Kinderen op bruiloft

29-07-2011 12:17 387 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie ideeen hierover.

Wij zijn uitgenodigd voor een bruiloft van vrienden van ons. Nu is de kaart naar ons geadresseerd, maar de naam van ons zoontje staat er niet bij. Wij vroegen ons af of hij dan nu wel of niet uitgenodigd is.

Wij vinden het best vreemd, aangezien hun zoon bij ons wel welkom was op de bruiloft.

We zijn voor de hele dag uitgenodigd en dat zou betekenen dat hij de hele dag bij een oppas moet zitten terwijl het een dag is dat we anders als gezin leuke dingen gaan doen (het is op een zaterdag) of in ieder geval als gezin samen zijn.

Is het raar als ik vraag of hij uberhaubt welkom is, of zal ik vragen of hij mee mag komen?
Ik zou acuut 'n runnaway bride worden, ShamRock! Cancel de boel en trouw lekker met z'n tweetjes ergens in 't geheim.

Belachelijk dat mensen het lef hebben om ongewenste gasten op te dringen aan 't bruidspaar, of dat nu kinderen zijn of collega's van de schoonmoeder. Die hebben gewoon niets te zoeken op 'n bruiloft als het bruidspaar ze er zelf niet uit eigen vrije wil bij wil hebben!
quote:ShamRock schreef op 29 juli 2011 @ 14:29:

Ja assertiviteitscursus is zeker wat voor mij :D

Ach het komt wel goed. Maar in de context van dit topic wilde ik T.O. even laten zien vanuit belevingswereld van het bruidspaar.

Als je je besluit niet wilt terugdraaien (wat ik dan ook wel weer begrijp) zou ik toch overwegen om iets voor de kinderen te organiseren, zodat ze bezig gehouden worden.

Kost natuurlijk wel weer extra, maar liever dat dan alleen maar gillende, rennende en glijdende kinderen op de dansvloer.
The time is now
Ontzettend asociaal ShamRock, van die vrienden. Hoe durven ze... Het zou echt niet in m'n hoofd opkomen!
quote:Banba schreef op 29 juli 2011 @ 14:40:

[...]

Kost natuurlijk wel weer extra, maar liever dat dan alleen maar gillende, rennende en glijdende kinderen op de dansvloer. horror!
quote:Annali70 schreef op 29 juli 2011 @ 14:29:

Familie susenzo is ook niet echt en optie als je alleen de achternaam van de vrouw weet, dat ik nog steeds geen etikette in nl...Truus + 1, dan mag ik aannemen dat ze snapt dat met + 1 een partner bedoeld wordt en niet 'n kind.
quote:camry schreef op 29 juli 2011 @ 13:07:

Ik weet niet hoe oud het kind van TO is, maar kan me voorstellen dat het niet handig is om het kind niet mee te nemen.

In mijn geval zou het kind mee gaan: ik geef borstvoeding en geloof in attached parenting, dus waar ik ga gaat mijn kind (in ieder geval de eerste periode) ook.Attachment parenting betekent niet dat je aan je kind vastgeplakt zit of dat jouw sociale leven ondergeschikt wordt gemaakt aan je kind. Het principe van je gezond verstand gebruiken speelt daarin een belangrijke rol. Niks dogmatisch aan. Als jij besluit je kind de eerste tijd altijd bij je te houden, dan is dat jouw keuze, geen principe van attachment parenting.
Ga in therapie!
quote:Banba schreef op 29 juli 2011 @ 14:40:

[...]

Als je je besluit niet wilt terugdraaien (wat ik dan ook wel weer begrijp) zou ik toch overwegen om iets voor de kinderen te organiseren, zodat ze bezig gehouden worden.

Kost natuurlijk wel weer extra, maar liever dat dan alleen maar gillende, rennende en glijdende kinderen op de dansvloer.Ik zou de mensen die hun meenemen van hun kind er door gedrukt hebben bellen en een rekeningnummer doorgeven waarop ze de bijdrage voor eten, oppas en entertainment voor hun koters mogen storten en indien ze niet betalen, kunnen ze inclusief koters thuisblijven.
Wat een drama Shamrock!

Ben het eens met Banda. Ik zou, ondanks de kosten, iets regelen om al die kinderen in het gareel te houden te entertainen.
heeft ze al gedaan! Springkussen, activiteitentafel, twee professionele oppassers.
Shamrock, natuurlijk kun je alsnog zeggen dat je geen kinderen op je bruiloft wilt. Het is JOUW bruiloft, als jij daar geen kinderen bij wilt is dat je goed recht.

Echt waar, cancel het alsnpog en vier jouw bruiloft op jouw manier!
Lezen mensen ze heeft wat geregeld.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
oppas is dus geregeld. Prima, knappe oppas die 40 kinderen van uiteenlopende leeftijden vier uur zonder kinderleed kan vermaken
quote:JOJO1 schreef op 29 juli 2011 @ 14:43:

heeft ze al gedaan! Springkussen, activiteitentafel, twee professionele oppassers.

Sorry, niet gezien!

Goed gedaan! Hopelijk wordt het zo toch nog een leuke dag.
quote:elninjoo schreef op 29 juli 2011 @ 14:43:

[...]

Ik zou de mensen die hun meenemen van hun kind er door gedrukt hebben bellen en een rekeningnummer doorgeven waarop ze de bijdrage voor eten, oppas en entertainment voor hun koters mogen storten en indien ze niet betalen, kunnen ze inclusief koters thuisblijven.Dat is eigenlijk nog een beter idee, maar daar zou ik ook niet assertief genoeg voor zijn
The time is now
Shamrock, ik vind het echt rot dat al jouw 'vrienden'geen rekening houden met jouw mensen en erop stáán al hun kroost mee te nemen.

Maar wat ik eerlijk gezegd echt niet van je snap is dat jij dan ook zwicht en dus a) al die 40 !!! koters uitnodigt en b) dan ook nog een springkussen gaat regelen (= nog meer kosten) !

Je kan in zekere mate rekening houden met bepaalde wensen van je gasten maar dit gaat wel héél ver.

Mijn insziens heb je dus echt je eigen probleem veroorzaakt.
[quote]bellab schreef op 29 juli 2011 @ 12:17:

Graag jullie ideeen hierover.

Wij zijn uitgenodigd voor een bruiloft van vrienden van ons. Nu is de kaart naar ons geadresseerd, maar de naam van ons zoontje staat er niet bij. Wij vroegen ons af of hij dan nu wel of niet uitgenodigd is.

Nee.

Wij vinden het best vreemd, aangezien hun zoon bij ons wel welkom was op de bruiloft.

Dat jullie wel kinderen uitgenodigd hebben, betekent niet dat dit bruidspaar daar ook op zit te wachten.

We zijn voor de hele dag uitgenodigd en dat zou betekenen dat hij de hele dag bij een oppas moet zitten terwijl het een dag is dat we anders als gezin leuke dingen gaan doen (het is op een zaterdag) of in ieder geval als gezin samen zijn.

Dat is toch niet het probleem van het bruidspaar? En jullie kunnen dus niet een dagje zonder 'gezinsdag'?

Is het raar als ik vraag of hij uberhaubt welkom is, of zal ik vragen of hij mee mag komen?

Ja dat is raar. En nee, niet vragen.[/quote]
quote:Zanne schreef op 29 juli 2011 @ 14:43:

Shamrock, natuurlijk kun je alsnog zeggen dat je geen kinderen op je bruiloft wilt. Het is JOUW bruiloft, als jij daar geen kinderen bij wilt is dat je goed recht.

Echt waar, cancel het alsnpog en vier jouw bruiloft op jouw manier!

HELEMAAL mee eens Zanne!

reken wel op een paar afhakers, maar ja, jammer dan.
1. gewoon even bellen naar vrienden of je kind wel of niet welkom is

2. en wat heeft het te maken met het feit dat jullie full time werken? Staat m.i.los van uitnodigingen voor feesten.. JE hebt ook een leven naast je kind... Dat je er voor kiest om je kind 5 ! dagen per week naar de creche te brengen is jullie keuze en staat los van de uitnodiging

3. wat doe je als hij niet mag komen.. blijf jij dan ook thuis ?

Ik voel een lange discussie aankomen..
quote:bellab schreef op 29 juli 2011 @ 12:21:

Ja zo zaten wij ook eigenlijk te denken. Gewoon mee nemen, hij hoort toch bij ons levenDat zou leuk worden. Mijn honden horen ook bij mijn leven. Denk alleen niet dat mensen hier altijd op zitten te wachten...zelfde geldt voor kinderen.
quote:poldervrouw schreef op 29 juli 2011 @ 14:49:

1. gewoon even bellen naar vrienden of je kind wel of niet welkom is

2. en wat heeft het te maken met het feit dat jullie full time werken? Staat m.i.los van uitnodigingen voor feesten.. JE hebt ook een leven naast je kind... Dat je er voor kiest om je kind 5 ! dagen per week naar de creche te brengen is jullie keuze en staat los van de uitnodiging

3. wat doe je als hij niet mag komen.. blijf jij dan ook thuis ?

Ik voel een lange discussie aankomen.. En ik voel dat ik de bitterballen kan gaan bakken, aangezien jij de mosterd levert....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:ShamRock schreef op 29 juli 2011 @ 14:27:

Ik heb een locatie gekozen met trouwerij, receptie en eten en drinken voor een prijs per gast op één locatie. Bruiloft duurt ook maar van 13.00 t/m 20.00 uur.

Ik heb inmiddels wel voor kinder entertainment gezorgd: springkussen, activiteitentafel e.d. en 2 professionele oppassers.je bent harstikke gek ! Het is toch jouw bruiloft ? Als je er geen kindern bij wil hebben (wat je goed recht is, het is JOUW dag) gewoon zeggen.. en jammer de bammer voor diegenen die dan niet komen.. zijn ze je vriendschap ook niet waard..
quote:Hasse88 schreef op 29 juli 2011 @ 14:51:

[...]

En ik voel dat ik de bitterballen kan gaan bakken, aangezien jij de mosterd levert....

mag het ook zonder mosterd zijn.. lust ik niet ..

laden van onderwerp duurt lang.. dus kreeg maar 1 pagina. maar na mijn reactiekwam dus de rest.. nou ja.. ach.. tis mijn mening maar..
quote:zomerkoninkje schreef op 29 juli 2011 @ 14:48:

[...]

HELEMAAL mee eens Zanne!

reken wel op een paar afhakers, maar ja, jammer dan.

Ja er zullen wel een paar mensen beledigd zijn en dardoor niet komen, maar inderdaad JAMMER DAN.

Sorry dat ik zo opgefokt reageeer, maar tegen je eigen bruiloft opzien omdat andere mensen hun kinderen per sé mee willen nemen is te gek voor woorden.
Shamrock, nogmaals jammer dat je je hebt laten ompraten, maar je hebt het prima geregeld, die kinderen worden beziggehouden.

Ik hoop alleen wel dat de ouders van de kinderen niet van die azijnpissers zijn die ik hier op het forum vaak tegenkom in ´wat geef je een bruidspaar´ topic en die elkaar overschreeuwen `met ik vind het onzin om veel geld te geven, wat denkt het bruidspaar wel niet. Dat ik hun bruiloft ga betalen, als ze een feestje willen geven betalen ze het zelf maar` en zich realiseren dat zij jullie hiermee op behoorlijke kosten hebben gejaagd en met het bedrag dat ze geven rekening houden dat jij voor de entertainment en het eten van je kinderen betaalt.
quote:elninjoo schreef op 29 juli 2011 @ 14:41:

[...]

Truus + 1, dan mag ik aannemen dat ze snapt dat met + 1 een partner bedoeld wordt en niet 'n kind.Dan zet je toch gewoon de voornamen op de envelop. Dat heb ik gedaan bij ons. Gewoon de voornamen, is het meteen duidelijk wie er bedoeld worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven