Kat wegdoen, kind verdrietig. Hoe hiermee omgaan?
dinsdag 9 juni 2020 om 09:41
Beste mensen,
Ik wil graag wat delen, om 't kwijt te zijn maar ook om wat tips evt wat te doen en hoe ermee om te gaan.
Wij hebben een kat, al 9 jaar. Onze dochter is 5. Door mijn (mentale)
gezondheid kunnen wij niet meer (goed genoeg) voor de kat zorgen. Ook hebben wij sinds vorig jaar een vaste plek op 'n camping waarvoor we heel lang in de wachtlijst hebben gestaan. Dat is 5 maanden per jaar, de weekenden en alle vakanties zijn we daar. Waardoor hij veel alleen is, wat wij zielig vinden en 't is lastig met eten geven. Nu is er via via een wat oudere dame die is haar man verloren en zou onze kat heel graag willen zodat ze niet meer zo alleen is. In het belang van de kat gaan we dit ook doen, hij verdient een huis met liefde en aandacht wat is bij ons al lange tijd niet meer krijgt.
Win win dacht ik dus. Maar het is ook met de nodige verdriet en pijn want over dochter is stapelgek op 't beestje. Ze heeft mij horen praten over door plan met een vriendin en sindsdien is ze al verdrietig. Ik heb daarop gezegd dat het nog niet zeker is en dat we even moeten kijken wat we gaan doen in verband met onder andere de lange zomervakanties. Even in de week gezet zeg maar
We hebben afgesproken om de kat begin juli te laten verhuizen omdat we dan naar de camping gaan. Dan zijn we 6 weken niet thuisen is 't gemis en de verandering niet zo groot in de eerste instantie. Maar mijn hart breekt als k aan haar verdriet denk.
Mijn vraag, zijn er mensen met soort gelijke ervaringen? En hoe zijn jullie hiermee omgegaan met kleine kinderen. Moet ik het nu al vertellen dat de kat zeker gaat verhuizen en waarheen (heb foto's van de mevrouw en haar huis en tuin) Of beter wachten tot 't kort ervoor zodat ze nu nog niet verdrietig hoeft te zijn? Of zijn kinderen flexibeler dan ik denk? De eerste 6 weken zijn we sowieso niet thuis.. Ik vind 't zooo moeilijk, en zo sneu voor m'n dochter. Maar het is niet anders en gewoon de beste oplossing, houden is geen optie en hij gaat daar alle liefde en aandacht krijgen die hij verdient. Wil 'mn dochter geen verdriet doen en dat doen we straks wel...
Ik wil graag wat delen, om 't kwijt te zijn maar ook om wat tips evt wat te doen en hoe ermee om te gaan.
Wij hebben een kat, al 9 jaar. Onze dochter is 5. Door mijn (mentale)
gezondheid kunnen wij niet meer (goed genoeg) voor de kat zorgen. Ook hebben wij sinds vorig jaar een vaste plek op 'n camping waarvoor we heel lang in de wachtlijst hebben gestaan. Dat is 5 maanden per jaar, de weekenden en alle vakanties zijn we daar. Waardoor hij veel alleen is, wat wij zielig vinden en 't is lastig met eten geven. Nu is er via via een wat oudere dame die is haar man verloren en zou onze kat heel graag willen zodat ze niet meer zo alleen is. In het belang van de kat gaan we dit ook doen, hij verdient een huis met liefde en aandacht wat is bij ons al lange tijd niet meer krijgt.
Win win dacht ik dus. Maar het is ook met de nodige verdriet en pijn want over dochter is stapelgek op 't beestje. Ze heeft mij horen praten over door plan met een vriendin en sindsdien is ze al verdrietig. Ik heb daarop gezegd dat het nog niet zeker is en dat we even moeten kijken wat we gaan doen in verband met onder andere de lange zomervakanties. Even in de week gezet zeg maar
We hebben afgesproken om de kat begin juli te laten verhuizen omdat we dan naar de camping gaan. Dan zijn we 6 weken niet thuisen is 't gemis en de verandering niet zo groot in de eerste instantie. Maar mijn hart breekt als k aan haar verdriet denk.
Mijn vraag, zijn er mensen met soort gelijke ervaringen? En hoe zijn jullie hiermee omgegaan met kleine kinderen. Moet ik het nu al vertellen dat de kat zeker gaat verhuizen en waarheen (heb foto's van de mevrouw en haar huis en tuin) Of beter wachten tot 't kort ervoor zodat ze nu nog niet verdrietig hoeft te zijn? Of zijn kinderen flexibeler dan ik denk? De eerste 6 weken zijn we sowieso niet thuis.. Ik vind 't zooo moeilijk, en zo sneu voor m'n dochter. Maar het is niet anders en gewoon de beste oplossing, houden is geen optie en hij gaat daar alle liefde en aandacht krijgen die hij verdient. Wil 'mn dochter geen verdriet doen en dat doen we straks wel...

dinsdag 9 juni 2020 om 10:11
nee groot misverstand
dinsdag 9 juni 2020 om 10:13
Precies. Waarom zou je niet voor een kat kunnen zorgen maar wel voor je kind.ZonnedauwRegenboog schreef: ↑09-06-2020 10:02Als TO de kat moet weg doen vanwege mentale problemen dan moet jeugdzorg ook even een bezoekje brengen denk ik

dinsdag 9 juni 2020 om 10:14
Katten zijn echt wel gehecht aan mensen. Als wij op vakantie gaan hebben ze heimwee.
Wij hebben jaren een vaste plek gehad op de camping, dat kon, omdat onze dochter nog thuis woonde en dan voor de poes zorgde. Nu is ze de deur uit, dus helaas pindakaas, de vaste plek hebben we opgezegd. Wij houden nl. van die beesten, en ze zijn geen accessoire.
Neem een abbo op tractive, koop zo'n bandje, en neem de poes mee.
Wij hebben jaren een vaste plek gehad op de camping, dat kon, omdat onze dochter nog thuis woonde en dan voor de poes zorgde. Nu is ze de deur uit, dus helaas pindakaas, de vaste plek hebben we opgezegd. Wij houden nl. van die beesten, en ze zijn geen accessoire.
Neem een abbo op tractive, koop zo'n bandje, en neem de poes mee.
ik geef mn bek ook maar een douw

Hé, we mogen geen medischadvies geven op het forum!
haarklover wijzigde dit bericht op 09-06-2020 10:14
Reden: adviezen --> advies
Reden: adviezen --> advies
1.24% gewijzigd
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?

Bij beiden ga je een verantwoordelijkheid aan door er aan te beginnen. Je weet dat je minstens 10 jaar aan een kat vast zit. Dan pas je daar je leven op aan. En ga je dus niet op een camping zitten. Mentaal geloof ik geen reet van. Ik geloof uiteraard dat er mentale problemen zijn (anders zou je dit niet eens serieus overwegen) maar wat voor mentale inspanning kost een kat in godsnaam. Eten en een kattenbak.captain_hindsight schreef: ↑09-06-2020 10:09... omdat een dier en een kind toch echt wat anders is? Slecht argument hoor.
dinsdag 9 juni 2020 om 10:15
Onze twee katten gaan wekelijks mee heen en weer naar mijn vriend. Maar die zijn vanaf klein kitten af aan al zo meegenomen en zitten dus heel rustig in hun mandje te slapen in de auto. Zijn huis is net zo goed hun huis en ze gaan gewoon daar naar buiten. Een negenjarige kat die alleen in een mandje is geweest voor een dierenarts zou ik idd niet meer meeslepen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

dinsdag 9 juni 2020 om 10:18
Dit dus! Een paar brokjes in een bakje, water verversen en de kattenbak verschonen. Nou, zwaar hoor. Ze wil dat beestje gewoon kwijt. Wees daar dan eerlijk over.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
dinsdag 9 juni 2020 om 10:18
Nog afgezien van het feit dat je zo niet met (huis)dieren om gaat, snap ik niet dat je je dochter het aandoet om haar kat, waar ze stapelgek op is, weg te doen.
En dan komen mensen weer met gelul dat kinderen flexibel zijn. Daar kan je alles wel mee recht praten wat krom is. Dan kan je ze alles aan doen wat niet goed of niet fijn voor ze is, want tja flexibel he?
En dan komen mensen weer met gelul dat kinderen flexibel zijn. Daar kan je alles wel mee recht praten wat krom is. Dan kan je ze alles aan doen wat niet goed of niet fijn voor ze is, want tja flexibel he?

dinsdag 9 juni 2020 om 10:20
Misschien kind zelf weg doen ipv kat? Stuk beter voor je mentale gesteldheid. Kinderen zijn toch flexibel.Mariejan schreef: ↑09-06-2020 10:18Nog afgezien van het feit dat je zo niet met (huis)dieren om gaat, snap ik niet dat je je dochter het aandoet om haar kat, waar ze stapelgek op is, weg te doen.
dinsdag 9 juni 2020 om 10:21
Ik ga niet veel zeggen want ik krijg geen aardig woord uit m’n vingers.
Ik vind het werkelijk te absurd voor woorden dat je je kat zomaar aan de kant schuift, vooral als je dochter er zo aan gehecht is. Heb je enig idee hoe pijnlijk dit voor haar kan zijn en voor de kat? Je kan ook gewoon eerlijk zeggen dat het beestje je in de weg zit doordat je lang in die caravan gaat zitten. Een lange vakantie met psychische problemen kan dus wel en je kat verzorgen kan dan in een keer niet? Nee sorry TO, dat gaat er bij mij niet in.
Ik vind het werkelijk te absurd voor woorden dat je je kat zomaar aan de kant schuift, vooral als je dochter er zo aan gehecht is. Heb je enig idee hoe pijnlijk dit voor haar kan zijn en voor de kat? Je kan ook gewoon eerlijk zeggen dat het beestje je in de weg zit doordat je lang in die caravan gaat zitten. Een lange vakantie met psychische problemen kan dus wel en je kat verzorgen kan dan in een keer niet? Nee sorry TO, dat gaat er bij mij niet in.

dinsdag 9 juni 2020 om 10:21
Ja uiteraard is het een verantwoordelijkheid (heb er zelf ook twee). Maar er zijn weinig dingen (niets voor zover ik kan bedenken) die belangrijker zijn dan mijn kinderen. Wel een aantal dingen die belangrijker zijn dan de katten mits ik daar een goed alternatief voor had.Treurniet12 schreef: ↑09-06-2020 10:14Bij beiden ga je een verantwoordelijkheid aan door er aan te beginnen. Je weet dat je minstens 10 jaar aan een kat vast zit. Dan pas je daar je leven op aan. En ga je dus niet op een camping zitten. Mentaal geloof ik geen reet van. Ik geloof uiteraard dat er mentale problemen zijn (anders zou je dit niet eens serieus overwegen) maar wat voor mentale inspanning kost een kat in godsnaam. Eten en een kattenbak.
Dus nee ik vind kat of kind niet hetzelfde.
anoniem_191117 wijzigde dit bericht op 09-06-2020 10:23
2.87% gewijzigd
dinsdag 9 juni 2020 om 10:22
Ik ken meerdere stellen die elke keer de kat meeneemt als ze naar de camping gaan. En mentaal niet goed genoeg voor je kat kunnen zorgen? Eh hoe dan? Een hond snap ik nog, want die moet uit, maar ik heb 2 katten en ook wel eens een mindere dag, kan me niet voorstellen dat ze dat merken want ze liggen 18 uur te slapen. Als ik zorg voor eten en water en een schone kattenbak dan is het die dag voldoende.
Ik vind het zielig voor je dochter en de kat.
Ik vind het zielig voor je dochter en de kat.
maleficent wijzigde dit bericht op 09-06-2020 10:23
0.77% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards
dinsdag 9 juni 2020 om 10:22
en dan kun je buiten de schoolvakanties op reis!Treurniet12 schreef: ↑09-06-2020 10:20Misschien kind zelf weg doen ipv kat? Stuk beter voor je mentale gesteldheid. Kinderen zijn toch flexibel.

dinsdag 9 juni 2020 om 10:23
Weet je wat het is TO? Jij hebt je beslissing al gemaakt. Kat gaat weg. Je hebt het al goed gepraat, want de camping roept en een oud vrouwtje wil hem. Waarom dan niet de ballen hebben om die redenen eerlijk tegen je kind te verantwoorden? Ik vind het echt zwak dit. Zowel je beslissing wat betreft de kat, als de boodschap die je aan kind mee geeft, als hoe je keuzes (niet) verantwoord aan je kind.

dinsdag 9 juni 2020 om 10:24

dinsdag 9 juni 2020 om 10:24
Ja, precies en dan denk ik dat het beestje beter af is bij iemand die hem wel heel graag wil. Op TO inpraten dat het echt idioot is om een kat weg te doen omdat je op vakantie wil heeft geen enkele zin. Gun dat beestje een beter huisje zou ik zeggen.