Kind van de buren probleemjeugd?

11-04-2020 17:28 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het kind van de buren krijgt meerdere keren per dag een hoop gezeik van haar nieuwe vader over zich heen. Ze kan amper iets goed doen, wordt echt afgekraakt en eigen gezamenlijk nieuwe kind wordt opgehemeld en zelfs vergeleken als beter tov oude kind.

Kind is 6 en komt wel over als een vrolijk en lief kind maar wat ze nu allemaal al over zich heen krijgt is voer voor de psychologen van later.

Maarja wat doe je eraan en als ik me er mee ga bemoeien wat zeg ik dan zodat het niet extra schadelijk is voor het kind en het de relatie met m'n buren nog redelijk oke blijft.

Daarnaast ben ik ook niet zo'n held met het aanspreken van mensen en vinden zij waarschijnlijk dat ze het kind goed opvoeden.
In hoeverre heb ik er wat van te zeggen?
Because schreef:
11-04-2020 18:14
Volgens mij niet.
Ik hoor wel eens verhalen van volwassenen die mishandeld werden thuis, dat ze het heel fijn vonden dat ze bij iemand terecht konden.
Gewoon een andere omgeving, wat aandacht, wat gezelligheid.

Zo is er hier een vriend van mn zoon die het het thuis niet makkelijk heeft. Hij eet hier gemiddeld 2x in de week mee en blijft tot bedtijd hier. In het weekend logeert hij hier. En dan is het niet zo dat we ingaan op zijn gezinssituatie, maar we bieden hem gezelligheid. Ik hoop dat het hem helpt.
Is heel geweldig van jullie en dat meen ik. Maar moeten die ouders niet een schop onder hun achterwerk hebben?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
11-04-2020 18:44
Is heel geweldig van jullie en dat meen ik. Maar moeten die ouders niet een schop onder hun achterwerk hebben?
Aha, ik zie hier een taak voor jou!
pejeka schreef:
Nee, want iemand een schop voor zijn kont geven is ook mishandeling.
hannaa45 schreef:
11-04-2020 17:35
Nou nee.
Zoiets kan alleen als je een soort van relatie of al een bepaalde verstandhouding met je buurvrouw hebt.
Grote kans dat de buurvrouw bij zo'n vraag totaal dicht klapt of jou een vervelende bemoeial vindt.
Volgens mij heeft ze dat.. want ze wil de relatie ok houden.. juist een opening geven, kan heel veel lucht geven. Het bespreekbaar maken zonder het meteen op te blazen.
Vergis je niet.... veilig thuis is niet zomaar anoniem. Ik heb ook een keer gebeld en het zou echt een concrete melding worden. Gezien de aard van de melding zou duidelijk worden dat mijn jonge puber dochter de directe aanleiding van de melding zou zijn.

Ik heb voor mijn dochter gekozen en heb geen melding gedaan. Ik wilde niet dat zij in de problemen zou komen.
pejeka schreef:
Het één hoeft het ander niet uit te sluiten.

Zou t niet juist nu makkelijker zijn om in contact met het kind/gezin te komen? Bijv kind vragen of t zin heeft om een bal over te gooien over de schutting, zoiets? Samen spelletjes doen, ieder in eigen tuin. Dieren geluiden nadoen en raden. Deze situatie leent zich nu wel om dit contact te verdiepen. Doe dat nu bij het kind en bouw zo langzaamaan een band op. Leuk voor het kind, voor jou (er vanuitgaande dat je begaan bent met dit kind?). En over een tijdje zou je eventueel contact kunnen uitbreiden met de ouders en het gesprek eens een bepaalde kant op sturen. Maar dat is niet zo handig om dat nu meteen te doen, lijkt me.

En namens dit kind: bedankt! Fijn dat er volwassenen zijn die oprecht bezorgd zijn om het welzijn van een kind. Een kind kan t nooit alleen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven