Juni '09

24-06-2009 17:07 687 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een kort berichtje. We zitten echt in een coconnetje, dus zijn eigenlijk alleen met Lars bezig. (Indian, in de tabel mag je wel L zetten). Alles gaat goed. Hij heeft zijn eerste prikjes al gehad en is een heerlijk tevreden mannetje. Kan me gewoon niet meer voorstellen dat hij er vorige week nog niet was... Zal later wel uitgebreider vertellen over de bevalling e.d. Prettig weekend allemaal en geniet van jullie kindjes!
Even kort laten weten dat ik nog leef... heb niet terug kunnen lezen, helaas, dus egoberichtje dit keer. Man is namelijk weer aan het werk, en het is bést pittig, twee kinderen in m'n eentje. Hij werkt ook van 7 tot 19 uur, is dus om 6 uur weg en meestal pas na 20 uur thuis, dus álles komt op mij neer wat kindjes betreft. Het lukt allemaal wel, trouwens, hoor, maar ik ben aan het eind van de dag wel afgeknoedeld...

Vandaag met Willem en Mieke naar het CB geweest (wat een logistieke operatie is dát trouwens, zeg, helemaal met die regen... alles in de regenkleding cq hoezen, laarzen, en dan ook nog op tijd proberen te komen... wél gelukt trouwens!). Willem is ondertussen 58 cm en 5190 gram. Sinds zijn geboorte dus 8 cm gegroeid en op 90 gram na een kilo (KILO!!) aangekomen!
Om een kort verhaal lang te maken...
[fgcolor=#0F59FA]schema is aangepast.
WW, D. was in 26dgn tijd ook 800gr aangekomen! Zal nu ook wel over de kilo zitten.
oeps, hier ook bij CB geweest, S. was meer dan 1,3 kilo aangekomen, zal wel van het vele drinken door de warmte komen. Hij is nu 5410 en 56 cm. Voor de rest weinig helemaal goed gekeurd dus wel kunnen er weer een maandje tegenaan.

Zwaar hoor al die mannen die zo lang werken. Hier probeert manlief zoveel mogelijk vroege diensten te draaien zodat hij igg met de avondspits kan helpen. Erg fijn.

Nog bedankt voor de arnica tip rebel, heb het ook maar in huis gehaald. Heb echt de laatste twee dagen weer zoveel meer last, geen idee waardoor het komt, nou ja gaat wel weer over.

Indian, fijn dat ze nu de medicijnen omhoog gedaan hebben, hopelijk knap je ervan op.

Vibeke lekker genieten meid, we horen de verhalen vanzelf.

Ilja, kindjes krijgen sowieso meer uit je borsten dan dat je zelf kolft dus ws. heeft jou kleine zat te drinken. Daarnaast kolft de ene moeder makkelijker en maakt oefening het vaak ook wat makkelijker. Tips bij kolven zijn van te voren grote mok thee drinken, tijdens het kolven je borsten masseren richting tepel en als dat niet helpt is er ook nog een neusspray via de huisarts te krijgen die helpt bij je toeschietrefelx tijdens het kolven. Succes ermee en hopelijk kan je vriend snel z´n eerste flesje geven.
hey dames,

Indian, fijn dat je bent teruggebeld, hoop dat het snel beter gaat!

Vibeke, blijf maar lekker in je coconnetje! Heerlijk en geniet ervan!

WW, no problemo hoor, lijkt me superheftig al die mannen die zo lang van huis zijn elke dag. R. kon vandaag thuiswerken, dus was een beetje vechten over wie bij Madelief mocht zijn, heerlijk!

Fijn dat al die kleintjes het zo goed doen!

Hier ook nog wel een beurs gevoel bij mijn bekken, vooral aan de voorkant. Geen incontinentie gelukkig, wel een beetje last van het aambeitje, wat was het aangeraden middel ook alweer?

Vandaag een kolf gekocht. Ik dacht dat ik alweer een beetje mezelf was, maar beslissen lukte me niet. Uiteindelijk heeft R. maar voor me besloten... . Ik heb een Philips Avent Handkolf gekocht, daar passen ook alle flesjes enzo op die we al hebben. Als ik het echt veel gebruik, kan ik altijd nog een elektrische kolf kopen.

Heb ook al 80 ml afgekolfd vandaag, in 3x. Ik wil graag de laatste voeding als flesje geven en links zit altijd flink vol.

Morgen met Madelief naar mijn oma, 1,5u verderop, dus een spannende dag! De hele familie erbij.. wel leuk hoor, onze dochter showen!
Goedeavond allemaal,

Jeetje, wat kom je tijd tekort zeg..pfff... probeer nu wel beetje mee te lezen, maar echt veel reageren komt er voorlopig denk ik nog niet van.

Allereerst iedereen nog bedankt voor de felicitaties en lieve reacties!

Ben sinds dinsdag ook ziek, flinke buikgriep, dus vriend stond er gelijk even alleen voor. Woensdagavond nog naar huisartsenpost ivm hele erge stekende onderbuikpijn. Lag krom van de pijn! Wrs een urineweginfectie of baarmoederinfectie, dus hup, weer aan de antibiotica.

Wilde dus weer met de BV beginnen, dat ging maandag eindelijk een paar keer goed (hij moest hoger liggen en we hebben de liggende houding geprobeerd, ook erg prettig), maar nu dus alleen kolven en kunstvoeding.

Gelijk aantal vraagjes, die jullie misschien wel kunnen beantwoorden?

- ben dus aan de diarree, dat nu wel minder is, maar wrs door de antibiotica nog wel even blijft (kuur tot dinsdag). Eet dus ook bijna niet. Nu merk ik met kolven dat productie wat afneemt. Om heel eerlijk te zijn begin ik het kolven ook zat te worden, dus heel netjes om de 3 uur doe ik niet. Probeer wel 4uur max aan te houden, maar zet bijv niet 's nachts mn wekker voor die 6 uur max.

Komt het dat productie nu minder is door minder kolven of door het weinige eten? (of combi?)

- Kan ik het zometeen weer goed op gang brengen?

- Wilde dit weekend met BV beginnen, maar ben nog wel 'zwak' door weinige eten en ik wil het nu wel 'goed' doen en niet weer met pijn en kloven zitten. Zou het in mijn situatie al zin hebben om te beginnen of toch even wachten tot ik beter en aangesterkt ben en weer normaal eet? Dus hopelijk 2e helft volgende week?

Vandaag is CB thuis geweest; Roan weegt nu 4160! lekker gegroeid dus. Hij heeft alleen de hele dag al niet gepoepd. Maar kan geloof ik door kunstvoeding komen, die hij nu wat meer krijgt:-(

Hier nog regelmatig wakker 's nachts, soms toch echt nog tijd bezig om hem in slaap te krijgen en dan is het alweer bijna tijd voor de volgende voeding.... zucht. (afgelopen dagen heeft vriend dat allemaal gedaan, even tijdelijk apart geslapen, zodat ik even goed rust kreeg, de lieverd!) Hij kan ook ineens wakker worden en binnen 10 sec het op een krijsen zetten, echt niet normaal! En dan blijft hij ook nog eens hangen in zn huilen, heel eng!

Vind het wel moeilijk om de verschillende huiltjes te herkennen, maar dat zal wel even tijd kosten. En die hongersignalen (behalve huilen), zien ik ook niet altijd, vooral dus niet als hij gelijk begint te krijsen.

en hij heeft ook veel last van darmkrampjes, zo zielig!

Houden jullie je trouwens strak aan de maximale tijden die tussen 2 voedingen mogen zitten (overdag 4 uur, 's nachts 6 uur)? Wij willen dat voor 's nachts niet echt meer gaan doen. We hebben hem 2x echt wakker moeten maken, maar ja, hij zal zelf wel aangeven wanneer hij honger heeft toch. (laatste nachten sliep hij toch niet zo lang). Overdag proberen we het wel in de gaten te houden. Heb je die tijden met geven van BV ook, omdat dat in principe op verzoek is?

Jeetje, wat een vragen komen er weer boven... maar las dat jullie allemaal al aardig in de BV zitten;-)

Ik probeer van t weekend weer wat bij te lezen en te reageren en hopelijk ook aantal foto's op hyves te zetten! :-)
hoi ikol,

Afname bv heeft waarschijnlijk met beide te maken en kun je zeker weer omhoog krijgen door veel kolven of aanleggen. Snap wel dat je kolven zat wordt, vond/vind er zelf ook niks aan, Ik zou zelf denk ik wel zo snel mogelijk weer met bv starten zodat roan aanhappen enzo kan blijven oefenen, maar zo lang je nog niet helemaal aangesterkt blijven combi met kv zodat je niet alle voedingen hoeft te doen en aan kunt sterken. Op de kinderpijler is ook een bvtopic waar veel meiden meelezen die goed kunnen help met deze vragen. Oh en over wakker maken, iemand schreef hier dat het vanaf een bepaald aantal kilo´s sowieso niet meer hoeft, weet alleen niet meer precies hoeveel dat was. Hier zetten we geen wekker maar meneer komt braaf om de drie dus nog weinig doorgeslapen. Beterschap ermee.
Vanaf 4 kilo hoef je ze niet meer te wekken, zei mijn verloskundige...
[
Luuk had gisteren ook de hele dag last van krampjes, echt zielig. Je ziet hem helemaal rood aanlopen en kronkelen. Na de krampjes viel hij van uitputting in slaap en kon ik hem zo wegleggen. Vannacht ook met hem bezig geweest van half 3 tot 5. Vanochtend kwam hij rond acht uur/half negen weer.

Luuk geef ik echt helemaal bv op verzoek, maar ik wil nu wel overdag misschien toch hoogstens 4 uur ertussen laten.

Gisteren zat er soms wel 5 uur tussen, of 5,5 uur soms zelfs, ik ben ook bang dat ie z'n ritme zo omgooit.

Nou ja, ik wil maandag even naar het weeg(half)uurtje en dit evt. ook bespreken.

Hoeveel voedingen moeten ze eigenlijk minimaal hebben met 3 weken? Ik dacht toch wel 6 of niet?

Vanochtend heb ik ook gekolfd, omdat hij maar één borst had leeggedronken en de andere borst pijn deed van de stuwing. Toen heb ik 110 ml gekolfd. Wel met wat tussenpozen. Femke vond het wel grappig, keek er naar en begon te lachen. "Gekke mama" zei ze en ook: "mama, koe!"

En bedankt, haha, maar ja, zo voel ik me ook wel als ik aan het kolven ben.

Daarna zei ze "koe baby", dus ze bedoelt met koe eigenlijk melk en heeft door dat die melk voor de baby is.

Of ze ziet me toch als koe tijdens het kolven, dat zou misschien toch ook wel kunnen.

Hebben jullie ook zoveel was? Ik blijf maar bezig heb ik het gevoel, nu helemaal met 2 kinderen.

Balen van die pijn in je knie/heup Indian.

Ik heb sinds een paar dagen ook pijn in m'n rug, linksonder zeg maar. Misschien de ischias, want het trekt een beetje door naar m'n been.

Volgens mij komt het van Femke tillen ofzo, ik kon gisteren niet normaal lopen.

Misschien icm te veel huishoudelijk werk, ik wil sowieso toch eens op zoek naar een werkster, zeker als ik straks weer moet werken. Qua huishouden doet P. eigenlijk niets, maar hij ziet het werk ook niet en het boeit hem ook niet. Dus als ie het zou gaan doen is het toch niet naar m'n zin, dat schiet ook niet op natuurlijk.

Ikol, vervelend dat je nu ook ziek bent, fijn dat je vriend je ontlast.
Ilja, ik ben ook ingeknipt en gehecht. Het is nog wel gevoelig, niet echt pijnlijk. Maar volgens mij is het litteken nog wat opgezet. Ik heb vandaag even gefietst en moet een beetje naar achter "hangen" zeg maar.

Luuk wil vandaag niet zelf in slaap vallen, hij huilt echt heel hard en na 10 minuten nog steeds. Dan leg ik hem nog maar even aan en daarna gaat het meestal wel goed.

Nu huilt ie ook weer. En hij is nog wel lekker onder de douche geweest met P. Daarna bleef hij maar huilen dus heb ik hem nog even aangelegd, nog eens geprobeerd en weer wilde hij niet slapen. Dus maar weer aangelegd, andere borst gegeven. Toen was ie in slaap en heb ik hem in bed gelegd. Nu is ie wakker geworden (na 5 min. al) en huilt ie weer.

Nou laat ik hem toch maar even huilen.

En ik ga maar eens een vroeger topic doorlezen waar ik in heb geschreven toen Femke zo oud was als Luuk nu. Kijken hoe het toen ook alweer ging.....
[
Peetje, ik ben er juist achtergekomen dat B. nog onrustiger wordt als ik maar blijf voeden. Dan blijft dat maagje en die darmen maar gestimuleerd worden waardoor ze nog meer krampen en pijn krijgt en dus blijft huilen. Maar ik vind het ook lastig hoor, want ze geeft vaak de signalen dat ze honger heeft, terwijl, als ik 'r dan even laat huilen, steunen en kreunen, ze opeens spuugt of zo. En dus blijkt dat ze teveel had, ipv te weinig....

Maar misschien is hier bij Luuk helemaal geen sprake van. Lastig hoor, om die baby's een beetje te "lezen".

B. had gisteren een hele onrustige dag, waarop ze nauwelijks heeft geslapen. Pffff, heel vermoeiend, vooral omdat zoon ook thuis was. En vandaag heeft ze de hele dag geslapen! Nou ja...

Baby's!!! Ze zouden er echt een gebruiksaanwijzing bij moeten leveren!
Indian, klinkt niet fijn die pijn. Balen is dat hè, als je s nachts wakker ligt, terwijl de baby lekker slaapt. Helemaal als je dan ook ook nog pijn hebt!

Had ik vannacht en gisternacht. B. na de voeding gelijk in slaap in 'r bedje en ik nog een uur a anderhalf wakker. Gelukkig niet van pijn, dus minder vervelend dan bij jou.

Heb vanmiddag wel 3 uur geslapen! Moest echt ff bijtanken van afgelopen week. Voelde me ook een beetje grieperig. Maar nu gelukkig weer ok. Was al bang voor borstontsteking...
Ja, daar ben ik ook een beetje bang voor, dat ie nog meer krampjes krijgt en pijn. Na mijn posting is ie uiteindelijk toch in slaap gevallen, zo'n 50 minuten. Daarna begon hij weer hard te huilen dus hebben we hem er maar uitgehaald, luier verschoond, even bij P. op schoot, daarna weer gevoed (was 2 uur geleden) en toen was ie in slaap gevallen.

Ja, die gebruiksaanwijzing heb ik ook nog niet gevonden, en die van Femke werkt niet bij hem....
Wat vervelend dat er zoveel kindjes zijn met vreselijke krampjes..

Hier 's avonds wel regelmatig even heel erg last, maar gelukkig meestal na een paar minuten wel weer over..

Gebruiksaanwijzing is hier bijna gevonden....althans dat lijkt nu even zo..Kan morgen weer anders zijn hoor, maar de afgelopen dagen waren echt heel erg relaxed.

Nachten ook goed te doen..gisteravond om 21.15 laatste voeding en toen om 3 uur weer en om 7.30..Prima toch.

Gistermiddag ook heerlijk 2,5 uur geslapen en dat heeft me zo

goed gedaan!!

Ilja: Ja wakker maken om 23 uur of 00 uur, dat kan wel, maar ik heb het gevoel dat ze tussen 3 en 4 sowieso wel komt, want eergister laatste voeding om 22.15 en toen ook om 2.45 wakker...en vorige week 23 uur laatste voeding en toen om 4 uur...

Maar als ik haar wakker maak om 00 uur bijv heb ik zelf tot die tijd minimaal geslapen, wnat hier geen meisje dat na 15 min weer in bed ligt. Hier min 45 minuten bezig met voeden en verschonen...dus gister lag ze er om 22.30 pas in..als ik haar dan wakker maak om 00 uur, dan heb ik max 1 uur geslapen en dan ligt ze er om 1 uur weer in ofzo en dan tot 5 uur of 6 uur...dan heb ik minder slaap dan wanneer ik het zo doe....Maar ik snap jouw redenatie wel hoor..maar omdat ze 's avonds nog steeds regelmatig onrustig is, kan ik ook niet zeggen ik ga om 19 uur slapen..Ja kan wel als vriend de zorg dan op zich neemt en dat wil ie ook wel hoor...maarja meestal zit er dan maar 2 uur tussen de voedingen...dus tja...ik vind het zoals het nu gaat wel prima...Maar dank voor het meedenken hoor!!

Indian: Oh das naar om wakker te liggen van de pijn..vooral als de babbie wel lekker ligt t epitten..

Oh en trouwens..hebben jullie al geprobeerd de pink/speen te proberen als ze krampjes hebben? Het schijnt dat ze graag willen zuigen tijdens de krampjes, maarja melk heeft ze niet nodig...en krijgt z emss meer krampjes van..

Hier is Yara trouwens erg bezig met zindelijk worden, althans...ze zegt telkens dat ze op de grote wc wil, maar dan komt er niets...maarja het begin is er...

Oh en Peetje: Hier ook op verzoek, maar wel overdag max 4 uur er tussen, gewoon puur omdat het anders gewoon niet uitkomt op 6 voedingen als ik 's nachts 1 voeding zou geven...en ja het dag en nacht ritme is ook erg fijn dat ze dat door heeft..

Ik ga me even aankleden, schoonouders komen om 10 uur koffiedrinken en Jente in badje doen...en om 11 uur weer andere visite...
Hey dames!

Ikol, wat naar meid! Je krijgt het wel flink voor je kiezen zeg! Tips heb je al gehad geloof ik. Ik heb goede ervaringen met het Borstvoedingscentrum in Amsterdam, die kun je ook bellen voor advies. Wordt gerund door 4 lactatiekundigen, en je hebt in 1 keer het goede antwoord. 6 uur ertussen laten is echt de max trouwens, dan wordt hij te moe om te drinken, komt er niets binnen, slaapt hij meer omdat hij niet genoeg energie binnenkrijgt... en zo kom je in een vicieuze cirkel terecht. Gelukkig groeit Roan wel heel erg goed!

Verder veel herkenning, die krampjes zijn zoooo zielig! Hier is het al een hele week vooral 's avonds raak, vanaf een uur of 1900u, en ze slaapt pas om 0030u. Helemaal overstuur maakt ze zichzelf. Overdag heeft ze ook wel eens een krampje, zoals net, maar dan kan ze er beter tegen en gaat ze gewoon slapen nadat we haar hebben getroost.

Gisteren wilde ik zeker weten dat het geen tekort was aan voeding, dus hebben we KV gegeven. 's avonds komt ze rond 1900, 2100 en 2300 uur, maar eigenlijk gewoon elk uur. Mijn tepels konden dat ook niet meer. Gisteren bleek dat het vooral een zuigbehoefte is tussendoor, en geen honger. De pink/speen werkt inderdaad tegen krampjes, door het zuigen en slikken gaat het spijsverteringssysteem werken waardoor de voeding beter door het systeem heengaat. Hier dus alleen een speen om te helpen bij de krampjes. En tussendoor gaat R. heeeeel veel wandelen. Dan slaapt ze niet, maar wordt ze in ieder geval niet overstuur.

Gisteren was superleuk met de hele familie. Natuurlijk de foto met mijn oma, en mijn dochtertje zelf bijna niet gezien. Alle tantes, ooms en neven waren helemaal weg van haar! En zij natuurlijk super wakker en genieten! Het was erg vermoeiend, helemaal met weer een avond erachteraan, maar het helemaal waard!

Overigens ben ik heel blij dat wij het 's avonds hebben, want 's nachts is het nog uitputtender en doordeweeks sta ik er overdag alleen voor.

Herfst, hoe gaat het bij jou? Moet regelmatig aan je denken met je zoontje dat maar niet wil slapen.

Bosbes, en F., is die een stuk blijer en tevredener nu, na een tijdje KV?

De was zit er nu ook weer in. En die huishoudelijke hulp, die hadden we al. Heb mezelf wel verwend, en ze komt nu vier weken lang twee keer per week. De extra keer wel een stuk korter hoor, alleen maar even stofzuigen, was opvouwen, een doekje door de wc en bed verschonen. Maar toch echt superluxe!
O, klinkt heerlijk Roro, 2 keer per week huishoudelijke hulp. Groot gelijk.

Ik laat Luuk inderdaad ook wel aan m'n pink zuigen. Meestal weet ik wel of hij krampjes of honger heeft, want vaak begint het zo'n half uur na de borstvoeding en dan loopt ie helemaal rood aan, begint te maaien met armpjes en beentjes en er komt een klagelijk huiltje, of meer gilletje uit. Het zuigen schijnt ook pijnstillend te werken.

Speen heb ik geprobeerd gisteren, maar dat wilde hij niet.

's Avonds zijn we nog wel wat aan het klooien, vaak wil ie dan echt niet slapen en blijft ie maar huilen. Dan leg ik hem elke 2 uur maar aan en gaat ie rond half elf/ elf uur slapen. Dan komt ie rond 3 uur nog een keertje en dan weer rond zeven uur/acht uur. Vanochtend was het half negen.

Vannacht had ie om 3 uur de ene borst en om 4 uur de andere. Tussendoor was ie in slaap gevallen en had ik hem teruggelegd, maar hij werd toch weer wakker voor de andere borst.

P. vindt het wel een stuk minder "leuk" en "schattig" dan toen Femke geboren was. Hebben de mannen/vrienden van anderen met nu een 2e kindje dat ook? Toen Femke net geboren was vond ie alles leuk en geweldig en wilde elke keer de luier wel verschonen. 's Nachts ging ie er ook vaak uit en gaf hij haar mij aan. Vaak legde hij haar dan ook nog terug.

Nu vindt ie het eigenlijk alleen maar lastig als Luuk "alweer" huilt. 's Nachts slaapt ie gewoon door (of blijft in ieder geval liggen) en als hij in de 3 weken 4 luiers heeft verschoond is het veel volgens mij.

Hij moet echt wennen aan weer een baby'tje en vindt Femke veel makkelijker, die kan al veel duidelijk maken.

Nou ja, hij doet wel veel met Femke en haalt haar er iedere ochtend uit.
Peetje, hier hetzelfde hoor, met dat man bij de eerste veel betrokkener leek. Overigens weet ik van mijn man dat hij zo wie zo weinig met babies 'heeft', en dat dat met een half jaar zo'n beetje wel goed gaat komen. Hij vindt het ook gewoon allemaal veel te klein en iel en is bang om wat stuk te maken. Komt bij dat hij ook nog eens erg ongeduldig is en lomp, en dat alles te samen maakt dat ik het niet eens erg vind om het zelf te doen . En inderdaad, hij doet nu veel meer met dochter omdat hij die snapt en zij zelf duidelijk kan maken wat ze wil. Dat merk ik ook aan hem, dat hij erg ongeduldig wordt omdat hij Willem niet snapt. Waarom komt er bij de geboorte toch alleen maar een baby en die stomme placenta uit, he? Van mij had er bést een manual bij mogen zitten, had ik bést een paar extra persweeen voor over gehad

Maar hier hebben we het 'samen slapen' uurtje 's ochtends nu ingevoerd. Willem is dan wat rommelig, niet huilen ofzo, maar niet zelf willen slapen (niet zó gek met de nachten die hij maakt), maar te moe om wakker te blijven, man blijft dan nog een uurtje (of twee ) met Willem liggen terwijl ik lekker met dochter naar beneden ga. Willem ligt dan meestal bovenop manlief te slapen. Zo krijgen ze toch een band, een slaapband weliswaar, maar toch

Hier trouwens ook 's avonds veel gerommel, meestal van half zeven (zodra het eten op tafel komt ) tot half negen. Ik hou hem maar gewoon lekker bij me, al is dat soms ook niet goed. Wij noemen dat de 'niets bevalt en de rest deugd niet' uurtjes. Wat je ook doet, het is nooit goed. Zelfs pink is af en toe niet goed, terwijl dat over het algemeen toch wel het wondermiddel is. Tja, het is niet anders. Ik heb nog geen enkele 18 jarige gezien die 's avonds huilend in z'n moeders armen lag, dus het zal wel overgaan!!
Om een kort verhaal lang te maken...
Goedemorgen!

Bedankt voor de adviezen!

Indian, fijn te weten dat het minder eten van mij geen invloed op zijn voedingen zou hebben dan.

Heb hem vanmorgen dus maar eens liggend gevoed (zat nu bijna week tussen). Rechts ging ineens goed, had niet eens door dat hij al aangelegd was haha en deed helemala geen pijn! Links zat een flinke kloof, misschien nog steeds niet helemaal wel, die was dus ook iets gevoeliger. Maar op zich te doen. Wel branderig naderhand, beide borsten, maar kan misschien nog door spruw komen (heb zalfje). Of vanavond nogmaals proberen en anders morgen weer, ga ik het zo opbouwen.

Probeer het kolven ook weer bij te houden en dat tijdens zijn voedingen we doen.

Ik voel me dan net zo'n koe, aan dat elektrische ding, :-s

Peetje, kan me voorstellen dat femke dat ook zo een beetje ziet hoor, haha. (niet helemaal leuk om te horen natuurlijk;-))

Wb BV, gewoon aanleggen aan borst en dan pas stoppen wanneer kindje zelf stopt toch? dan evt 2e borst nog aanbieden? In ZH deed ik max 15 min per borst ivm pijnlijke tepels, dus even iets anders.

Hier gebruiken we ook veel de pink en speen. Wij hebben wel een speen met ronde tuit, die meest op fles/tepel lijkt. DE meeste zijn anders van vorm en volgens kraamhulp kun je dan het beste eentje hebben die de vorm van tepel beste nabootst. Maar tijdens krampjes wil de speen of pink niet altijd erin hoor! Meneer krijst de boel bij elkaar. De krampjes herkennen wij ook door t getrappel van de beentjes.

Maar die gebruiksaanwijzing missen wij hier ook wel, haha. Ach, het schijnt vanzelf te komen. Maar lastig is het soms wel.

Indian, las ergens dat het wat minder gaat met de CU? Dat is wel balen zeg! Ik hoop voor je dat het toch gauw beter gaat met je!

Ik hou het even hierbij. Krijgen vanmiddag bezoek en wil even slapen nog. Meneertje hier heeft neiging om te gaan slapen wanneer wij wakker zijn of op moeten staan. Maar wanneer wij willen slapen, ho maar.

Fijne dag!
quote:weatherwax schreef op 12 juli 2009 @ 11:37:

Ik heb nog geen enkele 18 jarige gezien die 's avonds huilend in z'n moeders armen lag, dus het zal wel overgaan!!

Lig echt in een deuk vaak om je uitspraken, ww!!! Relativeert lekker, thx...
[
Indian, welke zalf voor spruw gebruik je? Ik gebruik miconizol creme, maar die moet ik dan dus wel weer even 'afwassen' voor ik BV geef (of ga kolven), heel irri. Smeer dus ook niet altijd na elke voeding, vergeet ik ook. Roan konden ze ook geen spruw vinden, bij mij geen uiterlijke symptomen, maar puur op feit dat tepels en borsten branderig aanvoelen naderhand.

En verschonen doe je dus tussendoor?

En wat doen anderen? Hier wisselt het wel eens, maar soms is het krijsen op de commode, dus dan liever voor voeding, zodat hij daarna lekker kan slapen. (alleen poept hij dan de luier tijdens voeden al eens vol:-s)

Ik heb met eten weer BV gegeven, maar dit ging niet echt prettig. Deed het zittend en dan zitten we erg te zoeken naar goede hoogte. Mijn tepels steken echt naar voren of zelfs iets omhoog, dus moet Roan best hoog neerleggen. Best lastig zeg dat BV! Misschien morgen toch lactatiekundige vragen om hier eens naar te kijken.

Hoe doen jullie dat zittend?

Hier geven we ook flesjes, dus vriend is genoeg met kleine bezig. Vind het ook heerlijk als hij om borst ligt enzo. Maar ja, dit is onze eerste en als je al kinderen hebt, hebben die natuurlijk ook aandacht nodig. Snap best dat de mannen zich daar dan iets meer mee bezig houden (vooral als je BV geeft).

Wanneer krijgt een kindje wat meer regelmaat? Lees in groeiboekje van CB over rust en regelmaat, maar de regelmaat is ver te zoeken hier. Hij heeft geen vaste voedingstijden, soms elke 3 uur, dan zit er weer 4 uur tussen enz. Dus alles verschuift soms. Ook best lastig wanneer we hem dan gaan badderen/ douchen (wat vinden jullie prettig tijdstip?) of gaan slapen ofzo. Moet er allemaal tussen gepland worden.

We gaan proberen morgen voor t eerst met hem naar buiten te gaan! :-) Ik voel me al stukken beter en volgens mij wordt het goed weer (en anders tussen de buien door;-))

Las ook al dat aantal van jullie alweer sex hebben? Pff.... hier nog lang niet aan denken hoor, haha... maar ja, tis bij ons ook pas 2 weken terug. VK had trouwens gezegd dat eerste 6 weken sex niet 'kan' (advies), ivm herstel. Vorige week zaten er trouwens nog maar 2 hechtingen in, rest was al opgelost. Hebben jullie zelf nog met spiegel gekeken? Ik ben ingeknipt, maar had er geen idee van hoe dat eruit zag. Lieten ze in ZH zien, helemaal naar linkerbil geknipt! Zo raar om te zien.

Indian, ik had het even gemist denk ik, maar zie in schema iets staan bij jou over heupjes? Wat heeft D?

Girafje, hoe was het met het ruisje?

Bosbes, lukte BV bij jou niet? hoe voelt het nu, nu je de knoop doorgehakt hebt? Doet ze het goed met de KV?

Roro, bedankt voor t advies, dat van het langer dan 6 uur en dan niet willen drinken enzo wist ik niet!

iemand ervaring met draagdoek?

Oke, weer genoeg voor vanavond, kleine huilt, dus krijgt van vriend zo zn flesje en dan gaan we met zn allen richting bed!

Truste

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven