* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
-meld-

nou hier nog steeds niets. wel veel pijn bij banden in mijn liezen en last van bekken. Ik hoop dat het een teken van indaling is, maar dat zullen we morgen bij de VK wel horen.

Ik voel me iets beter, ben gewoon chagerijnig en kan weinig van anderen hebben. Gevolg: ik voel me weer alleen....HORMONEN!!!

Oja vraagje: iemand (stomme site loopt vast als ik terugzoek) vertelde dat ze bij plotselinge gewichtstoename naar de VK moest. Ik ben deze week bijna 3 kg aangekomen.....en heb het idee dat ik vocht vast hou.....ik kan toch wel tot morgen wachten?
* Meld vanuit de tuin *

38 weken vandaag, wow !

Eerst even een update van m'n gyn.bezoek van vanochtend.

Kleine man ligt gelukkig nog steeds met z'n hoofdje naar beneden, maar nog helemaal niks ingedaald. Dat betekent dus gelijk gaan liggen als de vliezen breken en liggend vervoerd worden naar het zh, evt. per ambulance. Ik moet dan direct bevallen, wel of geen weeën.

Het schatten v/d grootte v/h kindje is lastig, zei ze, maar ze denkt ca. 3500 gr. Volgende week donderdag terugkomen en dan krijg ik een groeiecho.

Omdat de jongeman nog niet is ingedaald en ik zo dus niet kan bevallen, willen ze ook niet inleiden. Een inwendig onderzoek heeft dan ook nog geen zin, volgens haar. Het indalen moet gaan gebeuren bij de weeën, zo niet: keizersnee.

En verder heeft ze wéér beloofd dat ze me niet tot 42 weken laten lopen. Als de bevalling niet spontaan begint, krijg ik een geplande ks. Fijn idee dat ik dus over max. 3 weken m'n kleine vent heb !

Verder nog bloed laten prikken voor glucose en HB. Schijnt standaard te zijn.

Ja.... en dan maar weer gewoon afwachten hè?

Ring, als je het niet vertrouwt: VK/gyn. bellen ! Heb ik dinsdag ook gedaan om precies dezelfde reden. Daarom aan de CTG gelegen. De gyn. vertelde me toen dat het heel goed is dat ik aan de bel trok. Dat er 9 v/d 10 keer niets is, maar jij zal maar net die ene zijn, waarbij er wèl iets is met het kindje. Ze gaan dan checken of het kindje nog wel in goede conditie is.

Meis, leuk dat je nog een keer een echo krijgt volgende week, net als ik !

Engel, wat sneu dat je niet naar je zus en neefje en verse nichtje kunt. Heb je de baby nog helemaal niet gezien? Ik zou een uur rijden ook niet meer aandurven trouwens. Verstandig van je. Lekker in de tuin blijven *hoewel het hier nu begint te betrekken.....).

Jojon, geniet lekker van de ondersteuning van je zus !

Vanavond ga ik met een vriendin gezellig uit eten, mjammie !
What matters most is how you see yourself
Goedemiddag inmiddels alweer,

Ring: hoe laat moet je dan heen? Als het echt minder is als anders en je vertrouwd het niet dan moet je gewoon bellen hoor. Minder bewegen kan ook een teken zijn dat de baby het niet meer zo fijn heeft en beter een keer te veel gecontroleerd als te weinig.

Hier verder weinig te melden, vanmorgen al even wat boodschapjes gedaan en schoonmaakster is geweest dus ik ga nu even lekker niksen.
He, er staan ineens allemaal meer berichten dan net.

Sanloes: dat was ik, de gyn gaf aan dat als ik ineens heel veel vocht ga vasthouden en veel aankom dan aan de bel moest trekken, hij zei er niet bij hoeveel aankomen dan precies. Maar ik denk dat je wel tot morgen kan wachten hoor, bij mijn vorige controle was ik in een week 2 kilo aangekomen en toen was dat ook geen probleem. Volgens mij heeft het er bij mij ook wel mee te maken dat mijn bloeddruk al te hoog is en dat toch wat extra risico's oplevert.
MELD

Hier een dramatische nacht gehad, echt geen oog dicht gedaan: knallende koppijn, misselijk en erg warm. Voel me nu nog steeds niet al te best, na net een uurtje geslapen te hebben. Gelukkig is mijn man nu ook thuis, in mijn eentje zou ik het vandaag echt niet trekken. Dacht vannacht op een gegeven moment ook dat het misschien ging gebeuren, kleine dame was enorm actief en bleef maar draaien en schoppen en (hierdoor?) ook wat krampen. Maar goed, nu buik weer rustig, maar verder dus nog niet fit.

Misschien gisteren ook te veel gedaan, op de fiets de stad in, geluncht met vriendin en nog wat shops gedaan.

Sorry even ego.
Hallo ben ik ook weer eens!

Net weer terug uit het ziekenhuis.... vanmorgen lag Jano's wond weer helemaal open en er zat ook bloed in zijn pamper, dus we vertrouwden het helemaal niet. Hij kon jammer genoeg pas vanmiddag terecht. Ik heb hem een tijdje zonder gaasje en pamper laten liggen en toen droogde het wondje al snel dicht en trok de roodheid weer wat weg, maar ik was toch nog ongerust. Volgens de arts zonet ziet het er echt goed uit. Het is niet opgezwollen meer, de roodheid was nu bijna helemaal verdwenen en de wond geneest goed. Ik heb het wel 4 keer gevraagd, maar echt, het gaat goed volgens haar. Wel raadde ze aan hem de hele dag zonder gaasje en pamper te laten, zodat het aan de lucht kan drogen..... sjonge, dat was gelijk mijn voorstel maar toen mocht het niet i.v.m. infectiegevaar. Nu zei ze weer dat infectiegevaar groter is met een pamper om en dat infecties sowieso weinig voorkomen. Sla mij maar lek... de ene dag hoor je dit, de andere dag hoor je dat. Maar ik blijf gewoon bellen en langsgaan als ik er niet gerust op ben hoor, en gelukkig doen ze daar ook niet moeilijk over.

Vanochtend zijn we ook nog even naar de creche geweest. De fotograaf kwam namelijk vandaag en ik had vooraf gebeld of hij als eerste op de foto mocht, zodat we snel weer weg konden. Dat was goed geregeld. Ik mocht ook overal bij blijven, normaal moeten de ouders apart wachten namelijk. De groepsfoto was eerst en die ging ook goed, zijn favoriete juffie had hem al onder haar hoede genomen en daar zat hij rustig op schoot, dus dat was prima. Hij heeft mooi gelachen en daarna weer rustig in de buggy naar huis. Ik ben blij dat we dat toch nog even hebben gedaan.

Vervelend van de gebroken nachten hier weer!

En Ring, ben benieuwd wat je vk zegt.

Ik ga even de achterdeur opengooien en op de bank liggen bij Jano... met een grote stapel handdoeken tussen ons in that is
Ben ik weer... Ik heb Jojon haar advies (de rest had ik toen nog niet gelezen) maar opgevolgd: ik heb gebeld naar de verloskundige en ik mocht inderdaad gelijk komen. Het hartje klonk goed. Maar vanwege het minder voelen werd ik sowieso doorgestuurd naar de gynaecoloog. Mijn bloeddruk bleek ook verhoogd te zijn bij de verloskundige: normaal had ik een onderdruk van rond de 65-70, nu was het al opgelopen tot 95.

In het ziekenhuis CTG gehad, die was prima gelukkig. Maar mijn bloeddruk was wederom erg hoog: een onderdruk van 100. Daarom heeft de gynaecoloog (was toevallig mijn eigen, fijn) even kritisch gekeken met de echo naar het kindje, de placenta en de doorstroming van de navelstreng. Dit viel allemaal binnen de marges. Het kindje was trouwens ook mooi gegroeid ten opzichte van de vorige keer. Kortom: het kindje heeft het nog prima, maar hij maakte zich enigszins zorgen over mijn bloeddruk. Vandaar dat ik uitgebreid bloedonderzoek en urineonderzoek heb gehad. Als er iets uitkomt, belt hij me voor zes uur terug. Zaterdag moet ik weer terugkomen voor controle, bij zijn collega. Weer voor CTG en de hele riedel. En woensdag weer bij hem. Maar als de bloeddruk zo hoog blijft, vind hij dat wel een reden tot 'actie' (slik...), aangezien ik over de 37 weken ben en het kindje goed gegroeid is. Maar zover is het nog niet, eerst maar eens kijken hoe zich dit ontwikkelt! (Het zou namelijk ook nog steeds toeval kunnen zijn...) Spannend allemaal hoor.

Maar ik heb op m'n hart gedrukt gekregen toch vooral aan de bel te trekken mocht ik me zorgen maken. Dus het was niet voor niks. Zal niet meer eigenwijs zijn dus, of stoer proberen te doen. Bedankt dus voor jullie wijze woorden.

Quintie ook al in het ziekenhuis geweest. Sneu zeg, voor je kleine mannetje.

Sanloes, ik heb makkelijk praten, maar ik zou toch even bellen als ik jou was. Teveel vocht lijkt me ook niet echt goed en kan je misschien beter even laten controleren. (Maar zoals ik al zei: ik heb makkelijk praten, want ik moet ook met m'n neus op de feiten worden gedrukt door anderen.)

Jane, voor jou is het einde dus ook in zicht. Spannend hoor. Vervelend dat je kindje nog niet is ingedaald.
Tjee Ring das nogal wat, wat goed dat je toch de VK meteen gebeld hebt. Ik snap dat stoer doen wel hoor, doe ik ook altijd en moet ook vaak door anderen aangezet worden om het serieus te nemen. Ik vind het dus super dat je het gedaan hebt. Nu maar duimen duimen duimen dat je bloedruk naar beneden gaat.

En inderdaad mensen die ineens veel vocht vast houden en veel aankomen zou ik ook even aanraden de VK te bellen. Heeft volgens mij te maken met zw. vergiftiging. Niet dat jullie dat meteen hebben en ik wil niemand ongerust maken, maar daarom zeggen ze dat je het goed in de gaten moet houden.

Hier alles ok. Wel een goede dag. Vannochtend grote reis achter de rug. Utrecht-Amsterdam- Hoofddorp- Den Haag - Utrecht. Allemaal leuke dingen hoor, maar wel vermoeiend en die fijne files, meeen wat is dat toch een crime.

Nu maar even de mobiel voor boven de box zoeken op zolder en de kruiken checken. Heb ik toch weer 2 dingen van mijn lijstje gedaan vandaag. Ik "moet" er altijd minimaal 1 per dag doen vanmezelf. Streng he? Nee hoor, valt wel mee, het kan nl ook iets kleins zijn, maar het geeft me rust als ik in ieder geval iets kan afstrepen
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Tsja stom is dat he, dat je eerst afwacht op wat anderen zeggen. Terwijl dus blijkt dat het niet onnodig was en net zo goed op mijn eigen gevoel af had kunnen gaan...

De gynaecoloog vroeg dus ook aan mij of ik veel vocht vasthield. Maar dat is dus helemaal niet zo. Want vocht is namelijk een teken wat kan horen bij zwangerschapsvergiftiging, zei hij. Net als hoge bloeddruk, sterretjes zien en hoofdpijnklachten.

(Zo leren we allemaal steeds weer bij he?)

Chica, wat een reis heb je gemaakt zeg! Jij durft er dus nog wel echt op uit? Maar die files, dat is wel balen!
Ring: goed dat je gebeld hebt. Hopelijk zijn je urine- en bloeduitslagen goed, ik heb dus voor precies hetzelfde met pinksteren bij de gyn gezeten en daarom moet ik nu om de 2/3 dagen bloeddrukcontrole laten doen. Ook bij mij geven ze aan dat als de bloeddruk nu weer zo'n uitschieter maakt ze gewoon ingrijpen omdat ik over de 37 weken ben. Als het lukt wachten ze tot 38 weken, maar bij twijfel is de baby nu ook af genoeg.

En MissyMB: ik weet niet hoe je je nu voelt, maar hoofdpijn, misselijk, duizelig etc. kunnen symptomen zijn van zwangerschapsvergiftiging, dus ook daarvoor zou ik als het niet wegtrekt wel even bellen. Zwangerschapsvergiftiging kan echt verraderlijk snel opkomen.
Quintie, balen dat je weer naar ziekenhuis moest en dat verhaal elke keer anders lijkt te zijn. Maar het zal dan toch echt wel goed komen, lijkt me.

Ring, goed dat je bent geweest, en dat bloeddruk dus goed onder controle wordt gehouden. Het kan dus snel jouw beurt zijn...

Jane, fijn dat je nog eens bevestiging hebt gehad dat ze je niet tot 42 weken laten lopen. Ik weet eigenlijk niet wat beleid van mijn vk is. Morgen toch eens vragen. Hopelijk daalt kindje snel in!

Vandaag naar kapper geweest en naar huisarts. Doorverwijzing naar dermatoloog gekregen om bultje op vinger te laten verwijderen. Zit er al heel lang en gaat maar niet weg, lijkt soms ook ontstoken. Hopelijk kan ik er snel terecht.
Chips, ik kom er net achter dat wanneer ik me mag/moet gaan melden (vanaf a.s. dinsdag) ik geen internet heb! Dat krijgen we pas 30 juni. En dan moet ik geheid 14 pagina's bijlezen omdat het zo hard gaat als je even niet kijkt... Misschien tussendoor toch maar hier en daar gaan bijlezen. ('haai, ik kom op de thee, mag ik ook even op je computer?')

Ring, spannend hoor, maar fijn dat ze je zo goed in de gaten houden.

Ik heb brandnetelthee gekocht maar nog niet gedronken. Vanavond maar, heb ik bedacht.

En nu ga ik koken. Geen pannekoeken, hoop vriend een dezer dagen nog eens zover te krijgen dat we die gaan eten. ('hoezo jij vind dat geen avondeten? ik heb daar trek in en ik ben ZWANGER. dan kunnen we toch wel eens één keer doen wat ik wil?) (dat zou echt hekserig zijn want als er iemand is die veel rekening houdt met de zwangere in de relatie is het mijn lief wel, als ik jullie verhalen zo lees)

Oh ja, wat ik me nog afvroeg: hebben jullie speciale dingen die jullie eten, die er moeten zijn omdat je anders hysterisch wordt (volgens mij was er iemand die dat bij een vorige zwangerschap met kwark of zo had?)? Of rare combinaties zoals vanillevla met dropjes of zo? Ik ging er namelijk vanuit dat ik zoiets zou krijgen maar daar heb ik nou net geen last van. Ben dus gewoon benieuwd naar jullie rare dingen!
ring: al iets gehoord? hoop het maar niet. het is fijn dat ze je goed in de gaten houden, maar je wil natuurlijk het liefst dat het allemaal niet ernstig is.

Ik voel mijn meissie ook heel wisselend hoor. voornamelijk 'savonds is ze erg actief. 's ochtends moet ik soms echt moeite doen om haar een reactie te ontlokken (zou ze gaam uitslapen straks! ). maar dat is al de hele zwangerschap zo geweest, dus daar maak ik me maar geen zorgen over.

had geen goede dag vandaag jammer genoeg. heel veel pijn in liezen en schaambot. al een paar keer in huilen uitgebarsten omdat het zo'n pijn doet en omdat ik maar niks kan op deze manier.. zucht!

pippa: die pannekoeken kun je ook lekker 's middags of 's morgens eten toch? zijn ze net zo lekker hoor!

iets geks qua eten heb ik niet echt. een stuk minder iig en misschien iets meer zoet (ben normaal meer van hartige dingen). en kan ineens gruwen van broccoli of andere dingen die ik niet snel genoeg wegkrijg. maar dat wisselt enorm per dag.

ok, ga hier ook zo eten (hoop ik). vriendlief staat nu te koken.

fijne avond!
haha Nee Pippa hier geen rare combi's met eten. Trouwens een tip voor de pannekoeken. Je kunt ook van die kant en klare kopen bij de Appie, met spek en kaas enzo eral in. Even de magnetron in en klaar is kees. Echt heel simpel. Ok, zelfgemaakte zijn lekkerder maar als je je man nu niet kan overhalen (of misschien een idee voor als je bevallen bent) dan kan dat altijd nog.

Oh ja, waarschuwing: die brandnetelthee is niet lekker hoor, flink veel suiker kan misschien wonderen doen. Of honing ofzo.

Vanaf week 37 meldplicht ben je er dus niet. Goed om even te melden Anders denken we geheid dat je ligt te bevallen. Wel erg jammer en ik zou trouwens dat op de thee met de compu gewoon doen hoor. Je hoeft toch niet alles te lezen? Alleen de laatste blz en je dan even melden. Dan gaat het vast een stuk sneller.

Pada: Bij jous is het ook spannend met de bloeddruk. Ik ga mijn VK ook maar eens vragen naar hun beleid van overtijd, want dat weet ik niet eens.

Maria: Als je haar maar goed zit, lekker toch even nog naar de kapper. Balen van dat bultje. Kon je meteen terecht bij de dermatoloog of moet je heel lang wachten?

Ring: Ik ben nog "maar" 35 weken dus ik durf er inderdaad nog wel op uit. Dat wordt over een paar weken anders hoor, dus ik doe het nu allemaal nog maar even. Wilde eigenlijk vlg week ook nog even naar vriendinnetje in Rdam. Moet lukken volgens mij.

Quintie: Groot gelijk dat je door blijft vragen. Je kunt zo gek worden van die tegestrijdige info wat wél en wat niet goed is. Volgens mij is drogen aan de lucht nu echt wel goed. Het ergste is voorbij toch? Ergste qua infectiegevaar dan. Volgens mij genezen wondjes aan de lucht altijd sneller. Nu maar hopen dat het ook echt snel weg is. Zet je een keer een foto van hem op de Hyves. Ik ben wel benieuwd naar je stoere vent.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Oei Ring, ik was erg benieuwd en ben 'blij' je verhaal te lezen. Das wel even slikken he, als je dat hoort. Wel goed dat ze je in de gaten houden hoor. Heeft de gyn nog gebeld?

Pippa goed dat je aangeeft dat je niet aan je meldplicht kan voldoen straks je hebt inmiddels door hoe wij kunnen reageren als we even niets horen. Ik moest trouwens nog aan je denken bij de reclame van hetnet; overstappen van internetprovider binnen 1 dag geregeld

Ik heb trouwens geen gekke dingen die ik nu graag eet of juist niet. Eten kost wel wat meer moeite dan anders, dat wel. Ik moest wel lachen om MissBR; ik vind brocolli ook ineens stukken minder lekker. In mijn vorige zwangerschap at ik er juist heel veel van en Jano vindt het ook heel erg lekker!

Wat een reis heb je gemaakt inderdaad Chica! Jij alleen in de auto? Ik zal zo gelijk even een foto van mijn stoere vent plaatsen hoor *trots*

Ik zie trouwens nu al zo'n verschil... de lucht droogt het echt goed op. En volgens mij vindt hij het ook enorm grappig om zo vrij te kunnen plassen. Elke keer roept hij verbaasd uit; kijk ik plas!!!!! hopelijk komen we hiermee dan ook gelijk weer een stapje dichterbij zindelijkheid. En de wasmachine draait ondertussen overuren met al die handdoeken... tis maar goed dat ik verder weinig te doen heb en er ook nog geen baby is die me afleidt!
Chica, ik ben tot vorige week ook nog gewoon in auto gestapt en meer dan uur in eentje gereden naar vriendinnen toe. Op zich geen probleem, hoewel ik wel merk dat ik sneller moe ben. Afgelopen zondag (toen was ik 37 weken) hadden we feestje en had vriend net te veel gedronken om nog te mogen rijden en moest ik dus terug rijden. Dat vond ik dus minder, maar met z'n tweetjes gaat het rijden wel beter. Maar hij moet sowieso nu natuurlijk opletten met alcohol.

O ja, en ziekenhuis nog niet kunnen bellen. First thing tomorrow. Huisarts dacht dat het wel binnen twee weken zou kunnen, dus als die baby dan ook even wacht daarop. Het is in hetzelfde ziekenhuis als ik wil bevallen, dus misschien daar maar de eerste weeën of vliezen breken. Wel zo efficient
Haha ik heb twee foto's van mijn boef geplaatst op onze Hyves. Daar staat ie dan, tussen alle buikfoto's

(misschien kunnen we iets organiseren daarin met eigen mapjes enzo, ook strax voor babyfoto's... ?)
Klinkt goed hoe je zoontje ermee omgaat. Stoer joch.

Gyn heeft niet meer gebeld, dus ik neem aan dat er niks schokkends uit bloed en urine is gekomen. Maar toch, ik vind het wel spannend hoe het nu verder gaat. Ik lig nu in ieder geval te relaxen op de bank, wel met de iPhone binnen handbereik.

Bedankt voor de lieve reacties!
Maria, goed idee om het in een keer te doen! Het wordt alleen lastiger als je 's avonds of in het weekend bevalt, dan is er praktisch nooit een dermatoloog aanwezig in het ziekenhuis! Klein detail!
Ring, maar ik ga op donderdag 2 juli bevallen, dus das geen probleem dan toch ?
Hoi!!

Quintie goed dat je gewoon weer naar het ziekenhuis gaat met Jano! Net wat je zegt, een beetje doorvragen kan echt geen kwaad!

MissBR, misschien is het een idee om eens naar een osteopaat te gaan met je klachten? Een maand geleden had ik echt best veel last van mijn bekken en 1 enkel bezoekje aan de osteopaat heeft me er eigenlijk helemaal vanaf geholpen. Nu had ik niet zoveel pijn dat ik ervan moest huilen maar het beperkte me behoorlijk in mijn doen en laten. Ik kan me zo voorstellen dat het niksdoen jou met 3 jongens niet makkelijk afgaat dus wie weet heb je er wat aan?

Ring, gelukkig dat de arts niet weer gebeld heeft en goed dat ze je nu in de gaten houden! Je kan het maar beter voor zijn toch?

Ja hoor Pippa, meld je maar als je ergens op de thee bent!! (maar dan wel elke dag ergens gaan thee drinken he!!)

Vanmiddag even bij de buuf geweest, die is dinsdag bevallen, wat een ienieminieklein mensje is het toch weer!! Grappig is dat haar kraamhulp ook precies degene is die ik graag zou willen, je kan hier een voorkeur opgeven en dat heb ik dus gedaan, ken haar via een vriendin.

Rest van de dag dus geschilderd, zal zo mijn keuken eens terugbrengen in zijn normale staat (heb pannekoeken gebakken maar daar krijg je altijd zo'n zooi van) en dan daarna de naaimachine eens te voorschijn halen en verder gaan met de gordijnen...het einde komt in zicht!!!
Meis, is misschien een idee, maar ben ook bij fysio. het is ook niet elke dag zo erg en dat ik moet huilen is vooral omdat ik zo enorm baal van de hulpeloosheid. dat niksdoen is gewoon niks voor mij en bovendien erg onhandig met een ukkie van 15 maanden.

over autorijden.. heb zojuist het stuur van mijn auto-tje omhoog gezet (anders pas ik er niet meer tussen met dikke buik) en ik vind het niet meer fijn om in de auto te zitten. maar ga nog wel naar mijn ouders ofzo (drie kwartier). heb wel besloten dat ik niet meer ergens anders ga slapen. is me te onrustig dan.

ok.. ga zo even in bad (dat helpt vast wel) en dan lekker slapen. fijne avond!
@Ring: spannend allemaal, gelukkig maar dat je toch hebt gebeld en nu onder extra controle staat!

@MissBR: wat naar voor je, dat je zoveel pijn hebt! Probeer maar zoveel mogelijk rustig aan te doen...

@Pippa: ik merk eigenlijk niets van andere voor- of afkeuren wat eten betreft. De meeste dingen die zwangeren niet mogen eten, at ik toch al niet (omdat ik vega eet). Het enige is dat ik er op heb gelet dat ik iets meer zuivelproducten en ijzerhoudende dingen eet. Komend weekend zijn de kindjes weer gezellig hier en heel vaak eten we dan (kant-en-klare) pannenkoeken. Ik vind het zelf niet zo lekker, daarom eet ik dan vaak een slalade.

@Jane: ik had de baby van m'n zussie al wel een keertje gezien, samen met m'n aanstaande zijn we twee weken terug op kraamvisite geweest. Helaas trof ik m'n zus toen niet op haar best en ook was het een beetje jammer dat m'n moeder er steeds doorheen zat te tetteren. Ik zou het leuk vinden om zelf nog een keer naar haar toe te gaan, maar ik red het niet meer en m'n lieffie heeft momenteel 's avonds of in het weekend ook geen gelegenheid (eerst maar eens aan de babykamer gaan beginnen).

Overigens zijn de mannen vandaag lekker opgeschoten. De houten vloer op zolder ligt er in en ze gaan zometeen ons bed naar boven brengen. Joepie, slapen we vanavond in onze nieuwe kamer!

Ik heb nieuwe kussens, dekbed, lakens en overtrekken gekocht, maar die leg ik er pas op na de bevalling...
Goedemorgen allemaal!

Moest weer even een flink stuk teruglezen, maar hier een geheugen als een zeef (wordt steeds erger) dus ik vrees niet op iedereen een reactie.

Ring goed van je dat je toch maar eerder bij de vk bent geweest en dat je door bent gestuurd. Niet leuk natuurlijk maar voor de zekerheid wel beter en bovendien die spanning is ook niks. Dan liever dat ze het maar extra in de gaten houden toch? Die onderdruk.... heel herkenbaar van mijn vorige zw.schap. Toen werd ik daarvoor opgenomen met 37 weken, niet grappig hoor. Bij mij wilden ze toen nog niet inleiden helaas, dus kreeg ik bedrust voorgeschreven. Daarmee bleef trouwens wel de bloeddruk net binnen de grenzen.

Engelbengel fijn eindelijk schot in de zaak met de verbouwing. Lekker geslapen vannacht in je nieuwe kamer?

Pippa: tja de pannenkoeken he? Verder ben ik superdol op creme-mergpijpjes, als manlief die meeneemt met de boodschappen eet ik zo in m'n eentje een heel pak van die koekjes weg, terwijl ik normaal wel genoegen neem met een of twee koekjes.

MissBR: balen he die bekkenpijn. Die steken onderin je schaambeen herken ik ook wel, dat hoort bij mij schijnbaar net als bij de vorige zw.schap bij de laatste loodjes. Alleen al dat gekraak bij iedere beweging en de daarbij horende pijn, dat went volgens mij nooit!

Meis: vandaag je laatste werkdag? En dan kan jij ook eindelijk gaan genieten van je verlof!!!

Quintie: je zoontje is dapper en dat ben jij ook! Het is niet niks om hoogzwanger voor zo'n ziek kleintje te zorgen hoor!!! Pak ook zelf genoeg rust he!?

Vandaag mama-dagje zonder hulp.... zie er een beetje tegenop, maar hoop dat dochterlief beetje rustig is vandaag. Gelukkig slaapt ze nu nog, dus in ieder geval een rustig begin van de dag voor mij. Gisteren al bij twee winkels geweest voor de frambozenbladthee, maar nog niet gevonden. Nog een mogelijkheid en anders heb ik pech gehad en doe ik het maar met de andere middeltjes.
anoniem_74023 wijzigde dit bericht op 19-06-2009 08:28
Reden: te vroeg op verstuur bericht gedrukt
% gewijzigd
Goedemorgen allemaal,

Jojon: sterkte vandaag met je dag alleen. Hoop dat je dochter een beetje rekening met je houdt.

Hier straks weer naar het ziekenhuis voor bloeddrukcontrole, ben benieuwd wat we dan weer gaan afspreken voor volgende week.

Engelbengel: wat fijn dat het nu een beetje opschiet met de verbouwing.

Quintie: wat fijn dat het met Jano nu de goed kant op gaat, zal zo eens de foto's bekijken op hyves van je stoere vent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven