KDV discussie± kan dit zomaar?

08-08-2009 15:26 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

wij hebben onze dochter (11 maanden) 3 dagen per week op het kdv, heel prettig want de meiden daar zijn hartstikke lief voor haar, en het is er heel erg schoon, ook fijn.

Er zijn wat problemen geweest met de financiele administratie; verkeerde afboekingen enzo, maar dat is steeds meteen gecorrigeerd, dus ook dat is niet al te erg.

Maar toch is er nu een vervelend probleem ontstaan:

door nieuwe baan en mijn mans ouderschapsverlof heb ik gevraagd om de opvangdagen aan te passen.

We wilden 2 van de 3 dagen verschuiven, dus op andere dagen zetten.

Ik kreeg een mail dat ze contact zouden opnemen zodra er plek was. Ik heb met mijn baas geregeld dat we het voorlopig dan ook zo konden oplossen dat ik flexibele werkdagen heb.

Echter, na 2 maanden belden ze: of we de 2 dagen die we wilden ruilen alvast wilden laten vallen? Heb toen gezegd dat ik de ene dag wel al zelf opvang heb (verlof man) en dat we dat in de zomer wel kunnen opvangen als er daarna een opvangdag weer bijkomt. De andere dagen wilde ik nog houden tot ze definitief op de aangevraagde dagen terecht kon.

Kreeg meteen een contractswijziging, van 3 naar 2 dagen. Niet getekend, want dat was niet de afspraak, we willen 3 dagen houden.

En gisteren bericht gekregen: over een jaar zijn we aan de beurt. Uiteraard is er niemand bereikbaar op vrijdagmiddag met 30 graden, dus kan er maandag achteraan gaan.

Maar goed, volgens mij is er duidelijk gezegd dat we tijdelijk (in de zomer) het wel redden met 2 dagen, maar hadden ze toen niet moeten zeggen dat we nog een jaar moeten wachten op de 3e dag?

we willen eigenlijk niet weg, vanwege de leidsters en de leuke en schone opvanglocatie, en omdat mijn dochter hier gewend is, maar ik begin nu wel te twijfelen.

wie heeft wijze raad of ervaring met overstappen of dit soort discussies?

alvast bedankt
anoniem_63127 wijzigde dit bericht op 08-08-2009 19:52
Reden: onduidelijkheid wegnemen
% gewijzigd
quote:movamoba schreef op 09 augustus 2009 @ 11:20:

hallo allemaal,

bedankt voor de reacties.

ik zal morgen wel met de planning bellen, en dan hoop ik dat ze coulant zijn en het meteen rechtzetten, maar ik ben bang dat het toch een probleem gaat worden. We hebben wel de rekening van deze maand gekregen, voor 2 dagen per week. Die hebben we ook betaald, met het idee, zodra er een plek is krijg je een na-rekening over de opgenomen dagen.

Het contract hadden we binnen 7 werkdagen moeten terugsturen en dat hebben we dus ook niet gedaan, daarom hebben we nu gemaild over de stand van zaken en kregen we dus prompt te horen over de lange wachtlijsten.

Ze vragen nu wel om het nieuwe contract, maar dat gaan we inderdaad niet tekenen.

Pfff... wat een hoop gedoe, en zo frustrerend dat het weekend is, want ik zit me allerlei scenario's in mijn hoofd te halen over het gesprek morgen.

maar goed: het feit dat we niet getekend hebben voor afstand doen van de plek betekent dat ze hem nog niet mogen vergeven? ondanks dat we wel de lagere rekening hebben betaald voor 2 dagen/week?

thanx!Wat? Heb je wel getekend voor afstand van de plek??? Dat heb je er niet bijgezegd!!! Ja, dan is je plek vrij om te vergeven aan een ander.
overigens: ik schrik wel van de tips om naar de rechtswinkel te gaan... zou het echt zo ver komen?

*gaat de rechtsbijstandsverzekering er eens op naslaan*
Ik vat het nu even niet meer eigenlijk.

Kan jij een chronologische volgorde geven van wat er gebeurd en getekend is?
Wat valt er niet te snappen aan wat ze zegt?? ik heb haar posts doorgelezen en snap het heel duidelijk....
chronologisch overzicht:

Mei 2009 verzoek gedaan om dagen om te wisselen

Mei 2009 reactie KDV: verzoek is in behandeling, zodra we plek hebben, hoor je het.

Juli 2009 KDV belt met vraag of verzoek klopt, en of we de dagen al meteen willen opgeven. Gezegd dat we de dagen willen houden, tot er vervanging is, maar dat we het in de zomer wel kunnen redden met 1 dag minder, dus dat we in afwachting van de nieuwe opvangdag wel al 1 dag kunnen afstaan tijdens de zomer.

Juli 2009: contractwijziging van 3 naar 2 dagen ontvangen, niet getekend, gemaild dat dat niet klopt, dat we wachten op de andere dagen.

Juli 2009: maandbedrag voor 2 dagen betaald (automatische incasso), per 15-8 maar 2 dagen opvang volgens rekening.

Augustus: reactie op mail van juli: volgend jaar juni hebben we de dagen beschikbaar en graag het contract even tekenen en retourneren.
quote:MiracleGirl schreef op 09 augustus 2009 @ 11:26:

Wat valt er niet te snappen aan wat ze zegt?? ik heb haar posts doorgelezen en snap het heel duidelijk....Leuk dat je het vat. Ik vat het niet. Uit haar OP blijkt dat zij niets ondertekent heeft. Nu blijkt er wel wat ondertekent te zijn.
zwieber: ik heb niets getekend, hoor! waar haal je dat vandaan? we hebben wel een contract voor 2 dagen gekregen, maar juist niet getekend, omdat we niet 2 maar 3 dagen willen hebben
Oh er staat NIET getekend voor afstandverklaring. Sorry. Ik heb geloof ik de onderste en op een na onderste zin door elkaar gelezen zodat er stond wel getekend.

Ik zou als ik jou was gewoon bellen om te zeggen dat de rekening niet klopt. Dat je drie dagen opvang hebt en maar hoefte te betalen voor 2. Verder, geen zorgen, je staat in je recht.
Note to self: niet meer schuin voor de computer gaan zitten.
.
Qwertu: nee ik heb mijn dochter nog niet thuisgehouden, gelukkig, het gaat volgende week in.

Morgen inderdaad maar bellen met de mededeling dat de rekening en het toegestuurde contract niet kloppen, en of ze dat even willen rechtzetten :-)

bedankt voor jullie hulp/meedenken!
Geregeld!

Ze hadden de dag al achter de hand gehouden voor het geval dat we de oude dagen wilden houden. Nou nog zelf de ouderschapsverlofdagen regelen, maar dat is waarschijnlijk (hopelijk) makkelijker te regelen.
gelukkig! Fijn te horen dat het goedgekomen is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven