Kinderalimentatie

27-05-2025 10:06 41 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Meeste reacties zijn fijn en kan ik wat mee. Bedankt.
toetsenbord wijzigde dit bericht op 28-05-2025 09:56
Reden: herkenbaarheid
91.84% gewijzigd
OgenvanTijgers schreef:
27-05-2025 12:41
Er is geen achterstallige alimentatie want er is geen formele afspraak over de alimentatie gemaakt destijds.
https://spee-advocaten.nl/terugwerkende ... -gevolgen/
Indexering telt altijd mee. Als er geen afspraken over zijn gemaakt of niet is vastgelegd, is hij het sowieso verschuldigd. En het is wel vastgelegd alleen niet via rechter, wel mediator en advocaat, alleen nooit officieel berekend, want ik dacht wie goed doet, goed ontmoet he. Not.
Frost schreef:
27-05-2025 11:01
Ik snap de gedachtegang van 'eigen boontjes doppen' in deze niet. Het geld van de alimentatie is voor jullie -gezamenlijke- kind. Niet voor jezelf. Hij komt er zo wel heel makkelijk vanaf.
Nou dit. Hij kijkt amper naar kind om, dus die ouderband is minder van belang, hoe verdrietig ook. Ik had er elke laatste cent uitgetrokken met terugwerkende kracht indien mogelijk en deze op een spaarrekening voor kind gezet, zodat hij straks een start kan maken in het leven. Kun je alsnog nu je eigen boontjes doppen.
Ik word zo verdrietig en boos van dit soort mannen, bah.
Zeeschelp schreef:
27-05-2025 13:02
Nou dit. Hij kijkt amper naar kind om, dus die ouderband is minder van belang, hoe verdrietig ook. Ik had er elke laatste cent uitgetrokken met terugwerkende kracht indien mogelijk en deze op een spaarrekening voor kind gezet, zodat hij straks een start kan maken in het leven. Kun je alsnog nu je eigen boontjes doppen.
Ik word zo verdrietig en boos van dit soort mannen, bah.
Ik bedoelde met eigen boontjes doppen, dat ik heel goed zelf voor mijn kind kan zorgen. Neemt niet weg dat hij zijn verantwoordelijkheid moet nemen.

Ik word er ook verdrietig van, dat doet me nog het meest pijn ook hoor dat hij amper naar hem omkijkt, zo triest.
Hebben jullie samen voor dit kind gekozen? Het komt bijna over alsof jij je verantwoordelijk / schuldig voelt richting vader dat er überhaupt een kind is.

Dan nog is dat een gepasseerd station. Er is een kind en de vader heeft een onderhoudsplicht tov kind.
Ravintola schreef:
27-05-2025 13:20
Hebben jullie samen voor dit kind gekozen? Het komt bijna over alsof jij je verantwoordelijk / schuldig voelt richting vader dat er überhaupt een kind is.

Dan nog is dat een gepasseerd station. Er is een kind en de vader heeft een onderhoudsplicht tov kind.
Ja wij hebben samen voor dit kind gekozen.
Hier ook geen alimentatie, hoewel wij al jaren het grootste deel van de kosten en zorg dragen. Het is ons niet de moeite waard en we hebben het financieel goed, echt nul behoefte om er nog een strijd bij te voeren. Dus ik snap je prima TO.

Maar ja, natuurlijk heb je er recht op, dus als je de kracht ervoor hebt: ga er achteraan en regel het.
toetsenbord schreef:
27-05-2025 12:34
Ja jij dit zo zegt denk ik na en klopt het eigenlijk wel dat hij mij aardig tuk heeft. En dan denk ik waarom??? Ik heb ALTIJD alles gedaan voor mn kind, hij niet. En we zijn niet eens op goede voet. Als ik heb bel neemt hij nooit op, als mn zoon daar is ook niet, mails die hem/hun niet aanstaan wordt niet op gereageerd en whatsappen is niet gewenst.

Hij gaat nooit zelf zijn gegevens aanleveren aan lbio dus moet wel via advocaat.
Nou, daar ben ik het dus niet mee eens want jullie hadden vanuit het belang van jullie kind moeten denken en daar van uit gaan. Het gaat jullie kind niet om geld.
Goed en als het even kan regelmatig contact is veel belangrijker. Hij heeft jou tuk omdat jij dat jarenlang toegestaan hebt. Waarschijnlijk met goede intenties maar je ziet nu wat voor ellende het oplevert. Jij kunt dit niet oplossen, laat het LBIO en/of een advocaat hier een rol in spelen.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
hamertje schreef:
27-05-2025 13:50
Hier ook geen alimentatie, hoewel wij al jaren het grootste deel van de kosten en zorg dragen. Het is ons niet de moeite waard en we hebben het financieel goed, echt nul behoefte om er nog een strijd bij te voeren. Dus ik snap je prima TO.

Maar ja, natuurlijk heb je er recht op, dus als je de kracht ervoor hebt: ga er achteraan en regel het.
En hoe is jouw verstandhouding met hem en hoe vaak ziet kind/kinderen hem?
toetsenbord schreef:
27-05-2025 14:32
En hoe is jouw verstandhouding met hem en hoe vaak ziet kind/kinderen hem?
Om het weekend (maar dan vaak niet het hele weekend), verstandhouding is oké, omdat ik de-escaleer. Ik verwacht dat als er een alimentatie-vraag komt het uiteindelijk op het conto van kind komt omdat er dan nog meer stress ontstaat. Niet logisch voor veel buitenstaanders, maar 10+ jaar ervaring laat wel zien dat elke keer dat ik doorbijt, kind er baat bij heeft. Helaas. Niet ideaal, wel realiteit.
Ik zou zeker achter alimentatie aangaan, dat is ook voor de belangen van je kind opkomen.
Als je het geld niet meteen nodig hebt dan is dit ideaal om van te sparen.
toetsenbord schreef:
27-05-2025 13:10
Ik bedoelde met eigen boontjes doppen, dat ik heel goed zelf voor mijn kind kan zorgen. Neemt niet weg dat hij zijn verantwoordelijkheid moet nemen.

Ik word er ook verdrietig van, dat doet me nog het meest pijn ook hoor dat hij amper naar hem omkijkt, zo triest.
Het is niet JOUW kind. Het is JULLIE kind. Waar hij ook voor mag moet zorgen. Als dat niet fysiek/emotioneel is, dan maar vooral financieel.
SweetFirefly schreef:
27-05-2025 14:32
Nou, daar ben ik het dus niet mee eens want jullie hadden vanuit het belang van jullie kind moeten denken en daar van uit gaan. Het gaat jullie kind niet om geld.
Goed en als het even kan regelmatig contact is veel belangrijker. Hij heeft jou tuk omdat jij dat jarenlang toegestaan hebt. Waarschijnlijk met goede intenties maar je ziet nu wat voor ellende het oplevert. Jij kunt dit niet oplossen, laat het LBIO en/of een advocaat hier een rol in spelen.
En waar bem je het precies niet mee eens dan? Ik weet dat het mn kind niet om geld gaat, daarom heb ik altijd gestreden voor omgang en niet voor geld, maar ook dat heb ik er niet uitgekregen.
toetsenbord schreef:
27-05-2025 15:05
En waar bem je het precies niet mee eens dan? Ik weet dat het mn kind niet om geld gaat, daarom heb ik altijd gestreden voor omgang en niet voor geld, maar ook dat heb ik er niet uitgekregen.
Je zegt dat 'je ALTIJD alles hebt gedaan voor' jullie kind.

jullie zijn 7 jaar uit elkaar. Waarom toen dan co-ouderschap en financiën niet beter geregeld?
Je 'hebt uit goedheid (?)'nooit kinderalimentatie laten berekenen en bent dus al 7 jaar akkoord gegaan met wat je ex wil betalen. Omdat jij 'je eigen boontjes wil doppen'. Maar dat is niet in belang van het kind, dat is dus jouw ego (?) geweest. Je zoon 'ziet zijn vader nu 'maar een aantal weekenden in het jaar en vakanties vanaf 2 weken worden gesplitst'.

Je hebt de zaken destijds niet goed geregeld met je ex. Dat je het nu rechter wil trekken siert je maar dan heb je niet 'ALTIJD alles voor je kind gedaan. Heeft je ex inmiddels ook kinderen bij zijn huidige partner? Kan dat meespelen in zijn gedrag?
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
Het is van groot belang om dit goed te regelen. Jammer dat je dat niet direct hebt gedaan. Laat ern berekening maken door ern advocaat.
SweetFirefly schreef:
27-05-2025 16:30
Je zegt dat 'je ALTIJD alles hebt gedaan voor' jullie kind.

jullie zijn 7 jaar uit elkaar. Waarom toen dan co-ouderschap en financiën niet beter geregeld?
Je 'hebt uit goedheid (?)'nooit kinderalimentatie laten berekenen en bent dus al 7 jaar akkoord gegaan met wat je ex wil betalen. Omdat jij 'je eigen boontjes wil doppen'. Maar dat is niet in belang van het kind, dat is dus jouw ego (?) geweest. Je zoon 'ziet zijn vader nu 'maar een aantal weekenden in het jaar en vakanties vanaf 2 weken worden gesplitst'.

Je hebt de zaken destijds niet goed geregeld met je ex. Dat je het nu rechter wil trekken siert je maar dan heb je niet 'ALTIJD alles voor je kind gedaan. Heeft je ex inmiddels ook kinderen bij zijn huidige partner? Kan dat meespelen in zijn gedrag?
Haha vind dit heel kort door de bocht. En nee is niet mijn ego. Heb met verschillende advocaten gezeten, maar aan een dood paard trekken heeft geen nut. Je kan niets afdwingen he. Heb het een aantal keer geprobeerd. Dus ik ben daarna maar akkoord gegaan, want wil ook graag mn vrede in mezelf bewaren, kost veel energie. Dus het feit MIJN EIGEN BOONTJES doppen komt ergens vandaan als je de hulp dus niet krijgt. Dus ik heb zeker wel alles voor mijn kind gedaan, want ben er altijd geweest en alles zelf gedragen.
lila01 schreef:
27-05-2025 16:33
Het is van groot belang om dit goed te regelen. Jammer dat je dat niet direct hebt gedaan. Laat ern berekening maken door ern advocaat.
Heeel jammer! En heel veel spijt van

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven