***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
En iedereen succes met de sollicitaties!

Ik twijfel soms ook. Aan ene kant erg interessant werk en leuke collega's, maar wel nieuwe verantwoordelijkheden erbij gekregen waarop ik nu eigenlijk niet zo aan het wachten ben.

Geloof dat het voedertijd is...
MissBR: solliciteren kan altijd toch? Je kan altijd de functie nog afwijzen na een gesprek.

Wyfke: wat balen dat je werk niet zo leuk is.

Wij gaan ook enten alle 3.

Lisa: goed dat je hem de waarheid gezegd hebt, ben jij het mar mooi even weer kwijt.

Meis: is je dochter weer helemaal opgeknapt? En wat een rare werkgever van je zus.

En zoon van MissBR nog ziek?

Blog: ik zou haar goed in de gaten houden en beter een keer te veel bellen dan te weinig, alhoewel ik 37,6 ook inderdaad nog wel mee vind vallen maar dat ligt ook aan de normale temp., hier is de temp. van beide kindjes altijd hoog, ik weet niet hoe dat bij jou dochter is? En reageert ze verder goed, drinkt ze goed?

Nerwen: leuk dat je hier wat vaker gaat proberen te schrijven!

Net lekker wezen sporten en nu mijn mandje in, dochter komt de laatste daen vaak weer 2 keer voor een voeding dus kan elk uurtje gebruiken.
De uitzending van Nova van vanavond heeft me definitief over de streep getrokken. Er is geen enkel rationeel en theoretisch onderbouwd argument om het niet te doen volgens het RIVM.
Hoe is het met de kleine Blog?

En Loekie een beetje goed geslapen vannacht?

Maria: die nieuwe verantwoordelijkheden zijn dat geen leuke dingen of is het gewoon te veel erbij nu?

Het is inderdaad wel lastig als je kind naar het KDV gaat, grote kans dat niet alle kindjes of ouders gevaccineerd worden. Dochter gaat naar oma of tante en behalve opa en zwager kan iedereen zich nu laten vaccineren omdat ze risicogroep zijn en gaat dat ook doen.
quote:Lisa007 schreef op 09 november 2009 @ 16:58:

Het ergste was nog wel dat hij dreigde te gaan.......tssssssssssss, ik zei ga maar lekker joh, wat fijn dat ik dat nou eens kan zeggen.

You go girl! (wat zei ie toen? ben verder niet nieuwsgierig hoor, hahaha)

Tot zover mijn primaire reactie van vandaag, ga nu eens verder lezen.
Grappig zeg al die banenperikelen, zou dat door de hormonen en zwangerschap komen??

Olijfolie, had bij mij een VK aangeraden maar volgens Kraamzorg bureau was dat achterhaald (maar ja toen was ze wel heeel klein). Wij hebben hier absoluut geen last van verstopping

Inentingen, aaarghhhh... ik was zo stellig, maar weet het ook niet meer. We wachten op de oproep, maar misschien toch maar overstag,

Lisa. sorry dat ik nog helemaal niet had gereageerd maar a) wat een pisactie van dat shirtje en b) wat goed dat je je boosheid hebt geuit!

Blog, qua koorts, kijk vooral ook naar blogbaby zelf he!

Hier slechte nacht... word er soms zo moe van. Zondagnacht hebben ze allebei bij mijn ouders geslapen en toen tot 8 uur geslapen beiden (nu geeft mijn moeder de fles wel veel later dan bij mij). Maar vannacht weer 3.30 uur, toen piepen om 5.30 en bij ons in bed genomen en om 6:30 iedereen weer wakker. En als ik nou meteen in slaap was gevallen na de voeding s nachts... maar nee.
Goeiemorgen!

Pada: lief dat je er naar vraagt. Zoon niet heel ziek, klaagt vooral dat ie het koud heeft en heeft weinig eetlust. maar geen koorts en ook wel lekker aan het spelen bij tijd en wijle.. vandaag dus weer naar school, we zien wel hoe het gaat.

en ik denk inderdaad dat ik gewoon ga solliciteren. mocht ik worden uitgenodigd, kan ik altijd nee zeggen als het me toch niets lijkt (maar geen idee of ik zover kom natuurlijk: heb het idee dat er veel mensen aan het solliciteren zijn op weinig banen..)

Blog: hoe is het met blogbaby? heb je de huisarts nog gebeld?

gisteravond oudergesprekken gehad op school. middelste zoon gaat egwoon goed (maar zit ook in groep 2, die hoeft nog niks echt te kunnen natuurlijk). oudste zoon heeft grote moeite met schrijven. heb een schriftje gezien en dat leek echt nergens op. ben er beetje emotioneel onder merk ik. Niet eens zozeer omdat ie dat niet kan, ze gaan een behandelplan opstellen en ik geloof best wel dat hij met de nodige oefening zal leren schrijven, maar vooral omdat wij hem zo lief en leuk en humorvol en bijzonder en gevoelig en belangrijk in ons gezin vinden en ik merk dat hij op school voor de leerkrachten gewoon een jongetje in de klas is. kan ook niet anders hoor, en dat ik zeker geen kritiek naar hen toe, maar heeft denk ik te maken met loslaten.. hij moet alleen de wereld in en ik vind het gewoon moeilijk te accepteren dat niet iedereen zal zien hoe bijzonder hij is.

ja ja, ik weet het wel ;ik ben emotionele muts en ubertrotse moeder, maar het zit me nu gewoon even dwars..

en nu ga ik werken!
Heb nog iets op hyves gezet over vaccinaties, voor degenen die nog geen beslissing hebben genomen.
MissBr, hoewel schrijven voor ons nog ver van mijn bed is, kan ik zeker voorstellen dat dat moeilijk is. Je kleine mannetje wordt groot en moet het zelf gaan doen
Goed Missy aan de arbeid!
MissBR: Ik kan het me voorstellen hoor, je kinderen zijn je ook zo dierbaar en bijzonder en als een ander dat niet inziet is het even slikken. Met dat lezen komt het wel goed denk ik, nu moet moeders nog even leren loslaten

Ik heb op de site ineens zon irritant klikgeluid. Alsof er een foto wordt gemaakt ofzo. Is dat een virus? Heb al scan gedaan maar die vind niks. Ik heb het trouwens alleen op deze site. Raar hoor?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
MissBr: kan me je gevoel heel goed voorstellen hoor. Op zich natuurlijk goed dat ze het signaleren en er iets mee doen, maar wel moeilijk om te horen en zeker omdat het voor jullie gewoon jullie eigen superlieve jochie is.

Ik ben ook zo'n sufmuts hoor, wel van een heel andere orde. Belde net even naar mijn moeder hoe het gegaan was met zoon naar de peuterspeelzaal brengen, want vorige week vond hij het afscheid nemen nogal moeilijk. Hij moest vandaag een lampionstokje mee om lampion te lopen voor Sint Maarten en was dus heel dapper met zijn lampionstokje aan naar binnen gestapt. Komt de juf (een vervangster die er 1 keer in de zoveel tijd is) er aan en zegt: "O, geef die maar even hier hoor want anders zijn de batterijen zo leeg", pakt het stokje af en bergt hem op. Zoon natuurlijk in tranen en direct weer helemaal mis. De juf had het niet eens door dat hij daar zo verdrietig van werd tot mijn moeder er wat van zei. Ik zie dat manneke helemaal voor me en zie dan ook voor me hoe zijn kleine iniminiehartje dan even breekt om zoiets simpels.
Ik heb mijn geluid altijd uit Chica, dus geen idee.

MissBr: ik wou ook nog zeggen: stel dat je wel uitgenodigd word en ze doen je een aanbod dan kan je ook nog weigeren hoor. Ik neem momenteel erg veel mensen aan en er zijn meer als genoeg die om wat voor reden dan ook niet ingaan op een aanbod.
Goedemorgen! Zoon slaapt nog, vreemd kind. Gisteravond wilde hij niet slapen, uiteindelijk pas rond 23.30 sliep hij. En hij werd weer wakker om 8.15 uur. Waaaaaah!!! En na het drinken en een schone luier begon hij weer te gapen, dus we hebben hem maar even terug gelegd. En hij is gewoon weer in slaap gevallen. Ik zit nog onaangekleed, want dan kan ik straks als hij wakker is lekker met hem douchen. Heb ik nu lekker even de tijd voor jullie.

Lisa, een voor jou, ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Meneer blijft aan de gang, bahbah.

CD, fijn dat alles goed was bij het cb. De tranen zitten mij ook hoog hoor!

Loeki, hoe was je nachtje slaap inhalen?

Meis, ik vind het ook lastig om alles bij te houden, we zijn met zoveel. Ik kan ook nog steeds niet alle namen en baby's uit elkaar houden. Best erg eigenlijk, maar volgens mij komt dat voor een deel ook door de zwangerschap. Sindsdien is mijn geheugen een vergiet. Met grote gaten....

Lief dat je je zus bijstaat met haar werk en zwangerschap.

Blog, hoe is het met je kindje? In de eerste 3 maanden moet je altijd bellen als de koorts 38 of hoger is. Daarna mag je vertrouwen op je gevoel. Oogt je kleine ook ziek, reageert ze nog goed?

Wyfke, ik heb nova niet kunnen zien, maar als ik jou zo lees, gaan wij ook voor wel prikken.

Wat vervelend dat je het op je werk niet naar je zin hebt.

Missy, vervelend van de nacht.

MissBR, ik snap dat het je dwars zit dat je zoon op school "een van de velen" is. Toch lijkt dat misschien, maar is het echt niet altijd zo hoor! Veel leraren zien echt het unieke in kinderen, maar zo'n oudergesprek is helaas kort en een leraar "doet" er misschien wel 15 op een avond. Bovendien kun je het in zo'n gesprek alleen even hebben over de voornamelijk didactische problemen en hoe ermee om te gaan/op te lossen en is er weinig tijd voor hoe lief en leuk een kind is. Jammergenoeg hoor. Maar misschien scheelt het iets in je gevoel als ik het even van de andere kant belicht?

Chica, mijn geluid staat altijd uit, dus ik kan je niet helpen.

Padababa, wat een suffe actie van die juf zeg.Je moederhart breekt ervan.

Even nog over de pneu, zoon moet volgende week de tweede prik, kan ik die gewoon laten geven?? Ik vond ze altijd al eng, maar nu helemaal. Brr, kan er wel van janken.
ik heb ook nooit geluid aan Chica (gelukkig maar, anders zouden collega's wel erg raar kijken denk ik), maar misschien maken ze steeds een foto van je en zie je die straks terug als het meisje op de achtergrond??

pada: natuurlijk kan ik dan nog nee zeggen, maar in eerste instantie ga ik er al niet vanuit dat ik het meteen ga worden hoor.. zo overtuigd ben ik dan ook weer niet van mezelf en bovendien solliciteer ik dan op functie die ik nu niet vervul, dus is het maar de vraag hoeveel mensen met concrete ervaring ook solliciteren.. als jij brieven beoordeelt, waar let jij dan op?
nerwen: dank je wel voor de uitleg van de andere kant. Ik weet dat ook wel hoor en we hebben binnenkort een wat uitgebreider gesprek over hoe het nu allemaal aangepakt gaat worden. Het zit me dan alleen even dwars dat we het alleen maar hebben over het niet kunnen schrijven terwijl hij voor mij zoveel meer is dan alleen dat!

maar dank je wel en het helpt zeker wel. lief van je!
Blog, hoe is het nu met Blogbaby?

MissBr, heel begrijpelijk hoor dat het zo moeilijk is als niet ingezien wordt hoe leuk/lief/belangrijk jouw zoontje is :-)

Pada, wat een duffe actie van die juf met die lampion. Gelukkig zei je moeder er wat van.

Missy, vervelende nacht hebben jullie weer achter de rug. Hopelijk is het morgen weer beter.

Nerwen, wij hebben gisteren de 3e prik wel laten geven. Ik denk dat ze de vorige 2 x wel een prik met de beruchte serie heeft gehad, want ze vertelde dat ze dit weekend nieuwe prikken hadden gekregen ter vervanging. Ik probeer er maar op te vertrouwen dat het allemaal goed gaat. Uiteraard houd ik uk extra goed in de gaten.

Over de MG prik zijn we nog niet helemaal uit. Ik wil de prik wel halen. Ik wil alles wel doen om uk te beschermen. Maar manlief twijfelt nog. Hij vraagt zich af of het wel zin heeft en niet gewoon een hype is. Bovendien vragen we ons af of het wel zin heeft, omdat uk inderdaad ook op het kdv komt. Dan moeten inderdaad wel alle ouders die prikken halen. (zoals volgens mij Maria ook al zie) Aan de andere kant, als het goed is, worden kinderen die ziek zijn niet naar het kdv gebracht, dus dan is de kans op besmetting weer kleiner. Pfff. blijft lastig dus :-)
CD Ik snap het wel van je vriend. Die van mij zegt precies hetzelfde. Zou het mannelijk zijn??

Wat betreft de inentingen van het KDV. Hoe meer mensen ingeent zijn, hoe minder het risico is. Helemaal uitsluiten kun je niet, maar hoe meer hoe beter. Daarom vroeg ik me inderdaad ook al af of de leidsters ook gaan enten. Zou ik eigenlijk wel een fijn idee vinden.

En het probleem met de besmetting is dat je al besmettelijk bent voordat je het merkt. Dus die kindjes zijn dan wel al op het KDV geweest. En juist daar is het besmettings gevaar het grootste. Met zoveel kindjes en ouders die in- en uitlopen is het gewoon een beetje eng.

Ik geloof ook wel een beetje dat het een hype is hoor, maar aan de andere kant weet je dat gewoon niet zeker. Ik vind het risico zo groot om daar op te gokken. Gezondheid is een groot iets (dat weet je helemaal als je zelf een chronische ziekte hebt en nooit meer gezond zal zijn) waar je volgens mij niet mee moet gokken.
Sorry ik wil niemand trouwens een mening opleggen hoor, dat ik reageer op de argumenten om het niet/wel te doen is omdat ik er zelf nog zo mee bezig ben. Beetje voor mijn eigen beeldvorming dus en voor mijn moederweekdier geruststelling denk ik.
Ik kom vanavond even uitgebreid reageren op iedereen.

Gisteravond ex nog gebeld, want ja, we hebben het zo geregeld dat hij zoon vanavond komt halen en morgen voor hem zorgt. Dus contact vantevoren leek me wel handig. Heb aangegeven dat hij morgen gewoon moet komen en dat het er in principe ook los van staat. Maar dat ik me niet gekend voel in mijn pijn, verdriet en teleurstelling door hem en door zijn familie. Dat het nu wel heel wrang is voor mij om iedereen vrolijk met zoon op de foto te zien staan, terwijl ze toen niet thuisgaven. Ik weet niet in hoeverre dit echt tot ex doordringt, vind ik moeilijk te beoordelen. Ik zit er wel mee. Vanochtend heb ik hem laten weten dat ik nog eens nagedacht heb en sowieso een gesprek met zijn ouders wil, ik hoor vanavond wel wat zijn reactie daarop is en wanneer dat plaats kan vinden. Het kost me moeite om hen opa en oma te laten zijn nu, terwijl ze die rol toen niet op zich wilden nemen. En dat wil ik hen laten weten of ze dat nu leuk vinden of niet.

Tot later.
lisa, wat zal het allemaal moeilijk zijn zo. Behalve alle dingen waar we allemaal mee te maken hebben met onze kleintjes, heb jij ook ng eens de toestanden met je ex (die visstick, zoals Pippa m heel terecht noemt!). Ik vind dat je helemaal gelijk hebt, maar daar schiet je niks mee op. je moet het allemaal alleen uitvechten en dat is gewoon niet leuk!

ik denk wel dat het goed is om duidelijk te zjn over je gevoelens, naar ex toe en ook naar de opa en oma.. dat is denk ik de enige manier waarop je uiteindelijk een goed en normaal contact kunt hebben.. maar dn moet je nu dus wel door die zure appel heen (en het ergste is ngo wel dat jij m niet zo zuur gemaakt hebt, maar wel degene bent die nu de grootste hap moet nemen). heel veel sterkte ermee!

(en als je een keer je hart wil luchten in real life zeg maar: lijkt me leuk om een keer met je af te spreken!)

ga nu echt lunchen, ik rammel!!
Het inenten en de mex griep houdt de gemoederen flink bezig lees ik! Hier ook hoor. Ik ga morgen voor de eerste prik op m'n werk, ga hem halen om meerdere redenen:

1. mezelf, want merk toch dat door alle gedoe van de afgelopen maanden mijn weerstand minder is,

2: zoonlief, hij krijgt nog geen inenting, maar ik hoop hem via de bv wel wat antistoffen mee te geven,

3. mijn patienten, die door hun ziekte toch een mindere weerstand hebben. wil het niet op mijn geweten hebben hun aan te steken wat hun dood kan betekenen.

Ook dochterlief laat ik toch inenten. Ook al heeft ze het wrsch al gehad. De prik beschermt tegen de verschillende varianten van het virus die in omloop schijnen te zijn. Bovendien is het niet getest of het echt de mex griep was wat ze heeft gehad. Stel dat ze het toch niet heeft gehad, dan is ze wel zo kwetsbaar met net een flinke griep en longontsteking achter de rug. Dit overigens in overleg met cons.buro en huisarts die ik hierover heb gesproken vanmorgen.

Vanmorgen bij de fysio geweest en ze heeft m'n bekken ingetaped. Weet niet of ik dat verteld had dat ze dat ging doen. Het voelt best wel prettig eigenlijk. Lekker stevig en stabiel. En ik voel nu echt welke bewegingen er slecht zijn. En dit zorgt er voor dat mijn bekken ook bijv 's nachts recht blijft staan. Het ziet er wel spectaculair uit: knalroze tape op zowel de voorkant en achterkant, diverse stroken van m'n bovenbenen tot halverwege m'n rug (lijkt wel een kunstwerk ;- ) )

Net gezellig bij een vriendinnetje theegeleut. Haar zoon is ong. een jaar ouder dan mijn zoon, dus eens in de zoveel tijd kan ik weer een stapel kleren van haar overnemen. Ideaal! Veel dingen van h&m, name-it, bfc, etc.

Blog hoe is het met je meisje? Wat maak je je dan zorgen he, als zo'n kleine pop koorts heeft. Was ze ziekjes dat je ging tempen?

MissBR: kan me voorstellen dat je even emo was over dat gesprek van je zoontje. Maar wel goed dat ze zulke dingen signaleren en ook niet willen aansukkelen maar een plan van aanpak willen maken. Ze nemen het wel serieus en willen duidelijk moeite voor hem doen, en dat is ook wat waard toch?

Oja: toen ik toch de huisarts en cons buro aan de telefoon had vanmorgen, meteen even overlegd over zoonlief en z'n stem, of eigenlijk, het gebrek daaraan ..... advies van de huisarts was om hem koud drinken te geven, of nog beter koud fruit omdat dat langzamer door de keel gaat. Cons. buro gaat daarin mee, vinden het een goed idee om daarmee te beginnen. Eczeem kunnen we er niet meer mee voorkomen door langer te wachten, want de eerste plekjes zijn helaas al gesignaleerd. Was ook niet te verwachten, met twee ouders met eczeem en een zus met eczeem en astma, dat zoonlief er geen last van zou krijgen. Ik wilde eerst gekoelde borstvoeding geven, maar dat werd afgeraden door cons.buro. Omdat hij daardoor de fles en borst zou kunnen gaan weigeren. Het eerste perenhapje zit er dus in, mannetje at zonder problemen een hele gepureerde peer weg! Foto's: zie hyves.

Ik ga ook de komende dagen één voeding afbouwen. Zodat ik overdags nog maar een keertje hoef te kolven. Ik weet wat mijn rechten zijn ivm kolven op het werk, maar als ik een paar uurtjes ga werken, wil ik gewoon niet ook nog tijd aan het kolven besteden, maar ook echt even aan mezelf denken en lekker werken. en dan hoef ik dus pas weer te kolven tussen de middag als ik thuis ben.
Even een snelle reactie voor ik op Hyves ga kijken:

Knuffel voor MissBR! Kan me je gevoel voorstellen. Maar je kunt je zoon thuis vast goed helpen met het schrijven toch? En zijn er geen trucjes om er iets leuks van te maken? Want het laatste wat moet gebeuren is dat hij zelf gaat denken dat hij het niet goed kan...

En over de vaccinaties: met gisteravond Nova en vandaag het NOS Journaal weet ik nu wel genoeg.
Miss BR, ik heb natuurlijk nog lang geen kind op de basisschool maar denk wel dat ik snap hoe je je voelt. Natúúrlijk is hij meer dan een jongetje dat toevallig iets nog niet heel goed kan. Daarom zit hij toch ook op school, om te leren?

En je moet ook gewoon solliciteren. Ze kunnen je maar zo aannemen, zelfs als je dat werk nu nog niet doet. Kijk maar naar mij!

Lisa, heftig allemaal hoor. Ben benieuwd hoe dat gesprek met opa en oma gaat. Nogal zuur als ze eerst niet thuis gaven en nu de leuke opa en oma willen gaan uithangen. Geesh zeg, ik heb soms issues over opa en oma hier (ouders vriend, want mijn ouders zijn al kleinkinderen gewend en voor hun is het de eerste en ze zijn dus nogal eager en daar word ik gek van) maar voor jou is het allemaal een stukje lastiger. Ik moet ook niet zo zeuren om mijn eigen dingen want er zijn altijd mensen die grotere problemen hebben.

Nerwen, ik dacht in eerste instantie ook dat je zou gaan stoppen met schrijven. Schrok me rot maar gelukkig ging je berichtje vervolgens de heel andere kant uit. :-) Fijn dat zoon zoveel slaapt, lekker rustig!

Chica, kan het niet je pop-up killer zijn of zo die dat geluid maakt?

Pada, idd stomme actie van die juf. Kan dat mens niet bedenken dat zoiets voor zo'n klein jochie ietwat lullig overkomt? En dan nog, dan gaan die batterijen op. Dan stop je er toch gewoon nieuwe in, dat is niet haar probleem! Fijn dat oma even voor kleinzoon opkwam!

Meis, dat verhaal van je zus blijft belachelijk. Heeft ze het al opgenomen met de rechtsbijstandverzekering (als ze die heeft)? Volgens mij is die bepaling, zoals iedereen al heeft gezegd, hartstikke illegaal maar je kunt je ook afvragen of je daar nog lekker werkt als je via de rechter je gelijk moet halen. Ik zou zeggen, als die werkgever van haar af wil mag hij daarvoor betalen en fors ook. En dan gaat ze daarna gewoon ergens werken waar het niet erg is als je als vrouw een kind hebt of nog eens zwanger wordt.

Zo, ik heb op best veel mensen gereageerd dus nu weer even ego. Jullie wisten het natuurlijk al en ik wist het zeker: ik ben een weekdier. Moederweekdier. Was net op CB. Junior moest worden wakker gemaakt en dat trekt hij heel slecht (net z'n vader) dus hij was erg narrig. Vervolgens zaten we bij die arts (had zus meegenomen als geestelijke bijstand, voelde het al aankomen) die verdorie weer begon te neuzelen over zijn nek. Terwijl hij normaalgesproken hartstikke goed op zijn buik ligt en doet maar nu boos begon te huilen omdat a. ik hem dus had wakker gemaakt en b. in de wachtkamer een baby begon te krijsen en hij dus lekker ging meedoen. "Oefenen jullie dat wel, op zijn buik liggen? Hij begint zo hard te huilen." Grrrrrr. Hij kan het echt wel (foto op hyves als bewijs zou ik zeggen) maar.. dus ik legde het uit. Tot slot moesten dus de prikken erin. Jullie zijn al veel verder maar voor ons was het de eerste keer. Werkelijk, ik begon al te huilen voor er geprikt werd. Zus had junior op de arm en na het prikken heb ik hem overgenomen. Een sirene was er niks bij, zo gilde hij. En dat duurde tot ik klaar was met hem aankleden. Hij ligt nu in de MC te slapen. Wilde hem eerst eruit halen maar misschien zou hij dan weer wakker zijn geworden en nog narriger zijn dan daarvoor en nu kan ik hem ook mooi in de gaten houden. Huilt of zijn leven er vanaf hangt. Arm kind...

Tja en die MG vaccinatie.. net als zovelen twijfel ik ontzettend. Ik heb al meerdere malen gezegd dat ik het onzin vind omdat het een milde griep schijnt te zijn en we ook geen normale griepprik krijgen. Daarbij heb ik een enorme hekel aan prikken maar dat zal nog niemand opgevallen zijn . En nu word ik langzaam toch ietwat onzeker.
Lisa: goed dat je et nu zo met ex bespreekt en ik zou ook inderdaad een gesprek aan gaan met zijn ouders, zeker omdat er nu verwijten worden gemaakt naar jou dat je hun niet weer uitgenodigd hebt. Ik vind het knap dat je het zo doet en dan ook zelf weer naar ex belt om te melden over ophalen enz.

Jojon: ga je nu morgen werken of donderdag? En hoeveel uurtjes ga je heen? Denk je dat je echt moet afbouwen om niet te hoeven kolven? Ik kan een halve dag (4 uur met 1,5 uur reistijd) net redden als ik 's ochtends kolf en dan tussen de middag weer, als het heel druk is op die ochtend. Merk nl. ook dat het op een paar uurtjes lastiger inplannen is dan op een hele werkdag om te kolven en op die halve dag heb ik dan vaak ook nog overleg.

En je tapewerk klinkt kunstzinnig, maar als het helpt is dat natuurlijk super.

MissBR: moeilijk om zo een antwoord op te geven, ligt uiteraard ook heel erg aan de functie. Standaard zijn natuurlijk de dingen als layout en storende schrijffouten (laat iemand de brief eens doornemen voordat je hem verstuurd, die pikt er net even die ene rare zin of vreemde woordkeuze uit die je zelf niet opvalt).

Verder vind ik zelf vooral belangrijk om te lezen dat iemand weet wat de functie inhoud en dat diegene dit kan koppelen aan eigenschappen/karaktertrekken/sterke punten van zichzelf. Als je niet de juiste werkervaring hebt waarom denk je dan dat jij wel geschikt zou zijn voor de functie? Wat spreekt je zo aan in de functie? Dat soort dingen vind ik interessant om te lezen.

Bij een CV vind ik vooral de duidelijkheid/helderheid/overzichtelijkheid belangrijk. NIet te veel poespas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven