Kind van drie in eigen tentje?

04-06-2011 16:50 164 berichten
Beste mensen,

Mijn vriend en ik willen kamperen deze zomer, onze dochter is bijna drie. Hij vindt dat ze best in een apart tentje kan ( wel in een kinderbedje) voor mijn gevoel is ze daar nu nog veel te klein voor. Nu vragen wij ons af, wat doen jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen kinderen, maar als ik denk aan mijn nichtjes denk ik :te jong. Als ze dan 's nachts in paniek raken, enge droom of iets, dan maakt ze vast nog genoeg lawaai zodat je het hoort, maar als er nu iets anders is?

Misschien overbezorgd, maar je weet nooit wat er allemaal rondloopt op die camping.
3 jaar?! NO WAY!
Wij doen geen tent. Maar als we een tent zouden doen dan wel een grote waar ze gewoon bij in kan. Alleen in een tent, ik zou van minder een trauma krijgen...
Ik zou het niet doen, zou me daar niet prettig bij voelen. Onze kinderen van 4 en 6 slapen ook gewoon bij ons en (nog) niet in een eigen tentje.
Tsssss, wat een idioot idee zeg. Totaal geen controle wat je kind doet of dat er wel of niet iemand in haar tent komt. En waarom zou je vriend dat willen? Even geen seks is voor hem een probleem? Nou ja ik kan hier niet over uit.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Als het niet kunnen seksen een probleem is kun je toch ook gewoon een tent doen met 2 slaapcabines?

Ik bedoel de geluidsisolatie is toch al 0,0 dus daarvoor hoef je geen 2e tent te doen.
Ik ben niet eens moeder en ik vind dit al een totaal onverantwoordelijk en belachelijk plan.

3 jaar, het arme kind....
Traumatisch.....
Dat zou ik niet doen, nee. Lijkt mij echt te jong. Pas vanaf een jaar of 10 zou ik daar denk ik over na gaan denken.
Het is zoals het is
Absoluut niet

Het idee alleen al.
Dit meen je toch niet serieus, hoop ik???
Echt no way!!

Stel dat ze eruit gaat, over de camping dwaalt en in het water valt?
Ga dan niet in een tent, maar op een ander soort vakantie of laat je kindje achter in goede zorg bij opa en oma ofzo (heb zelf ook geen kinderen, maar denk dat dit beter is)
Eens met voorgaande reacties

Slecht plan dus (zacht uitgedrukt)
Alleen de gedachte al..tsss
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Huur dan een huisje....
Mannenlogica, vriend zegt ze slaapt thuis in een eigen kamer, dus dan kan ze ook in een eigen tent.
Mijn dochters gingen samen in een eigen bijzettentje toen ze 6 en 7 waren, ik had een babyfoon naast mijn eigen kussen liggen. Ik vind 3 jaar wel heel erg vroeg om haar al in een eigen tentje te laten slapen. Of bedoel je in aparte slaaptent in dezelfde tent als waarin jullie zelf liggen? Dat moet geen probleem zijn.
quote:Quinty schreef op 04 juni 2011 @ 16:56:

Ik ben niet eens moeder en ik vind dit al een totaal onverantwoordelijk en belachelijk plan.

3 jaar, het arme kind....Bijna 3 jaar zelfs. Dus gewoon nog 2 jaar.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Je hebt er zelf al geen fijn gevoel bij (en terecht vind ik) dus ik zou het gewoon niet doen.
quote:Quinty schreef op 04 juni 2011 @ 16:58:

Huur dan een huisje....goeie tip!
Traumatisch voor een kind lijkt het me niet, het is in wezen niets anders dan een slaapkamer waar ze alleen in ligt.

Traumatisch voor de ouders lijkt het me wel, je kind compleet onbeschermd in een tentje alleen. Een tent biedt hooguit beschutting, geen bescherming tegen wat dan ook.
Wat wilde ik nou toch typen?
quote:blijftgewoondametje schreef op 04 juni 2011 @ 16:59:

Mannenlogica, vriend zegt ze slaapt thuis in een eigen kamer, dus dan kan ze ook in een eigen tent.Ik zat dat net zelf ook te bedenken. Het is inderdaad wel zo, toch zou ik een eigen tent geen goed idee vinden. Voelt toch mee alsof je in een ander huisje bent.
Het is zoals het is
Hier een vouwwagen met aparte slaapcabine voor knorrekind. Geen haar op mijn hoofd om mijn kind alleen in een tentje te alten slapen. Ik heb zicht op de slaapcabine vanuti die van ons en de ritsen zijn erg zwaar. Zou als de dood zijn dat mijn kind (is nog geen drie) s'nachts de rits openmaakt en gaat rindwandelen over de camping. Waarom niet voor een habbekrats een grotere tent kopen op marktplaats ofzo. Volgens mij is er nu eentje te koop bij lidl voor een habbekrats

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven