Kinderen op bruiloft

29-07-2011 12:17 387 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie ideeen hierover.

Wij zijn uitgenodigd voor een bruiloft van vrienden van ons. Nu is de kaart naar ons geadresseerd, maar de naam van ons zoontje staat er niet bij. Wij vroegen ons af of hij dan nu wel of niet uitgenodigd is.

Wij vinden het best vreemd, aangezien hun zoon bij ons wel welkom was op de bruiloft.

We zijn voor de hele dag uitgenodigd en dat zou betekenen dat hij de hele dag bij een oppas moet zitten terwijl het een dag is dat we anders als gezin leuke dingen gaan doen (het is op een zaterdag) of in ieder geval als gezin samen zijn.

Is het raar als ik vraag of hij uberhaubt welkom is, of zal ik vragen of hij mee mag komen?
Ook de opvang voor de kinderen zou ik afzeggen. Laat ze zelf opvang regelen voor hun kinderen, is niet jouw verantwoordelijkheid.

Mensen moeten eens niet zo beledigd doen als hun kinderen niet worden uitgenodigd.

Je neemt je kinderen toch niet overal mee naar toe?
shamrock.. is snap het echt niet.. tig kinderen + bruidskindjes.. (wie betaald de kleding).. Ik zou als de donder iedereen bellen , vertellen dat het uit de hand loopt qua aantallen en er bijv. een leeftijdsgrens aan hangen (oudere kinderen vaak minder lastg) en die bruidskinderen cancellen.. moet niet gekker worden !
Vast al heel veel over gezegd. Nee, je kind is waarschijnlijk niet welkom. Je kunt het navragen, maar wel met het idee dat dat even is om dit te bevestigen.

Het is lijkt mij lastig voor het bruidspaar om tegen mensen met kinderen te moeten zeggen: 'liever geen kinderen'. Dat staat ook zo bot op de uitnodiging.

Dus: zet je eigen mening opzij (dit is hún bruiloft) en pas je aan. Ga een deel van de dag en regel een oppas. Weet niet hoe oud je kind is, maar lijkt mij helemaal niet leuk voor een kind. Stil zitten, etc. Vaak willen mensen hun kind vooral meenemen om te 'showen', voor het kind hoeft het eigenlijk niet.
ik heb 3 kinderen.. tenzij ze expliciet uitgenodigd worden, neem ik ze bij voorbaat al niet mee.. Natuurlijk zijn we een gezin maar ik kan me voorstellen dat het kostbaar is als iedereen zijn kinderen mee gaat nemen en het kan ook een hele andere sfeer geven .. dat moet je maar net willlen.. Ik heb er persoonlijk geen moeite mee om oppas te regelen dan..
quote:ShamRock schreef op 29 juli 2011 @ 14:12:

Over een maandje is mijn bruiloft. In eerste instantie had ik alleen de kinderen van onze broers en zussen uitgenodigd. In totaal 6 kindjes.

We hebben een vrij intieme bruiloft met maar zo'n 60 gasten. Wij trouwen vrij laat in vergelijking met onze vriendenkring. Viel me ook zwaar tegen hoe die reageerden op 'geen kinderen' ...

Ik heb me zo rot gevoeld toen ze massaal in protest gingen dat ik nu alle kinderen erbij heb uitgenodigd....nu komen er zo'n 34 kinderen extra. Dus in totaal 94 gasten

En nu heb ik zo'n spijt dat ik me heb laten ompraten. Ik zie door dat alles heel erg op tegen de bruiloft.

En er hangt ook nog een duurder prijskaartje aan. Want we betalen 26 euro per kind, in de leeftijd van 2 t/m 8 jaar oud en de volle prijs 36 euro vanaf 9 jaar oud.

Ik vind het erg voor je en kan me goed voorstellen hoe je je voelt. Mijn dochter heeft twee jaar geleden precies hetzelfde meegemaakt. Zij wilden ook een bruiloft met een beperkt gezelschap van 120 mensen maar zonder de kinderen. Als al die mensen hun kinderen hadden meegebracht, was het ook een enorm gezelschap geworden waar de kinderen de sfeer hadden bepaald. Het bruidspaar vond dat niet leuk en ze heeft haar poot stijf gehouden. En toen kreeg Ik mijn schoonzus op m'n kop want was toch juist zo leuk met kinderen. Zij had zo'n zin gehad in een dagje met al haar kleinkinderen (10 stuks) erbij.

Na die bruiloft kon ik me ontzettend goed voorstellen dat sommige mensen het geld voor hun bruiloft liever in hun zak houden en op maandagmorgen om 9 uur hun handtekening zetten.

Beste Shamrock ik wens je veel wijsheid en sterkte. Maak er toch een leuke dag van!
quote:nouschi schreef op 29 juli 2011 @ 14:02:

Bel nou de volgende keer eerst even voordat je een topic opent, scheelt zoveel typewerk. En wat moeten wij dan doen op de vrijdagmiddag?
Ga in therapie!
quote:JOJO1 schreef op 29 juli 2011 @ 14:43:

heeft ze al gedaan! Springkussen, activiteitentafel, twee professionele oppassers.Tsja, toch jammer als je bruiloft ineens veranderd in een soort Ballorig.
quote:Leergierig schreef op 29 juli 2011 @ 14:15:

[...]

Tegen ouders zeggen dat je liever niet had gehad dat hun kinderen erbij waren?? Denk niet dat dat goed gaat vallen. :-)

Nee, gewoon zeggen dat je had gedacht om met z'n vieren lekker te gaan eten om eens goed bij te praten etc. En dat als je geweten had dat de kinderen mee zouden komen, je iets anders gepland had. Gewoon thuis o.i.d. Ook leuk en minstens zo handig. Kunnen ze ook op de normale tijd naar bed en kunne jullie bijkletsen.

Wij gaan 1x per maand eten met vrienden. Meestal thuis, soms uit. Tijdens het maken van de afspraak vragen we: wel of geen kinderen erbij? Meestal geen, want heej, het is ook wel eens lekker om zonder gezeur en getrut te eten (ja, die van mij is inderdaad 2 plus lastig met eten). Gewoon lekker aan tafel zitten met vrienden en een gesprek kunnen voeren en gewoon te genieten van je eten.
Ik zou écht cancelen, die hele poppenkast. Aan annuleringskosten zul je toch wel 'n stuk minder kwijt zijn dan als je het hele gebeuren laat doorgaan.

Ik zou echt geen zin meer hebben in 't feest als de gasten allemaal van die aso's zijn die hun wil hebben doorgedrukt en je daardoor ook nog met dubbele kosten opzadelen.
2 oppassen voor 34 kinderen is niet genoeg. Ik denk dat je dan een rouleersysteem voor ouders moet inzetten. Met onbeperkte nibb-its

Kijken of ze dan nog zo'n zin hebben om hun kroost mee te nemen.
Ga in therapie!
quote:elninjoo schreef op 29 juli 2011 @ 14:39:

Ik zou acuut 'n runnaway bride worden, ShamRock! Cancel de boel en trouw lekker met z'n tweetjes ergens in 't geheim.

Belachelijk dat mensen het lef hebben om ongewenste gasten op te dringen aan 't bruidspaar, of dat nu kinderen zijn of collega's van de schoonmoeder. Die hebben gewoon niets te zoeken op 'n bruiloft als het bruidspaar ze er zelf niet uit eigen vrije wil bij wil hebben!Ik moest ook wel gelijk aan jou denken toen ik het las. Echt, dat moet jouw 'living hell' zijn
Bedankt voor alle reacties, ik kan er eigenlijk ook wel een beetje op lachen. De gang van zaken. Ik heb me er al bij neergelegd. Blijft een beetje een nare bijsmaak maar het zal ongetwijfeld een mooie dag gaan worden. En uiteindelijk is het toch ook mijn schuld dat ik me zo onder druk heb laten zetten... Assertiviteit is inderdaad niet mijn sterkste punt.

Ik heb nu zo het één en ander geregeld, dat ik denk/ hoop het minst 'last' heb van de kinderen. Ik zal het nog wel melden hoe erg de kindjes mijn bruiloft verpest hebben gezellig het was met al die kinderstemmetjes ;)
Here I am - now what are your other two wishes...
quote:[message=9646822,noline]En toen kreeg Ik mijn schoonzus op m'n kop want was toch juist zo leuk met kinderen. Zij had zo'n zin gehad in een dagje met al haar kleinkinderen (10 stuks) erbij.

Dan moet ze zelf iets organiseren.

Een bruiloft van familie (niet eens een van haar eigen kinderen!) is daar niet de gelegenheid voor.
quote:batwom schreef op 29 juli 2011 @ 14:09:

Mijn baby eet volgens de Rapley methode. Moet kunnen toch aan het bruilofts diner? Er hoeft alleen een zeiltje op de grond, en de mensen naast baby schuiven maar een stukje op als ze geen vlekken op hun kleren willen. Zoveel moeite is dat toch niet? Kan me niet voorstellen dat iemand daar last van heeft.

Wie wil mij en mijn kind natuurlijk, uitnodigen?

Moet er bij vertellen dat kind (11 mnd) een heel sociaal kind is en dol op feestjes.

@ shamrock:

Heb je ook aan die vrienden gezegd dat dat jullie iets van 1000 euro extra kost (en meer, vw springkussen etc)?

Heel erg WTF, dit.
Wat ontzettend brutaal en ongepast om in protest te gaan bij het bruidspaar als je kinderen niet zijn uitgenodigd, echt niet te geloven.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:ShamRock schreef op 29 juli 2011 @ 14:12:

Over een maandje is mijn bruiloft. In eerste instantie had ik alleen de kinderen van onze broers en zussen uitgenodigd. In totaal 6 kindjes.

We hebben een vrij intieme bruiloft met maar zo'n 60 gasten. Wij trouwen vrij laat in vergelijking met onze vriendenkring. Viel me ook zwaar tegen hoe die reageerden op 'geen kinderen' ...

Ik heb me zo rot gevoeld toen ze massaal in protest gingen dat ik nu alle kinderen erbij heb uitgenodigd....nu komen er zo'n 34 kinderen extra. Dus in totaal 94 gasten

En nu heb ik zo'n spijt dat ik me heb laten ompraten. Ik zie door dat alles heel erg op tegen de bruiloft.

En er hangt ook nog een duurder prijskaartje aan. Want we betalen 26 euro per kind, in de leeftijd van 2 t/m 8 jaar oud en de volle prijs 36 euro vanaf 9 jaar oud.

Ik las verder in het topic dat je bruiloft niet een hele avond beslaat... hoe berekenen ze dit bedrag dan?

Ik zou dat gedeelte anders doen en vragen aan de catering of het mogelijk is dat ze een tafel neer zetten voor de kinderen met friet en snacks en ranja oid... 26 euro per kind is echt veel te veel geld hoor meid! Dat is bijna 1000 euro voor alleen het eten en drinken van hun en dan heb je nog niet eens de kosten van het vermaak meegerekend.

Ik snap dat je het nu niet meer wilt cancelen maar ik zou toch zeker iets doen aan de prijs want die is belachelijk hoog!

Verder wens ik je natuurlijk de mooiste dag toe! Trouwen doe je als het goed is maar 1x dus geniet er lekker van!!!
Misschien heel arrogant van mij, maar als mijn zoon niet welkom zou zijn, zou ik niet gaan.
quote:mamavantom schreef op 29 juli 2011 @ 16:48:

Misschien heel arrogant van mij, maar als mijn zoon niet welkom zou zijn, zou ik niet gaan.

Tja, ben je dan verkleefd met je kind of zo? Hoe erg is het dat kinderen niet overal bij zijn.. Daarbij: is het voor je kind nou echt zo leuk? Een hele dag rondklooien bij een stel volwassenen die echt wel wat anders aan hun hoofd hebben dan aandacht aan kind te schenken...

Ik vind het overigens niet arrogant, maar gruwelijk egoïstisch. Egoïstisch naar het bruidspaar toe, die je toch niet voor niets zónder kind uitnodigen én egoïstisch naar je kind toe, die maar moet meegaan in de luimen van mams...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ha! Als mijn zoontje was uitgenodigd, dan was ik niet gegaan. Heb toch geen rustig moment met zo'n terrible two erbij. En ik wil natuurlijk wel optimaal genieten van zo'n feestelijk moment.

Arrogant hé?
Als je zoontje wel is uitgenodigd dan betekent het toch niet dat je ook verplicht bent om hem mee te nemen? Wij hadden laatst een familiefeest dat in principe zonder kinderen was, ik wist dat die van ons wel welkom waren want dat hadden mijn oom en tante al gezegd, maar ik vond het zelf gewoon niks, ten eerste was het veel te laat op de avond en ten tweede was het dus gewoon geen feest voor kleine kinderen. Ik zou dan ook alleen maar achter ze aan moeten rennen en veel vroeger naar huis moeten omdat ze nou eenmaal niet tot 's nachts kunnen blijven.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:mamavantom schreef op 29 juli 2011 @ 16:48:

Want...?

Tja, aan je nick te zien zie jij jezelf alleen maar als iemand die bij de gratie van haar kinderen mag bestaan. Lijkt me enorm treurig en slecht voor je huwelijksleven. Best ongezond ook, hoe deze kinderen opgroeien. Voor mama zijn ze alles, dus denken ze dat de rest van de wereld ook om hen draait.
To ik zou het gewoon even vragen? Of ken je de mensen niet goed genoeg daarvoor? Wij hadden ook goede vrienden die een klein zoontje hebben. Bij ons was hij wel gewoon welkom, maar heb toen wel gezegd dat voor een mannetje van 2,5 een diner van 2 uur nou niet echt leuk is. Dus zij hadden hem s middags meegenomen en s avonds werd hij opgehaald door zijn oma en daar is hij ook blijven slapen.

Hij was overigens samen met een andere peuter de enigste kinderen op onze bruiloft, dus ik heb er niet echt een probleem van gemaakt.

Ach en wat betreft bemoeienis, bij mij belde mijn tante op met de vraag waarom ik bepaalde mensen niet had uitgenodigd??? Tja dat houd je denk ik toch niet tegen als je gaat trouwen.

Maar ben het wel eens met de rest, als het bruidspaar het niet wil dan moet je het ook gewoon loslaten en verder niets mee doen.
Vraag het eerst gewoon na, dan heb je daarna nog alle tijd om je er eventueel druk over te maken.

De mensen die zeggen dat kind onderdeel is van gezin en anders sowieso niet gaan snap ik echt niet. Mijn kat is ook onderdeel van mijn gezin maar die laat ik toch ook thuis. (Is ze me nog dankbaar voor ook.) Het is hun feestje! Zou me trouwens zomaar voor kunnen stellen dat je kind gewoon welkom is, zij willen hun eigen zoon er vast ook bij dus helemaal kinderloos zal het toch al niet zijn.
Mensen...even lézen!

Het is al opgelost. TO heeft gebeld met de bruid. Kind gaat mee voor de receptie en voor de rest van de dag zoekt ze een oplossing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven