juli 2010 deel 2

05-01-2010 16:45 2539 berichten
Voor iedereen die in juli 2010 een kindje verwacht! Kom gezellig mee kletsen!

Verder hebben we Nazife onze tribune zitter.

Op naar dikke buiken:

En schattige baby's:

Wil je in de tabel of heb je aavullingen/wijzigingen, wil je dat dan met een kleurtje of onderstreept aangeven? Dan kan ik het gemakkelijker vinden.

Link naar het oude topic
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal............ eigenlijk wil ik er ook bij!!! Na wat turbulente eerste maanden waarbij vooral de vader erg geschrokken was wordt alles eindelijk rustig. Ik ben in verwachting van mijn eerste kindje en ben uitgerekend op 24 juli (hoe mooi, de verjaardag van mijn overleden vader).

Inmiddels al 4 echo's gezien van mijn spartelend kindje en 13 januari de nekplooimeting voor de combinatietest... Hoop dat we gelijk de uitslag krijgen, bloed is al geprikt.

En nu genietend in mijn net gekochte eerste positiebroek, wat zit dat lekker om mijn buik!!!!!!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
@ Felice, van harte welkom!

Als het goed begrijp uit je berichtje, was het niet helemaal "gepland"? Gezellig dat je toch komt meeschrijven!

Al 4 echo`s gehad, dat is vrij veel in dit stadium, volgens mij!

Lekker he een fijne broek, ik draag nog geen positie, maar wel regelmatig joggingsbroeken enzo... erg fijn!
Het was helemaal niet gepland.... het zou ook niet kunnen, spontaan dan. Vandaar wat echo's in het begin... kon het niet geloven toen ik een hartje zag! En vorige week een termijnecho omdat op basis van mijn cyclus het moeilijk was te bepalen hoe lang ik zwanger ben... En dus volgende week nummer 5, het fotoalbum komt zo wel vol.

Het is een positiejoggingbroek, voor thuis dan hè, buiten wil ik er nog niet aan
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Miffy: Wil je toch stiekum wel in de tabel, mag van mij hoor! Je mag natuuuuurlijk ook wel gewoon meelezen en schrijven zonder dat je in de tabel komt.

Felice: Welkom! Gezellig dat je ook komt schrijven! Zijn jullie nu helemaal blij? Heerlijk he die positiebroeken! Zit een stuk lekkerder! Ik zal je even in de tabel zetten. Wat is je leeftijd?

Kena Nog wat opgeschoten met puinruimen? Daar ben ik nog totaal niet meebezig! Heb juist net alle flessen en kolfspullen opgeruimd toen ik wist dat ik zwanger was.... Zo weet ik zeker dat alles bij elkaar ligt en vooral waar het ligt.

Smurf: Dat is zeker even niet leuk!! Stelde ze je wel een beetje gerust? Fijn dat jullie combi-test goed was.

Het bloedprikken ging wel aardig. We waren wel met z'n drieën en in een appart kamertje. Een verpleegster prikken, een haar vasthouden en ik de andere arm. En even keihard brullen. Ze was wel af te leiden met een kleurplaat van bumba. (En met een lolly in het vooruitzicht )
ah, ik ben het oudje hier zie ik......ben van '71 dus al 38
tsss, nou Kena is de jongste, die staat wel voor je op.
hoi allemaal,

lief dat ik nog steeds in de tabel sta... ben er haast niet geweest.. was echt niet fit, vandaag nog steeds niet trouwens.. maar goed, de eerste drie maanden zijn bijna voorbij, dat scheelt vast..

34 jaar, 2e kindje, 25 juli uitgerekend en ga morgen 12 weken echo aanvragen als ik voor controle moet!
Hoi!

Wat een gezellige boel hier!

Mango, super van je zeg! Een heus tabel!!!

En weer nieuwe zwangeren erbij! Felice en mevrs elkom!

Miffy waarom kom je niet gezelllig mee kletsen?

MevrsL Oei bekkenpijn...ik heb er geen last, maar een vriendinn van mij heeft dat bij beide zwangerschappen gehad. Heel pijnlijk en ook het herstel duurt bij haar erg lang. Haar tweede word in mei 1 en nog steeds is ze niet helemaal herstelt. Ik schrijf dit niet om je bang te maken, maar wil je vooral aanraden om naar je lichaam te luisteren.

Smurf! Eindelijk het hartje gehoord, mooi! En een goede uitslag van de combinatietest, allemaal goed nieuws dus!

Wij twijfelden eerst ook om zo'n test te doen, maar hebben er voor gekozen om het niet te doen. Tijdens mijn eerste zwangerschap was het best wat medisch toen bleek dat zoon een (enkelzijdige complete) schisis had. (in de volksmond word het een hazelip gneomd, maar dat dekt niet de lading omdat het ook het gehemelte betreft) Met extra controle's en etc om te zien of dat het enige was. (dat was zo) Maar ik vond het niet leuk om zoveel in het ziekenhuis te moeten zijn. Later was ik er wel weer blij mee omdat we toch goed voorbereid waren. Wat ik eigenlijk bedoel, mocht er wel iets zijn dan zien we dat later wel en kunnen we ons dan misschien nog voorbereiden. Of is dat struisvogel politiek?

Ook ik heb de kraamzorg aangevraagd. Verder weinig bijzonders. Mijn buik blijft mooi doorgroeien.

O ja voor de tabel ik ben (nog) 28, eind volgende maand 29 en 19 januari weer naar de gyn.

O en wat heb ik slecht geslapen vannacht........ en gewoon wakker zijn he....bah. Ik had het de vorige keer ook, niks aan te doen.

Groetjes!
He girls,

mag ik er ook nog bij? Ben ook in julie uitgerekend, maar wacht altijd ff met me aansluiten bij een groeoje ivm miskraamverleden...maar vandaag 12 weken en verveel me te pletter, dus HALLO

Moet eigenlijk werken thuis, maar wegens ernstig uitstelgedrag toch weer op forum te vinden.

Ben 29 jaar (oeioei bijna 30), uitgerekend op de 22ste en heb al een zoontje van 16 maanden.

Oja de 18de weer naar de vk.
Gezellig, weer nieuwe mensen, gefeliciteerd Felice, MevS en Nut!

Zusje, leuk dat je iets laat horen, ik hoop dat je je gauw beter voelt nu de eerste 12 weken bijna voorbij zijn.

Ja, Miffy, schrijf toch lekker mee!

Ienniemama, na zo'n medische zwangerschap zou ik geloof ik ook even gewoon willen genieten van je tweede zwangerschap, dan maar struisvogel spelen.

Hallo Nut, wat voor werk doe je als ik vragen mag? Wat een spannende tijd zal het voor je zijn, met een miskraamverleden.

Hier verder niks bijzonders. Kraamhulp aangevraagd.

En ik moet eigenlijk ook weer aan het werk, doe wat administratief werk voor mijn zwager, maar het is vandaag wel heel veel en heel saai dus ik zit ook maar uit te stellen en zelfs was te strijken om maar wat anders te doen te hebben.
Heej, leuk, allemaal nieuwe meiden!

Felice, ik herinner me je topic nog en je worsteling over een beslissing, fijn om te horen dat alles goed gaat!

Kan iemand me uitleggen hoe bekkenpijn in het begin voelt? Bij m'n vorige zwangerschap heb ik nergens lasrt van gehad, maar een week of 2 geleden kon ik bijna niet meer lopen van de lage rugpijn! Nu is het weer een heel stuk minder, maar nog steeds niet weg.

Oh ja, voor de tabel: ik ben 32, heb al een dochtertje van 2. Ik heb 11 jan. een afspraak bij de gyneacoloog staan!
Pezuls, eigen baas. Heb samen met vriend een restaurant en doe thuis de administratie en het andere ellendige papierwerk wat erbij komt kijken, en dan nog 2-3 avonden werken in het restaurant.
Sharra ik had in het begin vooral last van pijn rond mijn stuitje. Voornamelijk als ik de hele avond had gewerkt en dan even op de bank gelegen en dan opstaan...ik liep als een gewonde eend. very charming
Sharra, bekkenpijn had ik de laatste weken van de zwangerschap, het voelde heel beurs bij je schaambeen en aan de binnenkant van mijn dijen. Lage rugpijn heb ik nu ook, bij mij ligt het eraan dat ik bij de eerste zwangerschap mijn rug heb verpest, door het tillen van bejaarden zonder hulpmiddelen omdat ie er toen nog niet waren op de afdeling, slecht he.

Maar goed, je kunt ook rugpijn krijgen door de banden van je bekken die nu slapper worden, of door de ligging van je baarmoeder. Dat kan je al meteen aan het begin van je zwangerschap voelen.

Nut, wat gaaf, een eigen restaurant, dat lijkt me best intensief!
Ik heb nu rugpijn maar dat komt vast doordat ik te zware boodschappen heb gehaald. Ik schrik nog steeds wel van de buikpijn. Soms is het weg en dan is het er weer. Net als mijn borsten, soms gewoon weer lekker ontspannen (nog wel groot) en dan weer van die megameloenen! Nouja, het zal er wel bijhoren.

De komende dagen schrijf ik trouwens even niet, we gaan een paar dagen op wintersport...... was overigens niet mijn idee, brrrr...... hahaha!!!
Wintersport? Veel plezier, ik ben er niet zo'n type voor, ik heb nu al moeite met lopen in de sneeuw, vooral op de stukken waar alles al helemaal aangereden is.
ik vind het echt helemaal niks, wintersport, doe mij maar de zon maar ja..... vriendlief wil zo graag. Maar....... het schijnt erg slecht weer te worden dus dat wordt onder het dekbed in het hotel...... vervelend hoor
Zeg, Mango je wordt bedankt! Volgens mij moet al het oude eerst op!

Ik ben alvast aan het opruimen, om bepaalde dingen op marktplaats te koop aan te bieden.

Misschien kan ik er nog een paar euri mee verdienen!

Vandaag de bevestiging gehad, dat kraamzorg geleverd kan worden! Juppie! Volgende week even met mijn zwangerschapsverklaring langs het werk....

Volgens de huidige berekeningen zou ik van half mei tot half oktober verlof hebben!

@ Nut, gezellig dat je mee komt schrijven!
Tabel is weer aangepast. Word er al een beetje handiger in!

Kena: Fijn dat je bevestiging hebt gekregen voor de kraamzorg. Half mei al met zwangerschapsverlof? Jeutje, ik moet nog tot half juni. Mei klinkt toch een stuk dichterbij! Succes met verkopen!

Felice Wintersport niet leuk?? Ik vind het heerlijk! Lekker skiën, lekker zon er bij en vooral lekker eten op de piste! Ach troost je, de komende 2-3 jaar gaan jullie vast niet. Kind veel te klein en daarna komt er misschien nog wel een, ben je weer een aantal jaar verder! Veel plezier daar! En sterkte met je rug.

Nut Welkom! Je staat al in de tabel! Wat vervelend dat je zoveel miskramen hebt gehad. Ik kan me voorstellen dat je dan erg blij bent als je de 12 weken grens hebt gehad! Heb je nog een beetje kunnen werken?

Sharra Hoop voor je dat je rugpijn snel weer overgaat. Lijkt me lastig als je er nu al last van hebt. Helemaal omdat je ook al een dochter rond hebt lopen. Kom je ook niet echt aan je rust toe...

Pezuls Als je je nog verveelt... Ik heb nog een stel ramen die nodig gedaan moeten worden

IM Wat naar dat je slecht slaapt. Ik heb het helemaal aan het begin ook gehad. Je wordt er helemaal gek van van!

Zusje Ik heb voor de tabel gekeken naar de laaste blz van het vorige topic. Wie daar geschreven heeft heb ik er sowieso in gezet. Wie er niet in staat en wel wil, mag dat natuurlijk altijd zeggen.

Hoop echt dat je je snel weer beter gaat voelen. Een zwangere vriendin is tot in de 18 wk beroerd geweest. Dus het kan later altijd nog goed komen.

Hoeveel weken gaan jullie van te voren met verlof? Ik wil eigenlijk proberen om het schooljaar af te maken en dat kan of net wel of net niet. Ik ga dan 4 wk van te voren. Aan de andere kant vond ik dat de vorige keer wel erg zwaar en wil ik ook wel 6 wk van te voren. Helaas ben ik invalleerkracht en heb ik totaal geen zekerheid over waar ik na mijn verlof weer terecht kom. Dus hoe langer ik doorwerk, hoe langer ik verzekerd ben van inkomen....

Kom net uit bad en heb daarna even met de angelsounds op mijn buik gelegen. Baby kwam er direct duidelijk door. Zo heerlijk!!

Ik heb het idee dat ik weer opknap. Ben lang zo moe niet meer en ook niet zo misselijk meer. De buurvrouwen vonden mij er ook weer een stuk beter uit zien. Nou, dat is fijn om te horen natuurlijk!
Wow Kena, dat is een lekker vooruitzicht he, zo lang verlof, zowat het hele voorjaar en de zomer vrij!

Mango, ik wil best je ramen lappen, maar ik denk dat je er dan nog minder doorheen ziet dan voordat ik begonnen zou zijn, ik ben er erg slecht in.

Verder heb ik nu al verlof! nee, grapje, ik ben gewoon thuis en ik doe administratie voor mijn zwager, en ik ben oppastante voor de kinderen van die zwager en ik wil me gaan omscholen, ik was verpleegkundige bij demente bejaarden maar er waren zoveel negatieve veranderingen op het werk dat ik het een goede tijd vond om gezellig bij de kinderen thuis te zijn en te bedenken wat ik dan zou willen allemaal!
Mooi en lekker verlof. Kan niet wachten:).

Thuis met kindjes lijkt mij ook gezellig pezuls:)

vandaag eerste ochtend zonder misselijkheid in weken!!!

Fijne dag allemaal
Felice gaat naar de sneeuw! Fijn weekend allemaal!
Veel plezier, Felice!

Als ik jullie zo hoor heb ik dus "gewoon" rugpijn, en geen bekkenpijn. Gelukkig maar!

ik zal inderdaad maar proberen om zo min mogelijk mijn dochtertje op te tillen.

Hebben jullie ook zulke gevoelige tepels? Mijne zijn echt bijna pijnlijk, en aangezien dochter nog borstvoeding krijgt is dat soms best vervelend!

Manlief vindt het dan weer helemaal niet erg
Hallo dames...

zou ik hier nog mee kunnen schrijven? Ik ben uitgerekend op 25 juli 2010. Heb al behoorlijk stresskipdagen gehad...bloedverlies eerder.....bij echo alles goed. toen met 10,3 weken echo gehad..kon de vk niet zien of het wel goed zat met de buikwand..doorgestuurd naar gyn die zich geen zorgen maakte. op dit termijn was de buikwand nog niet dicht. moet aanstaande dinsdag 12e weer naar gyn voor controleecho.nu 2 dagen bruin slijm gehad.....voor de rest goede echo's gehad ervoor maar vindt het nog wel spannend. Zondag 12 weken...ben dus best wel zenuwachtig voor as dinsdag.
Puck
oja dit is mijn derde kindje...maar ben bijde vorige 2 niet zo stresserig geweest.......irritant...
Puck

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven