kinderen? nee, bedankt!

21-09-2009 10:05 423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Getver, ik wordt er soms zo moe van. Iedereen vraagt maar waarom ik geen kinderen heb en/of wil.

en als ik dan uitleg dat ik kinderen gewoon niet leuk vindt krijg ik standaard te horen: "dat komt nog wel" of "wacht maar".

Kan dan niemand gewoon accepteren dat sommige mensen gewoon niet willen?!

Ik wou dat ik onvruchtbaar was!
waarom zou ze zich moeten verdedigen? Ik heb 2 kinderen, mensen vragen af en toe of er een derde komt. Dan zeg ik 'nee'. Als ze dan nog vragen waarom niet, zeg ik gewoon dat we dat niet willen. En daarmee is de kous af, niks verdedigen.

Als TO denkt dat ze zich moet verantwoorden voor het ontbreken van een kinderwens, dan ligt dat m.i. meer aan haar dan aan de omgeving.
quote:Morrie schreef op 21 september 2009 @ 10:15:

Kun je dit niet beter posten bij Gezondheid of bij Psyche ofzo?Pfff nog op de kinderpijler gezet ook... zet dit alstublieft op overig. Psyche vind ik ook een goede.
quote:visvijver schreef op 21 september 2009 @ 10:17:

ze wil ontvruchtbaar zijn zodat ze zich dan niet meer moet verdedigen. Ik begrijp niet waarom jullie dat een kwetsende opmerking vinden.

Dat is natuurlijk een beetje naief. Als je onvruchtbaar zou zijn, dan kun je inderdaad makkelijk uitleggen waarom je geen kinderen hebt, maar vervolgens kijken mensen vol medelijden naar je omdat je geen kinderen kunt krijgen (en je dat vast graag had gewild).

Wat is er mis met gewoon zeggen dat je geen kinderen wilt en dat je ook niet zit te wachten op commentaar en opmerkingen van anderen hierover?
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Die laatste zin, nou, wat is daar zo erg aan? Lullig voor mensen die geen kinderen kunnen krijgen maar het wel willen, maar als TO dat zo ziet..? Ik denk het ook wel eens.

Mogen mensen die dood willen dat dan ook niet meer zeggen omdat dat lullig is voor mensen die ziek zijn en dood gaan maar het niet willen?
quote:Vl43inder schreef op 21 september 2009 @ 10:14:

Ik vind het eerlijk gezegd nogal een puberale reactie "Ik vind kinderen gewoon niet leuk" dus dan lijkt het me logisch dat mensen denken dat je er later wellicht anders over zal denken, pubers vinden namelijk helemaal niks leuk.Tja, misschien lullig verwoord, maar wel een goed argument. Als je kinderen niet leuk vindt, dan kun je er maar beter niet aan beginnen.quote:Bovendien vinden veel mensen met kinderen het vervelend om te horen dat je kinderen op zich niet leuk vindt. Net als dat jij bijvoorbeeld van honden houdt en er iemand in je buurt zegt "Alle honden opknopen aan de hoogste boom" maar dan erger. Als je mensen tegen de schenen schopt dan hoef je zelf ook niet op begrip te rekenen.Wat een onzin zeg, omdat iemand zegt kinderen niet leuk te vinden? Moet er rekening gehouden worden met de lange tenen van moedertjes en de mening in een suikerlaagje verpakt? Kom op zeg!quote:Je kunt beter zeggen "Ik zie het nu gewoon niet voor me, een leven met kinderen en misschien wel nooit". Dat komt heel anders over, geen waardeoordelen uiten, maar het gewoon bij jezelf houden.Zwaar overdreven dit.quote:Als de reacties van anderen op jou je niet aanstaan, dan kun je niets anders doen dan je eigen reactie aanpassen om toch niet zo gefrustreerd te raken. Jouw reactie op de vraag, en jouw reactie op het antwoord.Denk dat de opmerking onvruchtbaar willen zijn op heftiger reacties stuit dan 'ik vind kinderen niet leuk'.
quote:Nijntje78 schreef op 21 september 2009 @ 10:05:

Ik wou dat ik onvruchtbaar was!Wat een achterlijke uitspraak. Dat je geen kinderen wilt is tot daar aan toe; laat je dan steriliseren, maar om nu te wensen dat je onvruchtbaar bent, kan wel eens heel kwetsend zijn voor de mensen, die dat daadwerkelijk zijn en wel heel graag een kindje willen.
quote:Ratteke schreef op 21 september 2009 @ 10:19:

[...]

Pfff nog op de kinderpijler gezet ook... zet dit alstublieft op overig. Psyche vind ik ook een goede.Het gaat over kinderen waarom dan op een andere pijler?
quote:Ratteke schreef op 21 september 2009 @ 10:19:

[...]

Pfff nog op de kinderpijler gezet ook... zet dit alstublieft op overig. Psyche vind ik ook een goede.Geen kinderen willen heeft óók met kinderen te maken. Of impliceer je met je verwijzing naar psyche dat TO niet goed bij haar hoofd is?
quote:visvijver schreef op 21 september 2009 @ 10:17:

ze wil ontvruchtbaar zijn zodat ze zich dan niet meer moet verdedigen. Ik begrijp niet waarom jullie dat een kwetsende opmerking vinden.Ik begrijp niet waarom ze zich uberhaupt zou moeten verdedigen voor haar keuze. Ze wil geen kinderen, nou lekker boeiend zou ik zo zeggen.
quote:Vl43inder schreef op 21 september 2009 @ 10:14:

Bovendien vinden veel mensen met kinderen het vervelend om te horen dat je kinderen op zich niet leuk vindt. Vind ik raar. Ik hou van paarden en van konijnen, maar als iemand zegt dat ie dat stomme of vervelende beesten vindt dan zou mij dat aan m'n reet roesten.
Het is inderdaad best irritant als mensen maar blijven zeggen dat je ze over 10 jaar toch echt wel wilt. Ik ben pas 21, en wil later ook geen kinderen, en dat krijg ik best vaak te horen. Misschien dat die mensen gelijk hebben maar ik denk het niet. Ik vind kinderen niet persé niet leuk, en het lijkt me super leuk om met de toekomstige kindjes van vriedinnen/zusje naar de dierentuin te gaan of nar de speeltuin ofzo. Maar zelf heb ik echt geen behoefte aan kinderen. Niet gewoon weg kunnen als je daar zin in hebt, opppas moeten regelen, door kind uit bed gebrult worden als ik lekker wil slapen. Nee dank je :P

Wat het meest irritante is aan die 'over 10 jaar wil je ze echt wel' opmerkingen is dat die mensen net doen of zij beter weten hoe ik in elkaar steek dat ik zelf. Ik houd gewoon van mn vrijheid en denk niet dat een kind iets zou toevoegen aan mijn leven. Mag ik ??
quote:traincha2 schreef op 21 september 2009 @ 10:21:

[...]

Wat een achterlijke uitspraak. Dat je geen kinderen wilt is tot daar aan toe; laat je dan steriliseren, maar om nu te wensen dat je onvruchtbaar bent, kan wel eens heel kwetsend zijn voor de mensen, die dat daadwerkelijk zijn en wel heel graag een kindje willen.Ben ik het niet mee eens. Het is een frustratie uitspraak en komt wat bout over, maar kom op. Ik vind het kwetsender voor onvruchtbare mensen dat mensen maar kinderen krijgen en ze eigenlijk niet willen. Dat gebeurt ook. Het leven bestaat uit confronterende zaken. Ze beledigd niemand hiermee.
quote:domnaiefmutsje schreef op 21 september 2009 @ 10:11:

[...]

Andere meningen horen? Een frustratie uiten? Iets vertellen?

Moet TO zich verantwoorden voor het openen van een topic?

Beetje onaardig.Nee, wensen dat je onvruchtbaar bent komt sympathiek over......
quote:elninjoo schreef op 21 september 2009 @ 10:24:

[...]

Vind ik raar. Ik hou van paarden en van konijnen, maar als iemand zegt dat ie dat stomme of vervelende beesten vindt dan zou mij dat aan m'n reet roesten.Precies.
Cum non tum age
Ik heb ook niks met kinderen. Dat impliceert geen kinderhaat, enkel een afwezige kinderwens.

Dus ik raad sterilisatie aan als je ze echt niet wil, of gewoon zeggen dat je niets met kinderen hebt en het gedoe dat erbij komt kijken en dat je verder niet in discussie gaat. Maar ik ken de betuttelende opmerkingen goed en het is bloedirritant.
quote:domnaiefmutsje schreef op 21 september 2009 @ 10:25:

[...]

Ze beledigd niemand hiermee.En dat is nog maar de vraag. Mij persoonlijk raakt ze niet, maar ik kan me wel voorstellen dat een ander, die dus wel onvruchtbaar is maar geen kinderen kan krijgen, daar heel verdrietig van wordt.
quote:magic_frill schreef op 21 september 2009 @ 10:25:

Het is inderdaad best irritant als mensen maar blijven zeggen dat je ze over 10 jaar toch echt wel wilt. Ik ben pas 21, en wil later ook geen kinderen, en dat krijg ik best vaak te horen. Misschien dat die mensen gelijk hebben maar ik denk het niet. Ik vind kinderen niet persé niet leuk, en het lijkt me super leuk om met de toekomstige kindjes van vriedinnen/zusje naar de dierentuin te gaan of nar de speeltuin ofzo. Maar zelf heb ik echt geen behoefte aan kinderen. Niet gewoon weg kunnen als je daar zin in hebt, opppas moeten regelen, door kind uit bed gebrult worden als ik lekker wil slapen. Nee dank je :P

Wat het meest irritante is aan die 'over 10 jaar wil je ze echt wel' opmerkingen is dat die mensen net doen of zij beter weten hoe ik in elkaar steek dat ik zelf. Ik houd gewoon van mn vrijheid en denk niet dat een kind iets zou toevoegen aan mijn leven. Mag ik ?? NEE
.
Raar dat "iedereen" je alsmaar aan je kop zeikt over waarom je nog geen kinderen hebt.

Heeft iedereen in je omgeving kinderen? Ben jij de enige die ze niet heeft? Wie is iedereen eigenlijk? Je ouders/vriendinnnen etc? Of heeft gewoon een keer iemand er uit pure interesse naar gevraagd?

Waarom maak je je er eigenlijk zo druk om?

Ik ben nu 30 en voordat ik zwanger werd heeft nog nooit iemand mij mijn kop erover gek gezeurd hoor.......ik wist ook niet of ik ze wel wilde en dat accepteerde "iedereen" gewoon.
quote:traincha2 schreef op 21 september 2009 @ 10:26:

[...]

En dat is nog maar de vraag. Mij persoonlijk raakt ze niet, maar ik kan me wel voorstellen dat een ander, die dus wel onvruchtbaar is maar geen kinderen kan krijgen, daar heel verdrietig van wordt.In dat geval kan je heel veel niet zeggen omdat iemand er verdrietig van kan worden. Ik weet nog wel dat ik het kwetsend vond dat iemand die schrok zei dat ze een hartklepverzakking kreeg terwijl mijn vader net was overleden aan een hartstilstand. Dat was op dat moment gevoelig, maar ze bedoelde het niet kwetsend. Je kan overal over struikelen.
quote:qwertu schreef op 21 september 2009 @ 10:27:

[...]

Dat roep je wel, maar ik vraag me af of het zo werkt. Het wel of niet willen van kinderen draagt ook een keuzemogelijkheid in zich. Als die keuzemogelijkheid weggenomen wordt, sta je er misschien wel heel anders in. Niet dat je dan opeens wél kinderen zou willen, maar misschien dat je dan wel boos bent dat je de keuzemogelijkheid ontnomen is, nog voordat je er zelf over na had kunnen denken.

Ik heb nog een kinderwens, maar weet heel zeker dat er geen kind meer zal komen. De gevolgen van nog een kind kunnen voor mijn gezondheid desastreus zijn. Toch is het voor mij een bewuste keuze om me niet te laten steriliseren. Ik wil namelijk dat het míjn keuze blijft dat er geen kinderen komen. Dat geeft mij de macht en de controle over deze beslissing.

Van een vriendin die geen kinderen wíl, weet ik dat ze er precies hetzelfde over denkt. Zij wil geen kinderen, maar zij wil wel zelf macht en controle over dit proces blijven houden.

Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat er ook vrouwen zijn die opgelucht zijn als ze niet meer vruchtbaar zijn, maar ik denk dat je dit soort dingen niet te lichtzinnig moet roepen. Nog los van het feit natuurlijk dat het enorm kwetsend is tegenover mensen die onvruchtbaar zijn en die wél graag kinderen hadden gewild.

Verder kan ik me voorstellen dat je moe wordt van de vraag. Word ik ook wel eens. Zeker als mensen enthousiast opmerken dat iets "dan wel leuk is voor een volgende" of als ze enthousiast vragen "wanneer nummer twee komt" (of als ze, loerend naar mijn buik, opmerken: "ben je alweer zwanger?" ). Maar ja, that's life. Als je afwijkt van gemiddeld, dan krijg je dat soort vragen nu eenmaal. Kun je moe van worden, maar je kunt ook gewoon denken "túúrlijk" en het van jezelf af laten glijden.

Als jij stáát voor wat je wil, dan zou ik adviseren om dat laatste eens te doen. Immers: jouw lijf, jouw keuze, niet hun zaken. Je hoeft je natuurlijk niets van aan te trekken wat anderen er dan van vinden.Ja, da's waar. Als je onvruchtbaar zou zijn, dan zou je uberhaupt niks meer te kiezen hebben.
quote:elninjoo schreef op 21 september 2009 @ 10:24:

[...]

Vind ik raar. Ik hou van paarden en van konijnen, maar als iemand zegt dat ie dat stomme of vervelende beesten vindt dan zou mij dat aan m'n reet roesten.Een kind is geen dier. Een kind is gewoon een mens. Een klein mensje, weliswaar. Daar hoef je niks mee te hebben, maar hoe kun je nou in godsnaam een hekel hebben aan mensen?
quote:Sarah Scott schreef op 21 september 2009 @ 10:22:

[...]

Geen kinderen willen heeft óók met kinderen te maken. Of impliceer je met je verwijzing naar psyche dat TO niet goed bij haar hoofd is?Nee hoor. Absoluut niet.
quote:Rollergirl schreef op 21 september 2009 @ 10:21:

[...]

Tja, misschien lullig verwoord, maar wel een goed argument. Als je kinderen niet leuk vindt, dan kun je er maar beter niet aan beginnen.

[...]

Wat een onzin zeg, omdat iemand zegt kinderen niet leuk te vinden? Moet er rekening gehouden worden met de lange tenen van moedertjes en de mening in een suikerlaagje verpakt? Kom op zeg!

[...]

Zwaar overdreven dit.

[...]

Denk dat de opmerking onvruchtbaar willen zijn op heftiger reacties stuit dan 'ik vind kinderen niet leuk'.

Het maakt niet uit of het wel of geen goed argument is, als je steeds dezelfde reactie krijgt op wat je vertelt en die reactie frustreert je, dan kun je beter iets anders vertellen in eerste instantie ipv kwaad te worden op alle andere mensen. Daarmee wil ik niet zeggen dat je beter kunt liegen, maar je kunt de boodschap misschien wel anders inpakken.

Je hoeft helemaal niet meer met anderen rekening te houden, maar ja, actie=reactie, en als de reactie je niet bevalt.....

Kan me niet voorstellen dat TO irl tegen mensen zegt "Ik wou dat ik onvruchtbaar was" als iemand haar over een kinderwens vraagt.

TO is degene met de frustratie over de vraag, dus TO moet iets veranderen als ze daar last van heeft. Het lijkt me duidelijk dat je de rest niet kunt veranderen.
Als het op dat moment gevoelig is, dan is het toch kwetsend?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven