kind alleen thuis laten.
maandag 11 mei 2009 om 20:49
N.a.v.baby alleen thuis tijdens brand
Noem mij een truttige, overbezorgde moeder, maar ik snap gewoon niet dat je je kindje alleen thuis laat. Goddank lijkt het goed afgelopen te zijn, maar je moet er niet aan denken dat moeder onderweg even was opgehouden door een gesprekje met de juf op iets dergelijks.
Noem mij een truttige, overbezorgde moeder, maar ik snap gewoon niet dat je je kindje alleen thuis laat. Goddank lijkt het goed afgelopen te zijn, maar je moet er niet aan denken dat moeder onderweg even was opgehouden door een gesprekje met de juf op iets dergelijks.
maandag 11 mei 2009 om 21:23
maandag 11 mei 2009 om 21:31
Ik heb vandaag bij Oprah naar een gesprek met de ouders van Madeleine Mccann zitten kijken. Nou, die laten in ieder geval hun kind(eren) never nooit meer alleen. Ma is een levende zombie, pa is letterlijk lijkbleek en aait haar maar over haar handje en hun twee andere kinderen worden voor de rest van hun opvoeding opgezadeld met de gedachtenis aan een zusje die op mysterieuze wijze is verdwenen omdat pa en ma hun zonodig alleen moesten laten zodat zij gezellig uit eten konden gaan. Ouders die hun kinderen (die niet oud genoeg zijn om voor zichzelf te zorgen) alleen laten in een ruimte en de voordeur achter hun dichttrekken, voor wat voor reden dan ook-voor hoe lang dan ook, zijn dom en arrogant. Punt, over en uit.

maandag 11 mei 2009 om 21:37
ik had dus een heel verhaal getikt, maar dat is niet geplaatst..
Ook ik vind dat je je kind niet alleen moet laten, al laat ik mijn zoontje soms 2 tellen alleen om aan de overkant van het huis de hond even te laten plassen, als mijn man voor zijn werk weg is.. en ja, ook dan kan er een hoop gebeuren..
waarschijnlijk heeft de moeder ook gedacht ik ben met 5 minuten terug, wat is de kans dat er iets gebeurt. En ik woon in dezelfde straat als deze moeder en weet dus dat de winkels letterlijk aan de overkant van de straat zijn.... (heb overigens geen brandweer gehoord vanmorgen, maar dat terzijde) Als ik naar de winkel ga neem ik mijn zoontje altijd mee, ookal ben ik sneller terug zonder hem... t risico wil ik niet nemen.. stel dat het erg druk is in de winkel... dat kan niet.. dat wil ik ook niet
Ook ik vind dat je je kind niet alleen moet laten, al laat ik mijn zoontje soms 2 tellen alleen om aan de overkant van het huis de hond even te laten plassen, als mijn man voor zijn werk weg is.. en ja, ook dan kan er een hoop gebeuren..
waarschijnlijk heeft de moeder ook gedacht ik ben met 5 minuten terug, wat is de kans dat er iets gebeurt. En ik woon in dezelfde straat als deze moeder en weet dus dat de winkels letterlijk aan de overkant van de straat zijn.... (heb overigens geen brandweer gehoord vanmorgen, maar dat terzijde) Als ik naar de winkel ga neem ik mijn zoontje altijd mee, ookal ben ik sneller terug zonder hem... t risico wil ik niet nemen.. stel dat het erg druk is in de winkel... dat kan niet.. dat wil ik ook niet
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

maandag 11 mei 2009 om 21:40
maandag 11 mei 2009 om 21:54
Ik ben het eens met Iry, en die andere discussies zijn inderdaad te vers. Dus ga verder niet mee discussiëren
Wel terwijl vorige topic liep iets meegemaakt waardoor ik helemaal gesterkt ben in het idee kind nooit alleen thuis te laten. We hadden een koolstofmonoxide alarm en god zij dank een melder. Als ik weggeweest was en dochter alleen thuis had ze het wellicht niet na kunnen vertellen. Nu klept ze graag heel stoer over de brandweer die naar ons huis kwam.
Wel terwijl vorige topic liep iets meegemaakt waardoor ik helemaal gesterkt ben in het idee kind nooit alleen thuis te laten. We hadden een koolstofmonoxide alarm en god zij dank een melder. Als ik weggeweest was en dochter alleen thuis had ze het wellicht niet na kunnen vertellen. Nu klept ze graag heel stoer over de brandweer die naar ons huis kwam.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook

maandag 11 mei 2009 om 21:55

maandag 11 mei 2009 om 22:01
Als jij jezelf recht in de spiegel kunt aankijken en volledig achter het risico staat, dan moet je dat zeker doen.
Kijk ik laat de kleine nooit alleen. Als ik dan een autoongeluk krijg is dat heel tragisch en verdrietig op zich. Maar ik zal het mezelf niet verwijten. Stel dat er iets gebeurt als ik die kleine heb achter gelaten dan zal ik het mezelf nooit kunnen vergeven.
Kan je achteraf ook denken, ach ja, heel tragisch maar het risico was te verwaarlozen, mij valt niets te verwijten... ga dan vrolijk door.
Kijk ik laat de kleine nooit alleen. Als ik dan een autoongeluk krijg is dat heel tragisch en verdrietig op zich. Maar ik zal het mezelf niet verwijten. Stel dat er iets gebeurt als ik die kleine heb achter gelaten dan zal ik het mezelf nooit kunnen vergeven.
Kan je achteraf ook denken, ach ja, heel tragisch maar het risico was te verwaarlozen, mij valt niets te verwijten... ga dan vrolijk door.
maandag 11 mei 2009 om 22:17
quote:Inad schreef op 11 mei 2009 @ 21:54:
Ik ben het eens met Iry, en die andere discussies zijn inderdaad te vers. Dus ga verder niet mee discussiëren
Oei heftig zeg.
Om die reden vertrouw ik een babyfoon niet eens.
Koolstofmonoxide is niet te horen op een babyfoon (evenals rook van brand) Oke,het alarm dan wel...maar het idee al dat je kind dan alleen in huis is..brrrr.
Oei heftig zeg.
Om die reden vertrouw ik een babyfoon niet eens.
Koolstofmonoxide is niet te horen op een babyfoon (evenals rook van brand) Oke,het alarm dan wel...maar het idee al dat je kind dan alleen in huis is..brrrr.
maandag 11 mei 2009 om 22:47
maandag 11 mei 2009 om 22:53
Moeders die heel erg tegen dat alleen laten zijn ; stel nou dat je een hond hebt en je wordt plots single mom , of je man moet - crisis he - verplicht wisseldiensten draaien ....hoe zou je dat doen met het laatste rondje met zo'n beest ? Drie kinderen uit bed halen want de hond moet nog sch**ten ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

maandag 11 mei 2009 om 23:04
Ik schreef al dat ik hond even laten piesen/ poepen anders vind. Zeker als je huis in t zicht hebt. Een grote wandeling door de polder zit er voor Benno dan niet in in elk geval.
Nu wil ik sowieso niet zo'n afhankelijk vies stinkdier. Heb genoeg aan afhankelijke en stinkende kinderen
Nu wil ik sowieso niet zo'n afhankelijk vies stinkdier. Heb genoeg aan afhankelijke en stinkende kinderen
Wat Supersmollie zegt vind ik ook

maandag 11 mei 2009 om 23:07

maandag 11 mei 2009 om 23:19
Of je woont in een gehucht en de school is op zo'n dusdanige afstand dat ik het sowieso onverantwoord vind om een kind alleen thuis te laten, of je vond de school in de buurt niet goed genoeg en hebt daarom voor een school verder weg gekozen. Denk ik.
Is het niet zo dat er een x aantal scholen in een bepaalde straal moet staan, weet iemand dat?
Is het niet zo dat er een x aantal scholen in een bepaalde straal moet staan, weet iemand dat?