Kamer delen, groot leeftijdsverschil

23-12-2010 23:26 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongens schelen straks 4,5 jaar als ze een kamer moeten gaan delen, de jongste is dan 4, de oudste 8. Ik denk dat de jongste het geweldig gaat vinden, maar dat de oudste er niet zo blij mee gaat zijn.

Ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen.
Ik zou ook de jongste twee samen in de grootste slaapkamer doen. Dus jullie verkassen naar een kleinere kamer en de kinderen de ruimere kamers geven.
quote:elninjoo schreef op 24 december 2010 @ 00:06:

[...]

Het zal vast makkelijker zijn gewoon goed je anticonceptie te regelen, desnoods permanent, als alle kamertjes in het huis wat je je kunt veroorloven al bezet zijn.

Lijkt me een goed idee om er maar één terug te stoppen van bijna acht en een kilo of 25.

Nien, er zijn mensen die andere dingen belangrijk vinden dan ruimte in huis. Ruimte in huis valt altijd nog wel bij te regelen, en zo niet, ook geen man overboord. Hele volkstammen zijn redelijk gelukkig opgegroeid zonder eigen terugtrekplekje, hele volkstammen leven zelfs als volwassenen nog zonder eigen terugtrekplekje. Luxeproblemen dus.
Even voor de duidelijk, het derde kindje is geen ongelukje zoals een aantal van jullie blijkbaar aannemen, dit derde kindje is heel gewenst.

We zijn nu alle opties aan het bekijken en dat de oudste een kamer moeten gaan delen is daar 1 van. We hebben ook nog een grote zolder wat nu mijn werkruimte is (ik werk vanuit huis). We zijn nu ook aan het kijken of we daar toch nog iets mee kunnen. Natuurlijk krijgen de kinderen die een kamer moeten delen de grootste kamer en onze slaapkamer is misschien wel groot genoeg om die te verdelen in 2 kleine kamers.

Wij zien dit "kamerprobleem" ook helemaal niet als een groot probleem, meer als een praktisch dingetje waar heus een oplossing voor is. Ik was gewoon benieuwd naar ervaringen van anderen!
Gelukkig zijn kinderen verstandiger!
Ervaring heb ik er nog niet mee, maar dat gaat vast gebeuren als ze volgend jaar met de hypotheken aan de gang gaan. Wij hebben wel bedacht dat dochter naar onze kamer gaat zodra ze aan een peuterbed toe is. Dan kan ze daar ook spelen zodat de woonkamer weer grotendeels van ons is. En als er dan een tweede komt zien we dat dan wel weer.
In de toekomst hebben wij ook de wens voor een derde, terwijl het huis niet groot genoeg is (3 slaapkamers). Verhuizen is voor ons wel een optie maar de komende paar jaar nog niet. Bij ons zit er alleen 2 jaar tussen de oudste en jongste, maar ik denk dat het vooral met karakter en slaapgedrag te maken heeft of het goed gaat met 2 kinderen op 1 kamer.

Ik denk dat ik zou bekijken wat de beste match is als jullie jongste groot genoeg is om naar een eigen kamer te gaan. Misschien blijkt dan inderdaad dat de jongste en middelste beter samen op een kamer gaan.
Komt vanzelf wel goed. Baby kan sowieso nog makkelijk een jaar bij jullie op de slaapkamer. En tegen die tijd kun je eens naar een goede verdeling gaan kijken.

Hier komt jongste dochter van bijna 3 jaar ook binnenkort op de kamer bij oudste van net 6 jaar (in haar kamer past alleen een ledikant). Het lijkt hen beiden ook heel leuk en als het niet gaat lukken, dan vinden we wel een andere oplossing (we kunnen de zolder nog verbouwen, maar daar hebben we nog even geen zin in).

Ik denk dat het erg van het kind afhangt en wat ze gewend zijn. Wel denk ik dat het goed is voor kinderen om in de puberleeftijd een eigen stek te hebben.
Djeez, ligt het echt aan onze mening wat jij doet? Ben je verplicht ieder kind een eigen kamer te geven, is dat wettelijk vastgelegd ofzo? Gutteguttegut. HAd jij vroeger thuis een eigen kamer, had je man vroeger thuis een eigen kamer? Hoe deden de gezinnen dat in de jaren 40, 50, 60 en 70, toen ze nog weat groter waren dan gemiddeld 2,5 kind? Waar staan al die oude villa's waar 7 kinderen een eigen kamer hadden, en zitten al die nu volwassen kinderen nu in een psychiatrische instelling( met meer op 1 kamer?) omdat ze geen iegen kamer hadden. Waar maak je je druk over? Zeker als je kinderen er geen problemen mee hebben, en als ze dat wel hebben trek je toch gewoon hun spaarrekening leeg en bouw je daar een muur mee.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
nee natuurlijk ligt dat niet aan jullie mening Fame, dat zeg ik toch niet. Ik vraag naar ervaringen van andere ouders met kinderen die een kamer delen. Wat we daar vervolgens mee doen is aan ons.
quote:duha schreef op 23 december 2010 @ 23:53:

Pffff hallo.... allereerst neem je geen kinderen, die krijg je.Nou dacht het niet hoor! Niets niet krijgen, aan mijn zoon zit een flink kostenplaatje die ik met alle liefde in de wereld dubbel en dwars betaal, maar krijgen is er niet bij. Voor niets gaat de zon op.
Foutje....
Even een hele andere insteek..Kan de baby niet de kamer delen met de jongste? en dan de oudste op de kleinste kamer?

Wij hebben onze baby ook bij onze zoon van 1 jr gelegd (o.k is wat jonger) eerst wenperiode, daarna supercombi tot op heden

(2,5 en 3,5 jr)

Of eventueel een huisje maken van de hoogslaper (heb je die?)

Zodat ze daar ook een soort hut/eigenplek van kunnen maken?

Hoe dan ook vind ik een kamer delen heel normaal. Als jeje kinderen fatsoenlijk kan onderhouden,en ze hebben alles wat hun hartje begeert wat maakt een deelkamer dan nog uit? kleine bijzaak in het leven.
quote:fachat schreef op 23 december 2010 @ 23:26:

Mijn jongens schelen straks 4,5 jaar als ze een kamer moeten gaan delen, de jongste is dan 4, de oudste 8. Ik denk dat de jongste het geweldig gaat vinden, maar dat de oudste er niet zo blij mee gaat zijn.

Ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen.

Straks schelen ze zoveel? En nu dan? Is je jongste een inhaalslag aan het maken of staatje oudste stil in leeftijd?

Zelf ben ik van mening dat wanneer je de ruimte hebt, je je kinderen gewoon ieder zijn eigen kamer geeft. Door deze OP dacht ik eerst dat je ze samen wilde doen op een kamer omdat je jongste dat geweldig zou vinden.

Echter zeg dat je dat het uit ruimte gebruik is vanwege een derde kind die er aan komt (Gefeliciteerd! ), dan is het toch gewoon overmacht en is het niet anders en moeten ze er het beste van maken.

Ik weet niet hoe groot de kamer is, maar in het huis waar ik nu woon, woonde eerst een bevriend stel met twee zonen op 1 kamer. Die kamer leende zich goed om, toen ze wat ouder werden, een wandje tussen te plaatsen. Wellicht ook een idee voor er een verbouwing kan plaatsvinden?
Tussen mijn broertje en mijn stiefbroer zit een leeftijdsverschil van 7 jaar. Zij hebben vroeger ook een kamer gedeeld en dat was geen enkel probleem.
Dus ondanks dat je een hele zolder ter beschikking hebt wil je je kinderen een kamer laten delen die dat helemaal niet ziet zitten..

Mens ga lekker aan de keukentafel werken, kunnen je kleintjes gewoon in hun eigen kamer blijven spelen
quote:roos1987 schreef op 24 december 2010 @ 11:11:

Dus ondanks dat je een hele zolder ter beschikking hebt wil je je kinderen een kamer laten delen die dat helemaal niet ziet zitten..

Mens ga lekker aan de keukentafel werken, kunnen je kleintjes gewoon in hun eigen kamer blijven spelen en dan je keuken vullen met je administratie en je werkvoorraad!
quote:framboos81 schreef op 24 december 2010 @ 11:14:

[...]

en dan je keuken vullen met je administratie en je werkvoorraad!

Of wacht, je werk opgeven! kinderen de zolder als kamer geven, en in armoede gaan leven! Dat zal ze goed doen!

Geen eten, geen kleding...Ja prima oplossing!
Mijn zusje en ik hebben vroeger een kamer gedeeld (leeftijdsverschil 1,5 jaar) en ik vond dat echt niet leuk, Miste heel erg een plekje voor mezelf.
quote:framboos81 schreef op 24 december 2010 @ 11:16:

[...]

Of wacht, je werk opgeven! kinderen de zolder als kamer geven, en in armoede gaan leven! Dat zal ze goed doen!

Geen eten, geen kleding...Ja prima oplossing! Overdrijven is ook een kunst.
Wow, Fachat, gefeliciteerd!!!!

Wat een moeilijkdoenerij hier zeg. Ze vraagt naar ervaringen, maar krijgt onzin over of ze een derde had "mogen" krijgen. Poe.

Ik zou denk ik de jongste bij de middelste leggen. Dat leeftijdsverschil is dan wat minder groot.
quote:roos1987 schreef op 24 december 2010 @ 11:11:

Mens ga lekker aan de keukentafel werken, kunnen je kleintjes gewoon in hun eigen kamer blijven spelenja daar heb ik wat aan, bedankt voor deze nuttige bijdrage...mens...
Dank je wel Lara!
quote:lara1978 schreef op 24 december 2010 @ 12:04:

Wow, Fachat, gefeliciteerd!!!!

Wat een moeilijkdoenerij hier zeg. Ze vraagt naar ervaringen, maar krijgt onzin over of ze een derde had "mogen" krijgen. Poe.Ze krijgt toch ook reacties van mensen die het vroeger niet leuk vonden dat ze hun kamer moesten delen met broer of zus? Als je alleen op ervaringen van ouders uit bent die gewoon doen waar zij behoefte aan hebben ipv dat ze rekening houden met de behoefte van de kids die ze al hebben, tja...
quote:elninjoo schreef op 24 december 2010 @ 12:52:

[...]

Ze krijgt toch ook reacties van mensen die het vroeger niet leuk vonden dat ze hun kamer moesten delen met broer of zus? Als je alleen op ervaringen van ouders uit bent die gewoon doen waar zij behoefte aan hebben ipv dat ze rekening houden met de behoefte van de kids die ze al hebben, tja...Heb jij broers of zussen dan?
Ja, dat vind ik echt.
Ik niet nee, maar er geven hier meerdere volwassenen aan dat ze het vroeger 'n probleem vonden dat ze geen eigen plek hadden. Zelf had ik als klein kind ook al geen behoefte aan logeerpartijtjes langer dan 1 nacht met een nichtje op 1 kamer, laat staan als dat je lot wordt voor jarenlang 365 dagen per jaar.

En de oplossingen die hier worden aangedragen over degene die nog geboren moet worden bij het kind leggen die het nu leuk lijkt om de kamer te delen. Zometeen is dat kind de oudere en zit ie er vast ook niet meer op te wachten om met 'n 4 jaar jonger kind op de kamer te moeten. Nu met z'n ouder broertje is dat voor de jongere wel aantrekkelijk, maar andersom moet je nog maar afwachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven