***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
Dank jullie wel voor jullie lieve reacties wederom!

Wij hebben vandaag de huisartsenpost gebeld en vriendlief is nu naar de apotheek om medicijnen te halen. 1 van de zalfjes was dus wel goed voor de billen, maar als je spruw hebt blijft het natuurlijk terugkomen. Daarom leek het soms beter te worden, maar als je de oorzaak niet weg haalt gaat het natuurlijk nooit over!

Pffff wat ben ik er klaar mee zeg!!
He he, vandaag wel gelukt om in te loggen....

Druk dagje hier, eventjes thuis en vanavond voor het eerst met tweetjes avondje weg. Zus past op.

Watever, balen van de spruw zeg. Sterkte ermee.

CD, zoon heeft weer meer last van darmkrampjes. Ook van gekolfde melk trouwens, niet alleen van kunstvoeding.
Watever, de oplossing is nu dus in zicht! Hopelijk werkt het snel en zijn de billetjes van Jasper nu heel snel genezen.

Loekie, wat een lekker weekend en midweek hebben jullie achter de rug zeg! Klinkt goed! Jeetje, jij ook nog maar een weekje vrij en dan weer beginnen. Ik vind dat ik met 3 weken al zo snel weer aan het werk moet :-)

Maria, dus misschien hoef je dan toch niet over op hypo-allergeen als hij nu ook last heeft van de gekolfde melk?
CD, ik wacht even weegafspraak af deze week bij CB. Verpleegkundige vond het niet direct nodig om over te gaan op andere voeding of fles.
Nou jaaaaa zeg! Wat ik vanmiddag had:

We zaten op een verjaardag, lekker in de tuin, hardstikke gezellig. Manlief zat met iemand te praten, en die vent zegt, oh jullie hebben nu al twee kinderen. Dus manlief heel trots vertellen enzo, zegt die man (en dat hoorde ik!!!) oh en ik zie dat nummer drie ook al onderweg is, of niet. Manlief ontkennen (hij zat met zoon van drie maanden op schoot, zo snel gaat dat niet hoor!!!) Ik was tegelijk met iemand anders aan het kletsen dus deed alsof ik het niet hoorde, maar wat voelde ik me beledigd zeg. Rotvent.
Hallo ladies,

Bruiloft was gezellig, het weer deed ook leuk mee dus dat was helemaal goed. Ik merk wel dat ik nu anders op zo'n feestje sta dan voorheen, ik kan het niet goed uitleggen, maar de verantwoordelijkheid die je steeds voelt, ook al is zoon niet bij je. En vandaag (ik was daar blijven slapen en vanochtend nog gezamenlijk ontbijt) keek ik toch wel heel erg uit naar het moment dat het voorbij was en ik zoon kon gaan ophalen. Wat kun je dan blij zijn zeg, als je hem dan weer ziet En nu ligt hij lekker naast me in zijn wipstoeltje te slapen en ik extra te genieten. Heb hiervan wel geleerd dat het niet zo makkelijk is als puntje bij paaltje komt om zoon niet bij me te hebben. Ik ga het bij ex ter sprake brengen en aangeven dat ik het nodig heb om eea langzaam op te bouwen. Benieuwd hoe hij daarop gaat reageren en ik wil ook dat herhaaldelijke oppakken van zoon bespreken, terwijl hem toch uitdrukkelijk wordt verzocht om hem te laten liggen als hij slaapt. Mocht hij moeilijk gaan doen, neem ik alsnog contact met ex-schoonouders op. Ex-schoonmoeder is zeker geen makkelijke, maar sinds ze op bezoek zijn geweest en ik met enige regelmaat foto's doorstuur van zoon, lijkt ze in ieder geval vriendelijk

Watever: balen zeg van die spruw! Mijn zoontje heeft dit ook gehad, dektarin heeft heel goed geholpen. Je kan wel bv blijven geven als je dat spulletje ook bij jezelf opsmeert.

Nerwen: fijn dat jullie je weer wat beter voelen. En ik was degene die het vroeg van de Beco Butterfly, heb zelf inmiddels een Grace besteld. Moet helaas nog wel even wachten tot half oktober voordat ie opgestuurd wordt, want ze moesten nieuwe bestellen, bijna alle types waren uitverkocht.

Loekie: lekker een vakantie zo tussendoor. Sterkte straks weer met het normale leven.

Maria: ik gebruik omneo en nutrilon half om half op aanraden cb. Zoontje had ook last van krampjes en moeilijke ontlasting. Moet zeggen dat het goed helpt.

Zo even boer zoekt vrouw kijken.
Tssssss, wat een eikel, jojon!!!!
Nou ben er weer hoor. Jeetje veel gedaan. Iets teveel want ben kapot. Meeting met nov moeders was erg leuk. De kindjes zijn dan ook al bijna weer 2 jaar.

Saar heeft het echt zo goed gedaan. Het is zon lief en schattig meisje en huilt echt bijna niet meer. Ik geniet echt optimaal.

Maatje 21? Anniek zit in kleren 86 en broekjes 80, Klein meisje dus. Altijd al geweest.

Watever: Toch spruw. Shit, maar wel fijn dat nu de oplossing in zicht is. Inderdaad dom zeg dat niemand daar aan gedacht heeft. Spruw is inderdaad een schimmel. Ik heb toen ook een paar keer spruw gehad met de Bv van Anniek. En je doet er helemaal niks aan. Een schimmel kan je altijd en overal oplopen. Maar toen mocht ik inderdaad gewoon voeden. Mits ik haar mondje insmeerde (vinden ze helemaal niet leuk) en daarna mijn tepel. Ik weet alleen niet hoe het zit als het ergens anders zit.

Oh en stereliseer je kolf wel goed hoor. Want anders komt de spruw ook in je kolf. Ik zou zelfs zodra het over is, even een nieuwe borstschelp en slangetje kopen. Gewoon voor de zekerheid.

Jojon: tjonge hoe dom kun je zijn zeg. Zei je vriend verder nog wat???? Ik zou echt pissig zijn. Eikel.

Lisa: fijn dat de bruiloft zo leuk was. Het weer was inderdaad super. En tja, bij het moeder worden krijg je meteen een overdosis verantwoordelijkheid, weekdieren gevoel en ook angst. Angst dat er iets mis gaat. Zucht...best lastig soms.

Loeki: Klintk goed jouw verhaal. En motorrijden? Stoer hoor. Ik vind het maar gevaarlijk die motoren

Morgen echt best een lange dag zonder kinderen. Beide gaan naar de creche. Saar wel tot 14:00. Pfff wordt wel weer moeilijk denk ik.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Sterkte morgen, Chica
Chica: morgen even lekker uitrusten of wat leuks voor jezelf doen als de meiden weg zijn, heb je wel verdient na zo'n weekend.

Lisa: fijn dat de bruiloft leuk was en geniet maar lekker even van je mannetje.

Maria: heeft hij die krampjes dan vooral na een voeding uit de fles? Krijgt hij misschien te veel lucht binnen dan?

Jojon: stomme vent zeg

Vanmorgen naar schoonmoeder geweest want daar waren we ook al 3 weken niet geweest. Daarna de kids op bed en even wat in huis wezen rommelen en zijn vanmiddag even een stuk wezen wandelen, wat was het heerlijk weer zeg! Veel kastanjes gevonden en ook een paar mooie nog half in de schil dus nu een mooie herfstmand op de kast staan en wat sier pompoenen gekocht bij een boerderij dus die staan nu ook op een schaal op de eettafel, lijkt heerlijk gezellig herfstig. Daarna nog naar een verrassingsfeestje van een kennis die jarig is, zou daar eerst ook eten maar dat duurde zo lang dat ik thuis nog maar een paar kroketjes in de pan gegooid heb.

De kids zijn een beetje uit hun doen, hebben toch best last van het weer vroeg opstaan nu ik weer werk, oudste is moe en kan weinig hebben en kleine meid is ook wat sneller van de leg.
Goeiemorgen dames!

had heerlijke zondag nog. geweldig weer, hele dag lekker buiten gezeten. alle kids (9 in totaal dus!) hebben zich prima vermaakt en wij hebben weer eens lekker bijgekletst. schoonzus woont in het noorden en anderhalf uur rijden (enkele reis dus) is toch iets wat je onderneemt.

en vanmorgen dus weer vroeg uit de veren om weer te gaan werken. alsof ik nooit anders gedaan heb verlof lijkt alweer eindeloos lang geleden..

Jojon: is toch niet te geloven! wat een eikel! wsl zelf met bierbuik?? aaaahhh! mannen! hoop dat je vriend er iets van gezegd heeft, maar wsl was die net zo verbaasd als jij..

Chica: ga er van genieten hoor, van die dag zonder kinderen! (ik kan me er niets bij voorstellen, alleen thuis.. lijkt me best wel eens lekker!)

bij ons is zoonlief eindelijk weer opgeknapt. alles weer naar school dus. ik heb het idee dat het voor de jongens ook weer heel gewoon is dat ik aan het werk ben. ben eigenlijk verbaasd hoe makkelijk het allemaal gaat (afgezien van mij en vriendlief die nog wel het een en ander uit te spreken hebben.. )

fijne dag allemaal, ben er later nog wel!
Zo, sessie twee met de maatsch. werker zit er op. Ik vind het hard werken, zo'n uurtje!!! Nu maar weer alles laten bezinken met een kopje koffie, daar ben ik wel aan toe!
Heb je er een goed gevoel bij Jojon? Het is inderdaad hard werken zo'n sessie. Mijn ervaring was het vervolgens steeds makkelijker ging en dat ik er naar uit ging kijken. Vind het knap van je
Jojon, balen is dat he? Als iemand denkt dat je nu zwanger bent. Een week of 4 geleden vroeg iemand het ook aan mij. Terwijl ik toch overduidelijk onze kleine meid van toen 7 weken bij me had. Ik voelde me ook behoorlijk beledigd.

Ik was ook altijd moe na zo'n gesprek. Maar als je het als hard werken ervaart, is het wel goed volgens mij.

Lisa, wat fijn dat de bruiloft geslaagd was, al heb je het overduidelijk moeilijk gehad om die tijd zonder je zoontje door te brengen. Lijkt me heel goed om met je ex af te spreken, zijn omgang met jullie zoontje rustig op te bouwen.

Chica, wat fijn dat Saar steeds minder huilt. Hoe gaat het vandaag tot nu toe zonder de kids?

Pada en MissBr hebben ook lekker van het mooie weer genoten zo te zien. Wij ook. We hebben gisteren een mooie lange wandeling gemaakt met z'n drieen.
Hmmm mag ik zeggen dat de tijd voorbij vliegt. Moest weer naar back in shape, en heb kleren uitgezocht en opgeruimd en nu is het alweer bijna 1400. Lekker. Zowel dat het tijd is om haar op te halen als dat ik tijd voor mezelf had.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Chica, tuurlijk mag je zeggen dat de tijd voorbij vloog... Alleen maar fijn toch dat je niet je de hele tijd zorgen maakt? Ik ben ervan overtuigd dat kindjes bij kdv in goede handen zijn. Maar misschien dat ik daar morgen anders over denk als onze zoon er gaat wennen

Jojon, hard werken bij mts werker, hopelijk zie je snel wat progressie.
Hier trouwens nogal drama met de voeding. Zoon drinkt erg weinig, ik probeer borst, gekolfde melk, kunstvoeding en dan nog eens borst... Hij drinkt wel iets vaker, maar echt veel krijgt hij volgens mij niet binnen. Net 65 ml kunstvoeding erin, meer dan niks. Nog tips hoe baby meer te laten drinken?
Hier is het hommeless. Ik heb 38,5 en voel me niet goed. Gisteren een pijnlijke plek in mijn borst gehad, maar wel meteen actie ondernomen (d.w.z. warmen, leeg drinken, nakolven). Ik twijfel over borstontsteking, want nu voel ik geen gekke dingen in mijn borsten. Maar waarom dan die temperatuur?

Of zou het die griep zijn? Maar ik hoest niet. Wel spierpijn in mijn bovenrug, geen idee waar dat van komt.

Bahbah. Ik twijfel of ik de ha moet bellen om te overleggen, maar daar voel ik me niet ziek genoeg voor. Bovendien doet die toch niks, griep moet je uitzieken en borstontsteking lost zich meestal zelf op.

Man is weg voor boodschappen en ik voel me zielig.
Nerwen, ellendig zeg. Hou het wel in de gaten he, beter een keer te veel naar huisarts dan een pijnlijke borstonsteking!
Nerwen, goed op jezelf passen hoor! Enne, je mag gewoon paracetamol nemen als je wilt ivm borstvoeding. Dat is naast koortsremmend ook ontstekingsremmend, mocht het toch borstontsteking zijn. Zoontje wel in orde?

Chica fijn dat het goed bevallen is, die paar uurtjes alleen thuis. Hoop dat Sara het ook goed gedaan heeft op het kdv, vast wel!

Maria: hier had zoon dat ook even geleden, dat hij telkens maar weinig dronk. Ik ben toen even stipt om de drie uur gaan voeden, en niks tussendoor gaan geven. Even volhouden en toen ging het beter. Elke keer een paar slokjes drinken is niet ideaal he?

Watever: hoe gaat het met de spruw en de billen van Jasper?
VRAAGJE voor de kolvende dames. Wilde het telkens al vragen maar vergat het telkens. Hebben jullie dat nou ook, dat je melk de ene keer veel 'vetter' is dan de andere keer? Ik heb nu twee flesjes afgekolfde melk staan, even grote hoeveelheden. Bij het ene flesje ligt er maar een heel dun laagje vet op (nog geen 2 mm denk ik) en bij de ander wel bijna een cm!!! De ene op zaterdagavond gekolfd en de ander gistermiddag. Wat een verschil!!!
nerwen: ik had juist begrepen dat je bij een vermoeden van borstontsteking ALTIJD moet bellen en waarschijnlijk ab zou moeten. Mischien toch even overleggen?

chica: tijd voor jezelf vliegt echt altijd voorbij! maar wel heerlijk

jojon: het is ook hard werken, maar dan krijg je ook vast een mooi resultaat.

net naar cb geweest: pruttel weegt nu 5450gram en is 59,5cm

Prikjes waren weer een drama. Woest was ze en d arts kon er gelukkig om lachen, want mygd wat kan dit krind hard en hoog krijsen. Na de prikjes direct gevoed, maar het drinken werd onderbroken om te krijsen....na 20 min werd ze weer kalmer...

kan iemand die fv geeft em vertellen hoeveel voedingen je ongeveer uit een pak voeding haalt? (of hoe lang doe je met zo'n pak van 900gr?)
sanloes: heb even voor je gekeken op het pak kv (al wel gekocht maar nog niet gebruikt). Heb een pak nutrilon hypo allergeen van 800 gr. Hier gaan 28 voedingen van 200 ml uit (6 schepjes). Volgens het pak zou jouw pruttel (tussen 5 en 6 kg) 5 voedingen van 200 cc kunstvoeding drinken.
quote:jojon schreef op 28 september 2009 @ 14:05:

Hebben jullie dat nou ook, dat je melk de ene keer veel 'vetter' is dan de andere keer?

Ja, hier net zo. Volgens mij is het volkomen normaal, en kan het ook nog per dagdeel verschillen. Ik dacht trouwens dat je morgen weer moest, maar het was dus al vandaag... Lukt het met bezinken?

Nerwen, ik zou als ik jou was toch even de huisarts bellen voor advies. Beter een keer teveel dan een keer te weinig toch? En een borstontsteking gaat toch niet zomaar over? Ik dacht ook dat je dan aan de AB moest. Nou ja, die verschillende meningen zijn reden te meer om even te bellen voor advies, toch?

Wat zielig Sanloes. Dat had ik de vorige keer met Miep ook. Volgens de CB arts een goed teken, dat ze zo aan het krijsen was. 'Niks mis met haar reactievermogen, we hebben liever dat ze krijst dan dat ze apathisch reageert' zei ze. Dat kan wel zijn, maar toch is het SNEU!

Morgen weer werken. Ik moet om zes uur op, wil ik het allemaal een beetje gaan redden. Want de weg naar mijn werk schijnt een ramp te zijn door alle opbrekingen. Fijn. Ik ben de hele dag al aan het denken wat ik allemaal nodig heb voor m'n schoonmoeder morgen. En hoe ik het ga doen met de kolf enzovoorts.

Het is wel prettig dat Miep morgen naar mijn schoonmoeder gaat. Want ze heeft een beetje verhoging, volgens mij mag je op een kinderdagverblijf al niet eens komen dan. (Tenminste, een van de artsen wordt regelmatig gebeld of haar kind opgehaald kan worden omdat haar kind verhoging heeft). Wat een gedoe! Ik vind het ook wel sneu voor Miep, ze zit niet echt lekker in haar vel en is wat hangerig. Of het is een verkoudheid, of wat anders... Maar zie daar maar eens achter te komen. Ze is niet suf maar ze slaapt wel veel. Daarnaast heeft ze enorme poepluiers, net zaten haar kleertjes weer vol. En van die roze wangetjes. Nou ja, ik laat haar maar lekker slapen, en tussendoor goed drinken. Ze heeft plasluiers genoeg, daar ligt het niet aan.
Sanloes, heb ik iets gemist? Geef je geen borstvoeding meer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven