kind alleen thuis laten.

11-05-2009 20:49 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
N.a.v.baby alleen thuis tijdens brand

Noem mij een truttige, overbezorgde moeder, maar ik snap gewoon niet dat je je kindje alleen thuis laat. Goddank lijkt het goed afgelopen te zijn, maar je moet er niet aan denken dat moeder onderweg even was opgehouden door een gesprekje met de juf op iets dergelijks.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 mei 2009 @ 16:43:

vanaf wanneer laat je je pubers tijdens vakanties alleen thuis eigenlijk ?Vakantieplannen?
Dan zijn we het daar dus overeens, Arwen. Eigenlijk over vrijwel alle risico's. Alleen niet over of de vergelijking al dan niet kloppend is

En mensen doen domme dingen ja, ik hoorde van collega laatst verhaal over kind van een vriendin die zwaar verbrand was doordat ze pan met soep over zich heen had getrokken. Dat kun je volgens mij ook echt wel voorkomen. En kind kun je beter ook niet naast het Lelietje van Dalen in de tuin neer zetten nee. Snap dat het niet of of is, maar ik vind dat je ook best puur over de vraag uit de OP kunt discussieren, zonder er andere onveilige dingen bij te halen. Overigens vind ik niemand hoog van de toren blazen op dit topic, men zegt gewoon wat men al dan niet veilig vindt. Ik vind alleen thuis laten niet oke voor mijzelf, is niks hoogs of torenblazerigs aan
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
quote:loomii schreef op 12 mei 2009 @ 14:00:

[...]

Heb ik wat gemist? Welke conclusies zijn dat dan?

Men heeft het aldoor over kinderen die kotsen, piesen, brullen, krijsen en zo, maar als je kind kotst, is ie ziek en dat weet je al als hij naar bed gaat, dus houd je e.e.a. zo wie zo meer in de gaten, lijkt me. Als hij het bed onder piest slaapt ie zonder luier en is ie groot genoeg om zich te komen melden en een kind dat pas opgemerkt werd als hij al zolang aan het brullen was dat ie inmiddels compleet over de zeik was heb ik zonder babyfoon ook nooit meegemaakt, voor zover ik me kan herinneren (en dat in een heel groot huis met heel hoge plafonds en heel dikke muren). Je weet het slaappatroon van je kind en je weet of ie die dag uit z'n hum is wegens tandjes, snotneus of waddeffer, en daar houd je m.i. dan gewoon rekening mee, dus ik zie gewoon de noodzaak niet om elk moment van de dag je kind te kunnen horen.

Het lijkt mij vermoeiend om de hele tijd rekening te gaan lopen houden met dingen die zich niet zo vaak, en dan ook nog zelden onverwacht, voordoen.Ben ik niet met je eens Loomii, mijn zoontje (5,5 maand) is vorige week gewoon al lachend zijn bedje in gegaan.. wij zaten lekker in de tuin ( MET babyfoon) en ineens hoorde we een soort van schreeuw.. normaal slaapt hij en hoor je hem niet en dus ging ik even kijken en toen had hij zich heel erg ondergekotst en heel zijn neusje zat vol en dus was hij helemaal in paniek... ik was dus erg blij met de babyfoon, helemaal omdat mijn tuin en mijn slaapkamer verdieping 2 trappen op is en ik hem dus echt niet hoor anders..... ik heb denk ik iets te vaak verhalen gehoord van kinderen die gestikt zijn in wat dan ook...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:Diem schreef op 11 mei 2009 @ 21:31:

Ik heb vandaag bij Oprah naar een gesprek met de ouders van Madeleine Mccann zitten kijken. Nou, die laten in ieder geval hun kind(eren) never nooit meer alleen. Ma is een levende zombie, pa is letterlijk lijkbleek en aait haar maar over haar handje en hun twee andere kinderen worden voor de rest van hun opvoeding opgezadeld met de gedachtenis aan een zusje die op mysterieuze wijze is verdwenen omdat pa en ma hun zonodig alleen moesten laten zodat zij gezellig uit eten konden gaan. Ouders die hun kinderen (die niet oud genoeg zijn om voor zichzelf te zorgen) alleen laten in een ruimte en de voordeur achter hun dichttrekken, voor wat voor reden dan ook-voor hoe lang dan ook, zijn dom en arrogant. Punt, over en uit.inad, door deze opmerking gingen mijn nekharen overeind staan. Verder valt het wel mee in dit topic, was nog lichtelijk geiiriteerd door het vorige topic en toen kwam deze quote en had ik echt zoiets van, neee, doe jij het allemaal zo goed? En natuurlijk kan je best over het een discussieren zonder een ander voorbeeld erbij te halen, maar veroordeel dan niet meteen mensen die het anders doen dan jij. Zoals het voorbeeld van yamuna, lijkt me nou bij uitstek een voorbeeld waarin het veiliger is de baby even thuis te laten.
Ik denk dat geen ouder bewust iets doet wat hij / zij onveilig vindt . Ik ben ook weleens een rondje 's avonds over de camping gaan lopen / tegelijk gaan plassen en tandenpoetsen met slapende koters in de tent . Er is ook geen ouder die bewust hete thee neerzet in de hoop dat een kind zich er aan brandt .

En soms kom je achteraf tot het hele erge besef dat je de verkeerde keuze hebt gemaakt , dat je iets niet goed hebt ingeschat . Maar ik ga er van uit dat elke " normale " ouder het beste met zijn/haar kinderen voor heeft .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:arwen173 schreef op 13 mei 2009 @ 06:44:

[...]

..maar veroordeel dan niet meteen mensen die het anders doen dan jij. Zoals het voorbeeld van yamuna, lijkt me nou bij uitstek een voorbeeld waarin het veiliger is de baby even thuis te laten.

Maar dat gebeurt toch ook niet, behalve in die ene post die jij aanhaalt. Dan generaliseer je de reacties in een topic dus n.a.v. van 1 bericht dat je als naar ervaart.

Ik schreef zelf bijv. dat ik hond uit laten iets anders vind (tot 3/4 x toe, ben de tel kwijt ) En zeker in geval Yamuna. Ik heb haar hond wel eens gezien en vaker verhalen gehoord over andere honden in de buurt. Dus snap heel goed dat zij Yamini niet meeneemt.
Dat denk ik ook, BGB. En je kunt ook niet alles voorkomen. Iedereen maakt wel eens fouten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven