Kinderen geloofsovertuiging meegeven slecht?
vrijdag 14 augustus 2009 om 13:04
Mijn dochter is nu vier en vraagt zich net als alle kleuters van alles af.
Zo kwam laast de vraag waar de eerste baby dan vandaan kwam.
Ik vertelde haar dat niemand dat zeker weet en stak van wal over de diverse meningen die hier over zijn.
God, Adam en Eva, de Evolutietheorie, allemaal kwamen ze voorbij.
Tot dochter zei:"Maar papa weet het wel zeker"
Man bleek dochter de evolutie theorie uit te hebben gelegd als waarheid.
Nou zijn wij niet kerkelijk en hangen geen geloof aan.
Verschil is echter dat ik mezelf een "gezonde twijfelaar" noem, en man echt "overtuigd" is van zijn gelijk.
S'avonds hadden we hier een discussie over.
Ik zei dat ik hem net zo eng vond als de mensen die hij eng vind die een kind God of Allah als waarheid meegeven.
Wat vinden jullie...?
Mag je een kind jouw waarheid opleggen op die manier?
Zo kwam laast de vraag waar de eerste baby dan vandaan kwam.
Ik vertelde haar dat niemand dat zeker weet en stak van wal over de diverse meningen die hier over zijn.
God, Adam en Eva, de Evolutietheorie, allemaal kwamen ze voorbij.
Tot dochter zei:"Maar papa weet het wel zeker"
Man bleek dochter de evolutie theorie uit te hebben gelegd als waarheid.
Nou zijn wij niet kerkelijk en hangen geen geloof aan.
Verschil is echter dat ik mezelf een "gezonde twijfelaar" noem, en man echt "overtuigd" is van zijn gelijk.
S'avonds hadden we hier een discussie over.
Ik zei dat ik hem net zo eng vond als de mensen die hij eng vind die een kind God of Allah als waarheid meegeven.
Wat vinden jullie...?
Mag je een kind jouw waarheid opleggen op die manier?
zondag 16 augustus 2009 om 21:41
Ja.. maar ik kan me wel voorstellen dat je even met je mond vol tanden stond. (over dat babygaatje) Ik had me altijd voorgenomen de kinderen alles eerlijk te vertellen (zoals dat bij mij ook altijd is gebeurd, bij mijn weten) Maar 's morgens, om 6 uur (want naar het werk) 2 kinderen met verbaasde blikken boven de wc "heeft mama bloed?", toen was ik met m'n slaperige ogen tot niet meer in staat dan "ja, dat hebben mama's af en toe"
Pfff..
Maar goed, daarna diverse keren 'goede gesprekken' hierover gehad aan tafel. Erg gezellig.. na het eten allerlei biologieboeken erbij.
Pfff..
Maar goed, daarna diverse keren 'goede gesprekken' hierover gehad aan tafel. Erg gezellig.. na het eten allerlei biologieboeken erbij.
Later is nu
zondag 16 augustus 2009 om 21:56
Dat vind ik ook Dreamer. Ik ben echt niet moeilijk en heel open en eerlijk naar mijn kinderen toe, ik zal niets verzinnen. Maar als je gewoon relaxt staat te douchen en je zoon vraagt out of the blue waar precies dat gaatje dan zit waar die baby's uitkomen, dan draaien mijn hersens toch echt wel even overuren hoe ik dat precies het beste kan vertellen zonder teveel details prijs te geven waar hij nog niets mee kan of van schrikt.
Ik vond vroeger de vagina van mijn moeder namelijk maar een eng bruin ding met losse vellen!
Het komt stapsgewijs allemaal wel, Schorrie is er later toen ik in badjas maar met benen enigszins wijd op de grond zat nog wel eens op teruggekomen. Hij wees en zei: daar is Knorrie uitgekomen he? Dus hij snapt het allemaal best.
Ik vond vroeger de vagina van mijn moeder namelijk maar een eng bruin ding met losse vellen!
Het komt stapsgewijs allemaal wel, Schorrie is er later toen ik in badjas maar met benen enigszins wijd op de grond zat nog wel eens op teruggekomen. Hij wees en zei: daar is Knorrie uitgekomen he? Dus hij snapt het allemaal best.

maandag 17 augustus 2009 om 20:42
quote:Pammie schreef op 16 augustus 2009 @ 22:43:
[...]
Of met je eerste vriendje erbij op de bank, zoals mijn moeder bij mijn zus deed
Hield die verkering lang stand ????
Ik durfde vroeger nóóit vriendjes mee te nemen, mijn moeder riep altijd dat ZIJ wel even ging controleren of ze lekker konden zoenen......
[...]
Of met je eerste vriendje erbij op de bank, zoals mijn moeder bij mijn zus deed
Hield die verkering lang stand ????
Ik durfde vroeger nóóit vriendjes mee te nemen, mijn moeder riep altijd dat ZIJ wel even ging controleren of ze lekker konden zoenen......