***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
Elysium is ook mijn favoriet. Is ook zo mooi modern ingericht. Daar houd ik wel van :-) Maar ik moet net als Ring helaas nog even geduld hebben voor ik weer kan.

Randy, wat zul je geschrokken zijn van die opmerking van Thijs. Waarschijnlijk beseft hij inderdaad niet hoe erg het is wat hij zei.

Sas, wat fijn om te merken dat je ruzie vannacht direct een goede uitwerking had :-). Volgens mij denken de meeste mannen wel: "jij bent de hele dag vrij, dus heb jij toch overal tijd voor". (behalve die van Ring waarschijnlijk ). tja, opvoeden dus, die kerels!

Jeetje wat moeten er veel al weer aan het werk volgende week. Voor mij lijkt het nog zo ver weg. Na deze week ben ik nog 3 weken vrij en dan moet ik ook weer. Maar dan heb ik er ook wel weer zin in, denk ik.

Uk lijkt wel steeds minder te slapen. Vanochtend een voeding gehad om 10.00 uur. Ze lag er pas om 11.15 weer in en om 12.15 was ze alweer aan het huilen. Het leek alsof ze weer wilde drinken, maar ze dronk matig. Ik vraag me ook af of babies nu ook om een andere reden wakker worden dan alleen voor eten. Weten jullie dat?
Waar is Elysium?

CD, ik heb ook nog drie weken vrij, vandaag is wel mijn laatste officiële bevallingsverlofdag!

Zoon wordt hier overdag ook vaak 'zomaar' wakker hoor zonder dat hij meteen eten moet. Hij slaapt sowieso meestal maar een uurtje per keer, het zou te gek worden om hem dan elke keer eten te geven. In het begin sliep hij wel wat langer en werd hij wel meestal om die reden wakker. Maar nu is hij dan vaak gewoon niet moe meer en wil hij uit zijn bedje.
ego-berichtje:

mijn moeder belt net dat een hele goede vriend van hen (kennen ze al 30 jaar) kanker heeft en er niets meer aan te doen. Hij wordt al opgenomen voor zuurstof en morfine en ze hopen dat hij nog naar huis kan na het weekend.

Het is pas een paar weken bekend dat hij kanker heeft en vorige week gingen ze nog een bioptie doen en werd er gesproken over behandeling. Dat alles kan nu niet meer...

Mijn ouders zijn helemaal van slag en ik merk da ik er ook last van heb. Kende hem natuurlijk ook al mijn hele leven....en mijn schoonvader is vorig jaar april aan kanker overleden.

Gadver....!!!!!!
quote:Ring1981 schreef op 17 september 2009 @ 12:38:

Blog en Chica: succes met de prikjes vandaag. Hebben jullie voor de zekerheid paracetamol in huis? Jazeker! Maar vooralsnog is dat gelukkig niet nodig. Ze ligt heerlijk te pitten.
Vreselijke ziekte toch. Ik hoor het veel te veel om me heen. In mijn directe omgeving zijn er twee mensen met kanker waar ze niks meer voor kunnen doen. (Mijn vader en mijn tante.) Moeilijk hoor.
Maria: wat klinkt dat heerlijk zeg, een bruiloft aan zee!

Sanloes: dikke voor jou. Vreselijk nieuws! Natuurlijk ben je dan behoorlijk van slag... Sterkte!
Sanloes: vreselijke ziekte is het. En het kan dan ineens zo snel gaan. Sterkte!

CD: die kleintjes zijn natuurlijk steeds langer wakker op een dag. Dochter wordt ook wel eens wakker dat ze nog geen honger heeft maar gewoon wil "spelen".

wat een saunagangers hier, ik hou helemaal niet van sauna.
Maar huilen de kleintjes van jullie dan ook? Ik heb zelf nauwelijks tijd om te douchen en te eten en dan hoor ik haar alweer huilen

Hoe vinden jullie kleintjes het om in bad te gaan? In het begin vond uk het erg lekker, maar de laatste tijd lijkt ze wel niet meer te kunnen ontspannen. Ze zet zich steeds heel hard met haar beentjes af tegen de rand van het badje, waardoor ik haar hoofdje goed moet beschermen anders botst die steeds tegen de andere kant van het badje. Is niet echt ontspannen badderen zo. Bovendien begint ze ook altijd te huilen als ik haar droog dep en insmeer met babyolie. Herkennen jullie dit ook?
Sanloes, wat een vreselijk nieuws. Niet zo gek dat je dan van slag bent, zeker als je hem al je hele leven kent
Maria, Elysium zit in Bleiswijk, vlakbij Rotterdam.
Sanloes Logisch dat je dat raakt, toch? Sterkte!

Er is weer zoveel geschreven dat ik echt de halft vergeet volgens mij... bijlezen lukt net zo tussen de bedrijven door (lees: kind naar opa en oma brengen, sporten, douchen, kind halen bij oma en opa, ander kind halen van school, eten, voeden, kind naar school brengen etc etc haha) maar reageren is een ander verhaal...

Wat ik nog weet: Jojon, lekker dat je je werk nu geregeld hebt en nog beter dat je ouders je zo fijn komen helpen!!

Sauna, ben ik ook groot fan van, komt er alleen te weinig van... binnenkort misschien, als we op vakantie zijn. Btw, heb jij toen bij Erperheide toevallig gebruik gemaakt van de babysitservice MvYara? Lijkt me ideaal als we samen even lekker in de sauna willen maar vind het wel een beetje vreemd idee om kinders zomaar achter te laten bij iemand die we helemaal niet kennen...

Fijn te lezen dat plopsaland goed te doen is van daaruit, had dochter zich toch wel op verheugd. Zag dat er ook een dierentuin vlakbij is, dus denk dat we ons wel gaan vermaken!

Owww en sommige dames alweer bijna aan het werk, begrijp dat jullie er aan toe zijn maar ik moet er zelf nog even niet aan denken hoor! (hoeft gelukkig ook nog lang niet, das dan weer het voordeel van bijna-hekkenslutier zijn!)

Dat was wel een beetje tot hoever mijn geheugen reikt vrees ik...
In bad doe ik amper. Ze gaat of mee onder douche of mee in het grote bad. Net zo gezellig en leuk.

Miep is ook vaak wakker overdag, hoe ouder je kindje wordt hoe meer dat natuurlijk gaat gebeuren. Meestal leg ik haar in de box als ze wakker is. Of ik zet haar even in de wipstoel. Als ik op de bank zit neem ik haar ook wel gezellig op schoot. Als ze wakker is en ze heeft het naar haar zin, is ze aan het 'babbelen.' Heeft ze het niet meer naar haar zin gaat het babbelen over in jengelen of huilen. Aan het huiltje hoor ik dan of het moeheid is (dan leg ik haar in bed), krampjes of honger.

Weet je wat ik wel eens doe als Miep huilt en ik wil douchen? Dan zet ik haar in de wipstoel voor de douche, meestal begint ze dan vol aandacht te kijken naar wat ik doe.

Ach ja, en zo rommel je wat aan in de hoop dat je het goed doet he? Gelukkig loopt het vrij aardig bij ons, ik lees hier toch ook wel regelmatig dat kindjes zoveel huilen. Lijkt me heel moeilijk, als je niet meer weet wat je moet doen. Ik heb als laatste redmiddel altijd mijn borst nog, superhandig.
oja Randy, errug fijne bijkomstigheid, dat taalgebruik wat METEEN aan school wordt aangepast... Herken het ook van hier, handel dan vergelijkbaar maar til er verder maar niet te zwaar aan. Die kleintjes weten echt niet wat dood gaan/zijn inhoudt.

Afgelopen juni is mijn oma overleden, dochter kende haar goed en heeft alles dus ook goed meegekregen. Nu zegt ze soms: mama, ik wil ook dood zijn, dan kan ik omaoma weer zien. (en opa, en de andere oma en anderen die al jaren dood zijn) Dan zeg ik dat wij dat niet leuk vinden omdat wij haar dan niet meer kunnen zien, Nou dan moeten jullie ook maar dood gaan, dan kan dat wel...

Tja...geen speld tussen te krijgen...toch?

Enne Sas, ruzie maken is prima, zeker als het ook nog wat oplevert zoals bij jou, maar handiger is het om er een ander tijdstip voor uit te kiezen!
en uk gaat hier ook niet in bad, doe hem in de tummytub of mee onder de douche en dat vindt ie heerlijk. Afdrogen is inderdaad minder leuk...
quote:Ring1981 schreef op 17 september 2009 @ 14:04:

In bad doe ik amper. Ze gaat of mee onder douche of mee in het grote bad. Net zo gezellig en leuk.

Miep is ook vaak wakker overdag, hoe ouder je kindje wordt hoe meer dat natuurlijk gaat gebeuren. Meestal leg ik haar in de box als ze wakker is. Of ik zet haar even in de wipstoel. Als ik op de bank zit neem ik haar ook wel gezellig op schoot. Als ze wakker is en ze heeft het naar haar zin, is ze aan het 'babbelen.' Heeft ze het niet meer naar haar zin gaat het babbelen over in jengelen of huilen. Aan het huiltje hoor ik dan of het moeheid is (dan leg ik haar in bed), krampjes of honger.

Weet je wat ik wel eens doe als Miep huilt en ik wil douchen? Dan zet ik haar in de wipstoel voor de douche, meestal begint ze dan vol aandacht te kijken naar wat ik doe.

Ach ja, en zo rommel je wat aan in de hoop dat je het goed doet he? Gelukkig loopt het vrij aardig bij ons, ik lees hier toch ook wel regelmatig dat kindjes zoveel huilen. Lijkt me heel moeilijk, als je niet meer weet wat je moet doen. Ik heb als laatste redmiddel altijd mijn borst nog, superhandig.

Dat klinkt allemaal wel goed. Ik moet nog even omschakelen, denk ik. Ik ben niet gewend dat ze wakker wordt om een andere reden dan eten. Heb er zelfs niet eens aan gedacht om haar dan van haar bedje naar de box te brengen :-)

Dat is ook wel een idee, bij je neer zetten als je gaat douchen. Misschien vindt uk dat ook wel gezellig. En dat douchen met Miep, doe je dat ook als je alleen bent? Lijkt me namelijk best lastig, omdat je dan helemaal geen tijd hebt om jezelf af te drogen en aan te kleden.
quote:Carpe Diem schreef op 17 september 2009 @ 13:56:

Maar huilen de kleintjes van jullie dan ook? Ik heb zelf nauwelijks tijd om te douchen en te eten en dan hoor ik haar alweer huilen

Dat heb ik soms! Er zijn dagen bij dat ik nauwelijks aan mezelf toe kom (dan kan ik bij wijze van spreken nog niet eens naar de plee gaan!). Maar er zijn ook heel relaxte dagen bij. En dan kan ik eigenlijk bijna alles doen wat ik wil.
quote:Ring1981 schreef op 17 september 2009 @ 13:20:

In mijn directe omgeving zijn er twee mensen met kanker waar ze niks meer voor kunnen doen. (Mijn vader en mijn tante.) Moeilijk hoor.Dat lijkt me inderdaad vreselijk moeilijk. Vooral je vader... Je wil natuurlijk dat hij zo lang mogelijk van jullie kleintje kan genieten. Heel zwaar lijkt me dat. Daar denk je vast heel vaak aan als je vader bij jullie ukkie is.
Ja hoor, dat doe ik ook wel eens alleen. Als ik op de 'douchedagen' (woensdag en zaterdag, omdat Miep zo'n droge huid heeft doen we het niet vaker op advies van de dermatoloog) alleen ben bijvoorbeeld. Je moet dan wel even goed nadenken van te voren hoe je het gaat aanpakken. Ik doe het zo, stap voor stap:

- Van te voren zorgen dat de badkamer lekker warm is

- Kleren en luier klaarleggen voor Miep.

- Wipstoeltje klaarzetten bij de douche

- Badstoffen omslagdoek met capuchon in de wipstoel leggen

- Daarin nog een hydrofiel luier

- Mezelf helemaal uitkleden

- Badjas aan

- Miep uitkleden

- Miep in de wipstoel zetten met doeken goed om haar heen

- De badkamerdeur dicht (tegen de tocht)

- Zelf onder de douche gaan staan en lekker warm laten worden

- Miep erbij

- Lekker samen douchen

- Miep weer terug in de wipstoel

- Hydrofiel goed strak om haar heen wikkelen

- Daarover de badstoffen omslagdoek ook over haar hoofdje (tegen afkoelen)

- Gezichtje afdrogen (anders wordt die zo koud)

- Zelf afdouchen

- Zelf afdrogen

- Badjas aan

- Miep verzorgen

- Zelf aankleden

Zoiets?

Maar anders doe ik het gewoon samen met mijn vriend hoor. Dan gaat de een douchen, en de ander zorgt voor het aangeven en verzorgen. Ideaal.
Haha! Die Ring. Wat een lijst! En wat een gedoe... Maar wel heel leuk natuurlijk! Tot nu toe douche ik alleen met Blogbaby als Blogman thuis is. Da's toch net iets handiger.
quote:blogbabe schreef op 17 september 2009 @ 14:43:

[...]

Dat lijkt me inderdaad vreselijk moeilijk. Vooral je vader... Je wil natuurlijk dat hij zo lang mogelijk van jullie kleintje kan genieten. Heel zwaar lijkt me dat. Daar denk je vast heel vaak aan als je vader bij jullie ukkie is.

Ja ik sta daar veel bij stil, maar aan de andere kant kan ik ook heel erg genieten. Mijn vader zit nu al in z'n zoveelste verlening (we hebben al een aantal keer gedacht dat het bijna afgelopen was) en daar zijn we allemaal heel erg blij om. Ik hoop dat hij nog veel verlengingen krijgt. Hij heeft trouwens een nieuwe baan, in het bedrijf waar hij al werkte! En hij werkt nu weer vier hele dagen. Ik vind het echt goed van hem en ben supertrots.

Morgen komen mijn ouders weer langs. Ze hebben Miep namelijk al zolang niet meer gezien (lees: nu een week).

Blog, dat heb ik ook wel hoor. De ene dag (zoals vandaag) kan ik doen wat ik wil. Maar de andere dag ben ik toch wel veel bezig met 'entertainen.' Nu is Miep de hele ochtend wakker geweest. Waardoor ze nu sinds 12 uur al ligt te slapen. Lekker hoor.
quote:blogbabe schreef op 17 september 2009 @ 14:50:

Haha! Die Ring. Wat een lijst! En wat een gedoe... Maar wel heel leuk natuurlijk! Tot nu toe douche ik alleen met Blogbaby als Blogman thuis is. Da's toch net iets handiger.Zo'n gedoe is het niet hoor, ik doe het vrij gedachteloos. Maar de eerste keer moet je er even heel goed over nadenken natuurlijk. Vandaar die uitgebreide lijst!
Sanloes, sterkte!

CD, heb je de douche al eens geprobeert? Zoon vind het prima, in het badje ligt hij ook altijd zo wild te doen.... Het huilen herken ik niet (zoon vind het heerlijk als er aan 'm gezeten wordt) , misschien dat iemand anders daar een tip voor heeft? Oh, douchen doe ik wel als man er ook is, maar zoals Ring het beschrijft klinkt het wel handig.

Ring, dat doe ik ook als zoon huilt en we het niet meer weten: aanleggen. Ik zeg dan voor de grap: met je mond vol kun je niet huilen.... Het helpt vaak wel, want zoon huilt alleen als hij niet in slaap kan komen (en dan werkt zuigen prima), als hij krampjes heeft (weer het zuigen dat helpt) of als hij honger heeft (en dan is het wel logisch om aan te leggen he?). Ik vind het ook heel handig. Nadeel blijft wel dat ik nog vaak moet voeden op een dag en dat er totaal geen regelmaat te bekennen is.

Hier een wat hangerig en huilerig kindjede afgelopen 2 dagen. Geen idee wat het is. Man heeft wel flinke keelpijn, dus dat zou hij ook kunnen hebben natuurlijk. Of krampjes? Hij heeft voor het eerst een ruime dag niet gepoept. Tja, ik draag hem maar veel, dat is het enige wat werkt. En ook niet altijd. Ik snap nu nog veel beter hoe je af en toe wanhopig kan zijn als je baby huilt.

We hadden trouwens een Beco drager gekocht, maar zoon vind er nog niks aan (tranen met tuiten). Nu heb ik gisteren een ringsling gekocht, hopelijk brengt de postbode hem vandaag nog. Ben benieuwd of dat beter gaat. Heeft iemand van jullie misschien een ringsling?

Zoon wordt nu al wel echt heel zwaar om op de arm te hebben. Tja, het gewicht is hier ook niet echt rustig opgebouwd he?
Nee geen ringsling hier, alleen een normale geweven draagdoek.

Miep was ook huilerig en hangerig toen ik verkouden was. Het kan best zijn dat jouw kindje daar ook last van heeft omdat je man het ook heeft. Zielig is het he, je wil zo graag wat doen maar soms kan je gewoon weinig meer. Alleen er zijn. (En inderdaad lekker bij je dragen.)

Gelukkig is het weer helemaal over gegaan.
Cd, zoon zette zich van begin af aan af tegen badrandje, vindt hij gewoon leuk om te doen. Heeft uk dat niet ook ontdekt? En afdrogen is hier ook geen succesnummer, het is nu natuurlijk ook kouder dan paar weken geleden.

Ik heb ook net zoals Ring een keer kind met wipstoeltje op badkamer gezet. Hij huilde toen niet meer!

Ring, werkt bij jou de borst altijd dan? Hier niet hoor, soms is zoon zo overstuur dat hij niet meer rustig kan drinken.

Heftig van je vader, zeg, maar fijn dat hij nog in staat is om te werken.

Sanloes, sterkte met het slechte nieuws!

Nerwen, wat zijn dat: becodrager en ringsling?
Ja eigenlijk werkt het altijd wel. Het enige nadeel is wel dat ze soms spuugt. Dan heeft ze eigenlijk dus teveel gedronken. (Maar ze blijft er gewoon bij lachen, last zal ze er dus niet van hebben.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven