Kaetje en de prikbitches

05-08-2009 21:42 1221 berichten
Alle reacties Link kopieren
IEDEREEN DIE OOK EEN KLAP VAN DE MEDISCHE MOLEN HEEFT GEHAD EN MEE WIL SCHRIJVEN IS WELKOM

Superstoere meisjes:

* Kaetje: 31 jaar. na 8 IUI nu bezig met afvallen, daarna verder met IVF

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, 6e IUI gehad. Nu even pauze tot na de zomervakantie.

* Merel29: Korte rustpauze.. Eerst vakantie en dan op voor de laatste keer..Dat zal eind 2009 worden..

* Fleur: 3e IVF/ICSI poging aan het eind van het jaar.

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, Start IVF november.

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI mislukt + 2xIVF mislukt. Nu afwachten hoe we verder gaan.

*Watson: start april 2008, Onlangs kijkoperatie gehad met positieve uitslag. Deze cyclus beginnen met 1e IUI

*Dolfijntje: mei 2006 begonnen, 3 x IUI, endometriose weggelaserd in mei 2009, nu in afwachting van vervolgtraject

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, goede kijkoperatie maar verminderd vruchtbaar zaad, begonnen met IUI in maart 2009. zwanger na IUI nr.2 maar een miskraam in juni.

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Lynn80: begonnen in mei 2007, nu 8e (en laatste) IUI poging. Start IVF per september 2009

*Kanarie: #

3 jaar geleden begonnen met proberen; een jaar geleden een miskraam gehad; sinds twee maanden bezig met IUI

*MagiC:# 36 jaar, begin 2008 begonnen, 10 september 2009 laparoscopie gepland.

*Bankie 34 jaar, Dochter van 3 gekregen na 8 IUI, nu op voor de tweede, via IUI

*Heidss 28 start jan met eerste ICSI poging...

Zouden eerst deze maand al starten maar zijn net alle 2 begonnen bij een nieuwe baas, Daar eerst ff rust mee opbouwen en dan het nieuwe jaar nieuwe kansen

*Yamunamamma van yammini, in afwachting van kaakoperatie en begin 2010 . daarnaweer naar ZH voor een yammini-broertje/zusje.

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test, 24 november uitgerekend

* Sophy: 2 jr bezig, 3 keer ICSI in eigen cyclus, 3e keer raak! Positieve test op 3 mei. Echo op 19 mei

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI). Op 8 juni positieve test! spontane zwangerschap!!

*Zitah: IUI uitgerekend januari 2010

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: zwanger via IUI Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, 06-01-'09. Dochtertje!

* Nicks: Bevallen van een zoontje op 13 april 2009.

* Suzzel: ICSI,

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. zoon

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes op 20 mei een jongetje en een meisje!

* Debgirl1984: PCO 20 mei dochtertje.

* Nicky22: meisje geboren op 06-06-09

* Rebels: Kind 2 jr, Dochtertje geboren op 12 juni.

* Maria 52 (Pierel): Zoontje geboren op 3 juli 2009.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging.

* Blogbabe: IUI Op 10 juli mama geworden van een meisje.

* Carpe Diem: ICSI. Op 14 juli bevallen van een meisje.

* Tornapart: IVF /CRYO 20 augustus een zoon

* Peggysue2: IVF 14 okt bevallen van een tweeling

zoon en dochter. beide kindjes nog in het ziekenhuis.

hier is het oude topic
Dolfijntje, lees het net, ontzettend klote meid!!! (heb je een mail gestuurd maar toen had ik dit nog niet gelezen, dus daar staat niets hierover in) Dikke knuffel!!

Merel, soms kan je best gek worden van je dromen, hoop zo dat deze natuurlijk uitkomt.

Kaetje, op het punt staat aan 2 te vallen????????????

Vandaag ben ik voor het eerst weer aangekleed, maar wel in legging want spijkerbroek gaat echt nog niet. Herstel valt een beetje tegen, maar er is natuurlijk behoorlijk gesneden en ook in de diepere huidlagen weer gehecht dus kan even duren.

Tim heeft al drie dagen hele erg waterige diaree en overgeven, dus vanmiddag toch maar even langs de ha. (man komt van werk aangezien ik nog niet kan autorijden) Hij houdt niets binnen en hij is pas 5 maanden.
Ik weet niet meer wie het vroeg...maar wij beginnen aan onze 3e IVF/ICSI poging aan het eind van het jaar.

Peg; ik kan het wel begrijpen dat het je teveel wordt. Is allemaal ok niet niks.
Doggie, balen dat het herstel nog niet zo vlot gaat.. Maar positief is dat je al wel weer een legging aan kan..

Zielig hoor als die kleintje zo overgeven en diarree hebben.. Sterkte met beide..
Dog, vervelend dat het herstel zo lang duurt. Maar hopelijk ben je er dan wel echt van af!

Kaetje, hihi, die term aan twee vallen heb je toch van Yamuna? Het kindje was nog niet geboren in de tussentijd?

MS, balen dat je moet wachten op die afspraak en er weinig van verwacht. Dat is misschien maar het beste, dan kan het alleen meevallen. Ik hoop echt dat het jullie wél wat oplevert!

Ik werk 3,5 dag. Ik begin de werkweek met een ochtend werken, dat is wel relaxed. Zoon gaat 3 dagen naar kdv.
Dog, wat balen dat het herstel toch minder snel gaat dan verwacht. Ik kan me voorstellen dat je nu nog geen spijkerbroek aan kunt, dat heb ik de eerste aantal weken volgens mij niet eens aangedurft :-).

Zielig zeg van je zoontje. Hij valt wel van het ene in het andere he?

Merel, ik hoop dat je droom uitkomt, zowel letterlijk als figuurlijk.

Vanmorgen stond ik op met een stijve nek. Ik ben meteen maar naar de fysio geweest, want ik heb het eerder gehad en weet dat het niet vanzelf over gaat. En morgen moet ik weer aan het werk, dus wil ik niet meteen al verzuimen. Het gaat nu al weer een stukje beter. Uk was mee en heeft zich voorbeeldig gedragen. Ik had haar in de maxi cosi meegenomen en erboven een sliert met rammelbeestjes gehangen. Daar heeft ze zich de hele afspraak mee vermaakt :-)
Merel slim om even niet te gaan sporten, wel een hele leuke droom dus! Hoop voor je dat hij uitkomt!

Doggie wat balen dat het herstel zo tegenvalt en dat de kleine man nu weer ziek is! Arm ventje! Wat zei de huisarts?

Suzzel ga jij niet te snel? Doe rustig aan meid voordat je straks de klap gaat krijgen.

Peggy hoe gaat het met jou? En de 2 kleintjes?

Vanmorgen in het ziekenhuis weer een negatieve test (goh, wat gek) Gelijk de Utrogestan de prullenbak ingegooid (nog maar 2 pillen over hoor) en nu maar wachten op mijn menstruatie. Voel al het hele weekend dat het er aan zit te komen en bang dat het deze keer flink pijnlijk gaat worden, maar wie weet. Deze maand hadden we inderdaad geen inseminatie Sammy, dus de kans was ook een stuk kleiner. Komende maand houden we rust anders zou ik precies uitgerekend zijn op de dag van mijn examen, die ik dus anders pas in 2011 over kan doen. Dus 1 maand rust en dan hopelijk gewoon IUI. Ze wilden nu niet kijken naar de cyste want ze zei dat het grote kans is dat hij nu weggespoeld gaat worden tijdens de menstruatie.
Hoi allemaal, weer flink bijlezen,

Peg - lijkt me bepaald niet raar dat je nu even instort, man, wat ben jij sterk geweest. Het komt vast helemaal goed met de kleintjes, je mag ze vast snel mee naar huis nemen!

Merel - hopen tegen beter weten ik ben ik ook heel goed in Maar ja, wat moet je anders? De wonderen zijn tenslotte de wereld echt nog niet uit.

Dolfijntje wat rationeel en knap van je dat je nog even een maandje rust neemt. Vind het trouwens wel heftig, al die verhalen over cystes enzo - hoor juist van artsen dat IUI niet zo'n belastende behandeling is (fysiek dan). Dat moet je blijkbaar ook met een korreltje zout nemen.

Ik net weer ongesteld geworden, bleh.
Dolfijntje, het lijkt me toch wel moeilijk om te horen dat het inderdaad negatief is. Een maandje wachten is misschien ook wel weer lekker. En het zou inderdaad niet handig uitkomen als je examen moet doen.

Doggie, dat valt tegen! En je kleintje ook nog ziek, dat is zielig! Wat zei de dokter er over?

De term "aan twee vallen" wordt hier in de regio vaker gebruikt. Maar Yam gebruikte het inderdaad ook. Ze was nog niet bevallen trouwens, we zijn even lekker een broodje wezen eten. Het babykamertje gezien, zooooo schattig! Echt heel lief.

Net nog een uur gelopen met mn schoonmoeder, ze had de vaart er aardig in. Ik heb het warm! En ik ben moe Ik ga even lekker in bad denk ik.....
Bedankt voor het welkom hier en fijn dat ik mee mag schrijven!

Ik zit dus in het IUI traject en met hormonen. Ik spuit nu 75 eenhedenPuregon en voor de eisprong krijg ik Pregnyl.

Bij mijn natuurlijke cyclus is er geen peil op te trekken hoe snel de eitjes groeien en wanneer er dus een eisprong is. De ene keer duurt het wel 40 dagen, een andere keer maar 20 dagen....en soms heb ik in geen tijden een eisprong.

Alle onderzoeken moesten opnieuw, omdat er natuurlijk veranderingen kunnen zijn, bv kwaliteit van het zaad, maar ook cystes en dergerlijke. En ja, ik moest ook een Hsg. Een aantal jaren geleden heb ik dat ook gehad en knap veel last van gehad. De gyn had me nu geadviseerd om Aleve te slikken, maar achteraf bleek ik daar ook nog eens allergisch voor te zijn, waardoor ik 's avonds dacht dat ik dood ging en op de SEH terecht kwam....

Maar goed, inmiddels zijn we met de tweede IUI bezig, tenminste....mijn eitjes groeien nu ook niet zo snel. Ik ben deze cyclus begonnen met 50 eenheden, maar is nu tussentijds verhoogd naar 75 eenheden. Ik moet morgen weer een nieuwe folikelmeting, en dat is dan dag 19. Ik hoop dat het dan eindelijk wat groeit....
Bankie, wat heftig zeg! Zo'n HSG is al niet niks en dan hebben ze je de eerste keer dus ook helemaal geen pijnstillers aangeraden of gegeven? Vreemd hoor, daar kunnen ze wel wat beter over nadenken.

En nu dus de 2e IUI, spannend is het allemaal he. Moeilijk dat je eitjes niet groeien. Hopelijk is er morgen wel wat te zien. Krijgen jullie veel steun uit jullie omgeving? Of praten jullie er niet over?
Haiiti jij ook ongesteld, balen zeg! Zijn jullie nu bezig met behandelingen? Die cyste (weet nog steeds niet wat het is/was) komt niet door de IUI hoor! Ik doe IUI in eigen cyclus, dus krijg geen hormonen de eerste helft van de cyclus, wat ik begrepen heb is dat je dan meer kans hebt op cystes.

Kaetje krijg je dan geen stomp in je maag zodra je zo'n mooi babykamertje ziet van een vriendin?

Bankie wat slopend dat je follikels zo traag groeien zeg! Dan moet je helemaal vaak naar het ziekenhuis neem ik aan. Hoe doe je dat met je werk? En na hoeveel pogingen was je zwanger van de 1e?

Hier weer pijn in mijn hoofd... hoop niet dat het steeds is met de hormonen. Hoofdpijn bij het starten en hoofdpijn bij het stoppen.

Wel lekker dagje vrij vandaag dus dat scheelt.

Bengal hoe gaat het met jou? En Sophie? Moet vaak aan je denken.
Dolfijntje: aha, had ik verkeerd begrepen dus - bedankt - maakt het er waarschijnlijk niet minder vervelend op, of heb je geen last van die cyste? Hopen maar inderdaad dat die hoofdpijn niet van de hormonen komt, net als bij pil. Kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn.

Bankie: succes vandaag! Heftig verhaal zeg - ik heb even gemist of er uberhaupt iets uit die vervelende onderzoeken is gekomen?
Bankie, hopelijk groeit er nu wel wat inderdaad. Vervelend dat het zo wisselend is bij je. Dan weet je ook niet echt waar je op kunt rekenen he. Succes vandaag in elk geval.

CD, wat goed dat ukkie zich zo goed gedragen had tijdens de afspraak. Heerlijk dat je haar dan gewoon mee kunt nemen he.

Hier gaat het nog steeds goed. Vind het nog steeds raar en verwacht steeds een terugval. Maar goed, vooralsnog komt die niet. Ik doe nog wel rustig aan hoor. Gisteren is schoonmams geweest om Lucas te tillen en vandaag is mijn zus nog geweest. Dat scheelt wel. Schoonmams heeft ook het huis grondig gepoetst. Haha, niks te klagen dus met zoon schoonmoeder.
Mama is thuis...........

T. ligt nog aan de antibiotica en mag ws aan het eind vd week mee naar huis, L. drinkt steeds beter en groeit best goed!

We hopen dat we over een week of 3 een compleet gezinnetje zijn!

Nu is het heen-en-weer rijden naar het ziekenhuis begonnen, kan niet echt zeggen dat ik een kraamvrouw ben.......

Ik heb niet veel tijd nu, dus even een dikke knuffel voor jullie allemaal en ik reageer later weer een op jullie!

Foto's staan trouwens op m'n hyves!

Doei, doei!!
@ Dolfijn: geen behandelingen nu nee, mijn man is begin september geopereerd aan spatader in zaadbal. Nu dus afwachten of dat effect heeft gehad.
Peggysue wat fijn dat je weer thuis bent.. Maar wel ontzettend jammer dat je beide kindjes hebt moeten achter laten.. Ik heb je foto's bekeken en wat een schatjes.. En (dat heb ik ook bij de foto geplaatst) ik vind je dochter er niet heel klein uitzien, nu heeft ze kleren en al aan maar als ik haar vergelijk met neefje2 ziet het er goed uit hoor..

Groetjes Merel
Peggy je kindjes zijn wonderschoon !

wat een fiere blik heeft t meisje !

Fijn dat je naar huis mocht, maar het is toch niet zoals het wezen moet om je kindjes in t ziekenhuis achter te laten .

en al dat heen en weer sjezen... pfff meissie meissie je heb amper tijd om te herstellen van je bevalling zeg !

maar probeer flink je grenzen te bewaken , jij en je kindjes zijn belangrijk, en al het andere kan allemaal even door anderen gedaan worden.
Peggy, ga je kindjes even bekijken. Sterkte met het heen en weer sjezen!
Peggy goed om van je te horen! Mag T als hij thuis komt wel steeds mee naar het ziekenhuis? Of moet hij dan thuis blijven? Doe het rustig aan he? Neem je rust zodra het kan en ik hoop dat ze snel alle 2 lekker thuis zijn. Ga je nog couveuse-nazorg regelen? Is wel lekker, ben je dan toch een beetje kraamvrouw.

Haiti, wanneer wordt het zaad weer getest? Na 3 maanden ofzo?

Suzzel wat fijn dat het zo goed gaat, en zo'n schoonmoeder is wel fijn zeg!
Nou, vanochtend weer een fm gehad en nog steeds een zeer langzame groei. Wat baalde ik zeg. En nu kon de gyn links geeneens een eierstok vinden. En maar drukken op mijn buik en maar "roeren" met dat echoapparaat...deed ff flink zeer zeg!

Ik moet dus donderdag weer heen en op moment om de 2 dagen naar het ziekenhuis. Erg vermoeiend hoor. Het spreekuur van de gyn begint altijd om 10.00 uur, dus moet ik steeds vrij vragen. Mijn baas werkt goed mee. Ik schrijf per keer op hoe lang ik er tussen uit ben en haal dat eens in de zoveel tijd weer in. Heb geluk dat ik valkbij het ziekenhuis werk en soms kan ik ook regelen dat ik bv voor mijn werk begint even tussendoor kan komen. Maar al met al ben je toch vaak wel weer een drie kwartier tot een uur kwijt...maar goed, als ik kijk naar mijn dochter, dan weet je ook dondersgoed waar je het voor doet!

Weet niet meer wie het vroeg, maar de vorige keer ben ik na de 8ste keer IUI zwanger geraakt...
quote:Bankie28 schreef op 19 oktober 2009 @ 21:30:

Ik zit dus in het IUI traject en met hormonen. Ik spuit nu 75 eenhedenPuregon en voor de eisprong krijg ik Pregnyl.

Heb precies hetzelfde gedaan!

Balen dat je weer een HSG moet. Maar.... als ie de vorige keer zo tegenviel, kan ie nu alleen nog maar meevallen! Ook balen dat je folikels zo traag groeien, zeg!

Peg: fijn dat je weer thuis bent! Jammer dat je ukkies dat nog niet zijn. Ik ga snel op zoek naar foto's van ze!

Dolfijntje: een negatieve test blijft k*t!
Peg, spannend!! Ik ga eens op onze hyves kijken of daar ook een foto staat (ik heb je niet op mijn hyves namelijk).

Verder heel druk met vanalles. Dus ik zwaai alleen even naar iedereen.
Peg, wat een mooie kindjes! Prachtig gewoon.

Bankie, balen dat er nog niet veel vooruitgang te zien was.

Haiti, gaan ze ook nog zaadtesten doen? om te zien of de operatie invloed gehad heeft? Of doen ze echt helemaal niks de eerste tijd.

Ik ga een gezellig dagje met mn oma op pad. Leuk!
He, net een berichtje getypt, maar is nergens te vinden. Nou ja, nog maar eens dan.

Bankie, balen hoor van de FM. Komt dat vaker voor dat ze de eierstok niet kunnen vinden? Wat een gedoe.

Kaetje, veel plezier vandaag. Leuk joh met je oma!

Peg, wat een scheetjes zeg! Meisje kijkt inderdaad wel heel wijs.
@ Dolfijntje & Kaet: ze gaan nieuwe zaadtest doen in december - dat is drie maanden na de operatie. In theorie zijn alle zaadcellen dan opnieuw aangemaakt (of zoiets). Het idee is als er grote verbetering is dan weer een jaar proberen of IUI (of eerst een jaar proberen en dan IUI), als het niet verbeterd is is het advies ivf of icsi. De kans is overigens niet gigantisch dat de uitslag verbetert, en er is geen wetenschappelijk bewijs dat de kans op zwangerschap vervolgens ook echt hoger is (alleen vermoeden). Als ik boven de 35 was geweest (ik ben 33) dan was het advies meteen ivf of icsi geweest, maar nu vond de arts het het risico van het wachten nog wel waard - en ik was zelf ook wel opgelucht dat we de beslissing of we echt aan ivf willen beginnen nog even niet hoeven te nemen.

Peg - ik hoop dat je er ook echt van kan genieten tussen al het heen en weer gerace door!

Bankie - sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven