keizersnede en constant bloedingen

28-08-2009 14:23 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Bijna drie maanden geleden heb ik een keizersnede gehad. Het is normaal dat je tot de zesde week kunt bloeden. Bij mij duurde dat 9 weken. De tiende week was er niets maar de elfde week begon ik weer een week te bloeden. Toen weer een week niets en nu ben ik weer begonnen met bloeden. Ik geef volledige borstvoeding ter informatie. Heel vreemd vind ik dit. Heb ik gewoon gemenstrueerd of is mijn hormoonhuishouding helemaal van slag?

Wie-o-wie heeft een idee. Ik kan volgende week pas bij mijn gynaecoloog terecht maar ik ben toch wel benieuwd wat jullie denken.

Rosanne
Ik ben 10 weken geleden bevallen en vloei ook nog iets... Dat het zes weken duurt is een gemiddelde, denk ik. Ik hoor namelijk ook zat verhalen dat het veel korter of veel langer duurt.

Ik heb geen idee of het al je menstruatie is geweest. Dat zou zo maar kunnen. Maar waarom je dan zo kort achter elkaar bloedt: geen idee.
Ik heb 2,5 maand geleden een keizersnede gehad. Bijna 6 weken gevloeid en nu is mijn mestruatie net voorbij.

Als je niet heel erg vloeit en je je wel goed voelt dan zou ik de afspraak van de gynaecoloog even afwachten
Klinkt idd wel erg lang, Bij mijn eerste keizersnee na 2 weken gestopt met vloeien, na m´n 2de na 7 a 8 weken. Ben je misschien erg actief? Bij mij ging het meer vloeien als ik teveel deed. Bij zorgen gewoon even bij de huisarts langsgaan, een week is dan best lang. Ik gaf en geef trouwens ook volledige bv en bij eerste pas na 8 maanden menstruatie en bij 2de nu 10 weken en nog niks
Naast het vloeien, al dan niet een menstruatie, voel ik me ook vermoeid,slap, prikkelbaar en somber. Klachten die samengaan met een normale menstruatie zou je zeggen. Maar menstruaties zo kort op elkaar kan toch eigenlijk niet. Bizar !
Even laten checken. Ik had het ook, exact hetzelfde als jij: even stoppen rond de negen weken en daarna weer vrolijk verder. Bij mij was er een stukje placenta achtergebleven, en dat merkte ik aan de borstvoeding. Loopt die bij jou wel helemaal goed?
Fleurtje: wat is er gebeurd daarna met het stukje placenta? En wat voor effect heeft dit dan op de borstvoeding. Inderdaad apart he dat bloedingspatroon? Borstvoeding verloopt goed. Er zit onveer 2.5-3 uur tussen elke voeding. 's Nachts zit er meestal ruim 7 uur tussen.Hopelijk hoef ik niet onder het mes voor dat stukje placenta. Brrrr.
Bij mij was het vloeien na mn keizersnede juist heel snel over; na 7 dagen vrijwel niets meer en na 14 dagen echt weg. Begeep dat het vloeien na een keizersnede juist wat korter is. Ook borstvoeding verkort het vloeien juist ( ik gaf ook BV) Ik zou wat eerder contact opnemen met de gyn.
.
.
quote:Rosanne26 schreef op 28 augustus 2009 @ 14:43:

Fleurtje: wat is er gebeurd daarna met het stukje placenta? En wat voor effect heeft dit dan op de borstvoeding. Inderdaad apart he dat bloedingspatroon? Borstvoeding verloopt goed. Er zit onveer 2.5-3 uur tussen elke voeding. 's Nachts zit er meestal ruim 7 uur tussen.Hopelijk hoef ik niet onder het mes voor dat stukje placenta. Brrrr.

Door die placentarest is mijn productie nooit goed op gang gekomen, komt er eigenlijk op neer dat mijn lichaam nooit het signaal heeft gekregen dat ik bevallen was, omdat die placentarest er dus nog zat.

Die rest moet er echt uit, anders krijg je infecties.
Nonovrouw, na mijn eerste ks heb ik ook week of negen gevloeid + ik gaf voledige bv/
quote:qwertu schreef op 28 augustus 2009 @ 14:47:

Wat het bij jou is, weet ik niet. Bij mij was het 12 weken vloeien, eerst aflopend, toen een menstruatie er overheen en toen weer verder aflopend tot het uiteindelijk stopte. En volgens mijn gyn hoorde dat er allemaal bij. Toen ik jouw verhaal las op een ander topic dacht ik: 'sohee, dat is lang! Komt vast niet zo vaak voor.' Maar nu zit ik er zelf ook mee, ben benieuwd of ik jouw record ga verbreken.
.
Nee dank je, jij mag die eer wel houden van mij. Het is trouwens een meisje, en ze is reuzeleuk! Slaapt al lekker door, weinig last van. Eigenlijk alleen maar een hoop plezier.

En dat is mooi!
Ik heb twee keer een KS gehad, twee keer 12/13 weken gevloeid, toen een week niets en daarna gelijk mijn menstruatie.

Bloedingen kunnen ook duiden op een te snelle/ teveel activiteit.
Inderdaad even bij gyn laten checken voor de zekerheid. Ik neem aan dat de hoeveelheid inmiddels wel minder is geworden? Ik ben na 5 weken gestopt met vloeien en pas na 9 maanden weer ongesteld (heerlijk). Het is inderdaad een gemiddelde en waarschijnlijk zal het dan ook niets zijn.
Ik zou als ik jou was nu meteen de gyn even bellen.

Bij mij heeft de gyn na 8 of 9 weken vloeien een echo gemaakt, en er was een behoorlijk stuk placenta achtergbleven.

Stukken placenta zijn een week later onder narcose verwijderd, en daarna was t vloeien over.
Ik zou er ook zeker geen week mee wachten, veels te lang als er daadwerkelijk iets is achter gebleven.

Blijf het achterlijk vinden: achtergebleven placenta na een ks en ik word nog woest als ik bedenk dat die borstvoeding daardoor verpest is.
ja ik vond het ook zo raar, word je gestofzuigd, en dan blijft er nog een rest achter! En niet zo'n klein stukkie ook begreep ik van hem.

Nou ja, meteen bellen dus, en desnoods dik je het aan dat je nu ook heftige buikpijn hebt en of je zo nog langs mag komen voor een echo tussendoor.

Zo lang vloeien in abnormaal, zei de gyn toen. Zeker na een keizersnede!!
En als ze moeilijk doen, zeg dat de borstvoeding niet lekker loopt en dat je gehoord hebt dat... etc. Als ze dan nog die echo niet doen, dan zijn het echt eikels.
hey zonnetje, denk je dat ik al die pakken Nutrilon bij de gyn. kan declareren?
quote:fleurtje schreef op 28 augustus 2009 @ 16:21:

En als ze moeilijk doen, zeg dat de borstvoeding niet lekker loopt en dat je gehoord hebt dat... etc. Als ze dan nog die echo niet doen, dan zijn het echt eikels.

Ja en dat mag je dan ook gewoon zeggen. Want hormonen enzo

En nee Flowert, declareren??!! Met terugwerkende kracht voor de medische tuchtraad dr mee!! Die nitwits die denken dat ze een goeie keizersnede kunnen doen als ze een mooie carpaccio kunnen snijden!

Misschien kunnen we samen. Want samen staan we sterk tralila la la la en misschien krijgen we ook wel korting dan!

Bel je schoonvader es!Kijken of we een zaak hebben
Ik heb meer dan 5 maanden gevloeid na de keizersnede. En als ik ongesteld was, dan was het dweilen met de kraan open. Bij de nacontrole bleek al dat er iets in de baarmoeder zat (nog stukje vliezen, vleesboom of poliep). Uitiendelijk bleek ik een poliep te hebben, deze is onder narcose verwijderd en daarna was het eindelijk gedaan met het vloeien.
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven