* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
quote:Pippa71 schreef op 07 januari 2009 @ 10:32:

Ik voelde trouwens gisteravond toen ik in bed lag ook een raar gebubbel in m'n buik. Nou lijkt 13 weken me wat vroeg om die mini te voelen dus ik ga er maar vanuit dat het m'n darmen waren. Uiensoep gegeten...

Watever, wat erg dat jouw vader dit niet kan meemaken. En moeilijk voor jou dat je je vader er niet meer bij kan betrekken, behalve in je gedachten.

Ik heb trouwens gisteravond voor het eerst het hartje GEHOORD !!

De VK kon het steeds niet vinden en gisteravond heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb mijn eigen Babysound gebruikt. En na een paar minuten hoorde ik een prachtige locomotiefje voorbijzwemmen. Ik heb er heerlijk van genoten .

Lief van je Jane! Ik ben blij dat mijn vader wel heeft genoten van zijn allereerste kleinkind (van mijn broer) En dan ook volop!

Hij was echt een super opa, maar ja ook een super vader.

Daar haal ik mijn troost uit, prachtige herinneringen. Gelukkig heeft onze kleine nog een fantastische opa en verder zullen we hem/haar alles vertellen.
Tsja, mijn buik bubbelt en rommelt wat af, maar dat is vast geen baby.

Fijn dat iedereen zo'n goede uitslag heeft van de test. Toch nog wel veel mensen die hem gedaan hebben eigenlijk, valt me zo op. Ik heb er in ieder geval geen spijt van dat ik het niet heb gedaan. Ik zou niet weten wat ik met de uitslag zou moeten. (En het levert ook zoveel stress op, al dat wachten...) De twintig weken echo vind ik wel genoeg.

Chica, wat een vaag verhaal. Gaat het dan alleen om luisteren met de doppler? Want tijdens de echo heb ik het ook gehoord, de gyn heeft een tijdje het geluid aangezet. Het lijkt me niet dat ze dat doen als het vergroot risico geeft.

Eigenlijk heb ik het idee dat vrouwen die zwanger willen worden en zwanger zijn soms echt bang worden gemaakt. Met alles wat je niet mag en wel mag. Onderzoek dit, onderzoek dat. Terwijl stress nou ook niet echt bevorderlijk werkt voor en tijdens een zwangerschap.

Nou mag je bijvoorbeeld ook al geen koffie meer drinken als je zwanger wilt worden. Want dan duurt het 1,5-2 keer zo lang voor het raak is. Dan denk ik: je mag van te voren volgens de voorschriften geen wijn drinken en geen koffie. Thee is ook niet altijd goed. Wat mag je nog wel?

Natuurlijk is het goed dat ze de risico's in kaart brengen, en voor iedereen overzichtelijk maken. Maar waar stopt het?!
Wat goed Jane! Lekker hoor.

Watever
Wat ik heb gehoord is dat het vermoeiend kan zijn voor de kleine en dat ze het daarom in het begin niet vaak doen, de doptone. Dat het echt gevaarlijk is heb ik nog nooit gehoord.
Hey allemaal,

Watever: wat jammer dat je vader jouw kleine niet meer mee mag maken, maar je praat vol trots over hem dus dat zul je vast ook overbrengen op zijn kleinkind.

Dat verhaal van hartje luisteren dat gevaarlijk zou zijn heb ik nog nooit gehoord en ben het wel eens met wat Ring zegt. Als ik sommige mensen om mij heen hoor wat ze allemaal gehoord hebben dat misschien wel gevaarlijk zou kunnen zijn, dan mag je echt niets meer. De aangetoonde "gevaarlijke" dingen laat ik staan en voor de rest sommige producten met mate (koffie, zoetstoffen bijv.) en verder geloof ik het wel hoor.

En Jane: wat super dat je zelf het hartje wel vond. Die kleine laat zich gewoon alleen horen voor zijn mama.

Vind ook dat er best veel mensen de nekplooimeting hebben laten doen en ik ben blij dat we het niet hebben laten doen. Ik zou echt niet weten wat ik met die uitslag moet en me dan nog net zo veel/weinig (afhankelijk van de stemming) zorgen maken. Maar wel super dat iedereen zulke goede uitslagen heeft!
En even heel wat anders: Hebben jullie al zomervakantieplannen? Wij willen graag nog wel even een midweek of weekje er tussenuit. Moeten dan ergens tussen half juli en de eerste week van augustus in verband met vakantie man. Top hoogseizoen dus en we willen niet te ver en niet te duur. Als het goed is wordt de baby eind juni geboren dus we mikken op laatste week juli, eerste augustus. Gaan waarschijnlijk in maart nog even een paar dagen naar Spanje en dat is ook al weer duur genoeg, maar er even uit zijn vind ik toch wel lekker. Kan alleen niet echt iets vinden tot nu toe, of het is al vol, of vreselijk duur, of niets te doen voor de kleine en als je slecht weer hebt wil ik met hem ook wel ergens heen kunnen. Dus nog iemand die suggesties heeft?
Dan delen we dezelfde mening, Padababa. De bekende dingen als rauw vlees en alcohol neem ik niet. (Afgezien van een slokje champagne met oud en nieuw.) Maar verder vind ik het ook wel prima. Alleen met zoetstoffen kijk ik wel weer uit, omdat ik altijd zoetjes in m'n thee/koffie neem (zo'n vijf-zes per dag). Iets anders lust ik gewoon niet, brrr. Daar tegenover drink ik nooit light frisdrank en sap, zo krijg ik niet teveel zoetstof binnen.

Maar ja, toch zijn er dan altijd weer mensen die je terecht gaan wijzen op dingen en zeggen: 'zou je dat nou wel doen?' Dat zit er tegenwoordig zo ingebakken!
quote:Jane 1973 schreef op 07 januari 2009 @ 13:51:

Ik heb trouwens gisteravond voor het eerst het hartje GEHOORD !!

De VK kon het steeds niet vinden en gisteravond heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb mijn eigen Babysound gebruikt. En na een paar minuten hoorde ik een prachtige locomotiefje voorbijzwemmen. Ik heb er heerlijk van genoten .

Wat fijn! Ik had nog nooit van zo'n apparaat gehoord maar heb even gegoogeld. Leuk!
Jane wat heerlijk dat je het hartje hebt gehoord! Super zeg! Ik ben zo benieuwd of ze het bij mij kunnen horen over twee weken. Geen idee eigenlijk of ze het lastiger kunnen horen als je dikker bent (van jezelf dan, niet van de baby) maar kan het me wel voorstellen.

Ring alles wat je niet mag word ik momenteel een beetje simpel van. Van de week in een restaurant dus ook wel zalm gegeten. En ik eet ook al steeds haring, maar daarvan dacht ik ook dat het mocht en nu las ik laatst weer ergens dat dat ook niet mag. Ik juist haring eten vanwege de goede vetten. Zo blijf je bezig natuurlijk!

Ik mis vooral de rosbief en filet americain. Daar ben ik echt verslaafd aan en dat at ik gewoon altijd op brood. Nou, fruithagel gaat ook vervelen inmiddels!
Ik word momenteel een beetje suf van thee... Het verveelt me! Ik probeer allerlei gekke smaken uit maar niks is echt spectaculair lekker! Daarom drink ik nu maar weer gewoon een bakkie koffie 's avonds, voor de afwisseling. We hebben een Nespresso, en die zet zulke heerlijke bakkies! (Nee, George C. zat er niet bij!)

En wijn/bier/zalm/rosbief en filet americain mis ik ook wel... Juist als je het niet mag wil je het hebben! Raar is dat.
Jammer he... dat George er niet bij zat... Ik hoopte het ook toen ik mijn nespresso apparaat met kerst uitpakte....

Het ergste vond ik wel de champagne met oud en nieuw.....
(dat was trouwens vorig jaar kerst hoor... want momenteel ben ik geen koffie fan)
Ik heb zo'n zin aan een heerlijk rode biefstuk Kokhals van alle soorten vlees, maar dat lijkt me zo lekker. En rosbief en filet americain inderdaad.

Ik kijk ook uit met zoetstoffen, adviseert de dietiste ook. Omdat ik ivm de diabetes sowieso al beperkt keuze heb in drinken neem ik wel af en toe een glas light. Thee en water alleen gaan ook zo vervelen op den duur. En 's avonds een heerlijk cappucino of wiener melange uit de Puc, heerlijk. Drink op het werk nu thee in plaats van koffie, anders halen collega's elk rondje weer koffie en dan zit je zo op 6/7 bakken per dag.

Ik eet ook veel "vreemde" kaassoorten zoasl brie, gorgonzola en mozarella, maar weet precies welke soorten wel mogen. Wordt daar dan continu op aangesproken door mensen. "Je mag geen brie hoor als je zwanger bent" GRRR
O ja, en zoethout thee is weer de enige thee die ik heerlijk vind als je hem echt goed laat trekken. En die mag je weer niet te veel in verband met kans op verhoging van je bloeddruk.....
Ik had al een Nespresso apparaat toen George de reclames nog niet deed. Balen! Maar mijn tweede apparaat kwam vorig jaar... Ik helemaal blij: George zit er nu vast bij!!! Maar nee hoor, weer niet gelukt.
Ik heb hetzelfde met Chaumes kaas. 'Dat mag je niet hoor,' zeggen mensen dan. Terwijl het gewoon kan!
SUSHI!!!!!

Dat mis ik zooooooooo ontzettend.....

Overigens heb ik afgelopen jaar telkens sushi gegeten als ik weer eens ongesteld werd... dat was dan mijn 'beloning'
ze zeggen ook dat je geen drop mag.... maar dat geld ook alleen in grote hoeveelheden....
Klopt hoor South, alleen op de pakjes zoethout thee staat dat voor mensen met een verhoogde bloeddruk niet meer als 2 kopjes per dag geadviseerd wordt en aangezien ik nu alweer een hoge bloeddruk heb en vorige zwangerschap ook gehad heb neem ik geen risico.
Ik eet nog gerust een dropje. Maar geen handen vol meer.

Sushi is ook zo lekker, ja!!!
Ik mis paté heel erg.... Je mag natuurlijk wel een beetje vitamine A binnenkrijgen maar oh, wat heb ik zin in een boterham met een hele dikke laag paté!

Ach ja. Gistermiddag heb ik bij de verloskundige het hartje weer gehoord. Leuk hoor.

Helaas kan ik nog niet trots rondlopen met een buik. Je ziet helemaal niets. Aan de andere kant loop ik er in juli waarschijnlijk bij als een walvis op pootjes, dus je hoort me niet klagen hoor!

Zo te lezen heeft er al een aantal een mooie buik. Geniet ervan!
Ben het helemaal met jullie eens hoor. Je wordt gek van al die verhalen van wat wel en niet mag. Toch zei die echo mevrouw het echt, ik heb het zelfs op de DVD staan. Ik vond het ook al zon vaag verhaal, maar goed, het gaat hier dus niet om de doptone he, die de VK gebruikt, maar het luisteren via het echo apparaat. Ach nou ja, dan heb ik nog iets om naar uit te kijken de volgende keer bij de VK haha.

Drop eet ik gewoon (niet te veel), light drink ik gewoon, kazen eet ik gewoon, zoethout thee drink ik gewoon, ik ski en schaats en krijg overal commentaar op. Koffie hou ik sowieso niet van en van vis al helemaal niet (ik slik daarom visolie capsules). Alcohol miste ik alleen de wijn en champagne bij kerst en oud en nieuw nu vind ik het niet erg. Filet en rosbief mis ik zooooooo erg, zalig hoor.

Vorige keer heeft mijn schoonmoeder naar het ziekenhuis een stokbroodje filet meegenomen, net na de bevalling, op mijn verzoek en heb het toen echt verslonden. Ga ik nu weer doen denk ik. Stokbrood met filet en een glas champagne, moet kunnen toch

De kazen hier in ned zijn allemaal goed hoor, die kun je allemaal kopen. Ik zag alleen laatst bij de parmezaanse, cru aux lait (ofzoiets) op staan dus die heb ik dan maar laten liggen.

Ok en ik heb dan ook geen strepsils genomen enzo, maar dat valt in de categorie medicijnen en vind ik net weer wat anders.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven