Juni '09

24-06-2009 17:07 687 berichten
Alle reacties Link kopieren
quote:sanna76 schreef op 06 juli 2009 @ 23:06:

Ik weet niet of jullie op de hyves van Vibeke kunnen daar staat meer nieuws. Maar de kleine is zondag geboren.Vertel eens wat meer, jongetje, meisje?
Jeetje ik kan het echt niet bij sloffen. Wat schrijven jullie allemaal weer veel. Wel erg gezellig. Probeer echt zoveel mogelijk bij te lezen.

Even een paar reacties:

Peetje, zo'n kussen (op de zij slapen) heb ik te leen van m'n zus en die heeft 'm cadeau gekregen. Maar Linn slaapt deze week met die warmte zonder dat kussen op haar rugje en dat gaat heel goed.

Indian, ik heb Björn ook in de puckababy gehad en hoefde daar niet van af te kikken, ging heel goed na een tijdje zijn we gewoon getsopt om te kijken hoe dat ging. En dat ging super goed.

Ikol, jemig dat klinkt inderdaad helemaal heftig. Doe het rustig aan... maar dat doe je al lees ik.

Hier ook om de 4 uur voeden op verzoek, Linn is echt vd klok, hihi. Heb wel al 2 nachtjes kunnen doorslapen, toen maakte ze 6 uurtjes. Ohh wat heerlijk... En ze is echt een avondmensje, klaarwakker. Niet vervelend, maar gewoon wakker. Erg gezellig. Even een momentje van ons 2en.

Ik ben al begonnen met kolven, voorraadje maken. Ik begin aanstaande maandag weer met werken, dan moet manlief met het flesje in de weer. Ben benieuwd hoe dat gaat, deze week maar even oefenen.

De verbouwing is eindelijk klaar, jemig wat duurde dat lang. Moet alleen deze week wel de salon weer inrichten, ook wel weer leuk.

Fijne dag allemaal
Vibeke, gefeliciteerd met de kleine! Ik lees dat je zondag bent bevallen, alles goed gegaan?
Girafje, fijn dat het hartruisje al minder aanwezig is!

Indian, balen dat je man zo veel weg is. Hier valt het wel mee, maar op de dagen dat mijn man dagdiensten heeft, ziet hij de kinderen helemaal niet. Drie dagen lang niet... hij is voor 6 uur de deur uit en komt na 20 uur pas thuis. Willem is dan meestal nog wel beneden, maarja... dat dolt nog niet zo lekker, met zo'n driewekenoude baby. Dat mist mijn man dan ook erg hoor, het dollen met dochter. Na die drie dagen gaan ze ook met z'n tweeen dan helemaal los!

Balen dat het afbouwen niet gelukt is. Raar dat er nog maar 1 MDL-arts is...

Bosbes, hier werkt de draagdoek ook prima tijdens de huiluurtjes. Ik probeer niet eens andere manieren meer, na de voeding van rond de 17 uur gaat hij meteen de draagdoek in tot de voeding van rond 20 uur. Probleem opgelost!

Peetje, klinkt als een lekker dagritme zo! Voor je dochter: die van mij is letterlijk uren zoet met haar treinbaan. Gewoon eentje van de ikea, ziet er niet uit eigenlijk, maar een lol dat ze er van heeft!

Over het aantal voedingen heb je al advies gehad, zolang ze helder en alert zijn, ook na lange tijd zonder voeding, hoef je je er niet druk om te maken. Wel opletten (dmv gewicht) of het aantal voedingen genoeg is, 5 voedingen bij 2 weken lijkt me weinig, maar als het een 'grote innemer' is, komt dat wel goed.

Ikol, jammer dat het rommelen is met de BV. Kloven.. auw. Wat betreft het bad: als jullie ook een groot bad hebben, kun je je man/vriend lekker met baby in bad laten gaan. Baby kun je dan heel voorzichtig aan het water laten wennen, het geluid van het lopende water werkt vaak rustgevend, en het huid-op-huidcontact tussen papa en baby ook. Willem vond het babybadje ook drama, terwijl met papa in bad een feestje is.

Ka30, jij ook aan het rommelen met zelf in laten slapen... hier ook, hoor. Ik maak me er niet druk om, hou hem lekker bij me. Vind Willem eigenlijk nog veel te klein om met 'opvoeden' te beginnen. Dochter heeft in het begin ook veel bij me geslapen, ook niet getraint in zelf in slaap vallen (wel geprobeerd en heeft veel frustratie en onmacht opgeleverd, geen zelf-in-slaap-vallende-baby overigens), en het is allemaal goed gekomen, met drie maanden viel het kwartje en ging ze gewoon zelf slapen. Goed kijken naar wat bij jou past, dat is het belangrijkste!

Hier gaat het best lekker nu ik me er bij neergelegd heb dat ik voorlopig aardig 'vast' zit aan Willem. Dat vind ik nl het meest frusterende aan de borstvoeding, dat ik zo 'vast' zit aan hem. Kan natuurlijk wel kolven, maar dan nog moet het allemaal van mij afkomen. Ik ben er niet zo goed in dat iemand zó afhankelijk van me is, bij Mieke had ik het daar écht heel moeilijk mee. Nu lijkt dat een stuk minder, minder belastend ofzo. Moeilijk uit te leggen.
Om een kort verhaal lang te maken...
Ik herken zoveel in jullie verhalen en onzekerheden. Vinden jullie het goed als ik af en toe meeschrijf/ vragen stel?

Tijdens de zwangerschap had ik er niet zo'n behoefte aan, maar nu, alleen met de kleine meid thuis of met zoon er ook bij, vind ik het heel fijn om jullie verhalen te lezen, maar af en toe ook te reageren.

Hoor graag of dat ok is...
Even snel, M moppert een beetje..

Ka, ik zou eens kijken voor een bakerzak(www.bakerzak.com) dat voorkomt dat hij zichzelf wakker slaat/houdt door zijn maaiende armpjes. Het geeft iets meer begrenzing/geborgenheid en dat schijnen de kindjes heel fijn te vinden! En die buikpijn herken ik helemaal, voelt echt alsof er een gat in je buik zit he? :(

Kolven doe ik al een tijdje, heb inmiddels denk ik zo'n 800 ml op voorraad in de vriezer.

En Oei ik Groei hebben we hier ook in de kast staan, maar bij Noah nauwelijks in gekeken . De mijlpalen die ze daar hanteren, vind ik echt niet vergelijkbaar met de werkelijkheid, maar dat zal voor ieder kind verschillen. Voor globale info wel een fijn boek!

En hier nog 8 kilo teveel eraan hangen. Vooral op mijn benen/heupen en buik. Borsten zullen ook wel wat wegen trouwens.. Ach ja, komt vanzelf wel weer, hoewel ik dit keer wel van plan ben actiever mijn buikspieren te trainen.

Ikol, ik heb op jouw hyves-profiel al een stukje gelezen over je bevalling, vond het erg heavy allemaal hoor. Dus zorg goed voor jezelf en doe niet teveel! Alle moeders willen flink zijn en meteen alles weer kunnen/doen, maar dat hoeft echt niet! Het is vooral heel erg mooi en lief enz. enz. maar ook gewoon af en toe helemaal niet leuk, vermoeiend en onzeker, kom maar lekker hier van je af kletsen als je er even doorheen zit.

Succes met de bv!

Bosbes, jaaaa, lief is ie he? Wat jammer dat je ouders zo ver weg wonen. De vakantietijd breekt straks natuurlijk wel aan, dus zouden je vriendinnen dan evt niet wat bij kunnen springen?

Nijntje, dat ritme probeer ik hier nog maar niet eens te ontdekken. Hij komt nu tussen de 2,5 en 4 uur overdag. 's nachts wil er nog wel eens 5 uur tussen zitten. De eerste keer dat Noah zonder nachtvoeding deed was met 7 mnd, dus daar bereid ik me maar op voor.

Slaapt ze nog lekker in de bakerzak?

M is stil en Noah ligt ook in bed, dus ik ga maar even van de rust profiteren en ook een uurtje liggen.. *gaap*
Oh ja, vibeke, gefeliciteerd!! Ben heel benieuwd!

Verder zag ik dat er een aantal crossposts waren, maar ik ga nu echt naar bed..

*zwaai* naar de andere mama's
rebels schrijf lekker mee hoor!

geef even wat gegevens, dan zet ik je im het schema.

jeuj vibeke, gefeliciteerd!

kom straks lezen, moet nu naar de psz, en ben de hele ochtend met D bezig geweest, voeden, psz, wandelen, voeden, weassen (tot halverwege zijn rug vol met ontlasting) en nu slaapt hij net op mijn arm.
tip/idee/optie: wij mogen geen bakerzak gebruiken ivm heupjes, daarom www.puckababy.com

voor de geinteresseerde
Indian, mag je de bakerzak niet gebruiken? Maar daarin ligt een kindje in principe toch helemaal los? De enige begrenzing zijn de ontbrekende armgaatjes..

Of ja, misschien omdat je hem vanonder iets dicht moet knopen..??
hoi allemaal,

Balen indian dat het afbouwen niet gaat, hopelijk bij de volgende poging meer geluk.

Zon, sohee jij gaat goed met afkolven. Hier vandaag ook maar begonnen, morgen even alleen weg en als de kleine dan toch tussendoor komt dan kan papa ook wat betekenen. Daarna maar voor een structureel voorraadje gaan beginnen wel zo makkelijk.

Vibeke gefeliciteerd, hopelijk is alles goed gegaan.

Ikol, wat een verhaal zeg, goed dat jullie even tijd voor jezelf hebben genomen zonder bezoek en tja niet iedereen vind dat even leuk, maar het is jullie kind en jullie beslissing. Succes met aansterken en bv.

Rebels, gezellig dat je mee komt schrijven.

WW snap dat afhankelijke gevoel (dat dat nu minder is) wel. Merk dat ook aan zoveel zaken dat ik het makkelijker mee omga en het als minder belastend ervaar.En dat terwijl er nu twee rondlopen.

till al weer aan het werk, knap hoor, moet er nog even niet aan denken.

Hier ook de draagdoek aan het uitproberen, omdoen gaat nog niet soepel, maar uk slaapt er heerlijk in.
Vibeke, gefeliciteerd met jullie kindje!!! Joepieee, nu hebben we allemaal onze baby'tjes Echt grappig, 9 maanden met elkaar naar deze maand toe geleefd...en nu zijn al die kleine (destijds nog onbekende) mensjes er allemaal... Bijzonder vind ik het. Frederique'je is al niet meer weg te denken uit ons leven...

WW, dat idee benauwde mij ook ineens heel erg. Dat ik de komende maanden om de paar uurtjes aan mn kindje zit vastgeplakt. Had daar (naief natuurlijk) van te voren nooit bij stilgestaan. Wij zijn toch zo langzamerhand aan het overstappen op kunstvoeding. Vind het kolven ook best een belasting en na lang beraad met vriend en wat mensen om ons heen, toch maar voor volledige kunstvoeding besloten te gaan. Ik was ook gewoon te moe en er was teveel gedoe geweest om er nog vol en gemotiveerd mee door te gaan. Jammer maar helaas...heb in elk geval mn uiterste best gedaan...

PS zonnetje, slaap lekker...

Rebels, welkom.
anoniem_7734 wijzigde dit bericht op 07-07-2009 12:00
Reden: ps
% gewijzigd
Vibeke, van harte gefeliciteerd met jullie kindje! Ben benieuwd naar het verhaal, naam etc. Volgens mij wist ze al dat het een jongetje werd, kan ik me herinneren.

Bosbes, je hebt zeker je uiterste best gedaan, als ik jouw verhalen zo heb gelezen! 't Is misschien ook wel een beetje een opluchting nu je de knoop hebt doorgehakt?

Rebels, welkom!

Gisteravond wilde Luuk ook niet slapen. Eerst heb ik hem even laten huilen, maar hij bleef maar huilen, terwijl hij normaal na 10 minuten wel slaapt. Dus heb ik hem maar lekker bij me gepakt, nog een beetje extra gevoed en met m'n pink zoet gehouden. Daarna ging hij wel slapen. Vannacht rond half vier kwam hij weer en viel daarna wel meteen weer in slaap, waar ik al heel blij mee was.

Ik heb hem vanochtend weer in bad gedaan; hij vindt het erg fijn, dat warme water. Als ik hem eruit haal is dat een stuk minder fijn, doordat het kouder is. Dus ik had hem lekker ingewikkeld in zo'n hydrofiele luier en tegen me aan gehouden, begint hij natuurlijk weer te plassen, echt een flinke straal kwam eruit. Dus vloer nat, ik nat, hydrofiele luiers nat. Ach ja, het houd je bezig.

Ik wil donderdag even met hem naar het weeguurtje gaan. Even kijken of dat uitkomt, ik moet Femke wel meenemen. P. weet nog niet of hij vrij neemt.

Wat betreft het kolven; ik heb één keertje gekolfd en toen kwam er 60 ml uit. Dat ligt nu in de diepvries. Maar ik zal maar eens beginnen binnenkort, want ik wil toch wel een flinke voorraad hebben, want ik kolfde bij Femke ook altijd te weinig, dus dan gaat het hard.

Ka, misschien is idd inbakeren een optie?

Wel fijn dat die draagdoek helpt.

O ja, Til, wow, al weer beginnen met werken! Wel rustig aan beginnen hè?

Je gaat in je eigen salon werken aan huis of niet?

Heb je er weer een beetje zin in?
hoi, even snel laten horen dat ik nog leef! Het komt er even niet van om te schrijven, omdat meneertje bijna niet slaapt overdag. Ik kom dus nergens aan toe en forummen zit er even niet in. Maar ik kwam snel even kijken of Vibeke bevallen is, en aan wat felicitaties te zien is dat zo. Vibeke gefeliciteerd!

Hopelijk tot snel, iedereen heel veel liefs gewenst!

groetjes herfst
Vibeke: Gefeliciteerd!! Mooie naam! Ben benieuwd naar je verhaal!

Ikol: Jee wat een heftig verhaal..Rust maar goed uit en goed hoor van je dat je de visite heel erg verspreid om zo je krachten te sparen.

Ik hoop dat de bv beter gaat lopen!

Bosbes: Ik denk dat het je veel rust geeft he dat je nu de knoop hebt doorgehakt! En je hebt er zoveel aan gedaan...kindjes worden ook groot met kv hoor..Ik ben een goed voorbeeld..:D

Indian: Jammer dat het afbouwen niet goed ging, wel fijn dat de puckababy lijkt te werken

Ka: Ik zou je ook aanraden een inbakerzak oid te gebruiken! Werkt hier goed.

Jente wordt nog steeds wel regelmatig wakker tussendoor, maar slaapt meestal binnen 5 min weer in...

En 's nachts gaat het gewoon heel erg goed. Dan ook meestal niet wakker tussendoor..

Gister om 20.15 gevoed en om 00 uur eerste kikje, be weer in slaap gevallen en om 00.45 volgende kikje...bedacht me toen weeer dat ik haar zou gaan voeden, maar vervolgens zijn we weer in slaap gevallen en om 1 uur ofzo werd ik wakker en wist ik niet meer of ik nu wel of niet gevoed had...en om 2 uur heb ik haar uiteindelijk maar wakker gemaakt om te voeden..(6 uur later)

Vandaag lijkt ze constant om de 3 uur te komen...Huilt nu ook weer, dus ik ga haar zo maar voeden..Hopelijk kunnen we dan lekker eten zonder huilend meisje.

Vanavond weer kraambezoek..

Vriend moet trouwens vrijdag weer werken, dus dan mijn eerste dagje alleen met de 2 meiden...ben benieuwd...
Oh en hier een tip wb het zlef in slaap laten vallen...Volgens verpleegkundige van CB is het na 5 minuten er al naar toe gaan niet zo goed, want dan heeft de kleine geen gelegenheid om zelf in slaap te vallen, maar na 10 minuutjes zou beter zijn...

Hier werkt dat prima...

Meestal na tot 7 5 minuutjes is ze stil en begint dan een paar minuutjes later nog eens, maar dat duurt dan maar 2 minuutjes ofzo en dan wordt het steeds korter en grotere tussenpozen...

Maargoed ook ik vind het laten huilen niet heel leuk hoor...maar merk wel dat het hier werkt..
Bedankt Peetje en Nijntje, heb inderdaad mijn best gedaan wat BV betreft. De knoop doorhakken geeft zeker veel rust, en dat is ook wat waard. Nijntje, ben inderdaad zelf ook het levende voorbeeld van kunstvoeding (vriend ook trouwens). In die tijd, vertelde mijn moeder, werd er gewoon 1x aangelegd, lukt het niet? Dan lekker overstappen op de fles...Wat verandert er veel in 32 jaar he?

Peetje, hoe vaak moet je de baby eigenlijk laten wegen bij CB? Is dat elke week? Ahh vindt Luuk badderen ook zo fijn? Frederique ook. Het van te voren wassen en daarna afdrogen vindt ze vreselijk, brullen geblazen, maar het badderen zelf is echt favoriet. Ontspant ze helemaal en zit met van die grote ogen rond te kijken...zo zoet.

Nijntje, ik ga dat ook eens proberen, 10 minuten laten huilen. Meestal pakken wij haar direct op, maar dat is ook eigenlijk omdat er meestal wel iets is. Of ze heeft krampjes, of een vieze luier...En als dat zo is, dan troost ik haar natuurlijk. Verder slaapt ze wel redelijk goed. Hoewel er altijd van die dagen zijn dat je voor je gevoel de hele dag met huilend kind op je arm loopt

Herfst, fijn dat je er nog bent! Heel herkenbaar, dat je soms geen tijd hebt om te schrijven (of zelfs te douchen heb ik gemerkt)...

Even eten koken...tot later
Wegen hoeft niet elke week hoor Bosbes. In principe heb ik 21 juli een afspraak bij het cb. Tussendoor kun je je kindje laten wegen. Ze hebben 2 keer per week een inloopspreekuur. Je kunt er dan zonder afspraak heen om je kindje te laten wegen. Dus dat is meer voor jezelf, een bevestiging dat hij of zij goed groeit.

Ik heb Luuk vanmiddag even op onze weegschaal gelegd en hij woog met kleren aan 4700 gram. Dus misschien zonder kleren 4500 gram. Dan is ie toch zo'n 400 gram aangekomen vergeleken met 1,5 week geleden.

Ik heb Luuk vandaag ook een keertje zo'n 10 minuten laten huilen en toen was ie stil en in slaap gevallen.

Vandaag heeft ie echt weer een slaapdagje volgens mij. Misschien dat ie straks een paar uur wakker is en niet wil gaan slapen, zoals gisteren, maar ik denk dat hij vandaag hoogstens steeds een uurtje wakker is geweest als hij wakker werd.

Ik heb toen Femke is geboren het boek van Ria Blom gekocht: regelmaat en inbakeren. Ik heb Femke niet ingebakerd, maar heb het boek gekocht om een beetje inzicht te krijgen. Daarin staat ook dat kinderen soms "behoefte" hebben om voor het slapen even te huilen, dat ze zo hun indrukken verwerken. Mij heeft dat boek wel wat geholpen, doordat ik toen inzag dat ze best even mogen huilen voor het slapen.

Niet dat ik ze uren laat huilen, maar zoals Nijntje zegt 10 minuten of zo'n kwartier, dat "durf ik nu wel aan".

Luuk zit inderdaad ook met grote ogen rond te kijken tijdens het badderen, echt schattig. Femke deed dat ook.

[
Gewoon even vertellen dat het hier goed gaat.

Vannacht om half 1 gevoed en toen pas weer om 7 uur!!!! Vriend moest erg lachen, want ik ben normaal heel erg van de tijd...ooooh er zit nu 6 uur tussen...ik ga haar NU voeden, maar vanmorgen toen mijn wekker ging om 6.30 dacht ik nou als zij nog niet wakker is, dan laat ik haar mooi nog even een half uurtje liggen en ik ook..hahaha

En vriend had eigenlijk bedacht dat ik vandaag het hele ritueel zou oefenen om Jente en Yara te combineren op een kdv dagje, want ik moet Yara dan wegbrengen en heb Jente er dan natuurlijk ook bij.

Ik had bedacht dat het me wel lukt volgende keer en dat ik haar dan gewoom wel om 6.30 zou wakker maken en nu het nog niet hoefde niet..:D

Jente vindt badderen ook heerlijk en idd hier ook krijspartijen tijdens wassen en aankleden..haha

Straks doe ik haar weer in badje

Til: Jeetje maandag alweer aan het werk...snel hoor...maar ook wel lekker denk ik he..Begin je wel even rustig?

Herfst: Dit is een fase!! Het komt goed, echt waar!

Ook hier wel af en toe evenhet besef dat ik wel heel erg aan haar vastzit door de bv, maarja ook dat gaat beter worden als er straks echt een ritme is!

Peetje: Was de eerste dag goed te doen? Of was je aan het einde van die eerste dag alleen op??

Vriend komt terug van kdv en dus ga ik even gezellig doen!
Eerste dag was wel goed te doen hoor. Luuk heeft veel geslapen en 's middags hebben ze ook een tijdje allebei geslapen, dus had ik zowaar nog tijd voor mezelf.

Gisteren en vandaag is Femke naar de crèche, dat is toch wel een stuk rustiger met "maar" eentje. Maar zo dacht ik er helemaal niet over toen Femke net geboren was, haha.

Ik was trouwens wel moe aan het einde van de dag, maar ook gisteren was ik gesloopt, toen ik alleen Luuk had.

Komt door de gebroken nachten denk ik zo, en ik ga 's middags eigenlijk ook niet slapen, moet ik misschien wel doen.

Ik ben wel voornamelijk met de kinderen bezig en niet zoveel met P. Want ik ga vroeger naar bed dan hij omdat ik moe ben en omdat ik er 's nachts één of twee keer uit moet om Luuk te pakken en te verschonen en voeden. Overdag is hij aan het werk of anders meer met Femke bezig en ik meer met Luuk.

Maar goed, dat zal ook wel weer goed komen, ooit...

Ja, door de bv zit je inderdaad wel aan je kindje "vast". Het beperkt je wel zeker als er nog niet echt een ritme is. Maar dat gaat idd wel beter worden als er eenmaal een ritme is.

Het regent hier de hele ochtend al, echt flinke buien. Femke vond het wel leuk buiten, ze stond in de regen en begon te lachen en zei: "nat buiten!!" En dat dan wel 10 keer achter elkaar. Ze bleef maar rondjes lopen en haar handjes in de lucht steken. Ze is in ieder geval niet bang voor de regen zullen we maar zeggen.

Nou ja zeg, wat geweldig! Net Frederique verschoond, gewassen, schone kleertjes en gevoed...Ze was onrustig en aan het huilen (ik had haar lekker ingepakt en in de box gelegd om te slapen tot 12 uur (volgende voeding)....ze lag te huilen, best hard, maar ik wilde die 10 minuten laten huilen eens proberen. En ja hoor, binnen 7 minuten stil!!! Nu af en toe nog even een kikje, maar wel stil! Moest me echt inhouden, want ze jengelt niet een beetje, maar huilt echt, best hard. Laten jullie ze dan ook die 10 minuten liggen? Als ze echt hard huilen? Nou, ja, het werkt in elk geval wel, ze slaapt. Bedankt voor de tip!

Heeft jullie baby ook last tijdens het poepen? Na het voeden wordt ze vaak onrustig en begint wat te jengelen, op een gegeven moment echt te huilen en trappelen met beentjes. Dan ruik ik al wat er aan de hand is haha, en is ze gewoon aan het poepen. Daar moet ze steeds van huilen, herkenbaar?? Ik kan me niet voorstellen dat die actie op zich zelf pijn doet, maar dat het misschien meer de krampjes zijn die erbij komen?

Oh ja, iemand ervaring met ABC druppels? Van Solgar? Tegen krampjes?

Joehoeeee, Nijntje, fijn dat het goed gaat!! Dat moet ook gezegd worden hoor. Lekker dat Jente zo goed geslapen heeft. Hier gaat het eigenlijk ook best goed. Behalve best veel krampjes dan. Gisteren had ze ook om 24 uur de laatste voeding gehad (lag ze om half 1 in bedje), en vanochtend om 6 uur kwam ze weer. Joepieeee, dat vind ik ook heerlijk Nijntje. Voor mijn gevoel heb ik dan echt een super lange slaapnacht gehad (terwijl ik vroeger nooooit gedacht had het op 5,5 uur slaap te kunnen)...

Over die krampjes nog een keer. Ben gisteren zowat de hele dag zoet met haar geweest. Ze wilde gewoon niet teug in haar bedje of slapen, en de krampjes werder steeds erger naarmate de dag vorderde. Vriend kwam thuis van werk, ik was blij de zorg even aan hem te kunnen overlaten, maar hij is er ook de hele avond zoet mee geweest. Op gegeven moment heeft hij haar om 23 uur nog in badje gedaan. Dat hielp wel ,maar eventjes helaas. Misschien nog een goede tip voor als jullie baby erge krampjes heeft. Ik heb toen een kruik gemaakt, maar zo'n slappe rubberen kruik. Kokend water erin, niet al te vol. Ik heb haar op haar ruggetje op mijn benen gelegd (voetjes tegen mijn buik aan, ik zat rechtop in bed) en die kruik op haar buikje gelegd. Die viel zeg maar aan beide kanten langs haar lijfje heen, en lekker op het buikje. Daar werd ze meteen helemaal tevreden en rustig van! Super lief om te zien, eindelijk wat verlichting van de pijn.

Fijn dat het daar ook lekker gaat Indian (op de CU na dan)..

Peetje, ik zou ook echt proberen 's middags nog wat te slapen hoor. Ik doe het ook niet altijd, maar de laatste 2 dagen probeer ik het wel weer, en dan samen met zo'n "lange" slaapnacht van 5,5 uurtjes, merk ik dat ik wel weer wat begin op te knappen...minder vermoeid ben....

Hier regent het ook heel hard! Krijg zometeen vriendinnetje op kraambezoek, gezellig...
Hey dames!

Vibeke, gefeliciteerd met je zoon! Ik hoop dat alles goed is gegaan en dat het met jou en jouw mannetje prima gaat. En natuurlijk ook met je vriend!

Indian, Peetje en straks ook Nijntje, top hoor, met twee kids. Zo'n klein baby'tje is intensief, en dan ook nog een peuter rond hebben lopen. En de logistiek 's ochtends is ook best moeilijk...

Bosbes, wat goed dat je je lekker hebt laten verwennen bij je ouders. Een nieuwbakken mamma moet goed in haar vel zitten om voor haar kindje te zorgen! Wat grappig dat jullie die tweestrijd over de naam hebben gehad! Ook Frederique is een mooie naam hoor!

Herfst, wat onwijs naar dat hij niet wil slapen! Ik neem aan dat je alle tips en trucs al hebt geprobeerd? Als Madelief moeilijk doet leg ik haar op mijn borst, dan slaapt ze wel in na een hoop gewurm. Maar ook dat heb je vast al geprobeerd... veel succes!

Hier gaat alles nog steeds goed gelukkig. Indian, ik ben inderdaad echt onwijs verliefd op Madelief. Had gister zelf wel een dipdag omdat ik zo graag alweer helemaal opgeknapt wil zijn, en dat ben ik nog niet... Al weet ik ook wel dat het enorm goed gaat hoor! Ben gisteren naar het winkelcentrumpje gelopen, en nog een ommetje, en ik heb gekookt. Prima, voor de 13e dag. En ik vind de hele dag alleen ook best wel lang. Gelukkig kan R. vrijdag thuis werken, heb ik aanspraak en kan hij helpen bij een lastig uurtje.

Ik heb bedacht dat ik volgende week probeer naar mijn ouders te gaan, twee nachtjes ofzo. Ik heb vooral behoefte aan een andere omgeving, ben nu al zo onwijs lang thuis. En voor een echte vakantie in een huisje is het echt nog een beetje te vroeg.

Wat voor kolven hebben jullie trouwens? Ik ga er ook een aanschaffen, en weet nog helemaal niets.
He Roro, zeker doen, lekker naar je ouders! Heeft mij ook geholpen...heerlijk inderdaad, je eventjes zelf weer laten verwennen door je moeder. Ik had dat ook echt even nodig. Was gewoon zo moe van alles, slaaptekort, hoofdpijn... En inderdaad, een verandering van omgeving doet je de dingen weer heel anders bekijken, veel luchtiger. Ik zat ook al 3 weken binnen, in mijn eigen huisje. Hoe lekker die cocon ook is, op gegeven moment ben je het wel even zat.... Ik vind een hele dag alleen met Frederique ook best lang hoor, en super intensief. Dan ben ik ook echt blij als mijn vriend thuiskomt en hij het even kan overnemen. Ik heb dan ook echt respect voor de moeders die al een ouder kindje hebben rondhupsen! Maar misschien wen je er natuurlijk ook langzaam aan, en heb je natuurlijk ook al iets meer "baby-ervaring" dan bij het eerste kindje (hoewel ik hier ook wel lees dat de moeders die al een kindje hebben ook gewoon soms onzeker zijn, en dat het weer heel anders is dan bij de eerste)....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven