Kind van drie in eigen tentje?

04-06-2011 16:50 164 berichten
Beste mensen,

Mijn vriend en ik willen kamperen deze zomer, onze dochter is bijna drie. Hij vindt dat ze best in een apart tentje kan ( wel in een kinderbedje) voor mijn gevoel is ze daar nu nog veel te klein voor. Nu vragen wij ons af, wat doen jullie?
Alle reacties Link kopieren
Tja, wanneer wel, dat hangt van het kind af. En denk ik ook of het alleen in een tent moet slapen of met broertjes/zusjes. Dat maakt het namelijk een stuk minder eng, voor hun gevoel! Ik denk zelf dat het niet uitmaakt qua veiligheid, als er een gek rondloopt helpt het je niet dat je kind in dezelfde tent ligt of niet. Als ik een tentrits hoor zit ik rechtop in bed in elk geval...

Onze kinderen waren trouwens 9 en 7, maar dat kwam toevallig zo uit. Eerdere jaren huurden we een tent en daar kunnen we met z'n allen in. Het had wat mij betreft ook twee jaar eerder gekund.
quote:Blackdress schreef op 04 juni 2011 @ 18:30:

Wat een belachelijk idee. En dan zeg ik het heel erg netjes.Ik zei het zelf in de auto wat minder netjes
Ik snap 'em, TO...
Maar hoe kwam hij erbij dan?...
Belachelijk idee!
Oef dat is wel errug jong. Ik zou het zelf doodeng vinden als mijn kind alleen in een tentje ligt. Ook al lig je naast elkaar qua tent je hoort toch minder en het voelt niet veilig.

Mijn schoonouders willen een tent in de voortent, maar zelfs dat vind ik eng, hoewel ze wel de deur openhouden en ze ontzettend goed opletten. Het voelt gewoon niet fijn.
Dan hadden Maddy's ouders toch meer verantwoordelijkheidsgevoel. Lekker terrassen terwijl het kind in huisje verbleef.
(STOMME MANNENLOGICA!)

Nee, echt niet. Gewoon een tent met 2 cabines, en dan ritsen binnen gewoon open zodat je zicht hebt. Tentdoek is maar dun. Dus voor het geluid hoef je het niet te laten. (en in geval van heftige sex even dichtritsen die hap.)

(Het is wel kamperen hoor! Beetje afzien hoort erbij! kamperen!)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Ligeia schreef op 04 juni 2011 @ 18:38:

Maar hoe kwam hij erbij dan?...We hadden het over de zomer, en ik stelde voor om met ons driepersoons-trekkerstentje te gaan kamperen. Dat zag hij weer niet zitten, wegens klein slaapvlak en dus stelde hij weer voor om er een klein tentje naast te zetten. Na de hele discussie hebben we besloten dan toch maar met de grote tent tent te gaan (die heeft een een groot slaapvak). Dan zit wel gelijk de hele auto vol. Maar het is in elk geval een oplossing waar we ons alledrie prettig bij zullen voelen.
Ik denk dat het risico van enge mensen die het kleine tentje openmaken en je dochter eruit vissen niet zo heel groot is, maar het zou mij meer gaan om het gevoel dat je dochtertje wellicht heeft als ze 's nachts wakker wordt en alleen in een tentje ligt. Ik zou me kunnen voorstellen dat dat heel eng is voor zo'n kleintje. En als ze bijvoorbeeld pijn heeft, of eng gedroomd of weet ik veel, dan zou ik toch bang zijn dat ik het minder snel zou merken. En bovendien moet je dan midden in de nacht je tent uit om haar te troosten. Ook niet handig, denk ik.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
quote:hanneke000 schreef op 04 juni 2011 @ 16:52:

3 jaar?! NO WAY!

3 jaar? Absoluut niet. En dan sta ik nog bekend als iemand die vrij makkelijk is en niet snel gevaar ziet.

Maar als iemand de tent openritst, is hij/zij zo weg met je dochter zonder dat je ook maar iets in de gaten hebt. Om nog wat dichter bij huis te blijven: je kind van (dan net) 3 kan midden in de nacht wakker worden, tent uitgaan en aan de wandel gaan. Zonder dat je ook maar iets in de gaten hebt.

Ik begrijp niet dat hij zoiets bedenkt. Mijn dochter is zes en ik zou het nu pas overwegen om haar uberhaupt alleen te laten slapen in een tent. Met een ouder broertje of zusje vind ik het een ander verhaal. Dan kan het wat eerder.
quote:Chryssa schreef op 04 juni 2011 @ 18:55:

Ik denk dat het risico van enge mensen die het kleine tentje openmaken en je dochter eruit vissen niet zo heel groot is, maar het zou mij meer gaan om het gevoel dat je dochtertje wellicht heeft als ze 's nachts wakker wordt en alleen in een tentje ligt. Ik zou me kunnen voorstellen dat dat heel eng is voor zo'n kleintje. En als ze bijvoorbeeld pijn heeft, of eng gedroomd of weet ik veel, dan zou ik toch bang zijn dat ik het minder snel zou merken. En bovendien moet je dan midden in de nacht je tent uit om haar te troosten. Ook niet handig, denk ik.Zo sta ik er ook in.
Wij hebben een uitbouw aan onze voortent en daar gaan mijn dochters slapen, ze zijn 7 en 9 jaar. We gaan het proberen maar als ze bang zijn of wanneer het weer omslaat(Italie) gaan ze gewoon in de caravan slapen.

3 jaar vind ik ook veels te jong, ze kunnen ook uit een campingbedje klimmen, deden mijn meiden wel.
Doe even normaal vriend van TO. Dat doe je niet daar is je kind echt veel te jong voor.

(Zó en laat hem dát maar lezen TO! )
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Mijn dochter was vier toen ze zelf persé bij haar vier jaar oudere broer wilde slapen in zijn tentje. Ik werd 's nachts wakker door zoon, dochter had besloten alleen te gaan lopen naar de wc's (want ja plassen moest verderop). Ik ben gelijk achter haar aan gegaan en heb een sprintje getrokken .Ik vond een huilend meisje bij een boom langs het pad. Ze was zo blij mij te zien. Al met al kan het geen 5 minuten geduurd hebben. Het heeft vervolgens nog vier jaar geduurd voor ze weer durfde te slapen in een tentje.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik heb een hele zelfstandige j/m tweeling van 10 en die slapen mooi bij ons in de vouwwagen.

Je hoort zoveel vreemde dingen!

Dus je hebt je gelijk gekregen!
[

We hadden het over de zomer, en ik stelde voor om met ons driepersoons-trekkerstentje te gaan kamperen. Dat zag hij weer niet zitten, wegens klein slaapvlak en dus stelde hij weer voor om er een klein tentje naast te zetten. Na de hele discussie hebben we besloten dan toch maar met de grote tent tent te gaan (die heeft een een groot slaapvak). Dan zit wel gelijk de hele auto vol. Maar het is in elk geval een oplossing waar we ons alledrie prettig bij zullen voelen.[/quote]

Of je vriend gaat lekker alleen in een tentje en jij samen met je dochter.

Is hij trouwens de vader van je dochter??
Nou nou...

Ik vind drie wel wat jong, maar toen ik vier was sliep ik in een tent die je in de voortent kon hangen. En vanaf mijn vijfde of zesde in een losse tent.

Dus zo'n gek idee is het nou ook weer niet. In ieder geval niet totaal onverantwoord wat sommigen hier roepen. Soms overdrijft men het wel hoor met kinderen... vind ik dan.

Ik snap wel dat het voor de ouders wat eng kan zijn. Dus als je t niet wil moet je t niet doen.
quote:Captain_Obvious schreef op 04 juni 2011 @ 21:21:

Nou nou...

Ik vind drie wel wat jong, maar toen ik vier was sliep ik in een tent die je in de voortent kon hangen. En vanaf mijn vijfde of zesde in een losse tent.

Dus zo'n gek idee is het nou ook weer niet. In ieder geval niet totaal onverantwoord wat sommigen hier roepen. Soms overdrijft men het wel hoor met kinderen... vind ik dan.

Ik snap wel dat het voor de ouders wat eng kan zijn. Dus als je t niet wil moet je t niet doen.

Jawel, zon'n gek idee is het dus wel.

En ook zo onverantwoord.

Jouw ouders hebben risico's genomen die je (zeker tegenwoordig) absoluut niet meer kunt nemen.
Dochter van 6 zie ik ook nog niet alleen in een tentje slapen, ze heeft geen broer of zus en dan is het toch wel erg alleen. Vorig jaar heeft ze bij ons in de tent gelegen in een travel cot tentje (tentje in de tent dus), maar dat was geen succes, want zij kon niet slapen zo lang wij wakker waren om een boekje te lezen.

Nu hebben we een tent met 2 slaapcabines tegenover elkaar. Als we de bergen in gaan wordt het 's nachts rond het vriespunt en dan komt ze tussen ons in liggen wat mij betreft.
Volgens mij was mijn oudste 4 toen hij met zijn 4 jarige vriendje in een tentje sliep. Hooguit 5.

De jongste was volgens mij nog jonger toen hij graag bij zijn grote broer in het tentje wilde slapen. Zolang ze het zélf bedenken en je ze niet overhaalt,.... Het ene kind is het andere niet; ik vind dan ook niet dat 4 of 5 DE leeftijd is waarop elk kind dat kan; het was toevallig de leeftijd waarop mijn kind dat kon. Niet meer en niet minder.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:elninjoo schreef op 04 juni 2011 @ 17:01:

Een huisje met aparte slaapkamers of 'n hotel met 2 slaapkamers met tussendeur.

Als je 'n tent doet dan kan ze ontsnappen en over 'n heel groot terrein rond gaan dwalen, tenzij je 'n cijferslotje aan de rits doet ofzo.Kijk, zelfs Elninjoo vind het een bespottelijk idee
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Ik moet steeds aan die film (cry in the dark) met Meryl Streep denken. Daar lag het kind ook in een tentje.

"The dingo ate my baby!"
Als je er bij alles van uitgaat dat je kind ontvoerd wordt door pedo's dan heb je ook geen leven meer.

Dan kan je kind ook niet alleen - overdag - naar de wc op de camping, oid.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Bijna 3?

Een kind van 2 leg je niet alleen in een tent apart.

(maar dat is waarschijnlijk mosterd)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven