Kinderfeestje peuters

woensdag 19 september 2018 om 09:51
Onze peuter is uitgenodigd voor zijn eerste kinderfeestje. Peuter is net 2 jaar, jarige wordt 2 jaar. Ik dacht dat dit pas vanaf de basisschool werd gedaan?
Het is bij een kindje van het kdv thuis van 14-19 uur. Er komen zo’n 8 peuters, een clown en iemand die gezichten beschilderd. Mij lijkt het echt een heel slecht idee qua duur en qua hoeveelheid peuters
Maarja peuter en de jarige zijn wel echt dikke vriendjes op het kdv. Buiten het kdv ziet hij dr niet. Het kindje heeft zo’n Instagram moeder, dus het zal er vast heel leuk uit zien.
Zou jij gaan?
Het is bij een kindje van het kdv thuis van 14-19 uur. Er komen zo’n 8 peuters, een clown en iemand die gezichten beschilderd. Mij lijkt het echt een heel slecht idee qua duur en qua hoeveelheid peuters

Zou jij gaan?

woensdag 19 september 2018 om 10:20
Ik heb mijn (toen nog) peuter een keer huilend weg moeten dragen bij een clown. Even voor de duidelijkheid: zij huilde, niet ik. Maar echt feestelijk was het toch niet.GlitterCupcake schreef: ↑19-09-2018 10:15Daar heb ik ook mijn twijfels bij. Van de zomer op de Parade kwam er bij een straatshow ook een clown tevoorschijn. Onze (toen) dreumes vond het wel lollig maar er waren ook kleintjes bij die in de jas van paps of mams kropen..

woensdag 19 september 2018 om 10:21
Klinkt goed. Alleen omdat je het zelf niet zou doen, betekent niet dat het niet leuk wordt. Lekker boeiend dat het druk gaat zijn, daar is het een feestje voor, dat is gelukkig niet iedere dag. Doe niet zo moeilijk allemaal. En al eten de kinderen daar niet zo goed, dan niet toch? Dan ga je naar huis en gooi je er een groente hapje in (uit een potje, als je niet aan biologisch en vers doet).GlitterCupcake schreef: ↑19-09-2018 10:12Ik gok op pizza’s![]()
Wel biologische, glute vrije, quinoa groente bodem pizza’s.

woensdag 19 september 2018 om 10:31
Ja dit dus.Lotus90 schreef: ↑19-09-2018 10:21Klinkt goed. Alleen omdat je het zelf niet zou doen, betekent niet dat het niet leuk wordt. Lekker boeiend dat het druk gaat zijn, daar is het een feestje voor, dat is gelukkig niet iedere dag. Doe niet zo moeilijk allemaal. En al eten de kinderen daar niet zo goed, dan niet toch? Dan ga je naar huis en gooi je er een groente hapje in (uit een potje, als je niet aan biologisch en vers doet).
woensdag 19 september 2018 om 10:32
Als je zelf mee mag gaan zou ik gaan. Gewoon, ik ben te nieuwsgierig als ik tegen het einde van de dag met een verbaasde blik en een enthousiaste peuter het huis uit stap omdat het allemaal zo goed was aangepakt, of dat ik na een uur met en verbaasde blik ons excuseer omdat ik niet kon begrijpen dat die moeder dacht dat het zo zou werken
. En wie weet als het allemaal toch heel vlot verloopt doe je wat ideeën op voor aanpak van je eigen feestjes later
.

woensdag 19 september 2018 om 10:33
woensdag 19 september 2018 om 10:34
Eens.Lotus90 schreef: ↑19-09-2018 10:21Klinkt goed. Alleen omdat je het zelf niet zou doen, betekent niet dat het niet leuk wordt. Lekker boeiend dat het druk gaat zijn, daar is het een feestje voor, dat is gelukkig niet iedere dag. Doe niet zo moeilijk allemaal. En al eten de kinderen daar niet zo goed, dan niet toch? Dan ga je naar huis en gooi je er een groente hapje in (uit een potje, als je niet aan biologisch en vers doet).
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

woensdag 19 september 2018 om 10:36
Butterscotch schreef: ↑19-09-2018 10:32Als je zelf mee mag gaan zou ik gaan. Gewoon, ik ben te nieuwsgierig als ik tegen het einde van de dag met een verbaasde blik en een enthousiaste peuter het huis uit stap omdat het allemaal zo goed was aangepakt, of dat ik na een uur met en verbaasde blik ons excuseer omdat ik niet kon begrijpen dat die moeder dacht dat het zo zou werken. En wie weet als het allemaal toch heel vlot verloopt doe je wat ideeën op voor aanpak van je eigen feestjes later
.
Ja dit

Ik ben benieuwd of er een goodiebag is

woensdag 19 september 2018 om 10:45
100 % eens. Jammer dat zo'n initiatief van een moeder argwanend wordt bekeken of belachelijk wordt gemaakt.Lotus90 schreef: ↑19-09-2018 10:21Klinkt goed. Alleen omdat je het zelf niet zou doen, betekent niet dat het niet leuk wordt. Lekker boeiend dat het druk gaat zijn, daar is het een feestje voor, dat is gelukkig niet iedere dag. Doe niet zo moeilijk allemaal. En al eten de kinderen daar niet zo goed, dan niet toch? Dan ga je naar huis en gooi je er een groente hapje in (uit een potje, als je niet aan biologisch en vers doet).
woensdag 19 september 2018 om 10:47
Nooit van gehoord een peuterpartijtje. Maar als je zelf mee gaat waarom niet? Zou alleen echt niet van 14.00 tot 19.00 blijven, dat doe ik bij normale kinderverjaardagen wel van vriendinnen etc maar daar kan ik mijn kinderen gewoon in een bed stoppen. En zou ook niks van de wenslijst halen, daar heb ik zo’n hekel aan! Wees gewoon dankbaar met wat je krijgt.
woensdag 19 september 2018 om 10:49
Omdat het zó Amerikaans is allemaal.nessemeisje schreef: ↑19-09-2018 10:45100 % eens. Jammer dat zo'n initiatief van een moeder argwanend wordt bekeken of belachelijk wordt gemaakt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 19 september 2018 om 10:53
Ik dacht eerst dat het een trolltopic was, tot ik zag dat jij het was
.
Aan de hand van je openingspost dacht ik: die is gek,no way!
Maar verder lezende begrijp ik eruit dat het de bedoeling is dat peuter met ouder(s) tussen 14 en 19 binnenwandeld en moeder haar peuter gewoon een geweldige dag wil geven ,op deze manier omdat:
A)Moeder gewoon van groot uitpakken houdt en/of melancholisch omdat haar oogappeltje 2 wordt
B ) moeder het gevoel heeft dat ze iets te compenseren heeft omdat ze in het dagelijks leven weinig tijd heeft voor haar kind en misschien idd weinig familie/geen neefjes en nichtjes heeft.
C)ze graag vriendschappen wil stimuleren voor haar kind, en misschien ook wel voor haar zelf
Vanuit dat oogpunt zou ik zeker gaan, alleen maar leuk voor beide partijen. Je bent er zelf bij om te bepalen wat je kind leuk vindt en aankan.
Kan ook zijn dat moeder teveel afleveringen van Kate+8 oid gekeken heeft

Aan de hand van je openingspost dacht ik: die is gek,no way!
Maar verder lezende begrijp ik eruit dat het de bedoeling is dat peuter met ouder(s) tussen 14 en 19 binnenwandeld en moeder haar peuter gewoon een geweldige dag wil geven ,op deze manier omdat:
A)Moeder gewoon van groot uitpakken houdt en/of melancholisch omdat haar oogappeltje 2 wordt
B ) moeder het gevoel heeft dat ze iets te compenseren heeft omdat ze in het dagelijks leven weinig tijd heeft voor haar kind en misschien idd weinig familie/geen neefjes en nichtjes heeft.
C)ze graag vriendschappen wil stimuleren voor haar kind, en misschien ook wel voor haar zelf

Vanuit dat oogpunt zou ik zeker gaan, alleen maar leuk voor beide partijen. Je bent er zelf bij om te bepalen wat je kind leuk vindt en aankan.
Kan ook zijn dat moeder teveel afleveringen van Kate+8 oid gekeken heeft

clueless17 wijzigde dit bericht op 19-09-2018 11:02
0.05% gewijzigd

woensdag 19 september 2018 om 11:00
Haha geweldig!GlitterCupcake schreef: ↑19-09-2018 10:36Ja ditWe gaan het gewoon proberen. Het is dezelfde moeder die de grote hoeveelheid zuivel en gezoete drankjes het kdv uit heeft gewerkt dus dat ze iets kan regelen is zeker.
Ik ben benieuwd of er een goodiebag is![]()

Geef je tegen die tijd nog even een update over hoe het feestje is geweest? Ik ben benieuwd!
Veel plezier. Of mochten de minder positieve dames gelijk krijgen: succes! Komt vast goed!

woensdag 19 september 2018 om 11:07
Mijn jongste puber gaat nog gillend af, als er een clown in de buurt komtGlitterCupcake schreef: ↑19-09-2018 10:15Daar heb ik ook mijn twijfels bij. Van de zomer op de Parade kwam er bij een straatshow ook een clown tevoorschijn. Onze (toen) dreumes vond het wel lollig maar er waren ook kleintjes bij die in de jas van paps of mams kropen..
Ben benieuwd hoe we dit jaar Halloween doorkomen

woensdag 19 september 2018 om 11:10
Dan ga je niet. Of je gaat na je werk. Zo simpel kan het leven zijn.vivapimpelmees schreef: ↑19-09-2018 11:00En is dit op een doordeweekse dag? Hoe doe je het dan als je kind op het kdv zit? Vrij nemen?
woensdag 19 september 2018 om 11:13
Ik ga er ook van uit dat ze bedoeld ergens tussen 14u en 19u, maar los daarvan zou ik ook gewoon gaan. Jongste hier had het eerste verjaardagsfeestje toen er eentje 3 werd. Hij zelf was toen 2,5, maar - en nu zal ik wel een heel ontaarde moeder zijn- dat was gewoon zonder ouders. Ik heb hem afgezet en een uur of 3 later terug opgehaald. Toen had ie een zwaard geknutseld, was ie tot ridder geslagen en was er geen vuiltje aan de lucht. Ik zou ook gillend gek worden van een groep peuters/kleuters in huis die ik moet entertainen, maar die moeder duidelijk niet. Was ook haar derde kind dus ze wist wel waar ze aan begon

woensdag 19 september 2018 om 11:15
Het is in het weekend en zeker niet de bedoeling om aan te waaien wanneer je zin hebt. Om 14.00 worden we verwacht en om 14.30 worden de kaarsjes uitgeblazen. Tis geen inloopmiddag.
Dat cadeaulijstje vind ik zelf wel handig trouwens. Ik zou bijvoorbeeld een Schleigh dino kunnen geven (vind mijn peuter tof) maar ik las ook in het peutertopic dat er kleintjes zijn die op dino’s reageren als de puber van Lila op clowns
Ik zal een update geven na afloop
Iemand nog verkleedtips? Het thema is unicorn. Voor zowel de peuters als hun aanhang.
Dat cadeaulijstje vind ik zelf wel handig trouwens. Ik zou bijvoorbeeld een Schleigh dino kunnen geven (vind mijn peuter tof) maar ik las ook in het peutertopic dat er kleintjes zijn die op dino’s reageren als de puber van Lila op clowns

Ik zal een update geven na afloop

Iemand nog verkleedtips? Het thema is unicorn. Voor zowel de peuters als hun aanhang.

woensdag 19 september 2018 om 11:19
the4ofus schreef: ↑19-09-2018 11:13Ik ga er ook van uit dat ze bedoeld ergens tussen 14u en 19u, maar los daarvan zou ik ook gewoon gaan. Jongste hier had het eerste verjaardagsfeestje toen er eentje 3 werd. Hij zelf was toen 2,5, maar - en nu zal ik wel een heel ontaarde moeder zijn- dat was gewoon zonder ouders. Ik heb hem afgezet en een uur of 3 later terug opgehaald. Toen had ie een zwaard geknutseld, was ie tot ridder geslagen en was er geen vuiltje aan de lucht. Ik zou ook gillend gek worden van een groep peuters/kleuters in huis die ik moet entertainen, maar die moeder duidelijk niet. Was ook haar derde kind dus ze wist wel waar ze aan begon![]()
Leuk thema

woensdag 19 september 2018 om 11:22