb jij gewoon zelf zo'n apparaat gekocht. Heel verstandig!

Padababa: wij hebben nog geen vakantieplannen. Er even tussenuit hebben we eigenlijk best verdiend, maar mijn man wil denk ik al zijn vrije dagen na de geboorte van het kindje opnemen en dan is het dus gewoon op! Mijn schoonouders wilden ons meenemen voor een vliegvakantie. Superlief natuurlijk (zij betalen!). Maar wanneer zouden jullie gaan vliegen met zo'n kleintje. Ik ben volgens mij hartstikke beschermend. Ik heb nog helemaal geen zin om met zo'n uk op reis te gaan, lijkt me zo'n gedoe. Hoe denken jullie daarover?
Jojon: mag je met 14 weken weer naar de sauna? Goed om te weten! Dan kan ik binnenkort ook weer eens gaan (ben nu 15 weken).

En wat hebben jullie het allemaal over lekker eten, zeg! Ik zou spontaan mijn misselijkheid vergeten!!!! O, ik weet nu al dat ik ook een broodje filet americain wil na mijn bevalling!!!! Mjam!!!!
Jane, er stond bij mij in het voedingscentrum boekje over voeding dat je wel sushi mag in een restaurant/bar omdat dat vers wordt gemaakt.

Dat vacuum verpakt verhaal is nog best lastig, want de vis wordt gevangen en ter plekke vacuum getrokken (op de boot dus, of in de kwekerij). Daarna wordt het pas ingevoerd. Ook de vis van de visboer komt dus vacuum bij de visboer aan. Daarom eet ik dus ook gewoon zalm in een restaurant. Het is allemaal niet zo met een lijntje te meten. Maar de voorverpakte ger.zalm uit de super laat ik wel liggen (over het algemeen )
Zalm heb ik inderdaad ook nog wel gehad.

Blogababe: wij hebben gevlogen met Padabou toen hij een maand of 10 was, was geen probleem. Het had ook makkelijk eerder gekunt. Zorgen dat je op tijd incheckt, zodat je de plaatsen voorin krijgt. Daar kunnen ze een wiegje ophangen waar je baby in kan liggen en zeker als ze nog zo klein zijn slapen ze vaak wel wat makkelijker als wanneer ze wat ouder zijn.

Man heeft hier altijd vakantie in de bouwvak en een week ervoor of erna. Vorige keer heeft hij doorgewerkt tot aan de bevalling en toen zijn vakantie opgenomen, zoontje is middenin de bouwvak geboren. Nu wordt de kleine waarschijnlijk net voor de bouwvak geboren dus wertk hij waarschijnlijk door tot aan de bouwvak en heeft dan vier week vakantie. Dan willen we dus nog graag zijn laatste of een na laatste week even weg.
quote:blogbabe schreef op 08 januari 2009 @ 10:05:

Mijn schoonouders wilden ons meenemen voor een vliegvakantie. Superlief natuurlijk (zij betalen!). Maar wanneer zouden jullie gaan vliegen met zo'n kleintje. Ik ben volgens mij hartstikke beschermend. Ik heb nog helemaal geen zin om met zo'n uk op reis te gaan, lijkt me zo'n gedoe. Hoe denken jullie daarover?Niet om 't een of 't ander, maar ik heb niet zo'n positieve ervaring. En niet eens het vliegen op zich.

Toen onze dochter 4 mnd was nam mijn schoonfamilie ons mee op vliegvakantie. Op zich heel leuk bedoeld, maar ik heb geen vakantie gehad. Ik vond het best stressen allemaal (maar dat kan ook aan mij liggen....). Wij moesten midden in de nacht vertrekken naar Schiphol, we kregen onderweg vertraging, waardoor we moesten rennen naar het vliegtuig, maar ik moest nog BV geven. Met stress vlakbij de slurf zitten voeden, en dat ging dus voor geen meter. Ik voel me niet op mijn gemak bij voeden in het openbaar.

Het vliegen op zich ging prima, in zo'n babybasket, al sliep dochterlief natuurlijk niet van alle indrukken. Ze was al iets van 8 uur wakker.... Daarna nog wachten op een bus, busreis van > 1 uur. Zucht....

En dan de rest v/d vakantie. Terwijl iedereen lekker bij het zwembad lag, was ik steeds heen/terug naar het huisje aan het rennen voor voedingen. Ook vertikte zij het om te slapen in de kinderwagen, dus uren op de snikhete kamer gezeten, zodat zij kon slapen.

En 's avonds hetzelfde: elke avond uit eten in het restaurant. Iedereen gezellig aan tafel, maar ik vond het maar niets dat dochterlief alleen in ons huisje las, dus ik (of) man liep steeds heen en weer om te kijken of ze niet lag te huilen. De babyfoon had geen bereik, grrrrr.

Tot overmaat van ramp was ze helemaal uit haar ritme, waardoor we dus elke nacht van 03.00-05.00 met haar zaten te spelen *gaaaap*. We durfden haar niet te laten huilen, omdat de wandjes vreselijk gehorig waren. Je wilt de anderen ook niet lastig vallen.

Afgedraaid zijn wij thuis gekomen.

Nee, ik ga nooit meer op vakantie met een kleine baby.

Maar das mijn persoonlijke ervaring.... Het ligt vast aan hoe het kindje is en hoe je er zelf mee omgaat.
Dat is ook zo Jane, ligt ook wel een beetje aan het soort vakantie en kind. Wij hadden bewust een vlucht geboekt die op een redelijke tijd vertrok (dus niet midden in de nacht) en niet vanaf Schiphol (dus rustiger). En wij gingen naar mijn vader die in het buitenland woont, dus dat is toch anders als elke avond ergens eten en zo. En onze Padaboy sliep dus wel in de kinderwagen en vliegtuig etc.
Wij willen in april nog een weekje weg gaan, en dan misschien aan eind van de zomer nog een weekje met de auto naar frankrijk ofzo.

We hebben met ons zoontje eerlijk gezegd nog nooit gevlogen, maar hij is wel al 5 keer naar frankrijk gegaan (10 uur rijden).

De eerste keer toen hij 3 maanden was, toen hadden we een wiegje gehuurd dat je op de autobank kan bevestigen (ipv maxicosi) en daar kon hij dus heerlijk in liggen... ging uitstekend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven