***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
quote:sas31 schreef op 08 november 2009 @ 21:49:

Weet dat jullie allemaal erop tegen zijn om je kindje eerder dan 6 maanden vast voedsel te geven, dus had echt even de indruk dat iedereen daarom niet reageerde...

O, ik ben daar niet op tegen hoor! Ik had er ECHT overheen gelezen (ben er zelf nog niet over uit wanneer ik precies ga beginnen met vast voedsel, voorlopig iig nog niet). Maar het klinkt erg leuk, die hapjes geven. Genieten!
Sas, ook nog mijn verontschuldigingen!! Maar leuk joh, leuk om je ervaringen te lezen. Kan ik mij er ook op gaan verheugen.

Lisa, wat kan ik mij dat goed voorstellen hoe jij je voelt zeg. En dat shirtje...blugh. Zou er kotsmisselijk van worden. Had hij dat shirtje nog per ongeluk aan.....??? Op 90 graden wassen dat ding..

Maar goed, aan de andere kant wel fijn dat je zoon ook een vader heeft die veel om hem geeft, voor hem iig heel fijn!!

Maar jouw gevoelens zijn heel normaal hoor.

Vandaag hebben we voor het eerst gewandeld met Jasper in de draagzak (bij papa) en hij vond het volgens mij erg fijn. Hij heeft lekker om zich heen gekeken en uiteindelijk viel hij in slaap.
o ja, dat moe zijn herken ik ook zo goed. Kan mij niet herinneren dat ik mij energiek en fit heb gevoelt. Heb ook wel eens het idee dat ik misschien te vroeg met de ijzer tabletten ben gestopt.
quote:Watever schreef op 08 november 2009 @ 22:17:

Heb ook wel eens het idee dat ik misschien te vroeg met de ijzer tabletten ben gestopt.Ik slik nog steeds Floradix (ben ik tijdens de zwangerschap mee begonnen en bevalt erg goed!).
Druk weekend gehad hier!

Sas, ik heb zoontje ook na 4 maanden voor het eerst laten eten. Leuk hoor dat jij begonnen bent.

Ik ben ook erg moe, nu jullie dat zeggen, ik moet waarschijnlijk mijn vitamine pillen ook maar gaan slikken. Ik ben sowieso niet zo goed in de herfst, maar met 2 kleintjes en soms mindere nachten werkt het niet mee.

Deze week weer 3 sol brieven verstuurd, hoop erg dat er iets uitkomt.

Straks naar tandarts daarom nu even rustig aan thuis.
Trouwens nog een reactie op Loeki. Erg bekend ook. Ik moet zo nu en dan het huis ook echt uit. Trek dan mijn loopschoenen aan en zeg doeegg tegen man. Soms is het echt even genoeg. Ik vind ze allebei erg lief, maar soms wordt het mij ook gewoon wat te veel. Ik vind die babyperiode schattig, maar je krijgt gewoon weinig terug.... ja stralende heerlijke lachjes.... Maar een troost, nu wordt het toch bijna te koud voor de fiets en als het straks voorjaar is mogen wij heerlijk met de prinsesjes/prinsjes fietsen.
Goeiemorgen allemaal.

vol weekend gehad met veel afspraken, was leuk allemaal en nu weer op werk. nog steeds niet echt leuk, ook al heb ik voor mezelf besloten dat ik me de komende tijd maar niet teveel ga pijnigen met de vraag of dit wel is wat ik wil. Ik ga het gewoon maar doen en mezelf de tijd geven om te wennen en fouten te maken (moeilijk hoor) en dan kijk ik over een paar maanden wel of het me bevalt. kan ik dan altijd nog stappen nemen.. (dat is dus mooi bedacht, maar dat ik nu weer met veel plezier naar werk ga, is ook nog niet zo)

Gisteren had jongste zoon plotseling aanval van diarree. Heel zielig (en heel vies, heel spoor door de kamer), gelukkig vannacht geen last van gehad. iedereen weer goed geslapen. MIddelste zoon wel wat hangerig vanmorgen, maar ik hoop maar dat iedereen op de been blijft... Hummel zoals gewoonlijk nergens last van, alleen maar vrolijk!

sas: leuk si dat he,. als ze echt gaan eten? ik ben ook steeds met 4 maanden begonnen en denk dat we komend weekend eens een poging gaan wagen. als we niet in teveel sint-drukte komen dan.. (er worden al druk verlanglijstjes gemaakt en ik heb al weer veel stoomboten voorbij zien komen: erg leuk!)

ok, ik ga maar eens aan het werk,. tot later!
Goedemorgen allemaal,

Druk weekend achter de rug met nog een verlate kraamvisite van een stel studievriendinnen, een verjaardag en gisteren onverwachte visite. Nu weer even op het werk dus even tijd om bij te komen

Sas: eet zoon ook al echt dan? Mijn zoontje heeft volgens mij de eerste weken alleen maar wat aan het lepeltje geslubberd, duurde heel lang voordat hij echt ging eten volgens mij.

En merk je nu ook al verschil met zin reflux?

Lisa: lastig als je gevoel en verstand dan zo lijnrecht tegenover elkaar staan. Ik snap ook wel dat ex trots is op zijn zoon en hem wil showen en op zich is dat natuurlijk ook een goed teken maar voor jou niet leuk En als je zoontje echt last heeft van de drukte dan zou ik dat de volgende keer gewoon meedelen aan man zodat hij daar rekening mee kan houden.

Ik wist ook niet dat alle 3 de kindjes uit Harderwijk kwamen, 2 wel in elk geval maar van die derde had ik nog niet gehoord. Zou wel erg vreemd zijn. Ik hoorde net dat het advies van de gezondheidsraad is om alle kinderen tot 5 jaar te vaccineren.
Pada, goed dat je het even zegt dat ze het net geadviseerd hebben, ga meteen zo even kijken op site RIVM. Moet vanmiddag voor de 2e serie prikken, dus zal het daar ook even na vragen.

Klinkt als een gezellig weekend wat je achter de rug hebt!

MissBR, ach, wat sneu voor je zoontje. Wel fijn dat hij goed geslapen heeft. En succes met werken ook al is het niet het je-van-het.

Beetje slechte nacht achter de rug, veel lopen malen. Zoon werd ook om half 5 wakker en heb 'm toen lekker bij me in bed genomen. Nu al een uurtje aan het werk (of wat er voor door moet gaan )
Ik kan er nog niets over vinden op de nieuwssites of zo Lisa, maar een collega zei het net. Maar volgens mij geld dat niet voor onze kinderen, omdat ze onder de 6 maanden sowieso niet vaccineren voor griep dacht ik.

MissBr: heb jij ook echt een andere functie gekregen nu dan op je nieuwe plek? Ik had nl. begrepen dat je alleen van team gewisseld was. Wel balen dat je het nu niet naar je zin hebt, leuk werk scheelt zo veel.

En sneu van je zoontje zeg, en ook smerig van dat poepspoor :puke:

Missy: op wat voor soort functies solliciteer je nu? Jij wou toch een heel andere richting uit? (misschien meer voor hyves)
Pada ik hoorde het vamorgen vroeg ook op het nieuws op de radio, maar hoor en zie er nu niks over. Het zou gaan over kids tot vijf die ze willen gaan inenten.

Lisa: voor jou, heb er bewondering voor dat je er zo dapper mee omgaat, 't is niet niks voor jou allemaal. Vind je echt een kanjer!

MissBR: goede instelling zo voor het werk, op die manier zit je jezelf het minste in de weg denk ik. Werk ze!

En Missy dus aan het solliciteren geslagen, spannend hoor maar erg goed van je. Hoop dat je snel een reactie op je brieven krijgt!

We hebben gisteren een heel leuke verjaardag gehad van dochter. Ze was zó jarig! Echt het stralende middelpunt, fantastisch! En ze is flink verwend. Van ons (oa) een loopfiets gehad (zo een:)

en een keukentje van schoonouders. Erg leuk maar zo'n grote woonkamer hebben we niet, dus dat ding staat nu al gruwelijk in de weg:

en van mijn ouders een teletubbie laptop, ook helemaal een schot in de roos.

Verder veel mooie boekjes en ander leuk speelgoed, dus ze is flink verwend. Wel goed opgevoed: ze zei telkens netjes Dankjewel en ging de mensen van wie het kado was een kusje geven. (*goed gedaan mama en papa* )

Ze zijn allebei weer redelijk opgeknapt dus ze zijn weer naar de creche vandaag. Pffft even een dagje bijkomen, was wel nodig na vorige week!
Ik heb er ook nog niks over gehoord, over dat inenten. ga zo maar even zoeken. ben toch wel benieuwd...

Lisa: ben vanmorgen helemaal vergeten om op jou te reageren. terwijl ik me helemaal kan voorstellen dat je ervan baalt! ik vind het zo knap dat je zo beuwst kunt kiezen voor wat het beste is voor je zoontje, maar dat het soms moeilijk is, is heel erg logsich hoor! (en ex is gevoelloze zak hoor, dat is dat niet snapt van dat shirt! ) probeer maar om blij te zijn dat hij nu zijn best lijkt te doen en zijn deel wil doen, maar alle frustratie en vedriet zijn natuurlijk niet ineens weg... sterkte hoor!

pada: ja, het is een beetje ingewikkeld. Ik werk bij hetzelfde bedrijf, maar op andere afdeling (ook echt ander contract enzo) en in eerste instantie leek het erop dat alleen die afdeling zou veranderen, maar in de praktijk is het eigenlijk zo dat ik ineens andere baan heb, met andere collega's en eigenlijk ook andere inhoud omdat ik nu platformonafhankelijk moet werken. merk dat ik dat nog lastig vind, en vooral omdat ik er nog niet uit ben of ik dag dus wel WIL. ik mis oude collega;'s ook.. nou ja: ik moet het even tijd geven denk ik..

Jojon, fijn dat jullie verjaardag leuk was en vooral heel fijn dat kindertjes weer opgeknapt zijn!

ok, ga weer even wat doen meiden. tot later!
:-) ik heb net een mailtje gestuurd naar mijn leidinggevende, met de mededeling dat ik volgende week woensdag wil proberen om een paar uurtjes te gaan werken! En heb al meteen een lief mailtje terug gehad, dat hij blij is dat het langzaam weer goed gaat en dat hij me graag ziet volgende week. Feels good!
Fijn, Jojon!!!!
heel fijn Jojon!

is dat in samenspraak met arbo-arts? heb je er ook wel zin in en het gevoel dat je het weer aankan? wel heel erg fijn dat je zo'n goede leidinggevende hebt, dat moet lekker voelen!

(ik had dat ook, maar nu...;-( kan enorm verschillen hoor!)
Lisa, je hebt er alle recht op om pissig te zijn. Het steekt gewoon als mensen je laten zitten als het moeilijk is en nnu een beetje mooi weer komen spelen. Bah. En dat van dat shirtje snap ik helemaal! Die tip van Watever is briljant dus als uk dat shirt aan had weet je wat te doen!

Sas, ik was ook zo'n type dat niet reageerde op de mijlpaal. Sorry!

Chica, in ieder geval als je een WW-uitkering krijgt moeten kinderen naar de opvang. Je moet immers beschikbaar zijn voor werk! Heb ik van een collega die net als ik op straat kwam te staan. Ik vroeg haar of ze de kids had thuis gehouden of toch had weggebracht en toen vertelde zij dat. Wyfke, net als ieder ander hier ben ik ernstig vóór als het gaat om meer geld terug. Dus als je die regeling vindt hoor ik graag waar!

Wij waren gisteren ook naar de JGB en junior heeft zich echt voorbeeldig gedragen. Vriend was vooraf wat gestresst voor het geval uk zou gaan huilen maar dat gebeurde niet. Hij vond het allemaal machtig interessant en heeft verder geslapen. Flesje gedronken bij die vodingslounge of hoe het ook heette en vervolgens kotste hij daar zichzelf en vriend onder. Dat was weer minder handig... Helaas heb ik geen Imps & Elfs voor 5 euri kunnen vinden wel voor de volle mep maar dat gaat me te ver. Wel boeken (van Kinderen en Ouders van Nu, 3 voor 5 euro), potjes eten voor als het zover is en de Lamaze Octopus. Heeft iemand de hobbelschapen bij Nestlé gezien? Echt geweldig, zó leuk! Wanneer kunnen baby's een beetje zitten, is dat met 6 mnd of al eerder? (volgens mij zat buurmeisje met 6 mnd echt in haar hobbelpaard stoeltje) Hij is wel duur (99,95) maar ik wil 'm echt hebben.

Oh ja, wij hebben van de collega's van vriend na de geboorte een babyprojector van Alecto gekregen. Ik ken die van Fisher Price niet maar ben net zo enthousiast over die van ons als Jojon over die van haar. Junior slaapt sinds afgelopen weekend in zijn 'grote bed' en gisteravond heb ik dus die projector maar eens geïnstalleerd. Wat een geweldig ding, ik zou 'm bijna naast mijn eigen bed zetten! Hoewel er wel een limiet zit aan het aantal malen dat ik dat kleine stukje uit Für Elise trek als bedmuziekje, maar gelukkig zitten er meer muziekjes en geluiden (zee, beestjes, baarmoeder) op. En je kunt ook zelf tekst opnemen. Hm, ik klink inmiddels behoorlijk wervend hè? Kan er niks aan doen, hij is zo leuk!
Oh fijn Jojon! (ik kan dus geen foto's plakken, vandaar dat ik maar linkjes in mijn vorige posting heb gezet)

Loekie, ik ga 1 december beginnen en ik kijk er best naar uit maar vind het heel fijn dat ik nu nog thuis ben om van de kleine man te genieten!
Jojon, wat fijn !

En een leuk fietsje trouwens ! Vanaf welke leeftijd kan dat?

Lisa, wat enorm moeilijk van dat shirtje. Ik vind dat je er knap mee omgaat. Ik zou het, geloof ik, tegen 'em gezegd hebben. Maar that's me. Gewoon, om ook wat begrip van hem te krijgen. Maar misschien is dat geen verstandige manier van handelen hoor. Puur vanuit de emotie gedacht.

Wat anderen ook al zeiden: wel heel fijn dat hij zo blij is met jullie ukkie, maar dat dubbele gevoel is natuurlijk nog niet weg.

Pippa, wat een geweldig hobbelschaap !!! Ik denk dat ze er met zo'n 6/7 maanden wel in kunnen. Hangt een beetje van het kindje af, maar de zitting ziet er wel stevig uit.

MissBR, wat balen dat je baan nog niet je-van-het is. Het is wel goed om het even de tijd te geven. Zeker nu met de kleintjes. Kijk het even aan. Veranderen van werkgever kan altijd nog. Succes !

MissyMB, suc6 met de solli's !

Ik slik trouwens ook nog steeds Floradix. En ik slik multivitamines. Just to be sure .

Ik zit me een beetje te vervelen op mijn werk. Raar, maar waar. Ik ben eigelijk best druk, maar e.e.a. is nog zo'n brei, dat ik niet weet waar ik moet beginnen en dus de moed een beetje opgeef.

*geeft zichzelf een schop onder de kont*.

Ik heb 3 overleggen vanmiddag, dus ga die maar es voorbereiden...
What matters most is how you see yourself
Ok dames, ik heb eens wat besloten. Oh ja? Ja. Ik vond van mezelf dat ik hier erg laks geworden was en te weinig reageerde. Zo ook trouwens met e-mails en contacten met kenissen in real life zeg maar. Ik heb eens alles op een rijtje gezet en besloten wie en wat ik het belangrijkste vind. En ik merk dat ik jullie echt niet kan missen. Ik vind het zo fijn om hier gewoon maar alles te kunnen zeggen en schrijven en vragen. Daarom ga ik echt weer proberen hier elke dag (of om de dag) alles te lezen en te reageren. En daar ga ik dan NU mee beginnen.

Chica, lastig dat je je zo moe voelt. Hier heb ik het af en toe ook, maar het scheelt dat wij samen thuis zijn, dan kan de een of de ander nog eens blijven liggen. En ik hoef er ook niet meer uit midden in de nacht, dat scheelt wel.

Jane, fijn he, dat je zoon het zo geweldig doet op zo'n reunie.

Lisa, ik begrijp je gevoel helemaal. Het is ook niet helemaal eerlijk. Toen liet hij je zitten en nu de show stelen met zoon. Voor je zoon is het wel fijn dat zijn papa echt om hem geeft, maar ik kan me jouw gevoel goed indenken. Ik moest wel lachen om Watevers tip met het shirtje.

Sas, ik kwam er helemaal niet aan toe om te reageren, maar toch ook van mij excuses. Ik heb je hele post niet gelezen volgens mij. Staan er al foto's op hyves van de hapjes?

Ik lees van alles over de JGBeurs, het leek mij ook wel leuk, maar zo druk. En daar hou ik helemaal niet van. Wij waren gisteren een uurtje op de boekenbeurs en dat vond ik al meer dan genoeg.

Watever, ik vind het zo heerlijk, zoon in de drager. Hij gelukkig ook. Welke drager heb je?

Missy, het feit dat je er af en toe echt even uit wil thuis, heeft ook te maken met dat je nog niet werkt, denk ik. Ik heb het namelijk ook, ik vind mijn wereldje soms zooo klein hier. Nu is manlief dus ook nog (steeds) thuis, dan heb je wel iemand om tegen te kletsen, maar na 5 maanden 24/7 ben je toch ook wel uitgepraat hoor. Wij ondernemen bijna elke dag wel wat, anders worden we samen gek hier.

Over vitamines, ik slik nog steeds van die vitamines voor zwangerschap en borstvoedende vrouwen. Bevalt prima.

MissBRF, vervelend dat je het niet zo naar je zin hebt op je werk.

Jojon, wat fijn dat je je weergoed genoeg voelt om te gaan beginnen. En de verjaardag van je meisje klinkt erg leuk. Gave fiets!! Die houd ik in gedachten voor zoon. Vanaf welke leeftijd lukt dat een beetje?

Ring, je was op vakantie dit weekend? Hoe is het geweest?
Even ego:

Dat dubbele gevoel is zeker niet weg en ik heb besloten dat ik er straks wat van ga zeggen (nadat we bij cb zijn geweest). Het is niet alleen dat shirt (hoewel ik kleertjes had meegegeven heeft ie het hele weekend alleen maar in dat shirt 'rondgelopen' en heet wassen is geen optie, want dat shirt ligt bij ex thuis), het is ook dat gezeik over de achternaam (ex wist mij te melden dat hij het heel moeilijk vond dat zoon niet zijn achternaam heeft, maar ja, nu dacht hij, het is maar een naam en heeft niets te betekenen) en dat ik zijn ouders niet nog een keer had uitgenodigd om naar zoon te komen kijken.......en dit terwijl ik werkelijk helemaal niets van die mensen heb gehoord al die tijd, ik heb ze uitgenodigd in mijn verloftijd om te komen kijken en nu krijg ik het verwijt dat ik ze niet nog een keer heb uitgenodigd????

Ik loop me zo op te fokken, vannacht ook en nu weer. En zo'n twestrijd, want ik vind het dan ook weer zo sneu voor zoon.

Maar goed, ga er vanmiddag hoe dan ook iets van zeggen, het is voor mij de welbekende druppel nu..... hele fotosessies met papa's kanjer, flikker toch op.
Ff Ego

Hier weer een nacht doorgeslapen yeaaaahhhh, wel om half zes een fles, maar daar hoor je mij niet over. (misschien over twee weken haha). Anniek alleen ook om half zes, maar er is een hoop vooruitgang, nu we in ieder geval van 2230 tot 0530 kunnen slapen. Dat doet een hoop goed voor je humeur.

RIVM komt vanmiddag met nieuws. Ik ben benieuwd en zodra ik wat hoor (nieuws staat hier altijd aan voor de aandelen van vriend haha) dan post ik wel voor de mensen die even geen nieuws kunnen krijgen.

En willen jullie het weekresultaat van mijn dieet? - 4,3 kilo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Haha goed man, het werkt dus echt super. Ben zo blij, alle broeken zitten al losser enzo. Nog 1 week de hele strenge fase en daarna paar weken Fase 2 dan mag ik savonds weer 100 gram mager vlees. Maar het is wel te doen hoor. Even wennen, maar honger heb ik niet en moe (meer moe) ben ik ook niet.

Net een "nieuwe" tweedehands tafel gehad. Die oude was zo spuuglelijk met vooral die stoelen die er niet uitzagen. Gister konden we een tafel krijgen van mijn zus, dus die is vriend gaan ophalen. Nu na lang puzzelen met schroeven en veel sjouwen staat hij in elkaar en ben er echt super blij mee. Scheelt toch weer gauw 300 euro
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Oh Lisa, ik snap je zó goed

Ik vind dat je het volste recht hebt om je gevoelens te uiten. Je gevoel is JOUW gevoel. Hij mag jou toch ook begrijpen? Hij mag daar tenminste moeite voor doen !

Ik merk wel dat je nu heel boos bent. Misschien is dat niet bevorderlijk voor jullie relatie. Kun je dat ombuigen naar teleurstelling? Is misschien effectiever ;).

Heel veel suc6 mop !

Moet naar een vergadering rennen.....

What matters most is how you see yourself
***** NIEUWS********

Om 1715 komt er een persconferentie van de RIVM. Deze is live te volgen is op www.rtlnieuws.nl en natuurlijk op RTL7.

***** EINDE NIEUWS******

Chica34 vanuit Utrecht voor Vivaforum
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Wow Chica! Goed gedaan en wat fijn zo'n nacht!

Nerwen, ik werk wel hoor en dan nog wil ik er zo nu en dan tussenuit!
hoera chica! doorslapen en een nieuwe tafel en afgevallen! joepie! Hoop dat het zo doorzet! Hou ons op de hoogte van nieuws he? (en die nieuwe tafel is dn weer niet zo uitnodigend dat je er gezellig aan gaat zitten en weer veel te veel eet he?)

Lisa: helemaal goed. daar moet je niet te lang mee rondlopen hoor, gooi het er gewoon uit! er is een grens aan hoe begrijpend je kunt zijn he? laat m eerst maar eens bewijzen hoe fantastisch hij als pappa is..

hmm, hoor nt van oppas dat middelste zoon inderdaad ziek is opgehaald vanochtend. Jongste zoon nog niks aan de hand, maar hummel beetje huileriger en drinkt iets minder.. allemaal geen koorts overigens, maar ja, toch niet zo fijn. Maar beetje op tijd naar huis straks en hopen dat ze er allemaal met en nachtje goed slapen weer vanaf zijn. mijn ergste nachtmerrie is echt dat ze alle4 tegelijk ziek zijn!

ok, ga weer even wat doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven