juli 2010 deel 2

05-01-2010 16:45 2539 berichten
Voor iedereen die in juli 2010 een kindje verwacht! Kom gezellig mee kletsen!

Verder hebben we Nazife onze tribune zitter.

Op naar dikke buiken:

En schattige baby's:

Wil je in de tabel of heb je aavullingen/wijzigingen, wil je dat dan met een kleurtje of onderstreept aangeven? Dan kan ik het gemakkelijker vinden.

Link naar het oude topic
Alle reacties Link kopieren
IM en vriend, gefeliciteerd!!

Mevrouw S succes vandaag.

Pezuls, jij ook succes. Hopelijk zet het door vandaag!

Ik moet vanmiddag naar de gyn. Ben benieuwd.

O ja, ik heb gisteren van die citroenijsjes gehaald. Geen goed idee, heb er gisteren 3 opgegeten!!
Dan is het pak maar gewoon snel leeg Hezter en kun je geen nieuwe meer nemen. Probleem opgelost toch?

Pezuls, spannend!

En bij MevrS ook al!

En....

Inniemama en inniepapa, gefeliciteerd! Fijn dat alles goed is!

Allis, ik moet zo om je lachen om al je pogingen om de baby maar te laten komen. Al frambozenbladthee gedronken?

En bitter lemon? Sex is hier al weken niet meer aan de orde. Er zit iets tussen zeg maar dat niet zo bevorderlijk werkt

Straks naar de gyn. Eens kijken wat die zegt. Waarschijnlijk niet veel Bloeddruk meten, hartje kijken en weer dat pokkeneind terug naar huis fietsen. Pfff, echt zin in...
Oooooh! Pezuls, spannend! Ik hoop dat het snel goed doorzet! Heb je de kinderen al ergens ander heen gebracht? Misschien krijg je dan wat rust.

Fussie: Sterkte met fietsen en succes vanochtend bij de gyn.

Hetzer: Jij ook succes bij de gyn vanmiddag

Allis: Heb je ook al bitterlemon in huis?

MevrS: Nogmaals: succes vandaag! Komt je man het ook even melden?

Ik ben niet lekker. Zere buik, kramp, diaree... Heb slecht geslapen vannacht, heel naar gedroomd (man ging vreemd, ik stapte op, zonder dochter) en kan nu alleen maar huilen

En dan loopt de melk ook nog eens met stroompjes uit mijn tepels. (als ik zonder t-shirt en bh op bed lig)

Zo eerst maar weer even slapen. Dochter is vandaag opde opvang en misschien doe ik haar deze week wel een dagje extra. Er komt nl weer een druk weekend aan. Allemaal heel erg gezellig hoor, echt leuke dingen, maar het is me allemaal wat veel.

Nou, klaar met zeiken. Fijne dag dames en Pezuls en mevrS:
fuss, naar dat je er heen moet fietsen, maar op zich wel goed dat ze je ukkie in de gaten houden toch? Voor seks moet je gewoon een beetje inventief worden, er zijn vast houdingen te bedenken waarbij de buik niet in de weg zit. Ons lukt het iig nog prima.

frambozenbladthee... klinkt nou niet erg aanlokkelijk. Hebben ze daar geen lekkere ijsjes van geproduceerd?

Pezuls, succes met je weeen, hier alleen nog harde buiken en geen echte weeen.
oh mango, ik droom ook af en toe zo naar en raar... gelukkig is t niet echt en gaat t snel weer over als je zo even wat anders doet. Stuur man anders even een smsje. Verder vandaag gewoon heel rustig aan doen, veel drinken en lichte dingen eten. Ik heb met je te doen...
Meld. Net een pilletje om de baarmoedermond te doen rijpen gekregen. Log al een uur aan ctg. Aardige mensen. Rustige omgeving. Me zenuwen zijn weg. En ik kan in weken weer lachen en geen draak wezen. Ik houd jullie op de hoogte.

Succes pezuls. En de rest geniet nog van j buik.
Ienimama en papa, gefeliciteerd met jullie zoontje!!!

MevrS en Pezuls, zet 'm op vandaag, weer twee wondertjes erbij!

Ach Mango, wat een rotdroom... en wat kan je nu opeens in dat gevoel blijven hangen hè

Fussie, kijk je wel een beetje uit met dit warme weer op de fiets?

Fijn zo'n topic over ijsjes Nut, grinnik! Heb hier een leeg gevoel, diepvries ligt vol met allerlei ijsjes behalve met Split, die waren gisteren op en ik heb nu echt het gevoel dat er wat ontbreekt.

Ik hoorde gisteren bij yoga nog een tip om de boel op gang te brengen: pikant eten, dus even kijken of ik nog ergens een pot sambal heb staan, ben pas 36-3 maar van mij mag ze komen, heb zoveel hoofdpijn de laatste dagen en weer lichtflitsen, bah!

Oeh sex.... dat is wel even geleden, los dat vriend er moeite mee heeft sinds 2 maanden is sinds een week of 2 mijn libido ook naar een absoluut dieptepunt gedaald, dus we doen nu echt niks meer.. nou ja, hij nog wel, grinnik!

Morgen weer controle, ben benieuwd hoe het gaat, kleintje is zo ontzettend druk daarbinnen. Straks even wat dingetjes in huis doen, nog even naar de drukker en verder denk ik niks behalve met mijn voeten in een teiltje me op weer een boek storten, kan inmiddels wel een kast bijkopen.

Lieve dames, heb nu niet op iedereen persoonlijk gereageerd, moet ook echt even teruglezen, maar kan het allemaal even niet bij- en onthouden, ik zal beter mijn best doen hoor

Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
IM, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!

Hopelijk mogen jullie spoedig het ziekenhuis verlaten en lekker thuis gaan genieten!

Annickaatje, wat een leuke foto`s! Zelfde maand uitgerekend!

En volgens mij is de hond ook erg trots op haar buik!

Pezuls, spannend zeg, maar wel fijn dat het strippen in ieder geval iets heeft losgemaakt! Hopelijk zet het vlug door en kunnen jullie met elkaar van de kleine genieten!

MevrS, veel succes de komende uren en we houden je goed in de gaten!

Vanancht een stuk beter geslapen! Heb wel harde buiken gehad, maar kon ook gewoon slapen, erg fijn!

Harde buiken blijven steeds aanwezig...

Zometeen voor controle naar de VK. Daarna duik ik maar eens ons badje denk ik.

Vanavond gezellig straat BBQ, al moet ik nog niet zo aan dat vlees denken!
Mogguh!!

Vannacht ook weer eens lekker geslapen. Ok, moest er wel 5 keer uit om te plassen maar kon daarna weer redelijk in slaap komen. In elk geval niet wakker gehouden door statistische vraagstukken

Had m'n voeteinde omhoog gezet maar heb nog steeds dikke olifantenpoten. Ik herken ze gewoon echt bijna niet meer!

Allis, je moet wel het binnenste gedeelte van de ananas eten he? Frambozenblad is sowieso goed, ik heb het hier in capsules staan. Is goed voor de baarmoeder, zorgt voor betere weeen en sneller herstel. Kun je bij de tuinen halen.

Pezuls spannend hoor! Ik hoop voor je dat het niet al te lang meer duurt!

Ga zo maar even de stad in, heb nog wat kleine dingetjes nodig. Heb vriend beloofd echt gezond te eten (heb gisteren een doos negerzoenen en komkommersalade op als maaltijd), dus denk dat het wraps met verse guacemole en gerookte kipfilet worden.

Ook nog fijn wat vertaalopdrachten binnengekregen, zo krijg ik niets, en zo ineens een hele hoop zo vlak voor de bevalling. Nou ja, heb ik in elk geval iets nuttigs te doen, want dat mis ik wel een beetje de laatste tijd...
Pfoe, ben maar wat meer gaan bewegen en poetsen en de weeën komen al wat sneller en heftiger terug.

Mijn dochter en zoon waren al aan t logeren bij oma, maar nu heeft mn dochter opeens de waterpokken. En daar mag mijn man weer niet mee in aanraking komen ivm complicaties bij de chemo, zoals longontsteking, dus wrs moeten de kinderen een paar dagen bij oma blijven logeren. Waarom moet alles tegelijk komen hier?

Jammie, krijgt zin in negerzoenen
Dat pittig eten heb ik ook al eerder gehoord. Schijnt een beetje dezelfde categorie als wonderolie te zijn: dat het je darmen aan de gang zet en hopelijk overslaat op je baarmoeder.

Mc Donalds zou hetzelfde effect hebben
Nou zeg Pezuls, wat een rot-timing om nu de waterpokken te krijgen, je wilt ook graag je dochter bij je hebben
Idd pezuls, wat rottig. Ik denk aan je
och, Pezuls ook dat nog! Meid dikke Hoe gaat het nu met je weeën?

Allis en Fussie: Thnx. Heb net nog even met man gesproken en het nare gevoel is alweer wat weg. Hoefde niks te vrezen, want ik was de enige voor hem. Das dan weer lief.
Hoi hoi

Hoe zou het met MevrS zijn ondertussen? Ik hoop dat het goed gaat iig

Pezuls, hoe krijgen de kinderen het zo gepland he? Is het niet zo dat de besmettingstijd al geweest is? Of zijn er nog open blaasjes. Het zit al met al niet mee ZEtten je weeën nog wel door nu?

Lekker dat je nog even kunt werken 19juni. Hopelijk kun je je nog concentreren. Ik heb gisteren bij mijn opleiding werkelijk niets meegekregen geloof ik Alles wel gehoord maar niets is aangekomen....

Felice, komt je vriend ook wel eens bij jou of ga jij voornamelijk die kant op?

Slapen gaat hier sinds het indalen weer waardeloos. Omdraaien is echt een crime. Met veel moeite, trekken aan het bed en vloeken lukt het om te draaien. Volgens Lief was dan meteen het hele blok hier meteen mee wakker. En bedankt schat! Maar hij heeft wel gelijk, ik weet alleen anders neit hoe het moet. Heb teveel pijn en mijn linkerbeen wil meestal niet meedoen. Erg irritant.

Vanmorgen rommelde het hier behoorlijk. Heb er over getwijfeld om Lief naar zijn werk te laten gaan maar die had echt iets dat hij eigenlijk niet af kon zeggen. En maar goed ook, want op harde buiken bij het fietsen na is het weer afgezakt. Al is het ook niet helemaal pijnvrij ofzo. Nou ja, ik zie het wel. Merk wel dat ik dit "is het iets of is het niets" helemaal niet leuk vind. Heb liever duidelijkheid dan.

Oh, controle s telde weer niets voor Zo weer binnen en nog sneller weer buiten. Wel fijn een uurtje ervoor gefietst
Dag lieve dames,

Even een lange stilte van mijn kant, want.... onze dochter is geboren!!!!! Het is een heel mooi, lief meisje, de bevalling ging supersoepel, maar we hebben daarna behoorlijk heftig nieuws te verwerken gekregen: onze dochter heeft 't syndroom van Down. We zijn enorm van dit nieuws geschrokken en het is een hele heftige tijd geweest sinds haar geboorte (inmiddels een week geleden, 22/6 's avonds is ze geboren). Eerst nog samen in 't ziekenhuis en zij nu alleen, een tijd met veel onderzoeken, artsen en emoties. Inmiddels begint 't idee al wat te wennen en gaan we er wat moois van maken met z'n 4-en!

Nu dus nog heel veel heen en weer naar 't ziekenhuis. Ze is daar nog omdat voeding en temp nog niet goed genoeg gaan, omdat 't een erg klein ding was (2680 gram) en is. Op zich is alles wat de artsen verder tot nu toe van haar zien heel positief, maar er volgt nog een spannende tijd met veel onderzoeken.

Ok, dit was een hele korte samenvatting, maar ik wilde jullie in ieder geval even op de hoogte brengen!

En ter bemoediging van iedereen die nog 'moet': de bevalling ging dus supersoepel. Kwart voor 7 eerste telefoontje naar verloskundige, kwart voor 10 was dochter er!

Wat leuk Smurf, een meisje! Proficiat. Fijn ook dat de bevalling zo vlot verliep.

En nu is jullie meisje dus nog in het ziekenhuis, het zal druk zijn met heen en weer vliegen. Het zal zeker spannend zijn als je onverwachts met Down wordt geconfronteerd. Niets is misschien meer wat je ervan had verwacht. Maar uit heel je posting lees ik al zoveel liefde voor jullie dochter!

Doe je voorzichtig met jezelf? Ik weet zo goed hoeveel energie het kan vergen, een kindje in het ziekenhuis en zelf thuis. Je bent per slot van rekening nog maar pas bevallen he?
Wauw, we zijn nu echt begonnen zeg!

Smurf, smurfman en smurfzus; Van harte gefeliciteerd met jullie dochter!! Wat fijn dat de bevalling zo soepel verliep!

Ik kan me voorstellen dat jullie erg geschrokken zijn, maar je klinkt heel positief!

Ik hoop dat ze snel naar huis mag en dat jullie met z;n vieren kunnen genieten!

*gaat direct met de tabel aan de slag*
Smruf, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

Wat een achtbaan van emoties zullen jullie doormaken, je had dit nieuws niet verwacht en toch hebben jullie een dochter!

Heel veel sterkte, maar vooral ook genieten van alles! Fijn dat je even een berichtje hebt gepost!

Pezuls, dat is niet fijn de waterpokken! Kun je nu even niet gebruiken! Hopelijk herstelt ze snel, kalm aan en succes met de weeen!

Fussie, wat je zegt dat wel/niet is echt onzeker. Ik heb dan zoiets van of zet door of hou op met plagen!

Net terug van controle bij VK, alles was verder prima. Mooie bloeddruk, mooi hartje en goede groei van de buik.

Zij zei ook al, van ja dat gerommel kan inhouden dat het gaat beginnen, maar het kan net zo goed nog 4 weken blijven zitten. Daar schieten we dus weinig mee op!

Ow ja, ben ook nog 1 kilo gegroeid deze week...
Smurf, een meisje!!! Gefeliciteerd!!! Kan me voorstellen dat jullie flink geschrokken zijn door het Downbericht, maar ik weet zeker dat jullie enorm gaan genieten van jullie meisje en dat ze opgroeit tot een hele leuke meid!!

Fussie, ik ga inderdaad vaker daarheen dan andersom, maar ik denk dat het nu even wat minder wordt, het is echt te zwaar. Gisteren met de trein terug, dat ging nog wel maar vanaf het station naar huis lopen was even too much.

Ben net de stad ingeweest, het regende! En geen Split meer te krijgen! Maar voor degenen die nog mobiel zijn onder ons: Hele leuke uitverkoop bij Expresso, net een heel leuk jurkje gekocht wat nu kan en erna ook, 50% korting. En mezelf lekker laten opmaken bij Douglas. En nu echt ontzettend harde buik, dus dat wordt even liggen!

Pezuls, hoe gaan de weeën?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Smurf, proficiat!

Heel kort geleden is er een topic geopend door iemand die ook pas bevallen is van een kindje met het syndroom van down, zie hier. Het topic is nu vrij stil, maar misschien zouden jullie ervaringen uit kunnen wisselen, als je daar behoefte aan hebt.

Ik hoop voor jullie dat uit de onderzoeken die nu gedaan worden, geen zorgwekkende dingen komen. Sterkte met wennen aan alles wat nu anders is dan je tijdens je zwangerschap had gehoopt en verwacht.
Pezuls, het zit jullie wel heel, heel erg tegen. Sterkte met de weeen, beterschap voor je dochter. Bestaat de kans dat ze je man al besmet heeft?
Smurf en smurfman, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Wat moet het een spannende tijd voor jullie zijn (geweest). En nu jullie kleine meisje nog in het ziekenhuis. Ik hoop dat alles goed gaat, en dat jullie snel thuis van haar kunnen genieten!

Pezuls, balen van de waterpokken! Heeft je zoon ze al gehad?Hoe is het nu met jou, zet t door?

De compu is zeer traag, kom later nog wel even terug.
Smurf, proficiat!!! Dat zal idd schrikken geweest zijn, maar zoals de rest ook al zegt, je klinkt in elk geval wel heel positief!

Een stevige wandeling zou kunnen helpen de bevalling op te wekken heb ik eens gelezen, nou ik kan jullie straks vertellen of dat zo is.

Net eerst even lekker de stad in geweest, moest hier ook nog even in het winkelcentrum zijn, houdt de auto er mee op! Zat er wel aan te komen, maar ik was toch te lui om te fietsen en had de auto dus maar gepakt. Toen dus fijn naar huis gelopen, op blote voeten want ik kreeg blaren van m'n slippers...

Heb nu wel een lekker ijsje verdiend vind ik zelf!!

Het gaat ineens snel met de kindjes hier, leuk hoor!

@ Kena, ik was ruim 3 kilo gegroeid in 1,5 week. Is allemaal vocht hoor (maak ik mezelf maar wijs)...
Pezuls. Wat een nare timing idd. Maar ik hoop voor je dat je weeën iig doorzetten.

Smurf gefeliciteerd met je mooie dochter. Ik kan me voorstellen dat het even schrikken was voor jullie. Maar ie klinkt heel positief en liefdevol. Ik denk dat je kleine meid het heel gezellig gaat krijgen bij jullie. :-). Geniet ervan.

Net tweede tabletje om te primen gehad. Het doet wat maar niet veel. Maar ik voel me verder ook kiplekker. Lekkerder dan hele zwangershap bij elkaar. Ze gaan weer om 7 u kijken hoe of wat. Anders morgen weer verder.

Het shcijnt niet zo lekker weer te zijn. Als het maar vanaf morgen lekker is met me beeb. Hihi

dag dames.

Grtz. S.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven