* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Vakantie, heb er al zin in! Helemaal met die kou.

Wij hebben nog een vakantie naar Denemarken gepland voor eind april. Hoop dat het met mijn bekken nog lukt dan, maar we gaan in een huisje met echte bedden. Anders willen mijn ouders evt onze vakantie wel "overnemen".

Vakantie-ervaring met baby: Wij zijn vorig jaar (precies een jaar geleden nu) aan het eind van mijn zwangerschapsverlof een weekje met zijn drietjes naar een bungalowpark gegaan. Gewoon in Nederland, zo'n twee uur rijden voor ons. We hadden wel een luxe park en een luxe huisje met goede banken, afwasmachine, sauna, zonnebank. Dat met het idee dat we met een baby van 10 wkn wel veel op het park zouden zitten, en dat klopte ook. We hebben er toen echt van genoten. Konden gewoon het ritme van dochtertje aanhouden en tussendoor gingen we vaak wandelen en een paar keer zwemmen. Als we wegwaren gaf ik vaak borstvoeding in de auto, die manlief dan op een rustige parkeerplaats ofzo parkeerde. Ging prima vond ik.

Toen dochter een half jaar oud was, zijn we drie weken gaan kamperen in Italië. Met de auto. We hebben de reis wel in twee delen geknipt zowel heen als terug. Dus op de heenweg gereden tot Zwitserland, daar een paar dagen gebleven, toen doorgereden naar Toscane voor twee volle weken. En op de terugweg nog twee dagen in Zuid-Duitsland voor we terugreden naar huis.

Ik vond het erg goed gaan, met zo'n kleintje op vakantie. Dochter kon de warmte goed hebben en sliep overdag meestal in het campingbedje buiten in de schaduw. We hadden wel een erg luxe camping, voorzien van alle mogelijke gemakken, een fantastisch zwembad, winkeltje, goed restaurant en noem maar op. En we hadden zo'n "kant-en-klaartent van VacanceSoleil. We zijn bijna elke dag iets wezen doen, zoals een lange wandeling of een stad bezoeken. Dochter sliep dan ook goed in de wandelwagen of in de rugdrager. Zou het zo weer doen! Reis ging in principe ook prima omdat dochter bijna de hele reis sliep in de maxicosi. Gelukkig wel airco in de auto dus het was voor ons alledrie goed uit te houden. En ik vond het juist ideaal om nog borstvoeding te geven toen. Altijd bij de hand en op temperatuur en 't kon niet bederven. Ging gerust op een rustig plekje op een bankje zitten voeden, en ook gewoon buiten op de camping hoor. Het was alleen wel moeilijk om de bv op peil te houden met die warmte enzo. Moest echt extra eten en drinken om dochter genoeg te geven. Maar dochter ging rond die tijd ook aan de bijvoeding, brood, fruit en gepureerd avondeten (tip neem je staafmixer mee!)

Als ik het zo vertel krijg ik meteen weer zin om terug te gaan!
Tja, wisselende ervaringen dus wat vakantie met een baby betreft. Het lastige vind ik dat mijn schoonouders nu al willen boeken (voor sept/okt/nov 09). En wij weten nu natuurlijk nog niet of het een makkelijk/gezond/rustig kindje is. Ik vind het nog een beetje eng om nu al te boeken en stel het liever nog maar even uit.
Missy: daar had ik nog nooit gehoord van zo'n wiegje. Hoe werkt dat dan?

Blogbabe: wat voor soort vakantie willen ze dan? Hoe ver vliegen? Hotel/appartement/huisje? Dat soort dingen vind ik wel verschil maken. In een appartement of huisje kun je zelf koken en heb je vaak wat meer rust om ritme van een kindje aan te houden als dat nodig is. En je hebt vliegreizen van 24 uur tot 2 uurtjes naar Spanje, dat maakt natuurlijk ook verschil. Ik vond net als Jojon BV juist ideaal op vakatie, omdat je dat altijd en overal zo makkelijk kon geven, maar dat ik natuurlijk heel persoonlijk.
Jojon: zoiets als dat bungalowpark wouden wij dus ook doen, maar doordat het hoogseizoen is die weken is het zo duur! Ik vind die prijzen echt absurd.
Ja die prijzen in het hoogseizoen slaat echt nergens op. Misschien last-minute?

Wij zitten sinds een half jaar ook vast aan de schoolvakanties ivm werk van manlief.

Voordeel is wel dat manlief vanaf de dag dat ik ben uitgerekend zo'n zeven weken vakantie heeft. Wat een luxe! Vorige keer had hij alleen twee twee "verplichte" vrije dagen waar hij recht op had en kon hij voor de rest helemaal geen vrij krijgen. Dat is deze keer wel heel anders dus gelukkig.
quote:padababa schreef op 08 januari 2009 @ 13:04:

Blogbabe: wat voor soort vakantie willen ze dan? Hoe ver vliegen? Hotel/appartement/huisje? Vliegen naar Turkije (strandvakantie), overnachting in een hotel.
En als je een vakantiepark hebt, zoals wij, met huisjes (was van club Med), dan raad ik je aan om een huisje/appartement dichtbij het restaurant te hebben, waardoor je babyfoon bereik heeft. Of neem een walky talky mee met babyfoonfunctie, die heeft vaak een groter bereik. Die hebben we nu wel aangeschaft, voor een volgende vakantie.

Of idd een huisje waarin je zelf kunt koken. Scheelt al een heleboel.

En hoe je kindje is, dat is afwachten.

Dochterlief heeft hier nooit in de kinderwagen willen slapen. Ook thuis niet. Daar had ik vantevoren nooit rekening mee gehouden.

Ik denk dat mijn druk ook voortkwam uit het feit dat iedereen leuke dingen aan het doen was overdag en wij het ritme van onze dochter moesten aanhouden. Ik had het gevoel nergens (of half) aan mee te kunnen doen. Zoals 2 uur gezamenlijk ontbijten in parkrestaurant, 2 uur lunchen en nog langer dineren elke avond. En verder allerlei activiteiten en uitstapjes doen. Ik vond dat erg moeilijk.

Als ik samen met Janeman in een huisje/camping zou hebben gezeten was het wellicht al heel anders geweest.

Blog, ik snap dat je je onder druk gezet voelt, doordat ze al willen boeken. Je weet nu nog niet hoe je er dan in staat. Ik ben toen ook in oktober gegaan en in juni bevallen.

Als je het nog kunt uitstellen, zou ik nu nog niet boeken. Maar je moet je eigen gevoel volgen.
Nee, ik houd het nog wel ff tegen hoor. We boeken nog niet. Ik merk wel dat ze ervan balen dat wij 'zo moeilijk doen'. Zij hebben zoiets van: ach, zo'n kindje slaapt overal. En je zal zien hoe makkelijk dat is! Nou ja, ik word voor het eerst moeder, dus ik weet helemaal niet 'hoe makkelijk dat is'. Nog maar even uitstellen dus.
Blogbabe groot gelijk dat je nog niet wilt boeken. Eerst maar eens zien hoe het allemaal loopt, het is al spannend genoeg, alle veranderingen die er het komende jaar gaan gebeuren. Je schoonmoeder is zelf ook ooit voor het eerst moeder geworden toch? En naar Turkije kan je een week voor vertrek nog wat boeken volgens mij.
Blogbabe, mij zouden mijn schoonouders me meer tegenhouden dan onze baby, maar dat is natuurlijk persoonlijk

Ik zou lekker doen wat je gevoel je ingeeft en verder je tot niks verplichten. Ik ben zelf nogal van de vakanties en als ik geen ouderschapsverlof opneem tot januari gaan wij denk ik ook als onze hummen 9/10 weken is nog even op vakantie. Dat is namelijk de enige keer dat we een keer buiten de schoolvakanties kunnen (onderwijs is lekker veel vakantie maar die prijzen zijn dan meteen astronomisch!). Ik denk nu dat dat wel zal kunnen, maar ga natuurlijk niks boeken tot ons hummeltje geboren is.

Als ik wel ouderschapsverlof opneem, gaan we denk ik in sept./okt. naar iets warms (met de auto wel) en eind december nog een weekje skieen. Dat moet natuurlijk wel kunnen met die kleine, anders blijven we gewoon lekker thuis.

Je dus echt niet op laten jagen door zeurende schoonouders hoor!
Oei Blogbabe lastige keuze. Ik herken veel dingen in het verhaal van Jane maar ook in dat van Jojon. Ik zou het zeker nog even uitstellen en ik vind je zeker niet moeilijk doen. Je kunt het gewoon nog echt niet inschatten nu. Je weet niet hoe je kindje is, je weet niet hoe jullie eronder zijn. Alles verandert straks in je leven dus om nu al een beslissing hierover te nemen is wel erg aan de vroege kant.

Ik moet je zeggen dat toen mijn dochter 4 mnd was wij met de auto op wintersport vakantie zijn geweest naar Zwitserland voor een weekje. Daar was mijn schoonfam ook bij. Het was maar een weekje, maar inderdaad wat Jane zegt, je komt bijna moeier terug, want uitrusten zit er natuurlijk niet in en je moet je erg, erg, erg, aanpassen aan je kindje en je kan zelf vele malen minder. Toch was het uiteraard best gezellig en zeker de moeite waard. Tevens heeft de schoonfam natuurlijk ook regelmatig opgepast zodat wij ons handen even vrij hadden.

Daarna zijn we toen ze 6 maanden was een weekje gaan duiken in Egypte zonder kind. Heerlijk was dat (zei de ontaarde moeder ) Met 11 maanden zijn we met dochter naar Indonesie geweest. Lang vliegen dus en warm land met tijdverschil. Laatste ging helemaal soepel. Ook dan is het aanbuffelen met een kleine, maar ja, de vakanties zijn toch nooit meer wat het was (luieren of veel rond trekken of veel uitstapjes, of laat stappen enzo) dus dat geeft niet. Daar komt bij dat zowel ik als vriend Indonesie erg goed kennen en ook nog vrienden hebben zitten.

Ik geef je wel een tip: Stel je gaat toch, huur dan evt als het kan een hotelkamer met extra kamer. Soort van fam kamer ofzo. Want je kan weinig meer als je kindje ligt te slapen in jullie kamer. En koop inderdaad een babyfoon met een zeer groot bereik. En neem inderdaad bij je boeking een kamer dichtbij het restuarant en het zwembad cq strand. Dat geeft je net iets meer rust en mogelijkheden. Tevens is Turkije een malaria land of niet? Kleine kindjes kunnen natuurlijk nog geen malaria pillen en/of andere inentingen krijgen dus daar moet je wel erg voor oppassen.

Maar goed alles kan, als je maar wilt en je maar de juiste verwachtingen hebt. Wat Jane zegt is herkenbaar en zo moet je de vakantie ook zien. Wat Jojon vertelt is mooi meegenomen volgens mij. maar gaat niet altijd zo. Het ligt dus ook een beetje aan je eigen instelling en hoe je erin staat én wat voor kind je krijgt (die van mij sliep alleen in de kamer en werd alleen maar erg jengelig in de buggy en wilde er zeker niet slapen)

Heeft iemand trouwens nog goede tips voor een babyfoon met veel bereik? Want ik ben op zoek naar een nieuwe. En de Philips Alecto dx-88 is een fijne babyfoon maar heeft een shit bereik.

Nu weet ik nog even niet wat ik ga doen met de vak. In Maart staat er een wintersport geboekt met mijn fam. Zal weinig skien worden dit jaar maar dat geeft niet. Dan willen we denk ik in Mei nog een weekje weg, zonder baby. Nog even een weekje voor ons tweeen, voordat we met zn viertjes zijn. Dan wil ik waarschijnlijk begin Juni met verlof en dan vakantie en ouderschapsverlof er achteraan plakken. Dat betekent dat we waarschijnlijk in oct weer een weekje gaan duiken, ook weer zonder dochter. (dat wordt veel kolfen en BV opsparen voor een week pfffff)

Helaas voor ons dus geen grote reis dit jaar. Vind ik heel lastig aangezien reizen onze passie is (en we dan ook heel veel gedaan hebben) Maar het is even niet anders :(
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Jullie vakantieplannen klinken prima Chica. Ik heb ook aan vriend voorgesteld om een weekje per jaar met zijn tweeen te gaan. Maar hij vond dat we daar geen kinderen voor gekregen hadden. Ik denk dat ie na de eerste vakantie met puk ook best wel een weekje/weekendje met mij wil!

Het scheelt qua wintersport wel dat ik het een hele gezellige vakantie vind, maar geen die hard skister ben. Een dagdeel per dag vind ik meer dan genoeg!
quote:Chica34 schreef op 08 januari 2009 @ 14:14:

Heeft iemand trouwens nog goede tips voor een babyfoon met veel bereik? Want ik ben op zoek naar een nieuwe. En de Philips Alecto dx-88 is een fijne babyfoon maar heeft een shit bereik.

(Wil je een nieuwe babyfoon voor thuis of op vakantie?

Wij hebben thuis ook de Alecto DX-88 en bevalt thuis goed. Bij de achterburen gaat ook nog wel, maar 300 mtr haalt ie niet.

Dat komt met name door de betonnen muren; ik woon in een nieuwbouwwijk.

Wij hebben dus een walkie talkie set gekocht, een keertje in de aanbieding bij de Aldi of Lidl. Staat regelmatig in hun folders. Die kun je ook al babyfoon gebruiken. Volgens de gebruiksaanwijzing heeft ie een bereik van 3 km. Handig voor tijdens de vakantie. Thuis tussen de betonnen muren haalt ie dat niet, maar 1,5 km haalt ie zeker wel.

Wij gaan deze dus gebruiken als nieuwe babyfoon voor onze dochter Laura. En de Alecto blijft op de babykamer voor de nieuwste aanwinst.
Dank jullie wel voor de knuffels en opbeurende woorden! Is fijn...

De combinatietest is bij ons niet doorgegaan, want de VK was 'm vergeten in te plannen bij het ziekenhuis. En op het moment dat ik er achter kwam, bleek dat ik al te ver zwanger was om de test nog uit te voeren. Ach, ik vind het ook niet zo erg, ik maak me geen zorgen over de gezondheid van de baby. Ik ga er maar van uit dat de kans op een gezond kindje vele malen groter is. En als er iets helemaal mis zou zijn, dan zien we dat straks wel weer.

Wat eten betreft heb ik het makkelijk: ik eet toch al vegetarisch. Mijn bloeddruk is vrij laag, dus af en toe een dropje kan ook niet echt kwaad. En met oud en nieuw heb ik toch een paar slokjes champagne genomen, hmmmmm! Heel soms neem ik een nipje van een drankje van m'n aanstaande, maar dan vind ik het zo sterk dat ik het niet eens lekker vind. Ik ben echt afgekickt geloof ik, hahahaha.
Wat vakantie betreft weten wij het ook nog niet. Normaal gesproken gaan we in de zomer altijd kamperen in Frankrijk, eerst met de twee meiden en daarna nog even saampjes.

Maar nu ben ik begin juli uitgerekend en durf vlak daarvoor niet ver weg te gaan, bovendien hebben de meiden dan nog geen schoolvakantie, die zijn pas vanaf 11/7 vrij. Misschien dat we half augustus nog zouden kunnen gaan.. Heeft een van jullie ervaring met een baby op een (naturisten)camping? Hahaha, dan hoef ik me in ieder geval geen zorgen te maken over melkvlekken in m'n kleding...

Ik vraag me vooral af of een tent wel hygienisch genoeg is en of het nog uitmaakt of we dan een keer een huisje of stacaravan op een camping huren... Tips zijn welkom!
tsjonge, ik ben er even niet en meteen weer pagina's gemist. zoveel tijd heb ik echt niet hoor.

heb net de uitslag van de nekplooimeting gehad: 1;3300, dat is dus prima. Ik ben tevreden (dacht heel even: hmm, dat is minder dan de vorige keer, maar toen was ik ook een jaar jonger).

over vakantie: wij zijn afgelopen zomer met onze baby van toen 4 maanden (en de andere kinderen uiteraard) in een huisje geweest in denemarken. dat ging prima. we hebben ook wel eens gekampeerd met onze oudste toen ie 6 maanden was. dat was een drama. Lang niet alle kinderen slapen altijd en overal, geloof me

De middelste was idd heel makkelijk, daar had het wel bij gekund denk ik, maar met de derde was ik ook weer erg blij dat we gewoon de luxe hadden van eigen slaapkamers, vaatwasser, magnetron en vooral geen buren in de buurt. ideaal!

ik ga dus dit jaar niets plannen. we zitten natuurlijk vast aan schoolvakantie en ik denk dat we daarin niet weggaan. Misschien in de herfstvakantie een weekje, dan is baby wat ouder en kennen we hem/haar een beetje beter. en anders maar een jaartje niet. Vakantie doe je omdat het leuk is en als je alleen maar stress hebt, is het dus niet leuk en kun je beter thuis blijven (dat denk ik tenminste)

ok, ga nu naar nieuwjaarsborrel (zonder borrel dan voor mij), geen zin, maar even mijn gezicht laten zien..

fijne avond iedereen!
He Miss BR dat is toch een super mooie uitslag hoor. Fijn.

Engelbengel: Ach dat ze het vergeten zijn moet misschien zo zijn, je weet het niet. Wat grappig een naturisten camping. Volgens mij moet een tent helemaal geen probleem zijn hoor qua hygiene maar een carvan lijkt me net dat beetje extra luxe wat fijn is met zon klein babietje op een camping en tja je moet natuurlijk niet bang zijn dat de buren er iets van gaan zeggen als de baby huilt want het is uiteraard super gehorig in een tent of carvan. En lijkt me inderdaad lekker makkelijk zo zonder kleren, dat scheelt weer in je bagage. Ik zou echter wel wat beschermende kleding voor de baby meenemen tegen de zon tegen die tijd. Maar dat is wellicht wel logisch met die felle zon in frankrijk.

Jane: Ik zoek er eentje voor op vakantie. Zon walkie talkie ding klinkt wel heel goed en 1,5 km is echt ver genoeg. Nu krijg ik echter nooit folders van de Aldi in de bus. Zou jij anders een gil willen geven als hij er weer eens in staat of hem ergens ziet. Dan ren ik met spoed naar een Aldi om er eentje te kopen.

Mardjen: hihi wedden dat hij nog wel van mening veranderd?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Wij gaan voorlopig even niet op vakantie. Misschien dat we in het voorjaar nog een weekendje of midweekje plannen, maar dan voorlopig even niet. Wij moeten eerst maar eens zien hoe het leven met een kleintje erbij is, dan zien we wel weer.
Dat weet ik wel zeker Chica

Engelbengel, wat leuk een naturistencamping. Wij hebben vroeger ook altijd naturistisch gekampeerd en als je dat gedaan hebt (en het ook comfortabel vindt natuurlijk) wil je niet anders meer is mijn ervaring. Nu kamperen we trouwens helemaal niet, mijn lief vindt het niks en hij wil niet eens naar de sauna dus naturistisch zit er helemaal niet in denk ik.

En toen ik alleen op vakantie ging, reisde ik vaak wat verder weg met rugzak en zonder tent. Maar ik zou het zo weer doen!

Vrienden van ons wilden trouwens gaan kamperen toen hun zoontje 8 weken was, maar hebben uiteindelijk vanwege de nachtelijke verschoningen bij zaklamplicht gekozen voor een stacaravan en dat was ze prima bevallen.
Wij hebben als babyfoon de Alecto DBX-82. Werkt als een portofoon en heeft een bereik van 3 km. Bevalt heel goed. Wat ik hieraan ook handig vind is dat je er een extra uitbreiding bij kan kopen zodat je twee kamers tegelijk kan horen. Die gaan wij dus straks kopen voor de baby's slaapkamer.

Blogbabe: Turkije in een hotel zou ik ook over twijfelen. Ik vind dan vooral het hotel een nadeel en als jij je er niet goed bij voelt dan moet je het gewoon afwachten en zeker nu nog niets boeken. En als je schoonouders verwachten dat jullie de hele dag op het strand gaan liggen dan denk ik dat het wel heel zwaar wordt.

Wel leuk om al die verschillende verhalen te horen over reizen en vakanties.

MissBR: gefeliciteerd met je goede uitslag.
O ja, vanmiddag nog bij de gyn geweest en alles zag er weer prima uit. Bloeddruk was niet verder gestegen dus nog steeds net onder de grens van wat mag. Baby lag lekker te zwaaien en hartkje klonk prima. Afspraak gemaakt voor 20 weken echo op 17 februari en bij de gyn weer op 5 februari.

Afspraak voor 20 weken echo was hier trouwens helemaal geen probleem, was niet vol of zo.
Jeetje ik kom helemaal niet meer aan bijlezen toe hier! Nog geen week terug van vakantie en agenda staat alweer bommetje vol en daarnaast moet er ook nog extra geslapen worden...

Ik ga proberen om het nu weer bij te houden hier...

Afgelopen maandag de termijnecho gehad, die was goed en op 26 jan mag ik weer naar de vk voor de volgende afspraak.

Over vakanties: wij zijn 4 jaar geleden aan het eind van mijn verlof een weekend naar een hotel in maastricht geweest en later toen ze een maand of 7 was met de auto naar italie. Ging allebei heel erg goed, maar moet er wel bij zeggen dat onze dochter heel erg makkelijk is. Die slaapt (nog steeds) overal en op tijden dat het kan. Als we op vakantie zijn slaapt ze 's middags wat langer en kan ze 's avonds langer door, geen probleem.

Alleen als ze me nu zouden vragen om een vliegvakantie te boeken voor 4 maanden na de bevalling denk ik dat ik ook nog wel even heel hard moest nadenken. En dat ik dan zou passen. Er is gewoon nog zoveel onzeker! Leer eerst je kind eens kennen en bepaal dan of hij/zij zoiets aankan...

Wij hebben natuurlijk net nog een grote vakantie gehad dus we kunnen er weer even tegen, maar ik hoop dat we ook deze keer nog eventje samen weg kunnen aan het eind van mijn verlof. Dat ga ik echter pas vlak van te voren boeken dan!

Chica, wij hebben ook de dbx 88, inderdaad een goede, maar niet voor verder weg dan de buren...en ook niet in een hotel ofzo... Vind het trouwens toch een beetje eng idee om je kleintje in een kamer te leggen, uit het zicht, waar je niet weet wat er rond loopt. Als het kan zou ik de kleine eerder in de kinderwagen laten slapen naast de tafel of naast het zwembad dan er zover vanaf te zitten....maar dan moet de kleine het daar natuurlijk wel mee eens zijn ja...

Fijne avond allemaal en tot later.

meis
[quote]MissBR schreef op 08 januari 2009 @ 16:37:

heb net de uitslag van de nekplooimeting gehad: 1;3300, dat is dus prima. Ik ben tevreden (dacht heel even: hmm, dat is minder dan de vorige keer, maar toen was ik ook een jaar jonger).

[quote]

Fijn !

Gefeliciteerd !
Jeetje lieve mensen, ik kan het helaas ook niet bijhouden! Er word echt veel geschreven. Is voor mij de 1e keer dat ik iets volg en (probeer) mee te doen op een forum.

Ben blij te lezen dat het met alle babies goed gaat en gelukkig ook allemaal goede uitslagen van de combitest. Ik had 'm ook laten doen en kreeg één dag voor de kerst terwijl ik op wintersport was een smsje van de echoscopiste met de uitslag. 1 op 5000, mijn vriend las de sms voor en ik riep: Lees je niet een 0 teveel op! Het was echt zo en onze kerst kon niet meer stuk. Ondanks dat ik weet dat zo'n uitslag helemaal niets kan garanderen was het toch een soort opluchting.

Leuk om te lezen dat jullie ook zo'n trek hebben in dingen die je niet mag. Ik werk met mensen die allemaal ouder zijn dan ik en die vinden het allemaal maar hysterisch gedoe tegenwoordig over wat je wel en niet mag. Af en toe zondigen kan volgens mij ook geen kwaad. Gelukkig smaakt alcohol mij helemaal niet sinds ik zwanger ben terwijl ik er normaal gesproken niet vies van ben zeg maar. Daar heb ik dus geen behoefte aan, maar die biefstuk!!!! Ik heb een klein beetje een oplossing gevonden. Voor mijn vriend bak ik er af en toe wel eentje en dan gooi ik er een heel pakje boter bij zodat er heel veel jus is, en dan door de jus lekker gebakken uien en champions en dan doop ik daar lekker vers witbrood in!

Ik heb ergens gehoord dat je na 7 maanden niet meer mag vliegen. Nu vraag ik mij af of dat zo is omdat dat niet goed voor de zw.schap zou zijn, of dat de maatschappijen niet op een bevalling zitten te wachten hoog in de lucht. Weet iemand dit?

Weltrusten allemaal

(Ben gelukkig een stuk minder moe dan in de 1e drie maanden)
Wij hebben nog geen concrete vakantieplannen. We willen nog wel voor de bevalling een weekje weg, het liefste naar Zuid-Europa om nog wat zon mee te pikken. Over na de bevalling wil ik nog niet nadenken. Eerst maar eens afwachten hoe het kindje het doet.

Volgens mij mag dat vliegen vooral niet omdat vliegmaatschappijen het risico op bevallingen aan boord zoveel mogelijk willen uitsluiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven