kinderen? nee, bedankt!

21-09-2009 10:05 423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Getver, ik wordt er soms zo moe van. Iedereen vraagt maar waarom ik geen kinderen heb en/of wil.

en als ik dan uitleg dat ik kinderen gewoon niet leuk vindt krijg ik standaard te horen: "dat komt nog wel" of "wacht maar".

Kan dan niemand gewoon accepteren dat sommige mensen gewoon niet willen?!

Ik wou dat ik onvruchtbaar was!
quote:Liv schreef op 21 september 2009 @ 10:30:

[...]

Een kind is geen dier. Een kind is gewoon een mens. Een klein mensje, weliswaar. Daar hoef je niks mee te hebben, maar hoe kun je nou in godsnaam een hekel hebben aan mensen?Dat lukt best hoor en ik heb toch echt twee kinderen
.
quote:traincha2 schreef op 21 september 2009 @ 10:29:

[...]

Ja, da's waar. Als je onvruchtbaar zou zijn, dan zou je uberhaupt niks meer te kiezen hebben.

Inderdaad. Ik ken iemand die onvruchtbaar is. Die wil ook geen kinderen, maar is tegelijkertijd wel degelijk verdrietig om het feit dat haar die keuze ontnomen is. Misschien dubbel, maar zo werkt het blijkbaar wel. Je kunt gewoon echt nooit meer kiezen dan, of van gedachten veranderen.

Maar ik snap dat het makkelijker is om te zeggen dat je onvruchtbaar bent dan dat je gewoon geen kinderen wilt. (al zou je er gewoon maling aan moeten hebben, boeiend toch, wat een ander van jouw keuze vindt)
quote:traincha2 schreef op 21 september 2009 @ 10:32:

[...]

Dat lukt best hoor en ik heb toch echt twee kinderen

Edit: laat ik het anders zeggen: hoe kun je nou een hekel hebben aan mensen in het algemeen?
Waar is TO overigens?
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
quote:traincha2 schreef op 21 september 2009 @ 10:31:

Als het op dat moment gevoelig is, dan is het toch kwetsend?Dat kan. Maar dan kan je er zelf ook wel wat nuance aan toebrengen. Anders heb je geen leven. Het is een frustratie uitspraak. Iedereen zegt wel eens wat doms. Dat kan je er heel erg uitlichten, of niet al teveel aandacht aan besteden. Hoe meer aandacht je daar aan besteed, hoe pijnlijker het wordt.

[...]

Een kind is geen dier. Een kind is gewoon een mens. Een klein mensje, weliswaar. Daar hoef je niks mee te hebben, maar hoe kun je nou in godsnaam een hekel hebben aan mensen?

Oh dat kan hoor! er zijn genoeg mensen die meer met dieren hebben dan met mensen. is ook weleens een discussie over op het forum geweest. Over wat erger was: dierenmishandeling of mensenmishandeling.

Ik had ook nooit zoveel met kinderen maar nu ik zwanger ben kan ik ineens de tranen in mijn ogen krijgen van ontroering van een lachende baby. Echt ik ken mezelf niet meer terug hoor!;-)

[...]

Een kind is geen dier. Een kind is gewoon een mens. Een klein mensje, weliswaar. Daar hoef je niks mee te hebben, maar hoe kun je nou in godsnaam een hekel hebben aan mensen?

Aan de mensheid an sich niet, maar wel aan mensen als individu. En ik heb echt bijvoorbeeld niets met baby's, ik vind ze allesbehalve schattig, eerder bloedirritant en vies. Maar dat worden misschien hele leuke mensen later en ik heb een hekel aan het gedrag (zo afhankelijk, brrr), niet aan de baby zelf.

Sja 't is lastig voor te stellen voor sommige mensen maar mijn vader had dit bijvoorbeeld ook (en die kreeg twee van die dingen )
quote:Suy schreef op 21 september 2009 @ 10:28:

Raar dat "iedereen" je alsmaar aan je kop zeikt over waarom je nog geen kinderen hebt.

Heeft iedereen in je omgeving kinderen? Ben jij de enige die ze niet heeft? Wie is iedereen eigenlijk? Je ouders/vriendinnnen etc? Of heeft gewoon een keer iemand er uit pure interesse naar gevraagd?

Waarom maak je je er eigenlijk zo druk om?

Ik ben nu 30 en voordat ik zwanger werd heeft nog nooit iemand mij mijn kop erover gek gezeurd hoor.......ik wist ook niet of ik ze wel wilde en dat accepteerde "iedereen" gewoon.Ik heb die ervaring ook. Ik lees hier ook steeds weer met verbazing die verhalen over het ontbreken van een kinderwens en de reacties van de omgeving daarop.
Ik vind dus wel dat als je zo zeker bent van jezelf je maar beter kunt steriliseren. Een abortus is dan wel heel ongepast. En waar seks is, is het risico op zwangerschap. En als je dan zo zeker weet, zorg dan dat je nooit in de situatie komt.
Ik ken het gevoel wel. Dat gezeik. Pas halverwege je 30e verstommen de vragen.

En je 'wens' herken ik ook wel, heb het ook weleens gedacht.

Heb het ook weleens gezegd hoor om van het gezeur af te zijn, maar dan behandelt men je alsof je invalide bent, ook niet fijn dus.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:mizuki schreef op 21 september 2009 @ 10:33:

Waar is TO overigens?Ik denk dat haar tussenuur voorbij is.
quote:domnaiefmutsje schreef op 21 september 2009 @ 10:34:

Ik vind dus wel dat als je zo zeker bent van jezelf je maar beter kunt steriliseren. Een abortus is dan wel heel ongepast. En waar seks is, is het risico op zwangerschap. En als je dan zo zeker weet, zorg dan dat je nooit in de situatie komt.Dus nooit meer neuken? Want geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% zeker.
quote:Digitalis schreef op 21 september 2009 @ 10:34:

[...]

Aan de mensheid an sich niet, maar wel aan mensen als individu. En ik heb echt bijvoorbeeld niets met baby's, ik vind ze allesbehalve schattig, eerder bloedirritant en vies. Maar dat worden misschien hele leuke mensen later en ik heb een hekel aan het gedrag (zo afhankelijk, brrr), niet aan de baby zelf.

Sja 't is lastig voor te stellen voor sommige mensen maar mijn vader had dit bijvoorbeeld ook (en die kreeg twee van die dingen )IEUW
quote:Liv schreef op 21 september 2009 @ 10:32:

[...]

Inderdaad. Ik ken iemand die onvruchtbaar is. Die wil ook geen kinderen, maar is tegelijkertijd wel degelijk verdrietig om het feit dat haar die keuze ontnomen is. Misschien dubbel, maar zo werkt het blijkbaar wel. Je kunt gewoon echt nooit meer kiezen dan, of van gedachten veranderen.

Maar ik snap dat het makkelijker is om te zeggen dat je onvruchtbaar bent dan dat je gewoon geen kinderen wilt. (al zou je er gewoon maling aan moeten hebben, boeiend toch, wat een ander van jouw keuze vindt)Ja het voelt heel gek als die keuze je ontnomen is/wordt. Wij wilden toch geen derde kindje meer, maar het kan ook niet meer vanwege een bloedafwijking en allerlei vervelende complicaties bij een derde zwangerschap. Ik hoor het de gyn nog zeggen 'nou mevrouw, ik zou het mooi bij 2 laten, want ik garandeer u dat u bij een derde zwangerschap geen leuke zwangerschap zult hebben'.
quote:Starshine schreef op 21 september 2009 @ 10:35:

[...]

Ik denk dat haar tussenuur voorbij is.Flauw.
quote:Suy schreef op 21 september 2009 @ 10:34:

[...]

Oh dat kan hoor! er zijn genoeg mensen die meer met dieren hebben dan met mensen. is ook weleens een discussie over op het forum geweest. Over wat erger was: dierenmishandeling of mensenmishandeling.

Ik had ook nooit zoveel met kinderen maar nu ik zwanger ben kan ik ineens de tranen in mijn ogen krijgen van ontroering van een lachende baby. Echt ik ken mezelf niet meer terug hoor!;-)En dat wordt alleen maar erger! Succes alvast!
Magic_frill: helemaal mee eens!

Ik heb me (nog) niet laten steriliseren, omdat ik niet zo'n voorstander ben van gesnij in mijn lijf als dat niet noodzakelijk is.

Suy: "iedereen" is collega's, buren, hobby-genoten, mensen op feestjes.....kortom; iedereen die je waar dan ook tegenkomt en een gesprekje mee voert.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 21 september 2009 @ 10:35:

[...]

Dus nooit meer neuken? Want geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% zeker.

Ik zeg steriliseren.

Je kunt niet meer doen dan je best, maar je kunt wel je best doen.
quote:traincha2 schreef op 21 september 2009 @ 10:26:

[...]

En dat is nog maar de vraag. Mij persoonlijk raakt ze niet, maar ik kan me wel voorstellen dat een ander, die dus wel onvruchtbaar is maar geen kinderen kan krijgen, daar heel verdrietig van wordt.

Ik vind dat de topictitel duidelijk aangeeft waar het verhaal van TO heen gaat. Een ongewenst kinderloze die daar heel gevoelig voor is, kan beter het topic niet openklikken. Bovendien denk ik dat ongewild kinderlozen wel tegen een stootje kunnen, die hebben vast al wel voor hetere vuren gestaan dan dit.

TO: verzin inderdaad wat gevatte opmerkingen die je terug kunt geven. Liefst met een sterk argument erin (wat meer dan 'gewoon niet leuk')
quote:Starshine schreef op 21 september 2009 @ 10:35:

[...]

Ik denk dat haar tussenuur voorbij is.
quote:Digitalis schreef op 21 september 2009 @ 10:34:

[...]

Sja 't is lastig voor te stellen voor sommige mensen maar mijn vader had dit bijvoorbeeld ook (en die kreeg twee van die dingen )Dat herken ik wel hoor Digi. Niet zo hevig als jij het ervaart, maar we hebben een aantal babyneefjes en -nichtjes in de familie en daar heb ik gewoon weinig mee. Ben ook nooit een babymoeder geweest. Ik was dolblij toen ze gingen lopen en praten. Eindelijk afgelopen dat getut. Als ik de babytijd had kunnen overslaan, graag.
quote:Nijntje78 schreef op 21 september 2009 @ 10:36:

Magic_frill: helemaal mee eens!

Ik heb me (nog) niet laten steriliseren, omdat ik niet zo'n voorstander ben van gesnij in mijn lijf als dat niet noodzakelijk is.

Suy: "iedereen" is collega's, buren, hobby-genoten, mensen op feestjes.....kortom; iedereen die je waar dan ook tegenkomt en een gesprekje mee voert.Is het dan niet noodzakelijk? Wat als je zwanger raakt? Dan moet je snijden in je lijf en een vrucht doodmaken. Ik ben niet tegen abortus, begrijp me goed. Maar ik ben wel tegen abortus als middel tegen een zwangerschap terwijl je dondersgoed weet dat je het niet wil.
.
quote:traincha2 schreef op 21 september 2009 @ 10:36:

[...]

Ja het voelt heel gek als die keuze je ontnomen is/wordt. Wij wilden toch geen derde kindje meer, maar het kan ook niet meer vanwege een bloedafwijking en allerlei vervelende complicaties bij een derde zwangerschap. Ik hoor het de gyn nog zeggen 'nou mevrouw, ik zou het mooi bij 2 laten, want ik garandeer u dat u bij een derde zwangerschap geen leuke zwangerschap zult hebben'.Ja, dan is die keuze je dus ontnomen. Best hard eigenlijk, ook al wilde je geen derde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven