Juni '09

24-06-2009 17:07 687 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, even kort, ben zo onwijs moe. Gister zware dag met de 2 kleintjes. Noah was dus al na een uur wakker, waardoor ik niet kon slapen en dat viel toch wel vies tegen.

Ga proberen om binnenkort even een dagje/avondje voor mij en mijn vriend te regelen, want dat gaat eigenlijk niet zo goed. Ik kan niet stoppen met zeuren en voel me vaak alleen (terwijl hij, behalve als hij werkt, toch vaak thuis is), maar sluit me tegelijkertijd ook een beetje af. Moeten we even zien te doorbreken.

Maar dan komt het volgende dilemma, want ik vind het nog wel moeilijk om M uit handen te geven (terwijl ik het soms maar wat graag zou doen omdat ik gek word) en een oppas voor 2 vraag je ook niet zomaar, tenminste, zou ik zelf erg pittig vinden om op andermans kleintjes in die leeftijden te passen.

Even denken wat ik verder ook alweer voorbij zag komen..

Oh ja, Bosbes, ik laat hem ook echt minstens 10 minuten huilen, tenzij het zo'n overstuur-huiltje wordt, want dan zit er meestal een boer dwars. Heel soms probeer ik wel eens met mijn vinger langs zijn bovenlip te aaien of hij misschien toch nog honger heeft.

Baby's schijnen idd aan 5 minuutjes vaak niet genoeg te hebben om zelf in slaap te komen, dus dan zou je ze steeds in dat proces verstoren door (te) snel op te pakken.

Wel heel erg fijn dat het al een keer heeft gewerkt bij Frederique!

En wat goed dat je de knoop hebt doorgehakt wat betreft voeding. Je hebt er zo hard je best voor gedaan, je mag trots zijn op jezelf hoor!

Roro, als het kan, zou ik het zeker aanraden om er even uit te gaan. Even andere, maar vertrouwde mensen om je heen, andere omgeving enz. Bij mijn vader zijn ze aan het verbouwen, ik kan niet wachten tot ze klaar zijn om een keer te gaan logeren, ze hebben daar zo'n enorme tuin, echt genieten voor Noah.

Ik heb trouwens een Medela Swing, een enkele elektrische kolf. Bevalt prima, maakt weinig geluid (heb wel eens samen met een collega zitten kolven - zij met een dubbele van Medela - en die van haar maakte echt ontzettend veel herrie!) en hij gaat niet meteen op volle sterkte erop, maar heeft ook een stand waarop het aanhappen wordt gesimuleerd (weet niet precies hoe ik het uit moet leggen).

Nijntje, fijn dat het zo goed gaat! Die verhalen willen we hier ook zoveel mogelijk horen

Peetje, gek he, hoe 'makkelijk' het ineens lijkt met alleen een baby? De eerste tijd met Noah alleen vond ik ook enorm stressvol en eng, maar nu gaat dat eigenlijk zonder nadenken. Maar nog steeds is het pittig en red ik het nog niet om het huis een beetje bij te houden hoor. Ben veel te blij dat ik een beetje bij kan slapen..

Hoe hou je het toch vol zonder tussendoor een keer te slapen? Pas je wel op jezelf?

Herfst, sterkte meis! Gaan de nachten beter? Hopelijk kan je dan in ieder geval wel je rust pakken en is deze periode snel voorbij!

Nou, verder weet ik het even niet meer en ga ik vandaag toch maar eve proberen een uurtje te slapen, vanmorgen kwam er ook al niks van.

Tschuuuuss!
Bosbes, ik laat Luuk ook vaak 10 minuten huilen als hij hard huilt. Zo ook gisteren gedaan. Na 10 minuten was het stil, na een minuut begon het weer. 7 minuten later was hij toen echt stil.

Vanochtend ook even aangekeken, toen toch maar er naar toe en toen bleek dat hij én flink had gepoept én aardig wat had gespuugd. Dus heb ik z'n bedje verschoond, hem verschoond, even geknuffeld en toen weer terug gelegd. Toen was hij binnen 5 minuten stil.

Nu huilt hij "al" 4 minuten. Het lijkt altijd zo veel langer vind ik. Doordat ik op zolder zit en het hard regent en de droger aan is, hoor ik hem niet zo hard. Ik moet hem niet te goed horen, daar kan ik niet tegen.

Ja Zonnetje, ik weet nog dat ik toch wel erg tegen een dag alleen zijn met Femke op zag toen zij zo klein was als Luuk nu. P. was toen 3 weken vrij en deed ook veel.

Nu had ik er eigenlijk helemaal geen moeite mee, vond het ook wel gezellig. Nu zag ik wel weer op tegen een dag alleen met 2 kinderen. Je groeit er toch in mee.

Ik kan me voorstellen dat je behoefte hebt aan even er tussenuit met je vriend Zonnetje. Ik heb er ook wel behoefte aan, maar wil Luuk ook nog niet uit handen geven eigenlijk.

Ik heb wel het gevoel dat ik eigenlijk alles met Luuk doe en P. bijna niets. Ja, hij houdt hem 's avonds even vast, maar dat is het ook wel. Ook als hij vrij is bemoeit hij zich niet zo met hem, maar ja, er moet natuurlijk ook iemand zich met Femke bezig houden, en die vraagt ook best veel aandacht nu.

[
Bedankt voor alle lieve woorden! Zo'n drama was het niet hoor, gisteren, gewoon een paar van die uurtjes dat je er even doorheen zit. Twee huilbuien later gaat het dan alweer een stuk beter . Naar mijn ouders gaan is vooral bedoeld om even een andere omgeving te hebben. Een paar uur per dag 's avonds m'n ouders om me heen is wel weer voldoende . En voor Madelief ook, die krijgt niet echt veel rust, hahaha.

Oh, en R. schaamde zich vandaag! Gister hadden we afgesproken dat hij na de laatste voeding haar in slaap moest laten vallen. Hij had namelijk de nacht ervoor 9 uur slaap gehad omdat ik hem heb laten slapen, en ik had een zware avond gehad. Madelief slaapt 's avonds in als ze bij je ligt. Eerst even in het wiegje geprobeerd, maar dat werkte niet, zelfs niet na twee in-slaap-val-slokjes. Ik lig op zijn schouder met m'n hoofd, dus ik zeg: "ze is wakker schat" hij: "ok", draait zich om en slaapt verder. Dus ik zeg: "ga jij even?". Zegt hij: "Sssst!". Hahaha, moet er weer om lachen, zo verbouwereerd was ik! Uiteindelijk is ze lekker in slaap gevallen, 5 minuten later. Ik had haar bij me genomen en later in haar wiegje gelegd.

Vanavond wordt er dus superlekker voor mij gekookt!!

Indian, dank voor je tips, ben me erin aan het begraven. Die jij hebt klinkt inderdaad prima, en is ook nog betaalbaar.

Zonnetje, is het misschien een idee om een uurtje weg te gaan samen, een lekker ijsje eten ofzo? Dan hoef je geen voedingen over te slaan oid, kan je zo timen dat ze slapen en ben je er toch even uitgeweest.

Ik ben dus niet echt van het huilen voor het in slaap vallen. Ze slaapt zowieso snel en makkelijk in. Soms alleen en soms, als ze net een tijdje wakker is geweest, heeft ze het nodig om tegen je aan te liggen. In een sling is ook goed, en ze slaapt ook in in de kinderwagen.
Indian, heb jij er nog een losse handkolf bij?

Jeetje, wat lastig zeg dit.
Voor de tabel:

Ik ben 35 jaar en heb op 11 juni mijn tweede kind gekregen, een dochter. Naam maak ik liever niet bekend, houdt het maar bij B. Onze oudste, een zoon, wordt in september 3. Ik was op 19 juni uitgerekend, maar heb op 11 juni een geplande keizersnede gehad.

Bedankt voor jullie welkom!

Ik heb gelijk een vraagje over het kolven. Ik las dat Girafje al 800 ml. had gekolfd???? Wow! Hoe doe je dat???

Wanneer kolven jullie? Ik doe het nu 's ochtends na de eerste voeding. Dus geef B. bijv. linkerborst en kolf dan rechts af. Ben dan de voeding erna wel onzeker of ze genoeg krijgt. Maar ik kolf ook nog maar zo'n 50 ml per keer. Hoeveel kolven jullie ong. per keer?
Sorry, Rebels, vorige keer over je heengelezen. Welkom, gezellig dat je mee gaat schrijven en gefeliciteerd met je dochter! Ook een tweede dus, hoe gaat dat en wat vind je zoon ervan?

Ik heb idd al zo'n 800 ml ingevroren. Ik probeer 's ochtends bij de eerste voeding 1 borst te kolven, nu hij nog niet superveel drinkt. Dus ik geef hem links en kolf daarna rechts (mijn meest productieve borst) Daar komt dan zo'n 100 ml uit, maar ik zou denk ik ook wel 150 kunnen redden.

De volgende voeding laat ik hem "het laatste restje" uit links drinken en daarna weer rechts. Als ik echt een slechte nacht heb gehad waarin hij heel veel wilde drinken of zelf niet goed gegeten/gedronken heb, sla ik een keer over, dan zit er naar mijn idee niet genoeg melk voor een volgende voeding.

Ook als mijn vriend hem een flesje geeft, drinkt hij meestal zo'n 80 cc en kolf ik 100, dus tel uit je winst

Roro, dank voor je tip, dat is ook wel snel te realiseren. Weet nog dat in de laatste weken zwangerschap een uurtje Ikea al als een uitje voelde, haha.

En laten huilen om in slaap te vallen past niet bij iedereen, dus als je je er niet prettig bij voelt, niet doen! Misschien is Madelief er sowieso ook nog wat klein voor..

Peetje, de eerste weken is Luuk toch wat meer op jou aangewezen door de bv, maar P zou hem al wel een flesje kunnen geven toch? Hier helpt mijn vriend trouwens bij de nachtvoeding (ik ben best verwend hoor ) hij haalt M uit bed, verschoont hem en brengt hem dan bij mij. Ook na het drinken ligt hij vaak even bij hem of hij gaat samen met M en Noah een verhaaltje lezen. Hij probeert mij sowieso zoveel mogelijk te ontlasten omdat ik van die wisselende buien heb

Wat we ook wel doen is met zn 4tjes douchen, erg gezellig, maar moet wel in je badkamer passen natuurlijk!

Maar ik merk ook dat hij meer met Noah bezig is dan ik. Moet weer even een uitje met Noah alleen plannen. Laatst waren we even heen en weer met de bus naar de stad, dat vindt ie dan al helemaal geweldig (kinderhand is gauw gevuld, zo lief). Maandag zijn er altijd zwemlessen, misschien ga ik dat een keer met hem doen (normaal doet vriend dat altijd, die is maandag vrij), de 6 weken zijn weer voorbij, dus ik mag weer zwemmen! Nu nog een badpak vinden, want aan een bikini waag ik me de komende jaren niet

Ik ga nog even snel iets huishoudelijks doen voor meneertje wakker wordt..
zielig hoor bosbes, zo´n krampjes avond, hier merk ik dat S. er ook steeds meer last van heeft maar nog niet zo heftig als jij beschrijft, slimme oplossing van die kruikzak.

Rebels, nee hier nog geen 800c gekolft hoor, ben net begonnen. Ik kolf 2 borsten smorgens tussen 2 voedingen door. had 125 cc en er zat nog meer in maar toen zat het flesje vol. S. heeft nog niet uit flesje gedronken dus ben benieuwd hoeveel hij nodig heeft. Ik heb zelf 12 juni een keizersnee gehad. hoe gaat het hertsel bij jou? Ik merk dat ik zoveel meer vaak wil dan eigenlijk goed voor me is.

Zon, lief dat je vriend zo helpt, hier is het wisselend, maar dat komt ook omdat ik zelf op dagen dat hij werkt toch nog langer in bed kan blijven dus neem ik dan vaak de nachtdienst op me.

Eventjes weg klinkt als een goed plan, kan me wel voorstellen dat je het moeilijk vind om M. nu al bij een ander te laten.

Roro, ik laat S. ook zichzelf niet in slapen huilen. S. slaapt vrij makkelijk, moppert soms wel maar als hij huilt dan ga ik wel troosten. Bij Merel ook altijd zo gedaan en die is op een gegeven moment prima alleen gaan slapen, zoals zon al zegt doen wat bij jou en je kindje past. Oh en verhaal van vriend, zo herkenbaar. Heb hier ook wel eens gehad, vroeg ik of man eruit wilde om Merel aan te geven (toen ze nog klein was) zei hij ja en viel direct weer in slaap, dus ik haar zelf maar gepakt en terug gelegd, wordt hij een uur later wakker en vraagt droog zal ik Merel even aangeven??? Prima, hij kon zich er de volgende dag niks van herinneren. Hier trouwens een avent hand en electrische kolf, vindt ze beide prima werken.

Hier ook wel aan het zoeken naar een goede verdeling tussen de zorg voor beide ukkies, ook een reden om te kolven, dan kan manlief na z´n werk ook een voeding geven en zo een moment extra met de kleine hebben en kan ik lekker even met merel zitten.
Girafje, herstel van ks is eigenlijk heel goed gegaan, heb niet het idee dat ik daar nu nog last van heb. Wel veel bloed verloren, dus nog aan de staaltabletten en snel moe. (sowieso moe van de nachtvoedingen, pfffffffffffff).

Dus jij kolft beide borsten? En dan heb je de vlg voeding gewoon genoeg?

Combi met oudste gaat wel heel goed, maar moet eerlijk zeggen dat ik nog geen dag alleen met 2 kids ben geweest. Zie daar, net als Zonnetje enorm tegenop! Man en ik werken allebei 4 dagen, dus ik heb altijd maar één dag alleen met de kinderen, en tot nu toe is mijn moeder altijd op die dag geweest. Oudste gaat 3 dg naar het kdv en man dus op woensdag hele dag thuis.

Hier laten we meisje ook niet huilen. Wel paar x geprobeerd, maar werkt niet. Was bij zoon ook al zo, en die is uiteindelijk een prima slaper geworden. Dus ik maak me geen zorgen.

Zoon mag even een filmpje op de laptop kijken, dus ik ben weg!
quote:roro schreef op 08 juli 2009 @ 15:29:

Indian, heb jij er nog een losse handkolf bij?

Jeetje, wat lastig zeg dit.Nee, kan zowel enkel als dubbelzijdig ermee kolven.
Wij laten D. trouwens ook nooit in slaap huilen, heb het toevallig vanmiddag nog eens geprobeerd, maar dat werkt niet bij hem, hij huilt niet continu dan, maar ineens gaat hEt over naar paniekerig huilen. Daarnaast houd hij zich hoofdzakelijk wakker door zijn armpjes en beentjes.

Bij Yuma ook nooit gedaan trouwens, en die slaapt ook prima zelf. Maar je meot doen waar je je goed bij voelt, (en waarmee je resultaat ziet.)

Rebels, je staat erin!

Ik heb de kolf via MP gekocht trouwens, omdat dit de laatste is (als het goed is) vond ik het "zonde geld" om een nieuwe te kopen, en deze kolf verkoop ik straks ook weer als ik hem neit meer nodig heb.

Haha schreef ik straks dat hij op zijn rug sliep, zonder strak ingepakt te zijn, nou dat heeft in totaal geen 10min geduurd. hij heeft toch echt die afbakering/druk nodig.

Fijn dat de keizersnede goed gegaan is Rebels.

Wij hebben trouwens ook ene "prive" hyves, als je wilt mag je "lid" worden. Zal je vriendjes maken via viva. Je krijgt dan een mailtje op het adres waarmee je viva hebt aangemaakt. Daarop kun je mij mailen, en mail ik je de link van onze hyves. (of je moet je adres even hier neer willen zetten, maar snap als je dat je niet wilt.

Ik heb dus nog maar 1keer gekolfd, toen D. nog geen 2 weken was, had toen tussen de 40 en de 60ml.

Hoe zit het met jullie met vloeien?? Ik heb nauwelijks gevloeid, eerste paar dagen wel, daarna was het snel minder, en vanaf 1,5 a 2 weken dus bijna niks meer, maar soms nog net te veel om alleen een inlegx te dragen, dus draag nog meestal maandverband, maar ja dat is dus 9,5 van de 10x niet nodig.

Iemand hier al gevreeen sinds de bevalling? Wij nu 2x (mmmm raar eigenlijk dat ik dat hier opschrijf haha ) Eerste keer na 2 weken en van de week een keer.

Vond ook nu de eerste keer weer heel erg spannend en een beetje eng. Maar bij Yuma voelde ik mij behoorlijk uitgelubberd daaronder, voelde toen weinig plezier zeg maar, nu was dat niet, maarja D. was ook kleiner dus misschien dat dit ook mee speelt. Geen idee.

Met zijn 4-tjes douche, haha ben blij dat ik er alleen in pas!! Nee we hebben een vrij kleine douche kabine, past wel met 2 maar niet super comfortabel.

Wij of beter gezegd ik, doe ook van die kleine dingen met Yuma, zoals picknicken, neem wat fruit en drinken mee (een snoepje ofzo er ook bij) en dan lopen we met zijn 3 (oke 4 yuma, D. hond en ik) langs de dierenweide en gaan daar op het bankje zitten en even gezellig eten en drinken. Kind helemaal gelukkig! Hij had het er vandaag nog over, hadden we maandag gedaan, hij vroeg of we nog een keer gingen pickkenickken (pick-nicken)
Hier hebben we nog niet gevreeën hoor, maar ik vloei ook nog wel wat. Niet zoveel meer trouwens, valt me mee. De vorige keer was het de eerste keer na de bevalling erg pijnlijk, pas na een paar keer begon ik het weer leuk te vinden.

Nu heb ik ook het idee dat de knip nog wel gevoelig is en nog wat meer moet gaan genezen.

Maar goed, ik heb er ook nog niet zo'n behoefte aan eigenlijk en bij mij is de bevalling ook nog maar 2,5 week geleden.

Dat kolven, daar moet ik ook eens mee gaan beginnen. Ik heb de kolf vandaag weer even uitgekookt, da's al een begin, haha.

Ik heb een handkolf van Avent, gekregen van m'n nichtje, en een electrische, een medela swing geloof ik. Maar ik heb zo'n idee dat het motortje het elk moment kan gaan begeven. Zo'n dubbelzijdige kolf, daar voel ik ook wel wat voor. Zeker straks als ik weer aan het werk ga lijkt me dat ideaal.

Bij Femke heb ik ook wel eens dubbelzijdig gekolfd: aan de ene borst de medela swing en aan de andere de handkolf. Dat ging trouwens niet zo heel erg handig.

Luuk is nu weer wat onrustig, dat heeft ie meestal in de avond. Ik zal hem maar weer gaan voeden.

O, trouwens, wij gebruiken infacol tegen de darmkrampjes. Ik geef hem dat nu voor elke voeding en ik heb zo'n idee dat het wel helpt.
Wat zijn er toch veel verschillende middeltjes tegen darmkrampjes zeg. Wist dat niet. Fijn dat het helpt voor Luuk.

Ik vloei dus eigenlijk niet meer, ja heel af en toe ineens een klein beetje, en ben dan bang dat het niet in een inlegx past. Daarom als ik geen string draag, een maandverbandje in een gewone onderbroek.

Draag ook weer vaker strings ipv gewoon ondergoed (tenten zegt mijn man altijd, haha)

Vervelend peetje dat het bij Femke de eerste paar keren pijn deed. Pijn heeft het hier nooit gedaan, maar bij Yuma had ik wel de eerste paar keren dat ik het eng vond, nu alleen de eerste keer.

D. zal zo ook wel weer komen, om 16:10u laatste voeding gehad.

Fijne avond allemaal!!!
Ik vloei nog wel, hoor! En gebruik dat ook gretig als excuus om nog niet te vrijen, haha. ECHT geen zin in!!!

Komt wel weer. Vorige keer na 6 weken had ik er weer zin in. Dus nog 2 te gaan

Iemand vroeg naar ABC Dophilus. Wij hebben het in huis en het werkt heel goed als je flesvoeding geeft, heb ik me laten vertellen. Ik had het al in huis, toen de wijkverpleegkundige zei dat het bij BV niet zoveel zin heeft omdat ze met ABC de probiotica van de BV na hebben proberen te bootsen. Soort zout in de zee strooien dus, zeg maar...

Indian, bedankt voor het toevoegen in de tabel. B. woog bij geboorte trouwens 3335 gram. Dan is het regeltje compleet. En ik moet 13 juli naar het CB voor de eerste afspraak.

Ik zal eens kijken of ik mail van je heb, want dan kan ik eens lekker foto's gaan kijken op Hyves en mijn dochter ook aan jullie showen. Leuk!!!
pff heftige nacht hier, meneer was geregeld wakker van de krampjes, erg zielig voor hem en vermoeiend voor ons. Gebruik ook infacol en het leek redelijk te werken maar de laatste twee dagen weet ik het niet zo. We kijken het nog wel even aan.

Rebels, fijn dat je zo weinig last hebt van je herstel. Hier helaas nog wel. Ik kan alles wel maar als ik teveel doen dan heb ik meteen last van m´n lidteken en mijn hele buik onder m´n navel voelt nog aan als een blauwe plek. Vloei ook als ik teveel gedaan heb op een dag maar niet meer zo erg. Ach gaat allemaal wel over uiteindelijk. Ben benieuwd naar de foto van je dochter.

Hier omdat ik vloei ook nog even de bedactiviteiten uitgesteld, wel sinds vandaag begonnen met de pil.

Verder weinig nieuws, zo kraambezoek en voor de rest maar een rustige dag ervan maken om een beetje bij te tanken. Fijne dag allemaal
Goedemorgen,

He girafje, vervelend dat je je litteken nog zo voelt. Lijkt me inderdaad erg onprettig. Heftige nacht gehad dus? Zielig die krampjes he? Ik vind dat ook zo naar voor de baby, en voor jezelf ook natuurlijk. Je wordt uit je slaap gehouden en kunt zo weinig doen om te helpen...alleen maar proberen te troosten (wat vaak ook niet echt helpt).

Rebels, dat was ik, van de ABC. Bedankt voor je uitleg. Ik heb het inderdaad gisteren gekocht (ben sinds 1 week gestopt met BV en overgestapt op kunstvoeding). Hoop dat het helpt.

Ik vloei ook nog wel, maar steeds minder gelukkig. Hebben met precies 3 weken weer sex gehad, om het te vieren zeg maar haha. Hoewel de boel van buiten genezen lijkt en er weer volkomen normaal uitziet (hechtingen zijn weg enzo) vond ik het van binnen nog best gevoelig/pijnlijk....niet heel prettig. Maar wel weer fijn om weer samen zo intiem te zijn vond ik...

Ga eens even proberen te douchen en te eten...hoop dat ze even stil blijft...
Ook hier geen goede nacht. Krampjes, krampjes, krampjes... Uiteindelijk is ze 2x bij ons in bed in slaap gevallen. Niet goed, want niet veilig. Dus dat moet anders. Komende nacht maar voor de zekerheid aankleedkussen tussen ons in. Kan ze daarop slapen met eigen dekentje, mocht het weer nodig zijn. Deden we met zoon ook vaak. Toen was ik altijd bang dat hij dan nooit meer in eigen bed zou willen slapen... Maar is goed gekomen, dus daar vertrouw ik nu maar weer op

Indian, ik heb 2 mailadressen, maar op allebei niets gehad. Ik zoek wel even op Hyves. Zomerkindjes 2009 toch?

Girafje, ik heb heel consequent Arnica van VSM geslikt, dat is voor inwendige kneuzingen. Misschien nog een tip voor jou? Schijnt herstel na ks toch wel echt te bevorderen.

Pfffffffffff, het weer is hier bagger. En ik voel me al niet top vandaag. Beetje somber en wiebelig door de slechte nacht, denk ik.

Hoe is het met de rest?
]
Goedemorgen!

deze nacht was voor ons doen ook wel lastig, aangezien Madelief pas om 00.30 wilde slapen... R. had de late dienst uiteindelijk toch met liggend voeden in slaap gevallen en in haar wiegje gelegd. Ik denk dat ik vanavond maar even met haar ga douchen, daar slaapt ze altijd heel erg goed op!

Hier nog geen sex, ben nog steeds aan het vloeien. Wordt wel steeds minder. De bevalling is ook nog maar 2 weken geleden, en het voelt wel een beetje beurs. Kan niet wachten!! En dan ook nog heerlijk in bad... mmmm. Dat gevoel dat het 'eng' is had ik ook heel erg na de miskraam van vorig jaar (dan moet je ook wachten tot het vloeien is afgelopen).

Dank voor alle info over de kolven, ik kom er wel uit denk ik! Wil niet al te lang meer wachten, heb helemaal zin om een voedinkje over te slaan .

Indian, wat naar dat het weer mis is zeg! En dan ook nog iedereen op vakantie.. schiet niet op! Wel een superactieve ochtend zeg, tjonge!
Ja
Pffffff, even rust. Eventjes maar, want Luuk zal zo wel komen.

Vanochtend was het even hectisch, vond ik dan. Ik heb gekolfd, ondertussen was Femke vervelend en was Luuk aan het huilen. Niet echt een goed moment om te kolven dus. Maar ja, hij had maar één borst gedronken dus ik dacht: dit is m'n kans. Er kwam uiteindelijk zo'n 70 ml.

Net nog een beetje gekolfd (40 ml) omdat ik ineens erg begon te lekken uit de linkerborst. Maar niet teveel gekolfd omdat Luuk zo wel zal komen.

Luuk wilde vanochtend niet slapen dus heb ik hem nog maar even aangelegd en geknuffeld. Ondertussen was Femke nog steeds vervelend, ze probeerde me een beetje uit volgens mij. Uiteindelijk viel Luuk in slaap (na 10 minuten te hebben gehuild) en werd Femke ook wat minder vervelend.

Ze wilde natuurlijk weer tv kijken. 's Ochtends mag het wel even (vooral als ik bezig ben) maar daarna niet meer heb ik bedacht. Dus zij eerst flink huilen, maar ik heb haar gewoon genegeerd en daarna kwam ze met een boekje en hebben we gelezen.

Nu ligt ze in bed en slaapt ze hopelijk 2 uur of langer...

Ik dacht dat het vloeien bij mij bijna over was, maar het lijkt weer wat erger te worden. Nou ja, het zal wel weer minder worden straks.

Gistermiddag wilde Luuk vanaf half vier elke 2 uur drinken. Dus half vier, half zes, half acht, half tien en nog eens om half elf. Daarna pas weer rond half vijf en toen rond kwart voor negen. Om tien uur heb ik hem nog wat gegeven en nu begint hij wakker te worden, hoewel...nu is het weer stil.

Hij heeft soms erge moeite met wakker worden, net z'n vader, haha. Die had zich vanochtend ook weer eens verslapen. Nou ja, het maakt niet zo heel veel uit, als ie z'n uren maar maakt.

Balen Indian, dat het steeds weer slechter gaat.
Wat een rust hier...

Vandaag eerste dagje alleen en het is goed begonnen!

Jente had gister om 20.45 laatste voeding gehad en kwam om 2.45 pas weer en toen om 6.45.

Yara ligt nu nog te slapen en Jente ligt er ook net weer in...

Dus ik heb zowaar even tijd om te forummen...:D

Gister bij bureau geweest voor beide meiden

Jente was goed gegroeid, woog nu 3640 en deed het prima. HOef haar niet meer persé om de 6 uur of 4 uur wakker te maken. Zal dat overdag wel blijven doen om ritme te krijgen, maar 's nachts hoef ik dus niet meer zo panisch de wekker te zetten...

Niet dat ze al doorslaapt hoor, maar voor het geval ze dat wel van plan was, had ik altijd de wekker staan 6 uur na de laatste voeding...

Yara doet het ook goed.

Haar voetjes hoeven we ons ook niet druk over te maken, ze heeft beetje platvoeten, maarniets ernstigs..dat ze nog steeds niet loopt als een kieviet, geen problee, gewoon blijven stimuleren, maar wel logisch, want ze is gewoon zo vre-se-lijk soepel in al haar gewrichten, dat het niet gek is...

en wat praten betreft (ze maakt van veel letters een t, zo is koffie: Tottie en kijken tata en Jente tate enze.

Ik maakte me er niet zo druk over, maar toen ha hier was voor Jente zei hij dat ze mss wel logopedie zou moeten krijgen...want het waren wel veel t's...Maar artrs vond het veel te vroeg...en ja ze was zo druk geweest met lopen, dat ze ws geen tijd had gehad om echt te leren praten en ja dat zou dan nu wel komen...en zo niet dan met 3 jaar maar logopedie..Prima!

Hier trouwens de Medela advanced pump in style oid, die met de zwarte rugtas. Belachelijk duur ding, maar wel al heeeeeel veel plezier van gehad. Had m al bij Yara en daarna is ie naar 2 nichtjes en een vriendin geweest..dus echt al zijn geld al waard geweest. Ze hebben nu zelfs een handsfree, maar om nu weer zoveel geld uit te geven...nee...helaas geen boompje hier...

(ik werkte 3 dagen en wilde graag min 6 maand bv geven, dus vandaar zo'n goede en dure kolf en nu heeft ie me ook weer heel goed geholpen de bv op gang te brengen!)

Hier nog geen voorraadje aangelegd..maar wil wel gaan beginnen, denk dat ik dat van het weekend maar ga doen...

GIster ook terugkom avond van zs gym gehad. Was wel leuk om alle babbies te zien. Gelukkig was Jente rustig..ze lag lekker in mijn armen met pink in haar mondje...Ik was even bang dat het een krijspartij zou worden van een uur, want gisterochtend ook bijna niet geslapen doordat we naar CB moesten en toen ik haar in Maxicosi legde na de voeding van 17 uur, bleek dat ze heel moe was, maar niet kon slapen...dus huilen! Maargoed bij mama op de arm was het wel goed en ze was heel zoet!!

HIer ook liggend voeden 's nachts en meestal pak ik er een boek bij..anders val ik in slaap...

Ik vloei nog steeds wel wat. Denk wel alweer aan seks, maar ik wil wel wachten tot ik echt niet meer vloei...en ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel erg blij ben als ik mijn bed zie en mag gaan slapen...want ook al vallen de nachten me best mee, ik begin het nu na 4 weken wel te merken hoor en dan krijg ik mijn middagslaapje ook lang niet meer altijd...dus ja...Maargoed ad andere kant kan ik niet wachten...Tis al veeeeel te lang geleden!

En ik heb trouwens nu veel minder last gehad van mijn hechtingen en die voel ik nu ook echt niet meer..dus ook niet echt bang voor pijn..

Rebels; Heel grappig onze dochters zijn dus even oud en wogen bijna hetzelfde...Leuk!

Ik ga maar even aankleden, voordat Yara zo bedenkt dat ze wel wakker is...

Heb eigenlijk afspaak om koffie te drinken bij vriendin, maar heb niet zoveel zin, althans ben beetje bang dat het een beetje een gevlieg en geren wordt...zie wel even hoe laat Jente weer komt en of Yara dan al aangnekleed is enz enz..

Voor iedereen : LIefs!
[
Jee, wat een hoeveelheden kolven jullie al! 70 ml, 100 ml, wow! hoe krijg jullie dat voor elkaar!?

Ik ben zaterdag begonnen met kolven en heb het nu een paar keer gedaan maar per keer komt er echt niet veel. Het meeste was geloof ik iets vacn 40 of 50 cc, maar andere keren maar net 20 cc. Het is dat zoon zo relaxt en tevreden is anders zou ik me grote zorgen maken over de hoveelheid wat hij er uit krijgt als hij drinkt.

Ben echt aan het sparen voor de eerste fles. Dan kan vriend (proberen) de fles te geven en ga ik die voeding kolven.

(trouwens de eerste keer veel te fanatiek gekolft, heb gewoon blaren op mijn tepelhof! auw!)

zoon heeft inmiddels een paar nachten doorgeslapen! Laatste voeding dan tussen 23.00 en 0.00 en 's morgens de eerste tussen 6.00 en 7.00 uur! Stoer toch voor zo'n ukkie van 4 weken! en erg lekker voor ons!

Nijn, ik las dat jij een laatste voeding rond 20.45 had gedaan en dat ze toen om 2.45 weer kwam. Ik zou er in dat geval eerder voor kiezen om nog een latere voeding te geven rond 0.00 uur, dan slaapt ze misschien zelfs door?

Als ik heel moe ben 's avonds ga ik vroeg naar bed en zet de wekker tussen 23.00 en 0.00 voor die voeding.

Hier toch echt een ontzettend modelkindje, enorme slaapkop! Ik verheug me er gewoon op om hem te kunnen voeden en verzorgen en te kunnen knuffelen.

Indian, heb je arts al gesproken?

Sex....hmm..heb enorme zin maar is er nog niet van gekomen. Het voelt nog steeds beurs down under. Heb sinds deze week weer een spijkerbroek aan en dat voel ik 's avonds ook echt. Droeg de afgelopen weken alleen maar rokjes en jurkjes dus geen enkele druk op de wond.

Zijn er nog meer die een knip hebben gehad en daardoor gehecht? Hoe is het bij jullie met de pijn? En met de bekkenbodemspieren? Bij mij is het echt drama...

Ik vloei niet meer maar verlies urine! niet eens wanneer ik lach of nies maar gewoon. Verder voelt het dus nog steeds wat pijnlijk en doof. Herkenbaar?
[

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven