kind bang van juf

11-10-2009 22:46 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nog nieuw hier op het forum en was eigenlijk niet van plan om al te gaan posten ( lees wel al even mee) maar ik heb toch even het advies van een onbevooroordeeld persoon ( of meerdere ) nodig.

Ik hoorde vandaag van mijn kind, die ik hier maar kruimel zal noemen iets waar ik erg boos van werd.

Kruimel vertelde mij dat hij morgen niet naar school wil. Dit verbaasde mij erg want hij heeft het er al ruim twee jaar erg naar zijn zin ( kruimel is 6 )

Hij wil niet meer naar school omdat hij bang is van juf.

Deze heeft hem afgelopen week hardhandig in zijn kin/ wangen gepakt en vervolgens heel boos ( kruimel zegt woedend ) aangekeken.

kruimel heeft werkelijk geen idee waarom en durfde dit ook niet aan juf te vragen. Sterker nog, hij durft helemaal niks meer bij juf!!

Nu ben ik natuurlijk niet gek en weet ik heel goed dat kruimel ongetwijfeld niet geluisterd zal hebben naar juf, maar dan nog....

Het mag toch niet zo zijn dat een juf een kind van zes zo bang maakt? Dat ze hem straf geeft daar zal ik mij niet mee bemoeien hoor, dat zal dan wel nodig zijn, maar is dit normaal?

Ik vind persoonlijk dat een leerkracht nooit een kind fysiek aan mag pakken.

Ik ben hier dan ook heel erg boos over, maar ik ken mijzelf en weet dat ik heel heftig kan reageren op dingen die mijn kind aangaan.

Hoe zouden jullie hier op reageren??
Ik was ook al nieuwsgierig maar nog geen nieuws hier dus...
Ben ook wel benieuwd, even uppen.
Ja, dat vind ik echt.
Hallo,

Ben ik weer, ik vanmorgen kruimel naar school brengen, ben er nog net niet voor dag en dauw om te kijken of er een gesprek mogelijk is. Heeft ze een extra dagje vrij....

Ik heb haar dus niet kunnen spreken, als het goed is is ze er morgen wel.

Carrera en Quertu,

Ik ga alleen aan haar vragen of ze zelf niet vind dat zoiets erg intimiderend overkomt. Zou toch kunnen dat ze dit zelf heel normaal vind, om zo en kind te corrigeren en dat ze pas stilstaat bij hoe het werkelijk voeld als je de situatie eens omdraaid.

Ik ga dit dus niet op een harde gemene manier zeggen, maar gewoon eens vragen of ze dan ziet wat ik bedoel ( tenzij ze zelf direct al aangeeft dat ze zelf misschien verkeerd heeft gehandeld )

Ik ben dus door al jullie berichten helemaal gekalmeerd. Ik ga ervan uit dat juf inderdaad het beste voor heeft met kruimel, anders word ze geen juf. En dat ze kennelijk dacht dat dit nodig was, daar ga ik dus op zeggen dat ik dat als ouder niet wenselijk vind....

Ik sta gewoon versteld van mijzelf dat ik nu rustig ben, stond van de week echt op ontploffen.

Wie weet ga ik hier regelmatig jullie hukp inroepen, ga ik geen confrontatie meer aan zonder jullie inbreng.

Nogmaals bedankt voor jullie visie op dit gedoe, ik zal morgen kijken of ik nog ff in de avond kan berichten hoe het gesprek gegaan is,

Groeten
Wat fijn dat je nu zo rustig bent. Succes gewenst morgen!
Ja, dat vind ik echt.
Natúúrlijk plak je een kind vast / mond dicht.

Veel succes morgen !
Waarom heb je het niet besproken met de andere juf? De juffen delen elkaars klas, misschien dat er in een overdracht wel wat gemeld is over Kruimel?

En sowieso is het handig als 'juf 2' weet dat Kruimel bang is van 'enge juf'.

Ik ben ook juf, ik zou het graag willen weten als ik iets doe/heb gedaan wat bij een kind heel naar is overgekomen. Maar, ik ken mezelf, ik ga wel steigeren bij beschuldigende ouders. Een rustig, niet beschuldigend gesprek zal een stuk vloeiender verlopen dan een toon van beschuldiging. Dan wordt het een welles-nietes-spelletje.

Succes en goed van je dat je Kruimel niet thuishoudt om dit.
de juf al gesproken?
Hallo allemaal,

Excuses voor mijn late reactie maar had er ff geen tijd voor.

Ik heb de juf van kruimel gesproken, geprobeert om niet verwijtend te zijn, maar wel duidelijk gezegd dat ik dit geen prettige manier van doen vind en dat kruimel nu dus bang is van juf.

Ze vertelde dat ze kruimel 1x riep en dat hij haar niet hoorde, dat ze toen vond dat ze hem ff bij de les moest trekken.

Ik heb haar gezegd dat kruimel dit vastpakken, in combinatie met die boze blik, heel erg eng heeft gevonden. Mede omdat ze hem dus niet gezegd heeft waarom ze dit deed.

Ze beloofde een praatje met kruimel te maken en hem te vertellen dat het niet zo boos bedoeld was.

Als troost heeft hij s middags nog een ijsje van haar gekregen ( net als de rest van de klas maar kruimel zag dit toch anders, haha kinderen...)

Geprek is dus rustig verlopen en ik heb toch kunnen zeggen wat ik wilde.Kruimel is niet meer bang van juf dus.....missie geslaagd!!

Dank jullie voor de hulp
mooi dat het opgelost is
Ik ben blij dat alles weer goed is tussen kruimel en de juf.
Ik vind dit verhaal redelijk raar moet ik zeggen.

Een juf die heel boos wordt als ze een kind 1x heeft geroepen

Rare juf hoor!

Ik denk eerder dat ze het kind meerdere malen heeft moeten roepen en dat het kind niet luisterde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven