Kinderfeestje hoeveel kids?
zaterdag 9 november 2019 om 19:57
Mijn zoontje wordt binnenkort 5 en mag zijn eerste kinderfeestje geven.
Hij rouleert vaak met spelen tussen een aantal kindjes en wordt ook vaak uitgenodigd bij anderen voor feestjes.
Stel regel is zoveel kindjes als de leeftijd. Vandaag hebben we even besproken wie hij allemaal wou uitnodigen en uiteindelijk kwamen we op 7 kinderen.
(5 jongens 2 meisjes)
We gaan die dag cakejes versieren, ik denk Voor nu een speurtocht van een organisatie, wat vrij spelen en patatjes eten.
Het spel kan tot 10 kinderen dus daarvoor hoef ik niet perse de schifting te maken maar aangezien het ons eerst feestje is weet ik niet of 7 gewoon echt teveel is in praktijk.
Wie heeft er tips en wat is handig? Graag hoor ik ervaringen.
Hij rouleert vaak met spelen tussen een aantal kindjes en wordt ook vaak uitgenodigd bij anderen voor feestjes.
Stel regel is zoveel kindjes als de leeftijd. Vandaag hebben we even besproken wie hij allemaal wou uitnodigen en uiteindelijk kwamen we op 7 kinderen.
(5 jongens 2 meisjes)
We gaan die dag cakejes versieren, ik denk Voor nu een speurtocht van een organisatie, wat vrij spelen en patatjes eten.
Het spel kan tot 10 kinderen dus daarvoor hoef ik niet perse de schifting te maken maar aangezien het ons eerst feestje is weet ik niet of 7 gewoon echt teveel is in praktijk.
Wie heeft er tips en wat is handig? Graag hoor ik ervaringen.
siska001 wijzigde dit bericht op 09-11-2019 20:02
1.93% gewijzigd

zaterdag 9 november 2019 om 20:00
Lees even dit topic door:
kinderen/feestje-from-hell/list_messages/451849
Maar op zich zie ik weinig problemen in 7 kinderen ipv 5.
kinderen/feestje-from-hell/list_messages/451849
Maar op zich zie ik weinig problemen in 7 kinderen ipv 5.

zaterdag 9 november 2019 om 20:02
Hoeveel ouders heb je, alleen jijzelf? Of jij plus partner? Of jij, partner en nog extra hulp.
Dat zou voor mij behoorlijk meewegen in het aantal kinderen.
Ik heb wel eens een kinderfeestje alleen moeten doen (als enige volwassenen), dan zou tien mij wat veel worden (heb er ook geen ruimte voor).
Maar mijn middelste (5) had pas een feestje (nieuw kindje in de klas door verhuizing en begin van het schooljaar jarig) waar de hele klas mocht komen, vier volwassenen als begeleiding en nog twee tieners als extra hulp, ging hartstikke goed.
Als je de ruimte en begeleiding hebt, waarom niet?
Ik heb wel eens een kinderfeestje alleen moeten doen (als enige volwassenen), dan zou tien mij wat veel worden (heb er ook geen ruimte voor).
Maar mijn middelste (5) had pas een feestje (nieuw kindje in de klas door verhuizing en begin van het schooljaar jarig) waar de hele klas mocht komen, vier volwassenen als begeleiding en nog twee tieners als extra hulp, ging hartstikke goed.
koffiepot wijzigde dit bericht op 09-11-2019 20:03
2.46% gewijzigd
zaterdag 9 november 2019 om 20:03
Betty_Slocombe schreef: ↑09-11-2019 19:58Waarom moet dit met een link naar een bedrijf? Lijkt op reclame zo, dus dat kun je beter weghalen.
Voor de rest, wat jij wilt. 5 Kinderen is prima, 7 ook.
Ik dacht Handig voor de beeldvorming wat dat inhoud en wellicht pik ik gelijk mensen mee die ervaring met fit bedrijf hebben. Heb het weg gehaald
zaterdag 9 november 2019 om 20:05
Ik doe het samen met mijn man. Mijn huis is groot genoeg maar de hele dag binnen zou niet ideaal zijn zeker niet als het er 7 zijn. Daarom kies ik wel voor een buiten activiteit.Koffiepot schreef: ↑09-11-2019 20:02Hoeveel ouders heb je, alleen jijzelf? Of jij plus partner? Of jij, partner en nog extra hulp.
zaterdag 9 november 2019 om 20:12
Die stelregel over de hoeveelheid kindjes is maar een indicatie he. Meer of minder mag gewoon naar eigen inzicht. Ik heb hier feestjes met tussen de 4 en 11 uitgenodigde kinderen gedaan en dat was geen 1 keer precies de leeftijd van de jarige. Sterker nog die 4 kinderen was voor een 11e verjaardag haha. Gewoon doen dus, wordt vast leuk!

zaterdag 9 november 2019 om 20:18
Als je buiten gaat, zorg dan wel dat iedereen een jas mee heeft die bestand is tegen regen en kou.
Slecht seizoen van 't jaar om jarig te zijn en je wil niet dat die kinderen alleen een flinterdun spijkerjasje mee hebben "want het is een feestje en het zal wel binnen zijn".
zaterdag 9 november 2019 om 20:38
De regel van 'evenveel kinderen als de leeftijd' is een vuistregel, gebaseerd op aandachtspanne en concentratie.
Bij zo'n grote groep kan met name de speurtocht er toe leiden dat er een paar bijhangen terwijl de kerngroep de speurtocht oplost.
Als ze er passief bijhangen heb je er geen kind aan, als ze gaan aandachtvragen en klieren verpesten ze het ook meteen voor de rest van de groep... en met 5 jaar zijn ze niet in staat dat te beseffen of 'hun Verantwoordelijkheid te nemen'.
Ik zou echt een kleinere groep doen. Leeftijd = groepgrootte inclusief de jarige. Die andere kids komen heus wel eens aan de beurt.
Bij zo'n grote groep kan met name de speurtocht er toe leiden dat er een paar bijhangen terwijl de kerngroep de speurtocht oplost.
Als ze er passief bijhangen heb je er geen kind aan, als ze gaan aandachtvragen en klieren verpesten ze het ook meteen voor de rest van de groep... en met 5 jaar zijn ze niet in staat dat te beseffen of 'hun Verantwoordelijkheid te nemen'.
Ik zou echt een kleinere groep doen. Leeftijd = groepgrootte inclusief de jarige. Die andere kids komen heus wel eens aan de beurt.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
zaterdag 9 november 2019 om 21:10
Hier mogen altijd alle vriendjes en vriendinnetjes komen. Alle kinderen die regelmatig met de onze spelen, zijn welkom. Dat zijn er tot nu toe altijd (veel) meer geweest dan leeftijd-jarige. Ik vind t onzin om kinderen niet te laten komen puur vanwege t aantal, en ik wil mijn kinderen niet laten kiezen wie van de vriendjes dan weliswaar leuk is maar toch net niet leuk genoeg voor op t feestje. Dus hier vaak grote groepen, en daar passen we dan de activiteiten en de duur van t feestje op aan. Gaat altijd prima hier.
Moet ik eerlijkheidshalve wel bij vertellen dat we twee vrij rustige meiden hebben, en dat de meeste van hun vriendinnetjes dat ook zíjn. 13 jongetjes van 7 is wellicht een ander verhaal....
Moet ik eerlijkheidshalve wel bij vertellen dat we twee vrij rustige meiden hebben, en dat de meeste van hun vriendinnetjes dat ook zíjn. 13 jongetjes van 7 is wellicht een ander verhaal....
zondag 10 november 2019 om 09:45
Ik zou iid ook kijken naar de vriendjes. Als je er 2 bij hebt die de boel op stelten zetten, kun je er beter niet zo veel doen. Als het 10 rustige kinderen, kan dat ook.
Ik heb ook altijd gekeken naar de vriendjes van de kinderen, dus niet naar het aantal.
Ik heb ook altijd gekeken naar de vriendjes van de kinderen, dus niet naar het aantal.
Find people who will make you better (M. Obama)

zondag 10 november 2019 om 10:00
Wij hadden 7 kindjes maar wij hadden strategisch alle ouders ook uitgenodigd (in de praktijk komt natuurlijk 1 ouder, dus 7 volwassenen).
Eerst allemaal aan de koffie aan een grote tafel, taart en cadeautjes, dan de
kinderen met een stuk of wat ouders een buitenactiviteit van een uurtje, daarna thuis ouders en kinderen schalen broodjes, sapje, en hup klaar en, naar huis.
Was erg gezellig en voor ons heel makkelijk want als er wat is loopt het kind gewoon naar de eigen ouder
Moet er wel bij zeggen dat wij de ouders allemaal goed kenden en de meesten elkaar ook, uit de buurt en al van de kinderopvang, dus het was geen grote gok of het gezellig zou worden. Zou het zo weer doen, heb er echt nauwelijks werk aan gehad.
kinderen met een stuk of wat ouders een buitenactiviteit van een uurtje, daarna thuis ouders en kinderen schalen broodjes, sapje, en hup klaar en, naar huis.
Was erg gezellig en voor ons heel makkelijk want als er wat is loopt het kind gewoon naar de eigen ouder

zondag 10 november 2019 om 10:22

zondag 10 november 2019 om 11:03
Mijn zoon heeft er vijf uitgenodigd, met hem erbij kwamen we uit op zes en dat was precies het aantal dat we veilig in de twee auto’s naar de locatie konden vervoeren. Ik verwacht dat we dit aantal (maximaal) ieder jaar zullen doen. Tegen de tijd we geen autostoelen meer hebben maar iedereen op zitverhogers mag kunnen we er zeven uitnodigen (met eigen kind erbij acht).
zondag 10 november 2019 om 11:10
Nee dat snap ik. Ik zou daar absoluut geen zin in hebben om andere kinderen te gaan vermaken op het feestje van de jarige. Jouw kind, jouw feestje.Fitcross schreef: ↑10-11-2019 10:00Wij hadden 7 kindjes maar wij hadden strategisch alle ouders ook uitgenodigd (in de praktijk komt natuurlijk 1 ouder, dus 7 volwassenen).
Was erg gezellig en voor ons heel makkelijk want als er wat is loopt het kind gewoon naar de eigen ouderMoet er wel bij zeggen dat wij de ouders allemaal goed kenden en de meesten elkaar ook, uit de buurt en al van de kinderopvang, dus het was geen grote gok of het gezellig zou worden. Zou het zo weer doen, heb er echt nauwelijks werk aan gehad.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

zondag 10 november 2019 om 11:15
Huh? De ouder hoeft helemaal niemands kinderen te vermaken hoor. Wij hadden de regie, de ouders zaten gewoon gezellig te kletsen en niemand hóefde mee met de buitenactiviteit en al helemaal niks met ándere kinderen.
Maar feit is wel dat kindjes van 5 naar hun ouder gaan als ze even een knuffel willen of iets anders. Je bent toch wat minder verantwoordelijk voor het kind als de ouder er ook is.
Het is een feestje hoor, gezellig, geen opgave? Maar zo te lezen ben jij dus niet het type dat daar bij zou passen. Dan kon je je kindje gewoon bij ons achterlaten hoor, want het was niet verplicht, het was een uitnodiging. Pff wat een zuur gedoe.

zondag 10 november 2019 om 11:22
zondag 10 november 2019 om 12:19
Je schrijft zelf dat je het om strategische redenen had gedaan en dat het voor jullie wel heel makkelijk was zo, dus zo gek is de reactie niet, toch?Fitcross schreef: ↑10-11-2019 11:15Huh? De ouder hoeft helemaal niemands kinderen te vermaken hoor. Wij hadden de regie, de ouders zaten gewoon gezellig te kletsen en niemand hóefde mee met de buitenactiviteit en al helemaal niks met ándere kinderen.
Maar feit is wel dat kindjes van 5 naar hun ouder gaan als ze even een knuffel willen of iets anders. Je bent toch wat minder verantwoordelijk voor het kind als de ouder er ook is.
Het is een feestje hoor, gezellig, geen opgave? Maar zo te lezen ben jij dus niet het type dat daar bij zou passen. Dan kon je je kindje gewoon bij ons achterlaten hoor, want het was niet verplicht, het was een uitnodiging. Pff wat een zuur gedoe.![]()
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zondag 10 november 2019 om 12:41
Fitcross schreef: ↑10-11-2019 11:15Huh? De ouder hoeft helemaal niemands kinderen te vermaken hoor. Wij hadden de regie, de ouders zaten gewoon gezellig te kletsen en niemand hóefde mee met de buitenactiviteit en al helemaal niks met ándere kinderen.
Het is een feestje hoor, gezellig, geen opgave? Maar zo te lezen ben jij dus niet het type dat daar bij zou passen. Dan kon je je kindje gewoon bij ons achterlaten hoor, want het was niet verplicht, het was een uitnodiging. Pff wat een zuur gedoe.![]()
Huh, dit schrijf je zelf: dan de
kinderen met een stuk of wat ouders een buitenactiviteit van een uurtje
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar

zondag 10 november 2019 om 12:46
Van jongste hebben we met 5e verjaardag wel 10 gehad maar dat was in april in een afgehuurde buurtspeeltuin met hek. Eerst patat in plaatselijke snackbar en daarna lekker naar buiten. Geen vervoer want alles op loopafstand.
Ook wel de hele klas met vriendin en dan een sportkantine afhuren.
Nu een keer minder gedaan ivm vervoer.
Aantal is een richtlijn. Er zijn ouders die vinden het geweldig en draaien hun hand er niet voor om en anderen worden gillend gek.
Ook wel de hele klas met vriendin en dan een sportkantine afhuren.
Nu een keer minder gedaan ivm vervoer.
Aantal is een richtlijn. Er zijn ouders die vinden het geweldig en draaien hun hand er niet voor om en anderen worden gillend gek.
zondag 10 november 2019 om 12:49