Kiezen voor IUI of IVF???
maandag 1 oktober 2007 om 17:15
Hoi!
Heb even jullie ervaringen en advies nodig!
Twee jaar geleden in de mmm gekomen, aangezien ik uit mezelf geen eisprong heb en een pco achtig beeld te zien is op de echo's. Na een jaar clomid in allerlei doses en in combinatie met metformine had ik nog steeds geen eisprong gehad. Ik mocht met Puregon en pregnyl beginnen en kreeg eisprongen. Dit is zo'n 8 keer geweest het laatste jaar (ook 2 keer een cyste gehad)Tot op heden nog niet zwanger. Wel heeft man goed zaad, was de SLT erg goed, heb ik een kijkoperatie gehad en ben ik doorgespoeld, het mag tot nu toe niet baten. Nu wil ik, na bijna een jaar spuiten, naar de volgende stap toe, mijns inziens IVF. Vanmorgen een gesprek gehad met de gyn en zij hebben besloten dat ik eerst nog 3 maanden door moet met alleen spuiten. Daarna moet ik 6 keer IUI of ik moet mee willen doen aan een trial waarbij, als ik ingeloot word, 1 keer IVF krijg met 1 embryoterugplaatsing en daarna IUI. Ik snap niet waarom men nu met IUI aankomt, aangezien ik daar de meerwaarde niet van inzie.
Wat zouden jullie doen?
Heeft IUI wel een meerwaarde en wat is die dan?
Is dit een normale gang van zaken, of kan ik beter naar een ander ziekenhuis gaan?
Thanks!
Heb even jullie ervaringen en advies nodig!
Twee jaar geleden in de mmm gekomen, aangezien ik uit mezelf geen eisprong heb en een pco achtig beeld te zien is op de echo's. Na een jaar clomid in allerlei doses en in combinatie met metformine had ik nog steeds geen eisprong gehad. Ik mocht met Puregon en pregnyl beginnen en kreeg eisprongen. Dit is zo'n 8 keer geweest het laatste jaar (ook 2 keer een cyste gehad)Tot op heden nog niet zwanger. Wel heeft man goed zaad, was de SLT erg goed, heb ik een kijkoperatie gehad en ben ik doorgespoeld, het mag tot nu toe niet baten. Nu wil ik, na bijna een jaar spuiten, naar de volgende stap toe, mijns inziens IVF. Vanmorgen een gesprek gehad met de gyn en zij hebben besloten dat ik eerst nog 3 maanden door moet met alleen spuiten. Daarna moet ik 6 keer IUI of ik moet mee willen doen aan een trial waarbij, als ik ingeloot word, 1 keer IVF krijg met 1 embryoterugplaatsing en daarna IUI. Ik snap niet waarom men nu met IUI aankomt, aangezien ik daar de meerwaarde niet van inzie.
Wat zouden jullie doen?
Heeft IUI wel een meerwaarde en wat is die dan?
Is dit een normale gang van zaken, of kan ik beter naar een ander ziekenhuis gaan?
Thanks!
donderdag 20 maart 2008 om 18:37
ik (bij mij zijn deze aantallen gevaarlijk)zit weer op het randje van overstimulering .....aan de ene kant 12, aan de andere kant volgens mij net meer....nu is het afwachten wat er zaterdag weer uit de controle komt. Of het wordt stoppen, of eventueel als ze het net aandurven dinsdag een punctie...hoe dan ook, hoop ik dat het eindelijk eens door kan gaan.
maandag 24 maart 2008 om 13:13
controle redelijk positief! het verschil tussen de grote en kleine wordt wat groter, wat ook de bedoeling is. Wel groeien ze errug langzaam die grote (heb extreem lage dosering nu) dus geduld is een schone zaak. Eventuele punctie zou goed over het weekeinde getild kunnen worden. Het duurt lang, maar ik ben al lang blij dat het nog door mag gaan nu!
Lief dat je zo meeleeft!!!!!!!
Lief dat je zo meeleeft!!!!!!!
woensdag 26 maart 2008 om 19:33
je hebt goed je best gedaan, want het zag er goed uit! Aan de ene kant 4, aan de andere kant 8 grote follikels. Alleen nog niet rijp genoeg, waardoor de punctie niet op vrijdag is en hoogstwaarschijnlijk op maandag zal plaatsvinden. Dat ligt wel nog aan de controle op zaterdag, maarrrrr het zag er nu goed uit!
zaterdag 29 maart 2008 om 15:02
helaas helaas....heel slecht nieuws hier. Alles is van de baan, mijn lichaam heeft zelf besloten dat het alles weer af gingen breken. Baarmoederslijmvlies nog maar 6 mm, follikels allemaal nog kleiner dan woensdag. Het ziet er naar uit dat ik vanzelf ongesteld ga worden nu (zoiets als de vorige keer). Ik kan niet ophouden met huilen. Als ik dacht dat die cystes telkens tegenvallers waren, wist ik nog niet hoe dit voelt. Moet eigenlijk weer helemaal opnieuw beginnen, gelukkig is dit nog steeds geen poging. Ik heb nu een spuit Lucrin gehad, die dezelfde werking heeft als een maand lang iedere dag de decapeptyl spuiten. Scheelt weer gedoe en geeft ons de kans om na volgende week er een paar dagen uit te gaan. 12 april weer op controle om te kijken of ik weer kan beginnen. Wat een ontzettende tegenvaller, we zaten met ons hoofd al bij de punctie....
zaterdag 29 maart 2008 om 20:12
Gem een hele dikke knuffel van mij!!!! Ik hoop dat het overkomt en vind het echt vreselijk voor je. Wat een ontzettende teleurstelling, durfde je eindelijk weer een beetje te hopen en te vertrouwen krijg je weer een hele klap te verwerken. Wat een tegenvaller, echt ik leef met je mee, ik had het zo gehoopt voor je dat het nu een keer goed zou verlopen.... nogmaals een dikke
zondag 30 maart 2008 om 12:43
Thanks meiden! Hier gaat het best wel goed, heb besloten dat ik wel kan gaan zwelgen in zelfmedelijden, maar dat ik daar niet ineens wel een punctie van krijg. Dus ga ik met goede moed de derde keer beginnen, om de eerste punctie nu eens wel te halen. Driemaal is scheepsrecht zeggen ze dan toch?
Het moet gewoon een keer lukken, het moet!!!!!
Het moet gewoon een keer lukken, het moet!!!!!
zondag 13 april 2008 om 13:30
Hoi!
Ben weer terug en we hebben het heerlijk gehad! Lekker weer, mooie stad, geweldig. Ook wat uitgerust, maar kan nu weer vol aan de bak. Ben gistermorgen op controle geweest en mocht weer beginnen. Verder nu nog meer controles (di, do, za) en hopen dat ze dit keer iets met me kunnen!
Hoest bij jou?????
Ben weer terug en we hebben het heerlijk gehad! Lekker weer, mooie stad, geweldig. Ook wat uitgerust, maar kan nu weer vol aan de bak. Ben gistermorgen op controle geweest en mocht weer beginnen. Verder nu nog meer controles (di, do, za) en hopen dat ze dit keer iets met me kunnen!
Hoest bij jou?????
dinsdag 15 april 2008 om 13:52
Ik heb vorige week samen met partner het afsluitingsgesprek gehad. Dat ging heel goed hoor, de arts zei juist dat het voor hen fijner is dat de grens bij patienten zelf duidelijk is en dat ze die stellen. Als arts kun je niet meer doen datgene wat ze doen en ze weten dat je ergens moet ophouden. Op weg naar huis kwamen de tranen... Het krijgt al een plekje.. Het is eigenlijk een soort rouwverwerking.. Gek eigenlijk van iets afscheid nemen wat er in principe nooit geweest is...
Maar goed ik geniet heel erg van mijn dochter en moet uitkijken dat ik haar niet teveel verwen want daar word ze geen leuker meisje van..
Nu hoop ik voor jou echt, heel erg dat jij ook binnenkort moeder zal worden!!! Ech ik gun het je zo!!! Blijf positief en vraag hoe de artsen erover denken.. Hoe jouw kansen zijn en tot hoever jullie kunnen gaan. Het hoeft dan echt niet te betekenen dat jullie die mening overnemen hoor. Jullie moeten doen waar jullie je goed bij voelen!!!
Maar goed ik geniet heel erg van mijn dochter en moet uitkijken dat ik haar niet teveel verwen want daar word ze geen leuker meisje van..
Nu hoop ik voor jou echt, heel erg dat jij ook binnenkort moeder zal worden!!! Ech ik gun het je zo!!! Blijf positief en vraag hoe de artsen erover denken.. Hoe jouw kansen zijn en tot hoever jullie kunnen gaan. Het hoeft dan echt niet te betekenen dat jullie die mening overnemen hoor. Jullie moeten doen waar jullie je goed bij voelen!!!
woensdag 16 april 2008 om 13:30
He Tibor, wat klink jij toch sterk zeg! Lijkt me zo moeilijk als je definitief afscheid moet nemen van een toekomstdroom die je had, na alles wat je ervoor gedaan hebt.
Ik ben gisteren naar de controle geweest en voor nu zag het er nog goed uit, moet morgen weer terug. Baarmoederslijmvlies was dikker, en 1 follikel wat groter dan de rest, moeten nu nog een paar (niet teveel) meegroeien. Morgen weer meer!
Ik ben gisteren naar de controle geweest en voor nu zag het er nog goed uit, moet morgen weer terug. Baarmoederslijmvlies was dikker, en 1 follikel wat groter dan de rest, moeten nu nog een paar (niet teveel) meegroeien. Morgen weer meer!