Kinderen en werken

09-11-2008 14:58 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel uur werken jullie, verspreid over hoeveel dagen? En hoeveel werken jullie partners? En hoe is het geregeld met opvang? Opa's/Oma's, andere oppas, kdv, andere vormen van kinderopvang?

Wat is in jullie ogen het maximale aantal dagen/uren dat ouders zouden moeten werken?

Tuurlijk, één van de twee thuis blijft altijd het beste voor je kindje. Maar als dat nou helaas geen optie is....
Ik werk drie dagen, vriend vijf dagen en dochter gaat naar kdv en halve dag naar oma. Andere ouders moeten helemaal niks in mijn ogen. Ja, het zelf weten.
Ik werk drie dagen, man 5 dagen, zoon gaat twee dagen naar kdv en 1 dag komt mijn moeder bij ons in huis voor hem zorgen.

Andere ouders moeten helemaal niks in mijn ogen. Ja, het zelf weten. (Al schend ik nu wel Stars copyright).
Ik werk straks, nu nog zwangerschapsverlof, 3 1/2 dag en mijn man werkt 5 avonden en is dus overdag bij onze kinderen.
Haha, nouja, 'moeten' is idd verkeerd uitgedrukt. Maar wat is in jullie ogen eigenlijk het maximaal geoorloofde ten opzichte van je kindje zegmaar...

Mijn vriend werkt 4,5 dag en ik werk nu 4 dagen. Over een tijdje willen wij proberen zwanger te worden, en dan zit ik toch enorm te twijfelen om die 4 dagen wél te blijven werken omdat we allebei op het minimum verdienen, wij er niet van houden om elk dubbeltje verplicht om te moeten draaien. Speelt waarschijnlijk ook mee dat ik vroeger als kind zijnde ben opgegroeid in een gezin met vrij veel schulden en dat er zelden tot nooit geld was voor kleding alleen al, laat staan leuke dingen...

Maargoed, voor ons toekomstige kindje vind ik het dan wel enorm veel ergens. Sowieso zou ik dan niet voor 4 dagen kdv kiezne, dat niet. Waarschijnlijk 2 of 3 dagen kdv en de rest opa's en oma's.
quote:pixymama schreef op 09 november 2008 @ 15:04:

Ik werk drie dagen, man 5 dagen, zoon gaat twee dagen naar kdv en 1 dag komt mijn moeder bij ons in huis voor hem zorgen.

Andere ouders moeten helemaal niks in mijn ogen. Ja, het zelf weten. (Al schend ik nu wel Stars copyright).
Ik werk 28 uur verdeeld over 4 dagen. Mijn man werkt 35 uur verdeeld over 5 dagen. Zoon gaat 2 volle dagen en 2 ochtenden naar de creche. Mijn man kan in zijn functie helaas niet minder werken.

Ideale situatie voor mij zou zijn man 32 uur, ik 28 uur en zoon 2,5 dagen naar de creche.
quote:SuzieLynn schreef op 09 november 2008 @ 15:06:

Haha, nouja, 'moeten' is idd verkeerd uitgedrukt. Maar wat is in jullie ogen eigenlijk het maximaal geoorloofde ten opzichte van je kindje zegmaar...

Mijn vriend werkt 4,5 dag en ik werk nu 4 dagen. Over een tijdje willen wij proberen zwanger te worden, en dan zit ik toch enorm te twijfelen om die 4 dagen wél te blijven werken omdat we allebei op het minimum verdienen, wij er niet van houden om elk dubbeltje verplicht om te moeten draaien. Speelt waarschijnlijk ook mee dat ik vroeger als kind zijnde ben opgegroeid in een gezin met vrij veel schulden en dat er zelden tot nooit geld was voor kleding alleen al, laat staan leuke dingen...

Maargoed, voor ons toekomstige kindje vind ik het dan wel enorm veel ergens. Sowieso zou ik dan niet voor 4 dagen kdv kiezne, dat niet. Waarschijnlijk 2 of 3 dagen kdv en de rest opa's en oma's.

Als je nou gewoon direct vraagt of wij vier dagen veel vinden...

Maar nee, ik vind het niet veel.
Wij werken allebei fulltime. Dochters (9 mnd en 22 mnd) zitten maandag-vrijdag 8.30-17.00 in de creche. Ik breng, hij haalt.

Als ze tzt naar school gaan hoop ik kortere dagen te gaan maken.
quote:Star schreef op 09 november 2008 @ 15:10:

[...]

Als je nou gewoon direct vraagt of wij vier dagen veel vinden...

Maar nee, ik vind het niet veel.Ik hou van omwegen
Als je dan maar niet uit een (misplaatst?) schuldgevoel 'quality time' met je kinderen gaat doorbrengen.

Want dan vind ik het wel zielig.
quote:pixymama schreef op 09 november 2008 @ 15:13:

Als je dan maar niet uit een (misplaatst?) schuldgevoel 'quality time' met je kinderen gaat doorbrengen.

Want dan vind ik het wel zielig.Ja verplicht leuke dingen doen is niet leuk.
Verplicht niet-leuke dingen doen is nog niet-leuker.
Maar da's wel het leven.
Ik werk 5 dagen, zoonlief gaat naar school en 5 dagen naar de BSO. Hij is er gelukkig, en ik ben gelukkig van 5 dagen werken. In de schoolvakanties hoeft hij niet maar wil hij zelf vaak naar de BSO omdat ze er dan onwijs leuke dingen doen.

Een oordeel van een ander mag maar ik kies wat voor zoonlief en mij het beste is
Maar als leuke dingen verplicht moeten, zijn ze dan niet leuk meer?
Ik werk twee dagen en man werkt heel onregelmatig, daar is geen touw aan vast te knopen (inclusief weekenden, avonden, feestdagen etc.). Oudste (nadert de drie) gaat de ochtenden naar de creche en voor de jongste (tien maanden) is er een oppas aan huis die ook de middagen bij de oudste thuis is mits mijn man dus werkt op de dagen dat ik werk.

En ik ga ook Stars copyright schenden. Iedereen moet zelf maar weten of en hoeveel hij of zij werkt. Elk evenwicht is anders in elke gezin.
Ik werk drie dagen, mijn moeder vangt Muizelien op, op de dagen dat ik werk

Heb geen partner.

Heb daarnaast een Unvistudie gedaan (die viel qua tijd en locatie te combineren met mijn werk) en ga in februari met een nieuwe beginnen.
quote:Ainne schreef op 09 november 2008 @ 15:24:

Maar als leuke dingen verplicht moeten, zijn ze dan niet leuk meer?Bij mij thuis vroeger vaak niet nee. Gingen we naar de dierentuin omdat 'we al zo lang niks met de kinderen gedaan hebben' en dan hadden pa en moe er meestal niet zo heel veel zin in
De reacties hier vallen me eigenlijk nog mee. In mijn omgeving word er namelijk anders gereageerd toen ik het er eens over had. Was veel teveel en bladiebla...

Nee, ik ga geen leuke dingen doen uit schuldgevoel. Ik denk wel dat ik een moeder zou zijn die in d'r vrije tijd veel met d'r kids bezig is, maar dat zal niet uit schuldgevoel zijn. Althans, dat denk ik nu
Ik werk 30 uur 5 dagen, man 40 uur 5 dagen

Ik werk 18 uur s'avonds en zoon gaat twee dagen naar opa en oma, man haalt hem op.
quote:Ainne schreef op 09 november 2008 @ 15:24:

Maar als leuke dingen verplicht moeten, zijn ze dan niet leuk meer?Ik bedoelde meer 'geen dingen meer verbieden en de opvoeding stopzetten omdat het wel gezellig moet blijven'.
quote:Jinny schreef op 09 november 2008 @ 15:32:

Ik werk twee dagen en man werkt heel onregelmatig, daar is geen touw aan vast te knopen (inclusief weekenden, avonden, feestdagen etc.). Oudste (nadert de drie) gaat de ochtenden naar de creche en voor de jongste (tien maanden) is er een oppas aan huis die ook de middagen bij de oudste thuis is mits mijn man dus werkt op de dagen dat ik werk.

En ik ga ook Stars copyright schenden. Iedereen moet zelf maar weten of en hoeveel hij of zij werkt. Elk evenwicht is anders in elke gezin.Na-aper
quote:SuzieLynn schreef op 09 november 2008 @ 15:43:

De reacties hier vallen me eigenlijk nog mee. In mijn omgeving word er namelijk anders gereageerd toen ik het er eens over had. Was veel teveel en bladiebla...

Nee, ik ga geen leuke dingen doen uit schuldgevoel. Ik denk wel dat ik een moeder zou zijn die in d'r vrije tijd veel met d'r kids bezig is, maar dat zal niet uit schuldgevoel zijn. Althans, dat denk ik nu Haha, dat heet dan geen 'vrije tijd' meer!
Ik werk drie dagen, mijn man vijf dagen. Onze zoon gaat op de drie dagen dat ik werk, naar het kinderdagverblijf.

Zelf wil ik graag meer dan de helft van de week met hem doorbrengen, dus voor mij persoonlijk is 3 dagen kinderdagverblijf het maximum. Maar ik denk dat hij het zelf ook prima zou vinden om er vier dagen heen te gaan.

Zoals de meeste al schrijven, vind ik dat alle ouders zelf moeten bepalen wat zij prettig en haalbaar vinden. Zo lijkt het mij nogal onrustig om naast het kinderdagverblijf nog vaste dagen bij opa's en oma's te zijn. Maar ik ken genoeg mensen die dat weer liever doen dan een dag bij de kinderopvang.

Je schrijft dat één van de ouders die thuisblijft altijd het beste is, maar daar ben ik niet zo zeker van. Misschien voor een baby, maar voor een dreumes/peuter zie ik wel de meerwaarde van een kinderdagverblijf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven