Kiezen voor IUI of IVF???

01-10-2007 17:15 509 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Heb even jullie ervaringen en advies nodig!

Twee jaar geleden in de mmm gekomen, aangezien ik uit mezelf geen eisprong heb en een pco achtig beeld te zien is op de echo's. Na een jaar clomid in allerlei doses en in combinatie met metformine had ik nog steeds geen eisprong gehad. Ik mocht met Puregon en pregnyl beginnen en kreeg eisprongen. Dit is zo'n 8 keer geweest het laatste jaar (ook 2 keer een cyste gehad)Tot op heden nog niet zwanger. Wel heeft man goed zaad, was de SLT erg goed, heb ik een kijkoperatie gehad en ben ik doorgespoeld, het mag tot nu toe niet baten. Nu wil ik, na bijna een jaar spuiten, naar de volgende stap toe, mijns inziens IVF. Vanmorgen een gesprek gehad met de gyn en zij hebben besloten dat ik eerst nog 3 maanden door moet met alleen spuiten. Daarna moet ik 6 keer IUI of ik moet mee willen doen aan een trial waarbij, als ik ingeloot word, 1 keer IVF krijg met 1 embryoterugplaatsing en daarna IUI. Ik snap niet waarom men nu met IUI aankomt, aangezien ik daar de meerwaarde niet van inzie.

Wat zouden jullie doen?

Heeft IUI wel een meerwaarde en wat is die dan?

Is dit een normale gang van zaken, of kan ik beter naar een ander ziekenhuis gaan?

Thanks!
dat gaat de goede kant op, nu hopen dat het allemaal goed blijft gaan!!!
Afgelopen donderdag en gisteren ging het nog goed, nu moet ik maandag weer. Ik durf bijna niet meer vooruit te kijken, bang voor weer een grote teleurstelling....
Ik snap je Gem, het is ook doodeng... ik zal aan je denken morgen en duimen. Ik hoop toch zo dat het deze keer allemaal goed voor je zal gaan!!!! Kom op, Gem!!!
en........?????......
IK HEB DONDERDAG EEN PUNCTIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Yes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

go,go Gem!!!!!
Thanks Tibor! Lief dat je zo met me mee blijft leven, ondanks dat je voor jezelf de wens op een kindje stop hebt moeten zetten. Heb ik erg veel bewondering voor!!!!!
Dank je Gem! Ik hoop gewoon dat jouw wens in vervulling zal gaan!!! Het gaat best goed met me, al blijft het verlangen en verdriet wel aanwezig , het is niet meer op de voorgrond.

Volgende week ga ik op vakantie naar Zweden ben pas 11-12 mei terug. Kan daar ook niet op internet.. zit in the middle off nowhere.....Heb er zin in....
wat heerlijk zo'n vakantie voor de boeg! Zweden is ook een mooi land, dus dat moet helemaal goedkomen. Neem lekker de tijd voor jezelf he!
copy+paste

Ben ondertussen al weer even thuis Het is wel goed gegaan, wel pijnlijk af en toe, maar dat hoort erbij. Er zijn 15 follikels aangeprikt, waarvan uiteindelijk er maar 4 eicellen bleken te zijn, rest was cyste. Op zich een magere opberengst, maar ja, je hebt maar 1 goede nodig uiteindelijk Nu zaterdag op controle om te kijken of alles goed gaat (en ik geen hyperstimulatiesyndroom ga ontwikkelen, heb ik wel meer kans op), dus echt afwachten nu!
Tjemig wat een boel was er dan een cyste.. Gelukkig 4 eicellen1!! Daar moet een goede tussen zitten!!!
Ik hoop het zo!!!!!!!!
Hoi Tibor, ik heb nieuws, al realiseer ik me ineens dat jij op vakantie ging....heb je niet eens meer een goede vakantie gewenst......

Maar toch alvast maar even mijn nieuws, ik heb vanmorgen een terugplaatsing gehad van een topembryo, er waren van de 4 eicellen 3 eicellen bevrucht, waaronder dus een topembryo. Rond de tijd dat jij terug komt van vakantie weet ik waarschijnlijk meer........
heb vandaag, 2 weken na punctie, getest. Digitaal gaf aan zwanger, 3 analoge gaven een heeeeel dun lichtrose streepje en nogmaals een digitale gaf weer aan zwanger.....voor nu ben ik dus volgens mij zwanger!!!!!!
Gefeliciteerd Gemini!!!!! Wat heerlijk voor je! Ik weet niet of je het je nog kan herinneren, maar wij hebben heel lang geleden samen geschreven op een Clomid-topic. Mijn naam was toen geloof ik angela82. Inmiddels heb ik een zoon van net 1 jaar.

Ik ben heel blij voor jullie dat het gelukt is!!! Geniet ervan!
gemini geweldig !!!
Thanks Yamuna en Angelinaaa! En natuurlijk weet ik dat nog angelina, is wel al even geleden!
Gemini, gefeliciteerd!! Eindelijk dan toch!

(ben een stiekeme meelezer...)
Dankjewel Laika!
Helaas tijdens de test vandaag een "niet zwanger", nadat ik dus afgelopen donderdag en gisteren een "zwanger" had......
godver gemini !!! wat ontzettend klote

Dankjewel voor de knuffel! Erg lief!
Tibor, hoe was de vakantie???? Heb je genoten?
Het was geweldig!!! Ik heb genoten, echt superrr!!!

Maar hoe is het nu met je??? Ik lees verwarrende berichten....

wat heb jij al weer veel mee moeten maken, wat een emoties ...
Fijn dat je vakantie zo geweldig was!!!!!

Tja die rollercoaster heeft overuren gedraaid de laatste week, tjonge wat een gedoe zeg! Maar ik moet zeggen dat ik langzaam aan toch wel begin te wennen aan het feit dat het dus niet anders is. Blik naar voren! En even afwachten wat er morgen uit het gesprek met de gyn komt, ik ben echt nieuwsgierig! Het gaat best goed hier hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven