Kinderen en werken

09-11-2008 14:58 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel uur werken jullie, verspreid over hoeveel dagen? En hoeveel werken jullie partners? En hoe is het geregeld met opvang? Opa's/Oma's, andere oppas, kdv, andere vormen van kinderopvang?

Wat is in jullie ogen het maximale aantal dagen/uren dat ouders zouden moeten werken?

Tuurlijk, één van de twee thuis blijft altijd het beste voor je kindje. Maar als dat nou helaas geen optie is....
Alle reacties Link kopieren
Eens met de laatste twee reacties: ik woon niet in NL en parttime werken is hier gewoon geen optie. Dus wij werken beiden 5 dagen per week en hebben oppas aan huis. Gaat prima, en de kinderen zijn volgens mij heel gelukkig. De eerste jaren (toen we nog in NL woonden) werkten we allebei 4 dagen, vond ik zélf fijner, dat wel. Nog steeds zou ik liever 4 dagen werken, maar het is nu eenmaal zo. Bijna alle kinderen hier gaan full time naar de opvang (minder dan 5 dagen naar de creche is zo goed als onmogelijk, want wat moeten ze met die andere dagen??) en heb niet het idee dat de kinderen hier veel ongelukkiger zijn dan in NL.

Mijn conclusie: kinderen hebben blije ouders nodig en of die blije ouders niet, parttime of fulltime werken maakt daarbij niets uit.
anoniem_58572 wijzigde dit bericht op 12-11-2008 21:41
Reden: Kleine aanvulling
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven