Juni 2009!

05-10-2008 02:30 2986 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joehoe!!! Een positieve test en uitgerekend in Juni!

Nick Lftd. Kindje Uitger. Geboren Naam angela 29 2e 6 juni 19 mei Willa (3700 gr) Zonnetje 28 2e 1 juni 28 mei Zoon (3490 gr) Ka_30 30 1e 4 juni 28 mei Noah (3660 gr) indian 30 2e 20 juni 4 juni Zoon (2505 gr) dagje28 31 2e 1 juni 6 juni Zoon (4150 gr) til1980 28 2e 11 juni 8 juni Linn (3080 gr) ilja74 34 1e 7 juni 10 juni Zoon Nijntje 30 2e 12 juni 11 juni Jente (3330) girafje2 28 2e 25 juni 12 juni Zoon (4080) Weatherwax 2e 4 juni 13 juni Willem anoniem27 27 1e 19 juni 14 juni Yalissa (3310) Bosbes 33 1e 22 juni 15 juni Dochter (3100) Herfst_2007 32 1e 26 jun 18 juni Zoon Ravenna 26 1e 1 juni FleurtjeFee 30 3e 13 juni roro 29 1e 14 juni ikol 25 1e 15 juni Berntje2 3e 15 juni Peetje74 34 2e 20 juni Vibeke 31 1e 28 juni
Allereerst bedankt voor de lieve berichtjes na m'n nachtpost.

Vanmorgen kort goed over gesproken met G (leg ik nu even niet uit, komt nog wel), maar we komen er wel uit. I.i.g. zeggen we tegen het bureau als ze vandaag bellen dat we er nog niet uit zijn.

Na het goeie gesprek begon m'n buik direct te rommelen op een serieuzere manier dan ik gewend was met deze zwangerschap.

Zonet bij de VK geweest, 3 cm ontsluiting, weke BMM en ik ben gestript. Eigenlijk denk ik dat ik binnen nu en een paar uur begin met bevallen. De vorige keer met Vincent was de toestand van mij identiek en toen ben ik ook gestript en kwam de bevalling ook mooi op gang.

Voor bankzitters en vooral Roro ivm rommeligheid, succes, ik hoop dat jullie ook snel geboorte gaan geven.

Ik ga nu ontspannen om te zorgen dat de weeën door kunnen gaan zetten (= advies VK).

liefs,

Berntsje
Bern, wow!! Zet hm op.

Roro, jij ook!

En hier? Hier is het ZO rustig. NIKS geen pijntjes. En het verliezen van de slijmprop. Ach....

Het is zo klote dat ik niet weet waar ik aan toe ben. Ik kan woensdag bevallen, sja, dan ga ik nu niet zeuren over dat het zo lang duurt.

Onzekerheid is het vervelende van alles.

Niet die dikke buiik, zuurbranden, kriebel-benen, plassen etc.

Baby beweegt lekker. Ik ga eventjes in bed liggen. Even rust pakken.
succes bernstje en roro, hopelijk zet alles goed door.

WW, heb erg moeten lachen om je post idd als manlief je borsten te groot vind worden dan zijn ze mega. Hopelijk slinkt alles weer een beetje na het regelen.

Zo na de kinderarts ben benieuwd.
Succes Berntsje! En Roro natuurlijk ook, na al die voorweeën mag het wel eens doorzetten...

Ik heb net weer controle gehad. Viel een beetje tegen... Al het eerdere gerommel was gestopt en de gyn wilde proberen te strippen om de boel op gang te brengen, maar dat ging ook niet. En dan kom je allemaal mensen tegen die verbaasd zijn je nog te zien. Grrr, tijd voor chocola!
Fleurtje en Ikol, hoop dat jullie baby's snel komen.

Girafje, succes bij de kinderarts.

Weatherwax, dan moeten ze wel erg groot zijn . Ben benieuwd hoe dat hier na de bevalling is (voel me nu al Pamela...)
Goedemorgen!

Berntsje, wow, ineens... spannend hoor! Sterkte ermee!

En vevrelend wb LAH, maar het is nu denk ik ook niet de goede tijd om dat rustig te bespreken. Goed opgelost zo!

(kan me voorstellen dat situatie nu wb opvang en werk ook niet ideaal is zeg en je daar toch echt verandering in wilt brengen )

Roro... nou, ik had eigenlijk geen berichtje meer van je verwacht! Balen dat het niet doorzet zeg!! Hopelijk vandaag dan wel. En dat het idd begin van de bevalling is en geen blaasontsteking. Maar pijn bij plassen klinkt ook niet echt goed.

Fleur... bij jou dus helemaal niets?? ga jij het record hier verbreken dan? Wel balen zeg!

Ik ben echt zooo moe. Kan wel zeggen dat ik hele nacht wakker heb gelegen. Gerommel in buik (ik durf alleen nog steeds niet te zeggen dat dit echt serieus niet... nu na roro's verhaal al helemaal niet haha), jeuk dat weer begon, maar dan echt overal. En vanmorgen rond 4 uur ook nog maar even overgegeven! (en vriend schrok wakker, haha, ik lag helemaal in een deuk om hem hoe dat gebeurde. Overigens wel vervelend voor hem, want hij lag net zo lekker te slapen). Na half 5 toch in slaap gevallen... ik hoopte voor langer, maar rond 10uur toch weer wakker van jeuk. 's nachts kan ik daar weinig aan doen, zalf lijkt niet echt te helpen, overdag ben ik veel met koelelementen en koude washandjes in de weer, geeft wel iets verlichting.

Ik ben heel benieuwd wat de dag gaat brengen. Zonder jeuk had ik het niet erg gevonden om nog paar dagen rond te blijven lopen (tot de 24 of 25e?). Vandaag is zusje jarig, maar zelfs dat maakt me niets meer uit. Vandaag of morgen aub, wil van de jeuk af (krab echt alles kapot 's nachts). Maar ja, morgen is de enige dag dag mn moeder echt niet van werk weg kan, dus die wilt liever dat kindje pas later op de 23e geboren gaat worden dan. Jaja, de hele familie heeft 'eisen'

We zien wel wat het gerommel gaat doen. Zal me echt niets verbazen als ik de VK morgen om half 3 weer zie.

Fleur, wanneer wordt jij dan weer gestript? En als dat niet helpt, wat dan?

Peet, is het bij jou al begonnen?

Vibeke, balen dat al het gerommel gestopt is. Maar nu al strippen?? Je bent nog geen 40weken, dus nergens voor nodig toch? Loopt daar dus heel anders dan hier in NL.

Hier is iedereen ook verbaasd om me nog met dikke buik te zien, maar ja, met 41 weken is dat ook niet raar haha. Jij bent nu 39 weken he? kan dus eigenlijk nog best een week of langer duren. Ben je het zelf al zat en wil je graag dat het begint of heb je zelf juist zoiets, wacht voorlopig even af wat de 'natuur' doet?

WW, snap nu wat meer wb je schoonmoeder en reactie (of had ik hier al op gereageerd?) op je zoon. Maar wist niet dat mensen daar dus nog steeds zo mee bezig zijn? Wel goed hoe je dat zelf zo tegen haar gezegd hebt! Hopelijk krijgt je schoonzusje het ook niet te moeilijk.

Heb je tip geprobeerd, maar helaas werkte het niet voldoende. Deppen is idd prettiger dan smeren, maar zalf is nog te dik, dus komt niet goed door doek heen:-(

Kan niet terug lezen naar vorige pagina en weet ff niet meer hoe of wat.

Ik ga even bankhangen, douchen en heel veel koelen.

Roro, Berntsje en Peet (?)... sterkte vandaag!

Fleur, nog even volhouden , ook wij mogen binnenkort!
Ikol, morgenvroeg weer strippen.

Stel dat dit NIKS doet, zit ik donderdag 25 juni in het ZH voor een CTG. We moeten er even vanuit gaan dat CTG goed is. Word ik vrijdag opnieuw gestript.

En dan word ik helaaspindakaas ( ) overgedragen aan de gynaecoloog.

Ik kan dr wel om janken.

Loop ik MAANDEN lang bij de VK.

Kan ik gatverdámme weer zo klinisch bevallen bij een paar onbekenden. ''Goedemorgen mevrouw fleurtjefee, hoe maakt U het?''

En dat zit dan ondertussen wel in mn doos hé.

Zo ráár zijn die artsen. Bleh.

Oh GOD, als ik dit zo typ word ik echt nijdig

1 voordeel: ik lig zojuist in een deuk om mn eigen post.

quote:ikol schreef op 22 juni 2009 @ 10:38:

Vibeke, balen dat al het gerommel gestopt is. Maar nu al strippen?? Je bent nog geen 40weken, dus nergens voor nodig toch? Loopt daar dus heel anders dan hier in NL.

Hier is iedereen ook verbaasd om me nog met dikke buik te zien, maar ja, met 41 weken is dat ook niet raar haha. Jij bent nu 39 weken he? kan dus eigenlijk nog best een week of langer duren. Ben je het zelf al zat en wil je graag dat het begint of heb je zelf juist zoiets, wacht voorlopig even af wat de 'natuur' doet?In de tabel staat 28 juni, maar in mijn dossier staan drie data: 24, 26 en 28 juni (beetje onduidelijk, ja). Voor mijn gevoel ben ik dus al bijna 40 weken... Weet dat ik niet mag klagen in vergelijking met jullie, maar ben het vandaag gewoon een beetje zat, vooral omdat de laatste weken steeds meer te zien was op het CTG en nu opeens niet meer!
Hey dames!

Oh wat zitten wij in de lappenmand zeg, verschrikkelijk! Heerlijk dagje ego-en hoor, met z'n allen op de wachtbank. Nu kan het nog!

Girafje, ga je naar de kinderarts voor het ruisje bij het hartje? Spannend!

Berntsje, fijn zo'n goed gesprek! Geen wonder dat het nu op gang komt.

Geen blaasontsteking, urine was zoals te verwachten van een zwangere vrouw. Gelukkig maar, aan de andere kant zou het wel verklaren waarom 95% van de weeen in mijn rug zit, aan beide kanten van mijn stuitje. Volgens mij zitten daar je nieren... Had ik al verteld dat de weeen in m'n rug zitten?

Bedacht net dat ik zelf ook nog slaappillen had van eerder in de zws. Dus nu zelf een genomen, hoop dat ik een paar uur lekker slaap. Dan kan ik om 1700u gestript worden, en durf ik wel weer een onrustige nacht aan.
quote:FleurtjeFee schreef op 22 juni 2009 @ 10:50:

1 voordeel: ik lig zojuist in een deuk om mn eigen post.

Gelukkig, want ik lag er ook om in een deuk... vond het al zo gemeen van me....maar je weet het zo lekker plastisch op te schrijven
Om een kort verhaal lang te maken...
Berntsje, goed dat jullie besloten hebben nog geen besluit te nemen. Geen beslissing nemen is óók een beslissing! In ieder geval niet muurvast tegenover elkaar, dat is wel fijn!

FleurtjeFee, kan me je ongeduld ZO goed voorstellen . En dan dat gelazer met 'opeens' overgedragen worden... je weet dat het kan gebeuren, maar je hebt zó'n voorstelling van hoe het zal gaan in je hoofd, en dan wordt het wéér allemaal op z'n kop gegooid doordat je over tijd loopt. Ik vind het trouwens heel knap hoe je zo in de piepzak kan zitten en dan toch zo om jezelf lachen.

Roro, dus toch voorwerk en geen blaasontsteking. Hopelijk straks bij de échte bevalling een paar centimeter ontsluiting cadeau, zou fijn zijn! Hopelijk slaap je lekker op die pillen, is een goed idee van je omdat vandaag te doen.

Vibeke, da's ook onduidelijk, al die verschillende data. Vervelend dat het gerommel op het CTG nu gestopt is, is toch een houvast van 'er is wat gaande'.

Ben net met Willem onder de douche geweest, hij is sinds zijn geboorte drie keer in bad geweest, en drie keer heeft hij moord en brand geschreeuwd (in babytaal dan ). Maar de douche vond hij heerlijk! Alleen die koude kater van het afdrogen en aankleden er dan weer achteraan he... alsnog moord en brand , maar nu ligt hij uitgeteld in zijn wieg!

Hij is volgens mij ook gisteren en vannacht lekker aan het regelen geweest, om de anderhalf uur aan de borst, ontevreden, veel huilen... maar het lijkt zich nu hersteld te hebben. Weliswaar geen oog dichtgedaan (zodra ik wegzakte kwam hij weer ), maar hij is nu na een voeding weer rustig en tevreden. Gisteren was het alleen maar gefriemel en gewurm na een voeding. Ik hoop dat dit meteen die regeldag was, hebben we die ook weer gehad. Ik ga meteen twijfelen of het dan wel goed gaat, he, met de borstvoeding, krijgt hij wel genoeg binnen, groeit hij wel (hij is maar twee keer gewogen in de kraamweek, en de laatste keer was hij wel aangekomen maar zat nog niet boven zijn geboortegewicht. Overigens was hij maar 140 gram afgevallen, relatief weinig dus)... maar ik ga het volhouden, hoor!
Om een kort verhaal lang te maken...
Hai allemaal,

Even een snelle meld na mijn laatste, sombere post. Dank voor jullie lieve reacties , doet me goed dat het herkenbaar is en ik niet de enige ben. Nu nog ermee om leren gaan..

Ben af en toe gewoon bang dat ik mezelf 'kwijtraak' kan me erg benauwen. Vooral na zo'n gigantisch veeleisende week.. De bv valt me dit keer ook zwaarder, doordat ik minder tijd heb/neem om voor mezelf te zorgen. Dan mopper ik op M als hij huilerig is en veel wil drinken en dat is natuurlijk niet ok.

Wat ook meespeelt is dat mijn vriend te horen heeft gekregen dat de trainingstijden van het voetbalelftal dat hij gaat trainen weer van 18:30 - 20:00 uur zijn. We hadden erop gerekend dat dat van 19:30 - 21:00 uur zou zijn, nu zit ik dus 2 dagen in de week, in de "spits" alleen met 2 kleintjes. Net in de periode dat ik zelf ook weer aan het werk ga. Daar stress ik nu al van

Gelukkig was het kraamfeest/verjaardag erg geslaagd (ondanks de regen, grrr, we hadden de tuin overdekt met een zeil). Bedankt nog voor de felicitaties! Noah was helemaal jarig. 's ochtends nog wat onwennig (hoefde niet zo nodig kadootjes uit te pakken), maar 's middags had hij de smaak te pakken en genoot van alle aandacht en toen we met zijn allen (zo'n 35 man) voor hem zongen stond hij echt zo te stralen, ik kreeg er een brok van in mijn keel..

Het was wel onwijs druk en ik heb een paar keer verzucht "was het maar voorbij" vooral omdat ik toch merk dat ik nog wat 'concentratieprobleempjes' heb en ik heb dus weinig zinnige gesprekken heb gevoerd

Maar 's avonds ploften we total loss, maar voldaan in bed. Mijn familie heeft onwijs veel geholpen en alle troep was gelukkig al weggewerkt. Beide jochies zijn super verwend, plaats zsm wel wat foto's op Hyves. Noah had wel wat moeite met in slaap komen (laatste bezoek ging ook wat te laat weg, waardoor hij net iets te laat in bed lag) dus heeft nog even beneden, in alle rust, zitten spelen. M heeft 's middags, tussen 2 voedingen door, heerlijk in de kinderwagen geslapen, ideaal! Zo kon iedereen even rustig kijken en hoefde ik niet te stressen of iemand hem uit mijn handen zou willen pakken

We hadden 2 kleine gastenboekjes, voor beide jongens 1 en daar zijn hele leuke verhalen in geschreven, was er weer een beetje emotioneel van..

Na de vreugde over het geslaagde feest, wel weer een klein dipje, maar wel wat rustiger dan voor die tijd. We hoeven weer een tijdje even niks en vrijdag (mijn 1e dag helemaal alleen) probeer ik 's ochtends of 's middags even gezelschap te regelen. Dan kom ik hopelijk de week weer goed door.

Het is toch een heel verhaal geworden, wilde in ieder geval even laten weten hoe het nu gaat. Bedankt voor het luisteren, erg blij dat ik mij ei hier kwijt kan!!

xx Zon
Nog even de laatste paar posts doorgelezen..

Girafje, hoe was het bij de KA?

Peetje, hopelijk ben jij druk bezig met bevallen of het verzorgen van jullie 2e kleintje, zet 'm op!

Berntsje, spannend, hoop dat het snel verder doorzet!

Roro, nog een beetje kunnen slapen? Succes vanmiddag bij de vk!

Fleurtje en Ikol, dikke knuf, kan me zo voorstellen hoe ontzettend zat jullie het zijn.. Ik had het al ver vantevoren en liep uiteindelijk niet eens overtijd, dus alle recht van klagen wat mij betreft! Sterkte en ik duim dat het eindelijk gaat opschieten nu.

Alle andere mama's: blijf zoveel mogelijk genieten.. Ga ik ook weer proberen.
Zon, fijn dat het feest zo geslaag was, wat gaat het snel he noah al 2 jaar.

Fleurtje fee, hopelijk komt de bevalling snel op gang en hoef je niet over na de gyn.

Bezoek KA was een beetje dubbel, hartruisje was niet weg (had ik stiekum wel gehoopt) Kleine uk kreeg een hartfilmpje (geen gezicht zat helemaal onder de grote mensen plakkers) en longfoto. Die waren gelukkig wel allebei wel goed. Dus hartruisje er, maar hij heeft er nu geen last van. Over 2 weken terug naar KA en over 3 weken check bij kindercardioloog. Blijft dus wel een beetje spannend.
Zo, vandaag even heerlijk paar uurtjes op de bank in slaap gevallen... was wel nodig na zo'n nacht:s

Fleur, ik heb ook wel beetje moeten lachen om je post;-) Maar had het zo nog niet bekeken. probeer positief te blijven... in die zin, het kan echt zomaar voor de 25e gebeuren hoor! (natuurlijk ook wel er rekening mee houden dat dat niet zo is, anders is het helemaal zo'n 'dip' als je in ZH komt).

Na alle onzekerheden van je over de bevalling, komt dit er nu ook even 'lekker' bij:-( : hug:

ik zelf merk dat ik er helemaal niet negatief tegenover sta, maar komt ook denk ik omdat alles voor mij nieuw is. Wel hoop ik natuurlijk ook dat het bij mij niet zo ver komt.

Sterkte morgen iig, ik hoop echt voor je dat de bmm nu voldoend verweekt is en het de bevalling in gang zet!

(heb je nog last van jeuk? bij mij begon het ook met een beetje, maar dat is dus uitgebreid. Ik hoop voor je dat het bij bij een beetje jeuk is gebleven!)

Vibeke..ook jij mag klagen hoor!! Je hoopt nu toch ook dat het langzaam aan begint en als er dan ineens niets geen gerommel meer is waar te nemen... ik zou ook ontzettend balen!! Dus klaag lekker met ons allen mee:-)

Roro, fijn dat het geen blaasontsteking is en dus de bevalling wel echt begonnen is. Maar je hebt dus ook last van rugweeen? Ik hoop dat het bij de VK zometeen allemaal goed is. Heb je nog even lekker geslapen? Ik denk dat ik zometeen ook maar even VK bel om te overleggen... anders begin ik ook helemaal vermoeid aan de bevalling (mocht strippen dus effect hebben)

WW. Fijn dat het douchen wel prettig is voor Willem! Ehm... stomme vraag misschien, maar wat houdt een regeldag in? Ik weet dat het bij de BVcursus is besproken, maar echt, dat geheugen van mij... ik weet het dus niet meer (schaam).

Zonnetje, fijn dat het feestje geslaagd was gisteren! Ik kan me best voorstellen dat BV geven aan de 2e wat meer energie kost, de oudste loopt ook nog rond, vraagt ook weer aandacht. B;lijf wel goed voor jezelf zorgen he! Kun je anders niet een keer gaan kolven en je vriend/man de baby de fles laten geven? (of denk ik nu gewoon heel makkelijk?)

En het vooruitzicht zometeen met 2 kleintjes in de spits alleen te zijn... is dd geen prettig vooruit zicht. (mij lijkt het zometeen met onze kleine de hele dag alleen al 'eng').

Zet al je zorgen maar lekker hier.

Girafje, fijn dat iig hartfilmpje en longfoto goed zijn! Dat hartruisje, heb je gevraagd aan arts of zoiets 'normaal' is. Ik bedoel dan, of het zeg maar nog gewoon weg kan gaan, of niets te betekenen heeft? Blijft natuurlijk "spannend" dat er idd verder niets is! Goed naar je eigen gevoel blijven luisteren!

(ja, draakje dirk... hebben wij ook veel van, vind hem zooo leuk;))

Berntsje... ben je al bevallen? Ik hoop het voor je!

Peetje: is het bij nu ook op gang gekomen? Ook jij sterkte!
Even snel een berichtje van mij:

Ik ben gisteren op vaderdag om 20:00 uur bevallen van een zoon! Hij heet Luuk en weegt 4060 gram en is 54 cm.

Een flinke knul dus!

groetjes, peetje
Gefeliciteerd Peetje!
Peetje, gefeliciteerd met jullie zoon!!

Wat leuk zeg!! Lekker genieten nu. En mooie dag om te bevallen!!

Echt ZO bijzonder dat iedereen hier een baby krijgt. Zo allemaal netjes op tijd.

*jaloers is*

Peet, Gefeliciteerd met jullie zoon! Mooie naam! En idd flinke knul.

En te bedenken dat de VK je nog wel een week zou geven, dus niet;-)

Rust goed uit en geniet lekker van jullie gezinnetje!

Peetje, ook hier nog even van harte met jullie zoon en broertje Luuk! Echt een heel mooi vaderdagkado..
Peetje gefeliciteerd!!!!
Peet gefeliciteerd!!!! idd erg leuke naam. het blijft toch wel een aardige jongens maand hier.

ikol, hartruisje is niet normaal, vandaar ook de extra controles, maar het hoeft ook niet schadelijk te zijn. Helaas kunnen ze dat zo niet vertellen vandaar de afspraak bij de kindercardioloog, daar doen ze een hartecho. Voor de rest moeten wij goed in de gaten houden dat hij blijft groeien en het niet benauwd krijgt. Maar op dit moment lijkt hij er geen last van te hebben. Grote kans dat als we niet in het ziekenhuis gevallen waren dat we dan pas op het CB erachter waren gekomen dat hij een ruisje heeft.
Peetje, van harte met Luuk! Veel geluk met je mooie vent! En heeeel leuk op vaderdag en de langste dag van het jaar en midzomernacht...

Girafje, dus wel iets minder zorgelijk dan ik dacht gelukkig. Maar wel even goed in de gaten houden.. veel succes!

Verder even ego: net gestript, 2 cm ontsluiting en helemaal verweekt. Dus 40u rugweeen zijn niet voor niets geweest... Vanmiddag wel even uitgerust en pijnvrij geweest, de pijn blijft in mijn rug hangen namelijk. Als ze vannacht niet geboren wordt komt de VK morgen langs en breekt ze de vliezen om het echt goed op gang te brengen. Dan gaan we daarna gelijk door naar het ziekenhuis. Zo blij dat deze VK morgen dienst heeft!

Nu wel weer weeen, dus heb goede hoop!
Zet em op Roro!! Nog even en je hebt je baby in je armen!

Ook dikke knuffels voor Fleurtje, Ikol en Berntsje op de wachtbank!

Nog even volhouden dames, we zijn bijna compleet in juni...

Begin steeds iets meer tijd en energie te krijgen, hoop binnenkort weer meer te kunnen bijlezen, maar leef nog steeds met jullie mee! BV begint beetje te lopen...heb goede dag vandaag, ze heeft al 3x aan de borst gedronken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven