Kinderen op bruiloft

29-07-2011 12:17 387 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie ideeen hierover.

Wij zijn uitgenodigd voor een bruiloft van vrienden van ons. Nu is de kaart naar ons geadresseerd, maar de naam van ons zoontje staat er niet bij. Wij vroegen ons af of hij dan nu wel of niet uitgenodigd is.

Wij vinden het best vreemd, aangezien hun zoon bij ons wel welkom was op de bruiloft.

We zijn voor de hele dag uitgenodigd en dat zou betekenen dat hij de hele dag bij een oppas moet zitten terwijl het een dag is dat we anders als gezin leuke dingen gaan doen (het is op een zaterdag) of in ieder geval als gezin samen zijn.

Is het raar als ik vraag of hij uberhaubt welkom is, of zal ik vragen of hij mee mag komen?
quote:sri schreef op 29 juli 2011 @ 13:50:

Ik snap eigenlijk niet helemaal dat je je door andere mensen dan het bruidspaar láát uitnodigen voor de bruiloft, ook niet als het familie is.Goed punt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
TO was even lunchen en in bespreking.

Ik heb net ook nog even naar de bruid2be gebeld en voor de receptie is het geen probleem als zoon erbij is. Liever bij huwelijksvoltrekking en feest niet.

Dus we gaan even kijken hoe we het gaan regelen
Wij hadden ook op onze uitnodigingen de voor- en achternamen van de genodigden gezet en dus geen kinderen vermeld. De mensen die twijfelden, hebben ons gebeld en we hebben gewoon eerlijk gezegd dat de zaal stampvol zat. Als we alle kinderen ook nog eens moesten uitnodigen, zaten we met 30 kleine mensjes extra en dat ging gewoon niet meer.

"Scheve" gezichten krijg je altijd. Hoe goed je bedoelingen ook zijn. Zo waren de naaste buurvrouw en -man op hun tenen getrapt omdat ze "alleen maar" naar de namiddagreceptie mochten komen en niet naar het avondfeest. Maar we hadden álle buren uitgenodigd op de receptie; dan leek het ons niet logisch om 1 koppel wél op het avondfeest uit te nodigen. Ook waren collega's van mijn schoonmoeder kwaad omdat zij ook alleen op de receptie uitgenodigd waren. Maar mijn man en ik kennen die mensen niet echt. Wat hadden wij daar dan aan gehad?
quote:mjdh schreef op 29 juli 2011 @ 13:49:

[...]

Echt? Om zoiets, wat je ook gewoon na afloop had kunnen bespreken? Een klein misverstand? Lekker hecht ben je dan met je 'vrienden'. 1 Verkeerd opgevat idee en hoppatee, klaar met de vriendschap. Ben blij dat mijn vrienden en ik een open en eerlijke vriendschap hebben waarbij iemand best eens iets kan doen waar ik niet van gediend ben. En vice versa natuurlijk En dat het dan ook gewoon weer uitgesproken kan worden. En daarna even goede vrienden natuurlijk.

Maar goed, TO, heb je al gebeld voor de zekerheid?Nou als "vrienden" je huwelijksdiner op zo'n manier behoorlijk verstoren, zet dat de vriendschap aardig onder druk, lijkt me. Een huwelijksdiner kun je niet 1.2.3 overdoen namelijk.
quote:nouschi schreef op 29 juli 2011 @ 13:52:

[...]

Goed punt.Goede avatar ook voor deze discussie!!
quote:bellab schreef op 29 juli 2011 @ 12:21:

Ja zo zaten wij ook eigenlijk te denken. Gewoon mee nemen, hij hoort toch bij ons leven

Ja, dat kan wel zo zijn, maar het is HUN bruiloft, en zij bepalen wat ze willen, ongeacht iemand bij jouw leven hoort of niet. Ik vind het argument dat hun kinderen ook op jouw bruiloft welkom waren ook nergens op slaan. Zij hoeven hun bruiloft toch niet in te richten zoals jullie hebben gedaan?

Ben trouwens misschien mega-mosterd, heb geen verdere reacties gelezen.
quote:bellab schreef op 29 juli 2011 @ 13:52:

Ik heb net ook nog even naar de bruid2be gebeld en voor de receptie is het geen probleem als zoon erbij is. Liever bij huwelijksvoltrekking en feest niet.

Dus we gaan even kijken hoe we het gaan regelenGoed om te lezen dat het nu duidelijk is en succes met het regelen en natuurlijk een fijne dag gewenst!!
quote:lolliebollie schreef op 29 juli 2011 @ 13:54:

Wij hadden ook op onze uitnodigingen de voor- en achternamen van de genodigden gezet en dus geen kinderen vermeld. De mensen die twijfelden, hebben ons gebeld en we hebben gewoon eerlijk gezegd dat de zaal stampvol zat. Als we alle kinderen ook nog eens moesten uitnodigen, zaten we met 30 kleine mensjes extra en dat ging gewoon niet meer.

"Scheve" gezichten krijg je altijd. Hoe goed je bedoelingen ook zijn. Zo waren de naaste buurvrouw en -man op hun tenen getrapt omdat ze "alleen maar" naar de namiddagreceptie mochten komen en niet naar het avondfeest. Maar we hadden álle buren uitgenodigd op de receptie; dan leek het ons niet logisch om 1 koppel wél op het avondfeest uit te nodigen. Ook waren collega's van mijn schoonmoeder kwaad omdat zij ook alleen op de receptie uitgenodigd waren. Maar mijn man en ik kennen die mensen niet echt. Wat hadden wij daar dan aan gehad?Collega's van je schoonmoeder? Nee dat zou echt niet in me opkomen om die uit te nodigen...
quote:Kerplunk schreef op 29 juli 2011 @ 13:55:

[...]

Ja, dat kan wel zo zijn, maar het is HUN bruiloft, en zij bepalen wat ze willen, ongeacht iemand bij jouw leven hoort of niet. Ik vind het argument dat hun kinderen ook op jouw bruiloft welkom waren ook nergens op slaan. Zij hoeven hun bruiloft toch niet in te richten zoals jullie hebben gedaan?

Ben trouwens misschien mega-mosterd, heb geen verdere reacties gelezen.Ja... :-)... TO heeft al gereageerd en kind mag alleen mee bij receptie.

. Ook waren collega's van mijn schoonmoeder kwaad omdat zij ook alleen op de receptie uitgenodigd waren. Maar mijn man en ik kennen die mensen niet echt. Wat hadden wij daar dan aan gehad?Collega's van schoonmoeder!!!!! Huh..vind het al heel wat dat ze op de receptie mochten komen

"Scheve" gezichten krijg je altijd. Hoe goed je bedoelingen ook zijn. Zo waren de naaste buurvrouw en -man op hun tenen getrapt omdat ze "alleen maar" naar de namiddagreceptie mochten komen en niet naar het avondfeest. Maar we hadden álle buren uitgenodigd op de receptie; dan leek het ons niet logisch om 1 koppel wél op het avondfeest uit te nodigen. Ook waren collega's van mijn schoonmoeder kwaad omdat zij ook alleen op de receptie uitgenodigd waren. Maar mijn man en ik kennen die mensen niet echt. Wat hadden wij daar dan aan gehad?Het zou helemaal niet in me opkomen om collega's van mijn schoonmoeder uit te nodigen, wat hebben die nou op je bruiloft te zoeken?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:marianko schreef op 29 juli 2011 @ 13:54:

[...]

Nou als "vrienden" je huwelijksdiner op zo'n manier behoorlijk verstoren, zet dat de vriendschap aardig onder druk, lijkt me. Een huwelijksdiner kun je niet 1.2.3 overdoen namelijk.

Volgens mij het gewoon een etentje met vrienden, geen huwelijks dinner.

Maar goed, TO heeft al gebeld en het is helder.

Ik wens jullie een gezellige dag!
quote:Martini schreef op 29 juli 2011 @ 13:55:

[...]

Goede avatar ook voor deze discussie!! Wat denk je waarom ik mee doe
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dus we gaan even kijken hoe we het gaan regelenEerlijk gezegd lijkt me dat ook wel het maximum wat een kind van 2 zelf trekt . Jullie komen er vast uit!

Dus we gaan even kijken hoe we het gaan regelenGelukkig, dan is dat ook weer duidelijk. :-)
quote:Susan schreef op 29 juli 2011 @ 13:58:

[...]

Het zou helemaal niet in me opkomen om collega's van mijn schoonmoeder uit te nodigen, wat hebben die nou op je bruiloft te zoeken?

Ach, ik snap dat ergens wel. Ma is trots en wil dit graag met mensen delen die voor haar belangrijk zijn. Daarom mochten onze ouders ook mensen uitnodigen voor de receptie.

Maar dan beledigd zijn dat ze alleen op de receptie mogen komen, dat snap ik dan weer niet.
Bel nou de volgende keer eerst even voordat je een topic opent, scheelt zoveel typewerk.
Ik zou ook niet weten hoe ik mijn zoontje moest vermaken tijdens een huwelijksfeest. Hij gaat immers al om 19.00 uur naar bed. En laten slapen in een campingbedje in een zaaltje ernaast?

2 Weken geleden trouwde mijn nichtje. We waren allemaal uitgenodigd, dus ook zoonlief. We zaten allemaal klaar, begint zoon te jengelen. Ik heb dus de hele ceremonie in de gang doorgebracht met een kind dat net heeft ontdekt dat het tegenovergestelde van wat zijn moeder wil, te doen, het leukst is om te doen...
hieruit blijkt maar weer hoe handig het kan zijn wanneer iedereen dezelfde etiquette hanteert

Etiquette is nu juist bedoeld om omgangsregels duidelijk te hebben zonder expliciet dingen te hoeven zeggen.

Door toch verduidelijking te vragen waar dingen in mijn ogen al duidelijk zijn, dwing je de ander om toch hard te zijn of om toe te geven waar ze dat eigenlijk niet willen.

Jij kunt wel vinden dat jullie kind welkom is, want dat was het kind van de vrienden ook, maar dat wil niet zeggen dat zij dat ook zo zien. Misschien hebben ze heel veel kinderen in de familie- en vriendenkring en willen ze één lijn trekken. (heb gelezen dat jullie zoon wel welkom is bij de receptie)

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Toen mijn vader met zijn vriendin ging trouwen hadden ze alleen hun kinderen (de getuigen), hun broers en zussen en hun moeders uitgenodigd. Mijn tante heeft het toen gepresteerd ook haar kinderen zelf uit te nodigen, terwijl mijn vader duidelijk had gezegd dat het alleen voor de broers en zussen van het bruidspaar was. Tijdens de high tea begon mijn tante ook nog te klagen dat er te weinig hapjes/thee was. Toen kookte ik wel even van binnen en ben ik maar een sigaret gaan roken,terwijl ik niet rook.
quote:mjdh schreef op 29 juli 2011 @ 14:04:

Ik zou ook niet weten hoe ik mijn zoontje moest vermaken tijdens een huwelijksfeest. Hij gaat immers al om 19.00 uur naar bed. En laten slapen in een campingbedje in een zaaltje ernaast?

2 Weken geleden trouwde mijn nichtje. We waren allemaal uitgenodigd, dus ook zoonlief. We zaten allemaal klaar, begint zoon te jengelen. Ik heb dus de hele ceremonie in de gang doorgebracht met een kind dat net heeft ontdekt dat het tegenovergestelde van wat zijn moeder wil, te doen, het leukst is om te doen...

Laat me raden; je zoon is ook rond de 2 jaar oud?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Mijn baby eet volgens de Rapley methode. Moet kunnen toch aan het bruilofts diner? Er hoeft alleen een zeiltje op de grond, en de mensen naast baby schuiven maar een stukje op als ze geen vlekken op hun kleren willen. Zoveel moeite is dat toch niet? Kan me niet voorstellen dat iemand daar last van heeft.

Wie wil mij en mijn kind natuurlijk, uitnodigen?

Moet er bij vertellen dat kind (11 mnd) een heel sociaal kind is en dol op feestjes.

Over een maandje is mijn bruiloft. In eerste instantie had ik alleen de kinderen van onze broers en zussen uitgenodigd. In totaal 6 kindjes.

We hebben een vrij intieme bruiloft met maar zo'n 60 gasten. Wij trouwen vrij laat in vergelijking met onze vriendenkring. Viel me ook zwaar tegen hoe die reageerden op 'geen kinderen' ...

Ik heb me zo rot gevoeld toen ze massaal in protest gingen dat ik nu alle kinderen erbij heb uitgenodigd....nu komen er zo'n 34 kinderen extra. Dus in totaal 94 gasten

En nu heb ik zo'n spijt dat ik me heb laten ompraten. Ik zie door dat alles heel erg op tegen de bruiloft.

En er hangt ook nog een duurder prijskaartje aan. Want we betalen 26 euro per kind, in de leeftijd van 2 t/m 8 jaar oud en de volle prijs 36 euro vanaf 9 jaar oud.
Here I am - now what are your other two wishes...
quote:ShamRock schreef op 29 juli 2011 @ 14:12:

Ik heb me zo rot gevoeld dat ze massaal in protest gingen dat ik nu alle kinderen erbij heb uitgenodigd....nu komen er zo'n 34 kinderen.

En nu heb ik zo'n spijt dat ik me heb laten ompraten. Ik zie door dat alles heel erg op tegen de bruiloft.

Dat is echt balen...maar denk dat je er nu idd niks meer aan kan veranderen. Het zal seker wel een mooie dag worden en ik zou zeker een van de klagers ook aanwijzen als kinder entertainer zodat je dat iig niet zelf hoef te doen!
quote:mjdh schreef op 29 juli 2011 @ 14:04:

Ik zou ook niet weten hoe ik mijn zoontje moest vermaken tijdens een huwelijksfeest. Hij gaat immers al om 19.00 uur naar bed. En laten slapen in een campingbedje in een zaaltje ernaast? Inderdaad zeg. Zal op mijn bruiloftskaart vermelden: Er zijn 30 campingbedjes beschikbaar in de garderoberuimte naast de feestzaal. Wie het eerst komt, het eerst maalt. Het staat u natuurlijk ook vrij om andere oplossingen te zoeken mbt uw kind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven